Pikkukakkosta odottavat ♡

Lila - Aurora : mulla tuntu ensimmäset kutittelut jo jpdkus rv 14-16...tajusin vasta kun niitä oli kestänyt jo kauemmin että hei, näähän on niitä hipsutteluja♡♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Niin ja suolen liikkeet kyllä voi tuntua aika täysin samalta kun ne muljahduksena tuntuvat liikkeet. Mulla ainakin ollu niitä ja aina aiemninkin oon miehelle sanonu leikilläni kyllä siellä joku potkii. Äitini kanssa siitä puhuttiin myös ja sekin sanoi että edelleen tuntuu välillä kun vauva liikkuis sisällä :) eli saattaa suolistokin olla! Mutta toki myös valemenkat on suht yleisiä! Just tuttavalla kävi niin että meni np-ultraan ja viikkoja oli 4 enemmän :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Puhuin höpöjä, ekat hipaisua/kutittelua muistuttavat liikkeet oon päiviksen mukaan pannu merkille rv 12+ ja rv 13+ tuntenut niitä jo päivittäin ja tajunnu niiden sitten olevan liikkeitä :) muistan edelleen sen tunteen, kuin joku kutittelisi mahaa sisältä päin. Aluksi raavin alavatsaa ja mietin että ihoko venyy mutta sitten kun niitä tunsi aina kun rauhoittui pitkälleen niin osasi yhdistää liikkeisiin♥♥♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Pikkukakkosta odotellaan täälläkin. :) Esikoispoika viime syyskuussa syntynyt, eli ikää tällä hetkellä 8,5 kk ja kakkosen syntyessä n. 1 v 4 kk. Pienellä ikäerolla haluttiin lapset, ettei mun tarvitsis palata töihin ja laittaa poikaa hoitoon välissä. Nopeesti sitten tärppäskin, ei voi ku olla kiitollinen ja toivoa että tää pikkukakkonen pysyy matkassa mukana. :Heartred
 
Miuk: onnittelut♥ toivottavasti kaikki tosiaan menee hyvin ja saadaan pikkukakkoset onnellisesti syliimme tammikuussa! Minäkään en välissä halunnut töihin, onneksi ei tarvinnut eikä tarvitse mennä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli tänään kylässä puolivuotispäiväänsä viettävä neitokainen! ♥ Ai taivas miten ihastuttavaa oli katsella miten oma 1v8kk tyllerö käyttäytyi! Vähän ensin ilmeni mustasukkaisuutta kun otin vauvan syliin, mutta oli tyytyväinen siihen vaihtoehtoon että pääsi viereen ja sai silitellä ja suukotella vauvaa. Muutenkin oli niin kivaa! Kyllä meidänkin neiti jossain vaiheessa vähän riehaantui, ja just silloin tämä vauva oli tissillä niin ei meinannut pienen syömisestä tulla oikein mitään... Sitten loppuajan naurettiin kun aina kun vauva päästi äänenkin niin meidän tyttö sanoi "hss, hiijaa" ja laittoi sormen suun eteen. Ei se reppana tajunnut että sitä omaa tyttöäni olin komentanut hiljaa olemaan kun vauva söi, enkä vauvaa joka säikähti meidän neidin riehumista!

Samaisella vauvalla on lainassa meidän auton turvakaukalo. Arvatkaa vaan montako kertaa meinas lipsahtaa, että me tarvitaan toi sit tammikuussa takas! :D Osasin pitää kuitenkin suuni kiinni!
 
Kiinnostais synnytyskokemukset. Kauanko synnytys kesti, oliko rankkaa jne. Mitä ajatuksia, pelkoja tai opittuja asioita on eväinä tulevaan uuteen koitokseen?

Itellä esikoisen kanssa oli rankkaa! Vedet meni su-ma-yönä kolmen aikoihin, ja tyttö syntyi lopulta hätäsektiolla keskiviikkona aamupäivällä. Toi 79 tuntia sisälsi verta, hikeä ja kyyneleitä. Käynnistettiin sekä pillereillä että suonensisäisesti, supistuksia tuli kyllä mutta en lähtenyt aukeemaan. Käytössä oli akupainelu, ilokaasu ja kaks kertaa epäonnistunut epiduraali, ennen leikkausta spinaali. Olisin halunnut ammeeseen mutta koska vedet oli mennyt niin se ei ollu mahdollista.

Tämä tuleva voi päätyä suunniteltuun sektioon, mutta se ei välttämättä olis huono vaihtoehto. Harmittaishan se tietää lapsen synttäripäivä etukäteen, mutta aika helvettiä se eka oli, ja voi siis olla ettei lapsi mahdu lantiosta ja siks en edes lähteny aukeen. Mun äiti on saanut kaikki kolme lastansa leikaten juuri liian kapean väylän takia.

Jännittää, mutta eiköhän kaikki selviä kun neuvolat ym. lähtee rullaamaan...
 
Täällä myös pikkukakkosta odotellaan. Ikäeroa tulee olemaan 4v1kk. Jännittää, koska tyttöni hyvin huomionhaluinen ja mustasukkainen vierailevista vauvoista yms ja häntäkin rupeaa aina "lapsettamaan" hirmuisesti. Mutta toivoo kuitenkin pikkuveljeä tai siskoa. Nauratti yksi päivä kun ensin kysyi voisiko joku lähipiirin vauvoista mennä mahaani. Kun kysyin haluaisiko hän isosiskoksi hän tokaisi vain että mahaan voisi mennä pikkusisko, pikkuveli tai sitten hello kitty.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla esikon synnytys kesti 30h lapsivesien menosta. MA aamuna meni lapsivedet rv 37+4. Sairaalassa oltiin illalla ennen kuutta, sillon supistukset 5min välein. Avautumisvaihe todella pitkä ja uuvuttava, epiduraalin sain mutta se ei oikeastaan tehonnut juurikaan...vei varmaan ihan pahimman kivun aina vaikutusajan alussa pois. Ponnistusvaihe olikin sitten 45min ja sujui todella näppärästi ja hyvin. Ei tikkejä, kiitos kätilöiden avustuksen/ohjauksen :) kaiken kaikkiaan kuitenkin positiivinen kokemus!

Tyttö syntyi TI päivänä kahden jälkeen♥ 3030gr ja 46cm ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla alko esikoisesta supistukset kotona yöllä kahden aikaan, aamulla lähdettiin sairaalaan ja poika synty siitä reilun vuorokauden päästä.

Kivunlievityksinä ilokaasu, akuneulat, kipulääkkee ja lopuks epiduraali. Aukeneminen kävi hiiiiitaaasti, jumitti 4,5 cm 12 tunniks. Mut sit sain sen epiduraalin, joka rentoutti sen verran, että loput aukes parissa tunnissa.

Ponnistusvaihe kesti jonku 10 minsaa, apinan raivolla puskin. Pari pientä nirhaumaa ja muistaakseni 3 ommelta tuli. Kaiken kaikkiaan synnytys oli pitkä ja rankka, mut ihan mahtava kokemus ja sanoin jo salissa et tekisin koska vaan uusiks. :) Poika synty viikoilla 41+4 ja oli 53 cm/4350 g.
 
Lila-Aurora, minua ainakin pelottaa enemmän koska tietää mitä on vastassa ja täälläkään ei helpolla päästy. Loppuvaiheessa epäilivät raskausmyrkytystä, jota ei loppujen lopuksi ollutkaan, mutta halusivat kuitenkin käynnistää kun viikot oli tullut täyteen. 3 päivää käynnisteltiin. Välissä lopetettiin aina välillä käynnistystablettien antaminen, koska synnytyssali oli täynnä. Supisteluja 2päivää. 3päivänä vasta lähti kunnolla avautumaan Ponnistusvaihe kesti myös toista tuntia. Monesti sanotaan että seuraavat ovat jo helpompia, mutta eihän tässä ennustajia olla.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla esikoisen synnyttys kesti 5.5h sairaalassa olttin 2.5h :) Jännittää keretäänkö sairaalaan ku esikoisestakaa ei meinattu ees vielä lähteä kun ei mulla ollut kovia kipuja. Sattua alko vasta kun olin täysin auki. Hyvillä fiiliksil odotan synnytystä ja tälläki kertaa tarkotus selvitä ilman lääkkeellistä kivunlievitystä :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Shennillä kuullostaa synnytys ihanan kivuttomalle!:)

Mulla oli taas kovat kivut ja supistukset mutta kohdunsuu ei vaan antanut periksi :rolleyes:

Kaiken kaikkiaan lähden tällä kertaa taistoon ei niin pelokkain mielin kun ensimmäisellä kertaa, kestän kyllä mitä eteen tulee ja palkinto on mitä parhain sekä jotenkin huojentaa tietää mitä on tulossa. Toivon todella että avautumisvaihe ei kestä nyt toisella kertaa niin kauaa. Ja että ponnistuskin sujuu yhtä hyvin kun esikolta. Ainoa mitä paljon pelkään on että vauvalle sattusi jotain pahaa synnytyksessä, sama pelko oli kova esikoltakin.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MarinaMelina, mulla samat fiilikset. Pitkä avautumisvaihe on raskas, siinä meinaa usko loppua, kun ei kaikesta kivusta huolimatta tapahdu mitään etenemistä. Mä en tällä kertaa varmaankaan lähde ihan niin pian sairaalaan, matkaa ei kuitenkaan oo ku 25 km. Mä pelkäsin myös kovasti sitä, että jos vauvalle sattuu jotain. Mulla oli lisäks raskausdiabetes, niin pelkäsin, että vauvan sokerit tippuu liian alas ja joutuu teholle sokeritippaan. Mutta onneks ei joutunut. :Heartred

Jännittää se alkuaika vauvan kanssa. Viimeksi saatiin rauhassa perhehuoneessa tutustua uuteen tulokkaaseen ja totutella vauvan hoitoon. Mies oli 6 viikkoa isyyslomalla ja elettiin vauvakuplassa. Nyt onkin sitten lisäksi esikoinen, jota pitää huomioida, eikä voikaan keskittyä 100 % vauvaan.
 
Miuk : minäkin oon aatellu että tällä kertaa pysyttelis kauemmin kotosalla kipujen kanssa. Mulla esikolta vaan kävi käsky mennä viimestään illalla kun vedet meni sillon aikasin aamulla. Mua kans jännittää kovasti miten se käytännössä menee se ihan vauva aika... ja jotenkin tunnen syyllisyyttä siitä että esikolta viedään osa huomiosta ja siitä että pikkukakkonen ei saa yksin huomiota osakseen niin paljon kun esikko. Mutta sehän on asia mille ei mitään mahda, mun täytyy vaan käydä nää ajatukset läpi ja sitten aina totean että niinhän se menee kun on useampia lapsia :) mä olen vain tällanen asioitten liiankin syvällisesti miettijä :rolleyes:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan mietitty et vaikka vauva synty ja oon kotona niin tyttö jatkais silti päiväkodis sen max 10pvä/kk niin sais ikäistään seuraa ja erilaisia virikkeitä kuin kotona :) Ja saisin keskittyä välillä pelkkään vauvaan/levättyä ja tehtyä kotihommia :) Isompi tulee olemaan sen 2.5v kun vauva syntyy

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän esikoisen synnytys kesti todella vähän aikaa, muistaakseni noin 7h. Ehdittiin olla sairaalassa tunti kun mussukka oli jo ulkona. Kuten Shenni niin mäkin oon miettinyt että ehtiikö ajoissa sairaalaan kakkosen kanssa, oon kuullut että jos esikoinen tulee tolla tyylillä niin kakkonen usein mukailee sitä. Esikoisen kanssa olin ihan varma sairaalaan mennessä että ei tässä vielä synnytetä (vedet ei menneet vaan tuli vasta ponnistusvaiheessa, joka alkoi siis about heti sairaalaan päästyä), joten nyt siitä viisastuneena varmaan lähdetään vähän aiemmin matkaan :D

Toivon kyllä että kakkosen synnytys olisi vähän samantyylinen kun ykkösen; kivut olivat siedettäviä alkusupistuksista asti (tietenkin itse synnytys pelkän kaasun voimalla oli aikamoinen setti :D ) ja kaikki oli ohi nopeasti. En haluaisi viettää sairaalassa montaa vuorokautta kipuillen ja odottaen avautumista, niinkun monet joutuvat. Ja nyt kun tiedän että ilman kivunlievitystä synnyttäminen on erittäin mahdollista niin eipä haittaisi jos kakkonenkin tulisi niin. Kaiken kaikkiaan kakkosta synnyttämään mennessäni olen varmasti rauhallisempi kun tiedän mitä tuleman pitää (jos kaikki menee hyvin, siis), esikoisen kanssa olin todella paniikissa ja varma että en saa ponnistettua riittävän kovaa.
 
Ja meki mentii vaan näytille että onko ne pikkusupparit avannu paikkoja mut sille tielle jäätii :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Lila-Aurora: tehtiinkö sulle hätäsektio vai kiireellinen sektio? Mietin vain, jos annettu spinaali ennen leikkausta, kun hätäsektiossa nukutetaan. Mulle tehtiin kans hätäsektio ja siitä muistona sitten ihana navasta asti oleva pystyviilto.

SYnnytystapa-arviohan se tietysti nyt tehdään, mutta kova paikka itselle päättää, haluaako mieluummin suunnitellun sektion vai kokeilla vielä normisynnytystä, kun ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä. Alatiesynnytykseenhän sitä lääkärit ja neuvola muutenkin kannustavat ja varmasti se parempi vaihtoehtona onkin, jos kaikki menee hyvin. Siinä tapauksessa taas voisi kokeilla ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, mutta mun kipukynnys kyllä ylittyi monet kerrat, ku oli niin tiheitä supistuksia, ettei ehtiny huilata välissä ollenkaan (ennen epiduraalia) eli en tiedä, oisko musta luomuna synnyttäjäksi. Ja sitten toisaalta en haluaisi kokea hätäsektiota toista kertaa, sillä olisi ihana saada vauva rinnalle synnytyksen jälkeen.

Vielä ei jaksa enempää silti miettiä. :) Helpompaa tosiaan on nyt, kun tietää hieman, mitä odottaa ja tuleman pitää ja tavallaan on kaikki nyt koettu.
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen kärsinyt aivan JÄRKYTTÄVÄSTÄ synnytyspelosta esikoisen synnytyksen jälkeen ja tääkin toinen tehtiin vähän niinkuin "silmät kiinni"- ajattelematta seurauksia :D Eli oli aivan järkyttävä synnytys, josta palautuminen kesti vuoden verran ja edelleen tunnen arven koko ajan.

Mulla alkoi supistelemaan keskiviikkoaamuna klo 4-5 ja koko päivän supisteli tasaisesti, mutta ei mitenkään tappavasti vielä. Illalla lähdetiin 10 aikaan sairaalaan, kun supistusten väli oli muistaakseni jotain 5min. Aukeeminen oli hidasta, mutta siitä mulla ei oo mitenkään pahat muistikuvat. Sattu helvetisti, mutta sen kuitenkin kestin. Sitten torstaina puolenpäivän aikoihin ruvettiin ponnistamaan ja se riemuhan sitten olikin mulle se, jossa olisin mielummin vaikka kuollut. Ponnistusvaihe kesti 2,5h ja viimeisen tunnin ajan vain rukoilin, että joku tekis jotain tai vaikka kuolisin mielummin, kun en voinut puhuakaan enää ja siten ei voinut kertoa tuntojaan. Mutta kun lapsi ilmeisesti viihtyi siellä ahtaassa synnytyskanavassa ilmeisen hyvin, sykkeissä ei ollut edes pientä heittoa, niin sen annettiin vaan jatkua. Lopulta mun supistukset heikkeni ja muksu otettiin ulos imukupilla. Tuloksena leikkaushaava, joka vielä tietysti repesi pahasti. Tikkaaminen sattui aivan helvetisti sekin ja kesti yli tunnin. Menetin verta niin paljon, että koko seuraavan päivän olin veritiputuksessa. Palautuminen oli todella hidasta, pystyin istumaan vasta noin 10 pv synnytyksen jälkeen ja ensimmäistä kertaa lähdin ulos asunnosta 2viikkoa synnytyksesta ja parin sadan metrin jälkeen piti kääntyä takaisin kyyneleet silmissä kun sattui niin paljon.

Myöhemmin sain kuulla, että se johtui siitä, että lapsen pää oli väärässä asennossa. Mutta synnytyskammo on kyllä niin kauhea, että tälläkin hetkellä kyyneleet silmissä tätä tarinaa kirjoittelen :) Pelkopolille laitan pyynnön heti ensimmäisessä neuvolassa ja sitä ennen yritän olla ajattelematta sitä, että se lapsi pitäisi ehkä jotenkin joskus saada uloskin :D En aio pyytää sektiotakaan, koska sekin vaihtoehto pelottaa mua ihan yhtä paljon.

Toivottavasti tää mun kertomus ei nyt aiheuttanut kellekään muulle mitään pelkotiloja :)
 
Takaisin
Top