Painon nousu raskauden aikana

Mullekkin neuvolatäti sanoi viimme kerralla että normaali painon nousu. Vaikea uskoa, kun edellisistä alkoi nousta vasta puolivälin jälkeen ja silloinkin maltillisesti ja viimmeisillä viikoilla tulikin kyllä kunnolla painoa, saman verran kuin nyt per viikko, ja oon nyt vasta puoli välissä :wacky:
 
Mulle sanottiin, että paino nousee keskimäärin 500g/vko. Ja tottahan toki lähtöpaino vaikuttaa! Jos on ylipainon puolella jo alkuunsa, niin silloin maltillisemmin painonnousua ja toisinpäin. Mä painoin esikoista synnyttämään mennessä vain kilon enemmän kuin nyt, olin tosi hoikkanen silloin. Semmoinen kuiva juoksija ilman persettä. Nyt oli lähtöpainoa (ja lihakset :wink) useita kiloja enemmän, mutta silti siis bmi vielä 21, eli normaalit lukemat. Ja mulla noussut nyt semmoiset viitisen kiloa paino 21.rvlle. Jotenkin luotan, että vaikka tulisi se 20kiloa, niin kyllä ne liikkumalla ja omalla elämäntavalla lähteekin.
 
Sain ihmettelyä neuvolassa, kun paino oli noussut vain 200g kuukaudessa. :D eli saan jatkaa syömistä ku hevonen. :D
 
Me puhuttiin tästä painon noususta just eilen ultrassa. Syön ku hevonen 5 kertaa päivässä. En liiku mitenkään ihmeellisesti. Ja silti paino ei nouse.. tippuu vaan. Vaikka en edes oksenna..
 
Me puhuttiin tästä painon noususta just eilen ultrassa. Syön ku hevonen 5 kertaa päivässä. En liiku mitenkään ihmeellisesti. Ja silti paino ei nouse.. tippuu vaan. Vaikka en edes oksenna..
Mulla ei normaali olosuhteissa paino pysy yhtää hallinnassa, jos en seuraa syömisiä. Näin raskaana saa vetää miltei mitä vain. :D
 
Nyt on tullut kaksi kiloa kahdessa viikossa eli alkupaino saavutettu.

Toivottavasti ei tule kilo per viikko jatkossakin.. :nailbiting:
 
Mulla on ylipainoa jäänyt edellisestä raskaudesta ja imetysaikana lihoin lisää. Eli ei painoa tarttis tulla, mutta tulee vaan. En pelkkää porkkanaa selvästikään syö, vaikka oon ollu vegaani 13 vuotta.
 
Musta kuulostaa että taidan olla tämän porukan "kilokuningatar", ei valitettavasti mikään imarteleva titteli...
+8kg kerätty painoa ensimmäisen 19 viikon aikana. Ruoka maistuu vähän turhankin hyvin.
Lohdullista on se ettei ylimääräistä ollut ennen raskautta, mutta hieman tässä alkaa hirvittää kuinka paljon paino vielä tulee nousemaan kokonaisuudessaan.
 
Kyllä normaalipainoiselle saakin tulla kiloja. Ei hätää. Mulla on jo alkujaan 20 kiloa liikaa :oops:
 
Musta kuulostaa että taidan olla tämän porukan "kilokuningatar", ei valitettavasti mikään imarteleva titteli...
+8kg kerätty painoa ensimmäisen 19 viikon aikana. Ruoka maistuu vähän turhankin hyvin.
Lohdullista on se ettei ylimääräistä ollut ennen raskautta, mutta hieman tässä alkaa hirvittää kuinka paljon paino vielä tulee nousemaan kokonaisuudessaan.
Mulla tainnu tulla +8,5kg:nailbiting: I feel you. Täälläkin maistuu. Tsemppiä meille:angel4
 
Rv 22+6 +5kg. Joo o, taitaa tulla aika paljon enemmän, kuin viime raskaudessa. Kunhan ei nyt ihan holtittomasti :D Nimim. pääsin just ennen raskautta kuntoon
 
23.rv pyörähtää kohta ja kiloja +7. Nyt on alkuturvotuksen jälkeen tullut maltillisemmin. On kyllä toisaalta tullut liikuttuakin suht paljon.
 
Puuh, rv 23 ja +7kg :eek: sais kyllä tasottua nyt, lähtöpainoki oli sen verran korkeampi mitä edellisistä et painan kohta saman mitä esikoisesta synnärille mennessä :oops:
 
Onko teillä käyny niin jotta paino eka lähteny nousuun ja sit alkanu tippumaan? Mulla viikkoja nyt 24+5 ja painoa on lähteny melkeen 2 kg alle viikossa. Pitääköhän tässä huolestua
 
Mulla kävi niin esikoisen kohdalla. Ihan taisi vaan ylimääräinen alkuturvotusmaksimus hävitä ja ei myöskään tehnyt niin paljon herkkuja mitä alkuällötyksissä. Ei kuitenkaan tippunut kuin muutaman kilon, joten ei ollut neuvolassa tai lääkärissä kukaan huolissaan. Painoa kerrytin kuitenkin sen 11-12kg ennen synnytystä.
 
28+1 ja painoa tullut huimat 6,5-7kg. Tuntuu kyllä et suurin osa mennyt vatsaan koska samat housut edelleen mahtuu
 
Takaisin
Top