Painon nousu raskauden aikana

Itselläni paino nousi edellisessä raskaudessa huimat 22kg :nailbiting: Lähtöpaino oli kyllä pieni mutta suuri osa kiloista pysyi koko imetysajan ja lähti tippumaan kun imetys päättyi.
Nyt vielä ei ole paino noussut ollenkaan.
 
Mulla noussu molemmista joku 10-13kg ja lähti imetyksellä vähän liiaksikin!!! En tuntenu oloani yhtään kotosaksi niin luisevana. Nyt ois just hyvä, mut taas sitä mennään. Muistan vielä kun sinut kerta kun koira pudonnu veneestä oli kun kuopus oli mahassa ja astuin veneen laidalle koiran kanssa samaan aikaan :smiley-angelic006
 
Mä aattelin pitää nyt ruokavalion niin terveellisenä kuin suinkin. Toki syön kunnolla mutta nuo jonnin joutavat liialliset sokeri överit saavat nyt kyllä jäädä. Olen muutenkin jättänyt nyt valkoisen sokerin ja vehnän likimain kokonaan pois, juhlia yms. lukuun ottamatta. Viimeksi tuli kyllä herkuteltua niin tottakai se paino myös rytinällä nousee...
 
Mulle ei saisi kyllä yhtään enää tulla lisää, mutta väkisinkinhän paino nousee.:oops: Imetys ei ole koskaan mua laihduttanut. Eikä laitokselle ole jäänyt kuin juuri ehkä vauvan verran.:wacky:
Olen nyt panostanut terveellisyyteen ja säännölliseen ateriarytmiin. Paljon kasviksia.
 
Mulla tuli esikoisesta painoa semmonen 25 kg :joyful: Toki lähtöpaino oli kans alhanen, ja nyt olis paino semmosen 5 kg päässä siitä lähtöpainosta. Nyt kans olis toiveessa että ei ihan kauheesti sitä ylimäärästä tulis, toki nyt sen verran mitä kuuluukin tulla :) Viime raskauden aikana maistu noi herkut vähän turhan hyvin :joyful:
 
Viime raskaudessa tuli sen 7kg, toki itsellä lähtö jo sen verran suuri että oikein hyvä ettei enempää + Radi oli sillon.. nyt muutaman kilon laihtunut siitä esikon lähtöpainosta ja tavoite et ei ton 7kg yli menis kuitenkaan..
 
Mulla tuli edellisessä joku 8 kg. Lähtöpaino oli lievän ylipainon ylärajalla. Tällä kertaa alkupaino on melkeen 10kg vähemmän ku aiemmassa raskaudessa, eli vain vähän ylipainon puolella. Toivottavasti kerääntyy yhtä maltillisesti ku aiemmin :smiley-angelic003
 
Esikoisen raskaudessa tuli 23kg mutta imetyksen aikana tippui kaikki pois ja lähti vähän ylimääräistäkin. Mulla olisi myös tarkoitus pitää ruokavalio mahd. terveellisenä tässä raskaudessa ja jättää ylimääräinen herkuttelu pois.
 
Esikoisen raskaudessa paino nousi juuri ennen plussaa ja alkuraskaudessa 5-10kg. Sitten loppuraskaudessa paino oli vielä 25kg enemmän kuin plussatessa.. Nyt paino on 7kg enemmän kuin mitä oli samoilla viikoilla viimeeksi. Tällä kertaa ei painon tarvitsisi ihan yhtä paljon nousta.
 
Nyt panostan tosissani terveelliseen ruokavalioon, paljon kasviksia ja mahdollisimman paljon itse alusta asti tehtyä ruokaa. Viimeisimmistä raskauksista on jäänyt ylimääräistä painoa ja nyt toivon kohtuullista painon nousua. En ole eläessäni painanut näin paljon. :oops: Raskausdiapetesta en haluaisi myöskään uudestaan saada, joten sekin on hyvä motivaattori.
 
Normi paino, nousi viime raskaudessa jotain 8kg. Nyt lähtöpaino alhaisempi kuin ekassa.
 
Esikoisesta nousi 14kg, joista 2kg vieläkin tiukasti kiinni.
Kuopuksesta nousi 18kg, joista 4kg vieläkin mukana.
Nyt koitan ettei kovin paljoa yli 10kg nousisi, kun on muutenkin noita ylimääräisiä kiloja niin ei tarvitsisi niin kauheasti nousta :rolleyes:
 
Ensimmäisessä raskaudessa paino nousi päälle 30kg ja ylipainoa oli jo ennen raskautta. Kaikki raskaus aikana kertyneet kilot oli poissa 3 viikkoa synnytyksestä. Suurin osa kiloista tuli viimeisen kolmanneksen aikana (25kg). Heinäkuun helteet ”hieman” turvotti, synnäriltä lähtiessä ei kengät mahtuneet jalkaan, kun jalkoihin kertyi niin jäätävä turvotus, aiemmin kertyneen lisäksi. Eikä ollut raskausmyrkytystä tms. Kroppa vaan sitä mallia että tykkää kerätä nesteitä.

Kauhulla odotan miten tällä kertaa käy.
 
Mulla on noussu molemmista 10-12kg ja silleen et lähteny kunnolla nousuun vasta puolenvälin jälkeen kun pahoinvointi jatkunu pitkään :meh: nyt on lähtöpaino 5kg enemmän mitä edellisissä, kun imetyksen lopetuksen jälkeen kilpparivaiva aktivoitu ja paino nousi nopeasti 5kg eikä ole lähteny laskuun :bored:
 
Esikoisesta tuli 18kg ja juniorista 20kg. Jos tällä kertaa hiukan saisi hillittyä syömishimoja, ettei tarvis ihan 15 kiloa synnytyksen jälkeen lähteä pudottamaan laughing7 kauhistuttaa muutenki ensimmäinen punnitus neuvolassa
 
Mulla esikosta tuli noin 20kg, jotka kaikki lähi 6kk sisään synnytyksestä ja pari kiloa päälle. Kuopuksesta tuli 22kg ja niistä lähti helposti noin 12kg ja loput piti sitten pienellä jumpalla ja syömisen tarkkailulla karsitella kunnes jäi enää se +4kg ennen kuopusta painosta ja +2 ennen esikko painosta. Eli olisin tyytyväinen jos pysyttäisiin siinä +18kg mutta en ota niin kauheasti stressiä tosta painosta. Vikoilla viikoilla mun kroppa keräilee nesteitä silleen että synnärille jää hyvä summa painoa. :)
 
Mulla oli esikoista odottaessa painoindeksi normaalin yläpäässä tai ehkä lievässä ylipainossa. Sitten raskauden aikana tuli vielä 10kg lisää, ja synnärille jäi vaan 5kg.
Imetyksen aikana laihduin semmosen 5kg, mutta puolivuotta sitten alkoi painoa hiipimään takaisin kun istumatyö alkoi näkyä kropassa.

Oli tarkoitus nyt kesäloman jälkeen aloittaa miehen kans kotona kuntopiiri jne. Mut sitte kun plussasinkin ja nyt on niin etovat ja megaväsyt olot,ni eipä kyllä enää töiden ja normi arjen jälkeen tee muuta mieli ku kaatua sänkyyn :dead:

Tosin ajattelin kunhan olot helpottaa,niin ruveta omaa kuntopiiriä tekemään kotona, ja ei ollu tarkoitus tässä raskaudessa syödä pelkkää roskaruokaa:laughing002
 
Mulla Ekassa nousi noin 12kg, mutta imetys ei mulla kyllä lainkaan laihduttanut vaan kaikki kilot on korkojen kera kyllä kiinni kropassa. Nyt toiveena olisi että vauvan, istukan yms. painon lisäksi ei pahemmin paino nousisi
 
Takaisin
Top