Painon nousu raskauden aikana

rv 31 Minulle on nyt tullut lähtöpainoon semmoinen 7kg lisää. Neuvolatätin mukaan se on tosi hyvä ja ihanteellinen määrä. Omaan korvaan kuulostaa silti ihan hullulta määrältä, ehkä siksi, että jotenkin pään sisällä pyöristän sen aina suoraan kymmeneen. Tässä vaan kauhistelen, että paljonko sitä painoa kerkeää sitten kokonaisuudessa kertyä maaliskuun loppuun mennessä. Kauhea nälkä kokoajan ja tuleehan sitä syötyynkin. Liikuntaa tulee harrastettuun sillon kun tekee mieli, en niinkään enää säännöllisesti pakota itseäni lenkkipolulle.
Tärkeintä tietysti, että vauvalla on kaikki hyvin. Jotenkin silti ahdistaa ajatus siitä, että kaikki tämä pitäisi sitten saada poiskin raskauden jälkeen.
Sulla on tosi ihanteellisesti noussut paino. Aivan varmasti saat pois kilot, kun ei ole ylimääräisiä kertynyt! Ellei sitten vauvavuotena iske joku mieletön mättöelämä ilman liikuntaa päälle :biggrin Mulla on väsyneenä ainakin se riski, ollut aina vaikka ihan terveellisesti elänkin noin muuten.
 
Mulla alko viimeksi laskea paino vasta kun palasin töihin hoitovapaiden jälkeen ja imetys väheni. Imetys pudottaa monilla painoa, mulla ei niin käynyt. Nyt yritän kaikkeni että putoasi enemmän ja aiemmin, ylipainoa kuitenkin on.
 
Mulla tuli painoa viime raskaudessa 7-8kg ja melkein kaikki tippui siinä synnytyksessä itsestään. Niinkin voi käydä :) Ne on hyviä nettiartikkeleita, joissa kerrotaan mistä kaikesta se paino koostuu; paljonko painaa vauva, kohtu, lapsivesi jne. Aika vähäinen määrä voi olla rasvaa, siksikin se paino saattaa pudota hyvin ihan itsestään.

Nyt paino välillä putoaa kilon ja tulee takaisin, joten näinä aikoina painoa tulee ainakin toistaiseksi hyvin maltillisesti.
Syön kyllä aika terveellisesti mutta riittävästi, myös herkuttelen ja en liiku (ei kykene) kauppa- ym. käyntejä kummemmin.
RV 32 ja painoa tullut 6-7kg...
 
Mä oon ottanut kasvuspurtin, vaikka oon ollut nyt joulun jälkeen kevyemmällä ruokavaliolla ja jatkanut liikkumista entiseen malliin. Jo 13kg! :angelic:
 
Mulla on nyt viime neuvolasta paino tippunut, kun olen välttänyt herkkuja viikon ajan (mulla siis radi). Tällä hetkellä tilanteessa +2 kg, kun alkuraskaudessa paino tippui reilut kolme kiloa.
 
15kg :oops:o_O Mä en tajua miten voin paisua näin paljon, varsinkaan kun en edes herkuttele ja liikun lähes päivittäin kunnon hikitreenin. Turvotus on kyllä aikamoinen raajoissa, että ehkä se paino on suurimmaksi osaksi nestettä.
 
Mulle kertynyt myös jo lähemmäs 15kg :wideyed: ..luulen, että suurin osa mullakin nestettä.
Liikunta jäänyt, lääkäri sanoi, että saan harrastaa enää kevyttä kävelyä ja joogaa.
 
15kg :oops:o_O Mä en tajua miten voin paisua näin paljon, varsinkaan kun en edes herkuttele ja liikun lähes päivittäin kunnon hikitreenin. Turvotus on kyllä aikamoinen raajoissa, että ehkä se paino on suurimmaksi osaksi nestettä.

Mulla 32+4 ja +13kg.
Samoin minä liikkunut aktiivisesti ja monipuolisesti läpi raskauden, edelleen tunti päivässä keskimäärin liikuntaa. Neuvolassa painonnoususta ei oltu yhtään huolissaan (ei kuulemma yhtään ylimääräistä missään), mutta kyllä hirvittää mihin lukemiin paino tässä vielä ehtii nousta.
 
RV 34+2 tullu noin 7kg. Ja nyt viimeisen kuukauden paino pysynyt aika samana, vaik tässä on tullu mässättyä esikoisen synttärien takia.
Edellisessä raskauksessa tuli n.10kg, nyt lähtö pari kiloo enemmän, ku silloin 5v sitte.
 
Mulla 32+4 ja +13kg.
Samoin minä liikkunut aktiivisesti ja monipuolisesti läpi raskauden, edelleen tunti päivässä keskimäärin liikuntaa. Neuvolassa painonnoususta ei oltu yhtään huolissaan (ei kuulemma yhtään ylimääräistä missään), mutta kyllä hirvittää mihin lukemiin paino tässä vielä ehtii nousta.

Ei minullakaan neuvolan täti ole ollut huolissaan, mutta lääkäri ilmoitti ettei painon tarvitsisi enää nousta yhtään. Oon tässä ihmetellyt, mistä nipistäisin sitten ruoan suhteen, koska tosiaan en edes herkuttele. Annoskoot ovat myös ihan samoja mitä ennen raskautta. Ehkä pari extravälipalaa on tullut mukaan raskauden myötä, koska nälkä. Kai sitä täytyy alkaa annoskokoja pienentämään ja välttelemään energiatiheitä ruokia - en tykkää :hungover: (mä inhooooon laihduttamista ja varmaan sekin on yksi miksi oon aina pyrkinyt pysyttelemään hoikkana)
 
Rv 36+6 ja painoa tullut 13kg. Neuvolassa ei ole sanottu kuin että tasaisesti nousee eikä liikaa ole tullut. Itsestäni tuntuu hurjalta, mutta toivottavasti kaikki lähtee sitten kiertäessä ja vaunulenkeillä. Saa nähdä miten käy.
 
Rv 35+4 ja painoa +1kg. Lähtöpaino sen verran paljon että on hyvä ettei ole tullut painoa enempää.
 
Täällä ollaan varovaisen optimistisia, etten painais niin paljon kuin viimeksi synnyttämään mennessä. En oo varma onko siihen matkaa 2kg..
 
Rv 34+6 painoa tullut 8kg. Olen tosi tyytyväinen :) Veikkaan, että n. 1kg ehtii enää tulemaan. Pidän tätä aika minimi painonnousuna, olenhan hoikka normistikin ja jos kaikki menee, kuten viimeksi, ei niitä kiloja kyllä synnäriltä juurikaan tiputeltavaksi jää.
Painon pitääkin nousta. Kaloritarvekin on loppuraskaudessa tavallista suurempi.
 
Tänään starttasi rv 37 ja neuvolan vaaka näytti että painoa on tullut noin 10,5kg,omasta mielestä se on ihan hyvä ja samaa mieltä oltiin neuvolassakin. Tosiaan enää vähän yli 2 viikkoa sektioon niin tuskin kauheesti ehtii nousemaan. Ekassa raskaudessa nesteen määrä oli valtava ja painoa oli tullut lopussa ehken lähemmäs 30kg! Eli tähän olen enemmän kuin tyytyväinen
 
Takaisin
Top