Painon nousu raskauden aikana

Täällä ekasta jäi 20kg ja rapiat, nyt paino jopa tippui alkuunsa, mut tosin tullut 1,5 kg lähtöpainon päälle. Maltillisesti silti verrattain esikoiseen, toivottavasti pysyykin alhaisempana:happy:
 
Alkuun paino laski pari kiloa ja nyt on palattu takaisin lähtöpainoon, rv18+2
 
Rv16+5, viikon aikana tupsahtanut jostaki 2kg painoa lisää :confused2 en ymmärrä... ahdistaa kun lähinnä nälkää nähnyt kun monet ruoat, varsinkin herkut tekee pahaa, että mistä nää kilot on tullut :eek:
 
Luin juttuja painon noususta ja oon varma että on radi... :sorry: onneks torstaina neuvola niin katsoa mitä siellä puntari näyttää ja mitä mieltä siellä ollaan asiasta.
 
Rv 17+1. Ruokahaluttomuus vienyt melkein 4kg painoa pois. Oletin lihovani alusta asti ihan kunnolla, kun sukulaisillakin ollut samaa vikaa. Oma äitini keräsi minusta sen 30kg raskauden aikana! Neuvolalääkäri sanoi, että asia ok, eikä syytä huoleen. Jotenkin silti toivoisi ruokahalun palaavan normaaliksi.
 
Ensi viikolla on neuvola. En varmaa muista punnita itseäni sitä ennen:hilarious:
 
Ei ole vielä lähtenyt nousemaan, tällä hetkellä - 3,5 kg lähtöpainosta. Tuskin kumminkaan enää laskee, kun kaikki maistuu nyt, herkutkin.
 
Nyt on tullut pari kiloa lisää eli samassa painossa kuin ennen raskautta. Pyrin sen siinä pitämäänkin, neuvolan ohje oli +5 kiloa raskausaikana.

Nyt viikot 20+5.
 
Mulla on kyllä vielä käsittelemistä tässä painoasiassa. En ole ikinä painanut yli 60 kg ja tänään neuvolassa (rv 22+3) näytti vaaka jo himpun yli, joka neuvolan tädin mukaan on ihan normaalia ja painon lisäys ollut ihan maltillista. Hän meinasi, että minun tapauksessani yli 10 kg painon nousu ei edes haittaisi, koska olen lihaksikas ja pieni. Silti itselleni on ollut vaikea hyväksyä muuttuvaa ulkomuotoa, varsinkin, kun oman ruumiinrakenteen ainoa kaunis asia on ollut laihan vyötärön ja leveän lantion suhde. Jalat kun on suomalaisittain lyhyet ja leveät... Mies on koittanut tsempata, mutta kyllä minulla on vielä kova työ itseni kanssa edessä. Muiden hyväksynnästä ei ole kyse vaan siitä, että yhdistää aina kasvavan painon huonoon itsekuriin, vaikka nyt ei edes ole siitä kyse...
 
22+4 ja 3-4kg tullut mutta on sitä tullutkin syötyä enemmän kuin normaalisti. En osaa yhtään sanoa mikä on normaalia ja vähän hirvittää millaiseksi tästä paisun tällä tahdilla
 
Täällä viikkoja nytten 21+2 ja painoa oli tullu lähtöpainosta 3kg. Ensin hirvitti mutta kun aloin katsomaan tyttöjen aikaisia neuvolakortteja niin tähän mennes olin esikoisen kans lihonnu 15kg ja tokan kans 10kg joten eipä tuo nyt sit paha ollutkaan :angelic:
 
Mulla tuosta ensimmäisestä tuli kokonaisuudessaan vain neljä kiloa lisää ja synnytyksen jälkeen painoinkin sitten neljä kiloa vähemmän mitä lähtöpainoa oli ennen raskautta. Nyt on paino noussut maltillisesti noin 150g per viikko vaikka oon syöny ku hevonen. :D mutta ei tässäkään raskaudessa ole vielä makeanhimo iskenyt vaikka eri sukupuolta tämän pitäisi olla.
 
Esikoisen aikaan painoa tuli kaikkinensa 13kg (lähtöpaino reippaasti alipainon puolella) nyt lähtöpaino onneksi norm painon puolella. Huima 1kg tullu painoa, kun alkuraskaudessa paino tippui järkyttävän pahoinvoinnin seurauksena
 
Esikoisesta normipainoisena tuli 26kg raskauden aikana. Nyt ylipainoa todella paljon ja pyrin siihen ettei tulis ollenkaan ja nyt rv 19+4 Ja pari kiloa miinuksella alotuspainosta. Jos rupeaa tulemaan niin sit täytyy olla tarkempi, muutenkin yrittää pysyä terveellisemmällä linjalla niin on helpompi olla. Oon aikalailla saanut syödä sen enempää miettimättä kun alun pahoinvoinnin jälkeen ei oo sokerit tai ylipäätään ruoka maistunut kuten ennen raskautta.
 
Ahdistaa, paino vain nousee hurjaa vauhtia... vajaassa kahdessa kuukaudessa 4kg :dead: eli puoli kg viikossa.. onko normaalia? Liikuminen toki mulla nyt vähäistä mutta kyllä hämmästyttää, kun ei edellisistä näin yhtäkkiä noussut :confused: vielä pari viikkoa neuvolaan. Kerkeää siihenkin mennes tulemaan taas yksi kilo lisää :eek:
 
Ahdistaa, paino vain nousee hurjaa vauhtia... vajaassa kahdessa kuukaudessa 4kg :dead: eli puoli kg viikossa.. onko normaalia? Liikuminen toki mulla nyt vähäistä mutta kyllä hämmästyttää, kun ei edellisistä näin yhtäkkiä noussut :confused: vielä pari viikkoa neuvolaan. Kerkeää siihenkin mennes tulemaan taas yksi kilo lisää :eek:
Mulla on sama. Lääkäri sanoi että painoa saa tulla loppuraskaudessa, että sitä ennen ei saisi tulla. Terkkari on vaan sanonu että normaalia painonnousua.
 
Takaisin
Top