Painon nousu raskauden aikana

Tänään neuvola punnitus 15+0 ja paino tippunut vähän alkupainoa alemmas mikä on outoa sillä oon syönyt mielestäni normaalia enemmän ja vatsa todella turvonnut. Mutta hyvä näin.
 
Mulla on paino tippunut melkein 3 kg neuvolan ekasta punnituksesta, mutta silloin olikin jäätävä turvotus. Saa nähdä, mitä neuvolassa huomenna sanotaan. Olen normaalipainoinen, viikkoja 15 + 4.
 
Mulla on paino tippunut melkein 3 kg neuvolan ekasta punnituksesta, mutta silloin olikin jäätävä turvotus. Saa nähdä, mitä neuvolassa huomenna sanotaan. Olen normaalipainoinen, viikkoja 15 + 4.
Mulla tuli raskauden alussa 2 kiloa, mutta se on tippunut pois, eli periaatteessa mäkin painan vähemmän kuin neuvolan ekassa punnituksessa, tosin mulla vasta rv 12+2. Mutta mulle sanottiin neuvolassa silloin, että painon tarvii alkaa nousta vasta rv 16 eteenpäin, ja painon lasku tässä alussa on myös normaalia. Että ei vielä hätää. :cat:
 
13+5 ja kauhea turvotus päällä. Silmällä katsottuna ja vaatteiden sopivuuden kannalta olen kyllä pyöristynyt ihan jonkun verran, mutta puntari kertoo että olisi kilo tippunut. Eiköhän painokin ala kohta nousta tämän nälän määrän takia, kun alkaa pikkuhiljaa pahoinvointi olemaan poistumaan päin:grin Ainakin toivon, että olisi lähdössä nyt lopullisesti :angelic:
 
Mulla tuli raskauden alussa 2 kiloa, mutta se on tippunut pois, eli periaatteessa mäkin painan vähemmän kuin neuvolan ekassa punnituksessa, tosin mulla vasta rv 12+2. Mutta mulle sanottiin neuvolassa silloin, että painon tarvii alkaa nousta vasta rv 16 eteenpäin, ja painon lasku tässä alussa on myös normaalia. Että ei vielä hätää. :cat:

Mulla oli paino lopulta punnituksessa lähes samoissa lukemissa kuin viimeksi, ja kun terkka ei sanonut mitään asiasta, niin kommentoin vielä itse - kuten kerroitkin, niin ihan normaalia ja OK, kun kerran pidän huolta siitä, että kuitenkin syön riittävästi ja tarpeeksi monipuolisesti. :)
 
Nyt näkyy se viimeaikainen suklaan mättäminen. Kilo tullut vain kahdessa viikossa. Nyt ei saisi kun vasta lopussa paino nousta, sanoi lääkäri.
 
Yhteensä +3,5kg, olen järkyttyny kun viikkoja vasta 14+ :bag: ei aiemmista ollu tullu ku kilo tai kaks tähän mennes. Toki nyt saattaa tää flunssaki turvottaa kun jokapaikka ihan tukossa ja syöny mitä sattuu kun mitään ei meinaa saada alas :hungover: huoh. Noh, kuhan nyt tästä vähän tasottuu... Joku 10kg tullu aiemmista eikä nyt nyt tarvi kyl tästäkään tulla yhtään enempää!
 
+1kg rv 14+6. Viime raskaudessa tuli vasta vkolla 18 ekat kilot ja paino nousikin tosi vähän, sopivasti.
 
+1-1,5kg rv 17+4. Tuntuu että viikossa on tää raskausmaha tullut esiin oikein kunnolla.
 
Ensin lähti kolme kiloa ja nyt ollaan taas alkupainon lähellä. Viikot nyt 16+2. Painoa ei saisi tulla paljon lisää kun jo alkupaino on ylipainoa.

Omaan silmään mitään havaittavaa mahaa ei vielä ole. Saat vaatteet menee päälle kuin ennenkin.
 
Mulla on paino pysynyt melko samana, välillä pudonnut ja välillä noussut. Mutta tällä hetkellä mennään samassa kuin raskauden alussa, tänään viikkoja 14+3. :)
 
Ensin lähti kolme kiloa ja nyt ollaan taas alkupainon lähellä. Viikot nyt 16+2. Painoa ei saisi tulla paljon lisää kun jo alkupaino on ylipainoa.

Omaan silmään mitään havaittavaa mahaa ei vielä ole. Saat vaatteet menee päälle kuin ennenkin.


Sama juttu: ylipainolla lähdetty matkaan, joten olikin ihan hyvä, että keskiviikon neuvolassa puntari oli hellä ja näytti vai 60 g painonnousun.
Tällä hetkellä rv 15+6.
 
Mulla nyt 16+0 ja kiloja tullut tähän mennessä n. 4,5-5 kg :nailbiting:
Enkä edes ole syönyt mitenkään kauhean eri tavalla. Liikkunut kylläkin paljon vähemmän kuin normaalisti..lähtöpaino oli ihan ok, muutama liikakilo oli, mutta nyt näitä näyttää sitten tulevan...Toivottavasti lähtee yhtä nopeesti kun tulee!
 
Olin jotenkin huojentunut, että paino oli taas miltei samassa kuin lähtöpaino, kun kävin eilen neuvolassa. Tai no melkein kaksi kiloa alempi. Lähtöpaino normaalipainon ylärajalla, tosin silloin oli tallitöiden takia paljon lihasta kehossa. Nyt olen syönyt terveellisemmin, joten olen tyytyväinen, että painoa ei ole tullut. Ruokahalu on kasvanut, mutta olen pyrkinyt lisäämään terveellistä ruokaa ja kevyitä kävelylenkkejä. Herkkuja ei ole nyt tehnyt edes mieli. Nyt painoa voisi alkaa tulla, kun lapsikin on koko ajan isompi.
 
rv 16+2 ja ei onneksi ole tullut yhtään lisää painoa. Toki nyt joutuu olemaan tiukemmalla ruokavaliolla, kun napsahti se radi. Eikä kyllä suotavaa ole tullakaan tämän suuren ylipainon takia..
 
Takaisin
Top