Painon nousu raskauden aikana

Just tänään luin että vikalla kolmanneksella sekä vauvan, että äidin painonnousu on voimakkainta tähän asti. En oo uskaltanu punnita itteeni, mut viikon päästä pakko kun sairaalalääkärille meno.
 
Ekasta neuvolasta on tullut +6kg. Saatoin olla silloin jo hieman turvoksissa, kun en tiedä mikä on painoni ennen raskautta. En ole oikeastaan koskaan seurannut sitä paitsi nyt raskauden aikana.

Painon nousu on ärsyttänyt, mutta nyt oikeastaan olisi helpottavaa, jos kuitenkin nousisi reippaammin. Nyt tuntuu, että kolmeen viikkoon ei ole tullut oikein ollenkaan painoa lisää, ja neuvolassa sf-mitta menee alakäyrällä. Pisti hieman huolettamaan. Helpotti kuitenkin, että se sf-mitta oli kuitenkin kasvanut vaikkakin hitaasti, ja osittain voi olla kyse mittavirheestä ja/tai siitä vaihtelusta, mitä tulee kun kaksi eri henkilöä mittaa eri kerroilla.
 
Perjantain neuvolassa 29+3 paino oli kilon verran alle lähtöpainon. Nousua ollut parisenkymmentä grammaa/vko edelliseen neuvolakäyntiin nähden. Musta tuntuu että hoikistun vaan paitsi en vatsan kohdalta joka kasvaa kyllä.

Edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut kiloja joku pari kolme.
 
Kauheen kiva. Edellisestä neuvolakäynnistä tullut kolmessa viikossa lisää 4 kg :hungover:

Noh, joulukiloja on ainakin kaksi, mutta silti hurja lukema. Nyt pitää kyllä katsoa mitä syö.
 
Painoa tullut nyt yht. joku suunnilleen 6kg. Eli tulee varmaan selkeästikin enemmän, kuin viime raskaudessa, jossa tuli vain max 8kg. Kunhan nyt ei mitään 40kg, niin hyvä :) Rv 29.

Sf-mitta meni just mulla melkein yläkäyrällä, vaikka kasvukontrolleissa vauva menee keskikäyrän alapuolella :)
 
10 kiloa, tsiisus. Mä oon ihan munkki kohta, jos samalla vauhdilla tai nopeammin kertyy vielä painoa. No mitäpä tuota, kunhan vauva voi hyvin. Ylimääräiset lähteköön vaunulenkeillä pois.
 
10 kiloa, tsiisus. Mä oon ihan munkki kohta, jos samalla vauhdilla tai nopeammin kertyy vielä painoa. No mitäpä tuota, kunhan vauva voi hyvin. Ylimääräiset lähteköön vaunulenkeillä pois.

Nokitan yhdellä kilolla, viime viikolla 28+0 ja +11kg :oops:
Mutta haluan uskoa että vaunulenkeillä lähtevät keväällä kesällä :smiley-angelic001
 
32+0 tänään ja painoa tullut about tasan 10kg. Haluaisin pysyä alle 16kg mutta tällä vauhdilla varmaan menee lähemmäksi 20kg... sää nähdä miten käy
 
Mäkin oon varma, että tää +10kg nousu ei riitä. Kyllä niitä kiloja on vielä tulossa lisää.
 
Paljon teidän puolisoille on tullut? laughing7

Meillä miehelle on tullut lähes 10kg. Mies alkoi alkuraskaudessa syömään samaan tahtiin kuin minä, ja minähän söin noin kahden tunnin välein, ettei tullut paha olo. No onneksi mies lisäsi myös treeniä, eli suurin osa painosta on tullut lihaksiksi. Nykyään tuntuu että mies syö ihan älyttömästi. Syö samoihin aikoihin kuin minä, mutta enemmän ja lisäksi vielä jotain rahkoja välipaloiksi.
 
Meillä mies pudotti syksyn aikana reilu 10kg. Nyt en tiedä minkä verran on tullut takaisin :D .
 
Minusta tuntuu, että hän on vain hoikistunut ja tullut timmimmäksi. Siitäkin edestä oma löllerö olemus korostuu.
 
Miehelle on tullut vauvakiloja vähintään 5 kg :rolleyes: alussa sillä oli isompi maha kuin mulla :wink
 
Meillä mies on mielestäni syönyt ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, mutta selkeästi huolehtii liikunnastaan paremmin nyt, kun ensimmäinen lapsi on tulossa. Kesällä kävi juoksemassa ja nyt säiden huonontua vaihtoi kuntosaliin.
 
Mulla on tullut jo 16,5 kg lähtöpainoon :confused: nyt 29+3 eli sitä painoa varmaksi tulee vielä...
 
rv 31 Minulle on nyt tullut lähtöpainoon semmoinen 7kg lisää. Neuvolatätin mukaan se on tosi hyvä ja ihanteellinen määrä. Omaan korvaan kuulostaa silti ihan hullulta määrältä, ehkä siksi, että jotenkin pään sisällä pyöristän sen aina suoraan kymmeneen. Tässä vaan kauhistelen, että paljonko sitä painoa kerkeää sitten kokonaisuudessa kertyä maaliskuun loppuun mennessä. Kauhea nälkä kokoajan ja tuleehan sitä syötyynkin. Liikuntaa tulee harrastettuun sillon kun tekee mieli, en niinkään enää säännöllisesti pakota itseäni lenkkipolulle.
Tärkeintä tietysti, että vauvalla on kaikki hyvin. Jotenkin silti ahdistaa ajatus siitä, että kaikki tämä pitäisi sitten saada poiskin raskauden jälkeen.
 
Takaisin
Top