Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aa7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin muuten esikoisen raskaudessa muutenkin tosi kärtty. Kiireinen asiakaspalvelutyö ja valtava maha ja selkäkivut ei olleet paras yhdistelmä ;) "onneksi" pääsin pitkälle saikulle ja sain kiukutella yksin kotona, tosin sit ei enää kiukuttanut ku sai olla ja mennä niinku kroppa kestää. :)

Mulla oli melkein viikko välissä ettei tarvinnut oksentaa kertaakaan. Nyt taas laatoitettu jo kolmena päivänä putkeen. Aamuyrjö on vaihtunut iltayrjöksi. Välillä tulee sellasella vauhilla että meinaa mennä kusetkin housuun. :grin

Hih, Ninna ;) Mulla on aamu- ja iltayrjö mutta niitä saakin sit kakoa oikein urakalla, johtunee siitä ettei ruoka edelleenkään kovin maistu...

Mulle maistuu ruoka onneksi ihan ok, mutta ihan samalla mitalla sitä kyllä tulee ylös sillon kun on tullakseen. Kaipa tää joskus loppuu, eihän tähän viimekskään kuollu vaikka siltä muutaman kerran tuntu. :wink

Mä en viime raskaudessa oksentanut lainkaan joten tää tuli vähän yllätyksenä, että voi olla tällästäkin.. :/

Omanapa, niin törkeä pahoinvointi ettei mitään rajaa. Oksennellut koko yön ja nyt hereilläollessa kans, mikkään ei tunnu sisällä pysyvän. Mun naama näyttää aivan kaamealta, täynnä semmosta punaista laikkua (verenpurkaumaa) ja silmän valkoinen osa kans täynnä verenpurkaumaa... ja naama turvoksissa. Töihin kävin viemässä saikkulapun, niin ne hyppäs melkeen metrin ilmaan ku mut näki... jee :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

MadH91- Ai kauheeta. Jaksamista.
Itse ajattelen että oon selvinnyt sit melko vähällä. Viikolla 6 jouduin kerran lähtemään töistä pois ( hoitoalalla kanssa) , kun oli niin etova olo ja paineet laski niin, että jouduin menee oh:n huoneeseen makaamaan jalat kattoa kohti. Eli se siitä oh:lta salassa pidolta.
Sen jälkeen ei oo ollut pahaa oloa, kun oon syönyt tasaisesti (lähinnä hedelmiä ja voikkareita, kun muu ei maistu). Viikolla 9 tuli autoa ajaessa vähän etova olo, muttei enempää.
Vähän jännittää onko siellä edes matkustajaa, kun pahoinvointi loppui. Se selviää nt-ultrassa 25.7.

Jaksamista MadH! Ei kuulosta yhtään kivalta :/ Toivottavasti helpottaa nopeesti!

Voi MadH tsemppia ja jaksamista sinne <3 toivotaan ettei noin rajuna jatku kovin pitkaan.. Ma otan sanani takaisin kanssa, se mun eilinen neljan suora duunin vessassa oli vaan pala kakkua ja toivuin siita kokovartalokrapulasta pakastepizzan ja mehujaan turvin, puudutti ihanasti kurkkua joka oli karrelle palanut laattaamisesta.

Hienoa MadH etta jait pois toista, nyt lepaile itsesi ja pienesi kuntoon.

Itsehän olin eilisen laattaamatta ja ajattelin, että nyt alkoi helpompi kausi... Toiveajattelua oli, aamulla viiden yrjön sarjalaatta, kaikki nesteet tuli pihalle ja hyvä ettei silmätkin lentäny pönttöön. Siinä sit muutama minsa ihan ok meno, auta armias kuin kuuma tuli vielä... jouduin taas turvautumaan märkiin rätteihin, joiden alla makasin sit lattialla alastomana... Ou jee, hot mamaa :eek:

Voi ei Eriika :( mullakin oli helpompi päivä huono olo tuli vasta viiden aikaan kun oli liian pitkä tauko välipalojen kanssa, kauhulla odotan tuollaista oksennus godzillaa kylään, no täytyy yrittää iloita näistä päivistä kun ei niin kuvota tai okseta.
Tsemppiä sinne.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noniin, ekat yrjöt vedetty pusikkoon matkalla neuvolaan. Oli sentään pelkkää nestettä... :D

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Järkyttävän etova olo iski taas ja iltavuoroon pitäis mennä. Mitähän sieltä kaupasta hakis evääksi, kun ajatustasolla kaikki etoo jo valmiiksi. Mustikkasoppaa ja vichyä varmaan.
Jännä juttu tää pahoinvoinnin tuleminen ja meneminen viikoittain. Viikot 7-9 oli todella oireettomia, mutta nyt alkaa tulemaan oireet takaisin.
Terkkari laittoi viestiä aamulla etta Hb oli laskenut 112 ja pitäis aloittaa rautalisän syönti. Nyt jo?!?

Eriika, toi olo et silmät tippuu on ihan kauhee :o mulla seurauksena nyt ihan jäätävän punaiset silmät. :( Koita jaksaa!!

mju, toivon ja rukoilen et sinne ei sellasta rumbaa iske ku tänne...

Dalila, ääh, koita jaksaa iltavuorossa! Miks mulla on muistikuva et rautalisä otettais vasta ku hb on100 tai alle... mut jos sulla on taipumusta ni eipä siitä kai haittaa oo jos sun vatsa sen kestää :)

Omanapa, eilinen olo helpottanut ja nyt syöny kahden tunnin välein ja lähinnä pientä. Osmosal autto eilen kovasti.

Huolehtikaa naiset nestetasapainostanne nyt!! Osmosal tai floridal vai mitä niitä nyt oli ni pitäis korvata nesteitä, varsinki nyt ku on nää helteet. Ja vichy on parempi janoon ku vesi näillä keleillä.

No sitä mä kans mietin. Oisko se ennakoivasti, jos Hb laskee vielä enemmän myöhemmin. Mulla on aina ollut viiterrajojen sisällä. En tiiä kun eka raskaus.

Hei MadH91, mitä noi osmosalit yms. Oikeen on? En oo ikinä kuullukaan. Ja mistä niitä saa? Oon tosiaan huomannu kans että nää kuumat helteet on ihan hirveitä raskausaikana. Ennen tykkäsin olla auringossa mutta nyt en kyl viihdy kauheesti, tulee vaan kamala olo.
Lisäks en tiiä onko tää pahoinvointia vai mitä, mutta kävin tosiaan vietnamilaisessa lounaalla tänään. Ruoka oli hyvää mutta hirmu suolasta. Kun olin saanu lautasen täyteen alko jo tuntua ettei tee yhtään mieli ruokaa. Voi olla et pyöräily vaikutti. Mutta pakotin itteni syömään ja hyvää oli, mutta piti juoda koko ajan ja pulssi tuntu niin kovalta et oli mitattava kännykällä, yli 120 huiteli. Hiki laiskan syödessä... vai vaikuttikohan se suola tai chili noin paljon?

Nytkin on kyllä vielä yli 100 levossa, kun aamulla satuin mittaamaan vaan 88, mikä mulle suht normaali. Ja vatsa paisu taas palloks syömisen jälkeen niin kuin täs nyt muutamana päivänä.

hehei MadH hienoa kuulla etta elama voittaa siella.

Varovaisen optimistinen olo taalla, eilen tuli huono olo +45 asteisessa junassa kun valipalatauko oli venynyt liian pitkaksi. Ma loysin uuden rakastajan, Wasan kuitunakkarin, soin sita aamulla ja paasin kuin paasinkin toihin ilman minkaanlaista kuvotusta.

Ma yritan lohduttautua ajatuksella siita etta viikot 7-9 pitaisi olla pahoinvoinnin kannalta pahimmat. Ja todellakin aion nauttia oireettomista hyvista paivista aivan taysin rinnoin ja kaksin kasin :D

Ma mietin menisko viela kaymaan ylimaaraisessa ultrassa kun saisi puoleen hintaan toisen kurkkauksen.

tai vaikka sanotaan etta viikot 9-11 on pahimmat, mun kuvotus alkoi ekan kerran jo viikolla 5-6 kun kaupungin hajut yokkayttivat, voisin elaa toivossa etta koska pahoinvointi alkoi aikaisin voisi se myos loppua aikaisin :D

Manna, osmosal on semmonen jauhe mikä sekoitetaan veteen, joka sisältää elektrolyytteja (pitää yllä kehon nestetasapainoa) ja se on ripulikorvausjuoma, jos lapsi tai aikuinen ripuloi kovin, ni menetetty neste pitää korvata. Suosittelivat neuvolasta ku mikään muu ei sisällä pysynyt. :) Sitä saa ihan apteekista. Mulla kans ollu samaa, ens lappaa lautasen täyteen mut sit ei kykene syömään. Syke nousee jo ihan vaan pelkästään raskaana olostakin, kun kropassa tapahtuu hurjia asioita ja veren plasmamäärä lisääntyy, verivolyymi suurenee eli sydämen ja verenkiertoelimistön täytyy tehdä töitä rutkasti enemmän ku normisti. :)

Mju, joo sitähän ne sanoo, et viiko 9-11 olis pahimmat ku hormonit on korkeimmillaan, eli jos on (mun logiikalla) hormoneista kiinni ni sit on sillon se pahoinvointi ja muuten sit voi olla myös muistakin syistä kiinni... :) mut on niin yksilöllistä!! lopujo.fi on aika mielenkiintoinen sivu raskauspahoinvoinnista. :)

Takaisin