Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aa7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mäkin hoin tota lopu jo mantraa jo ekan päivän jälkeen mutta koska vaikka olo tuntui kurjalta en vielä uskaltanut maksimoida kurjuutta menemällä tonne lopu jo sivulle ehkä sitten kun aika alkaa jo kullata muistoa jos ja kun pahin on ohi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Toi lopujo oli mulla kirjanmerkeissä kun pahoinvointi oli pahimmillaan, koitin sieltä kans urkkia vinkkejä ja joinain päivinä sen lukemine helpotti henkisesti, vaikka fyysisesti oll olikin kaamee.

Nii ja toi nesteytys on älyttömän tärkee!!! Vesikin on tärkeetä, mutta juuri noiden elektrolyyttien takia on hirveen tärkeetä ettei juo litratolkulla pelkkää vettä, varsinkin jos oksentaa paljon tai ei pysty syömään kunnolla. Jos ei muuta niin nyrkkisääntö mm. riittävään kaliuminsaantiin on seuraava: litraan vetta 1tl suolaa ja 1rkl sokeria. Mielekkäämpää varmasti on juoda joko noita apteekin ripulinesteitä tai mitä tahansa muuta ku pelkkää vettä: mehuja, piimää, maitoo, limua... Mehujäät on kans loistava konsti nesteytykseen jos voi kovin pahoin kun se kylmän imeskely usein auttaa. Ite tein pakkasessa laimeella mehulla jääpaloja ja imeskelin niitä kun kaupan mehujäät oli mun mielestä silloin liian makeita...

Tsemppiä kaikille, toivottavasti helpottaa pian! :)

Mulla kahdesta ensimmäisestä oksensin 20 ja toisesta 30 vko. kummastakin kunnon manaaja oksentaminen alkoi 6+0. olin monta kertaa tiputuksessa kaamean oksentelun takia. Rintakehästä naamaan asti verenpurkaumia ja kurkusta tuli verta välillä, kun oksensi niin rajusti.Ensimmäisestä ei tuntunut apua saavan. yksi lääkäri ehdotti, että alkaisin juomaan konjakkia aamuisin. hyi yäk, kun vesikin haisi sillon pahalle, saatika viina sitten :) tein kaikki mahdolliset temput ja niksit mitä vaan keksittiin, mutta ei mikään auttanut :) mutta nyt olen 8+2 ja kerran oksentanut.. pääsiskö nyt helpommalla ;) vai olisko se tyttö, kun mulla ennestään kaksi poikaa :D

Hui kamala, miltä kuulostaa, Jahnu... Toivon todella, että pääset nyt vähemmällä.

kyllä tää on ollut niin paljon helpompaa nytten.. tämmönen pieni pahoinvointi, joka lähtee kunhan syö jotain noin 2 h välein, niin ei kerkee tulee huonoa oloa :) jos nyt vois nauttia täysin rinnoin raskaudesta :) onko kellään ollu eroja raskauksissa jos on ollu poika tai tyttö?

Mullakin oksentaminen pysyy aina muutaman päivän poissa mutta eilen piti taas pari kertaa käydä oksentamassa. Mies on ollut nyt loman jälkeen tämän viikon töissä ja ihme ja kumma tästä selvittiin. Uloskin on pakko ollut pinnistää tytön takia edes vähäksi aikaa päivällä. Tosin toivon aina että ketään vastaantulijoita ei eteen sattuisi, näytän nimittäin ihan kamalalta, oon varsinainen pierukalsarimutsi!!!

voi ei, toi pahoinvointi on kamalaa.. :( mutta voin omasta kokemuksesta kertoa, että siitä selviää. vaikka välillä oli vaikea sitä uskoa, mullakin 2.v poika veti samaan aikaan pönttöä, kun oksensin ja kaikki lensi ympäriinsä. ( ja tämä tapahtui monta kertaa, koska se oli poikani mielestä erittäin hauskaa, etkä pystynyt tätä estämään). siinä mietti yltäpäältä oksennuksessa, että mihin sitä on taas itsensä pistäny :D.. ja tipassa juoksin vähän väliä. Mutta kyllä siitä selvisi, vaikka rankkaa se oli! sitä oli kateellinen niille, joilla ei ollut oireita olleenkaan ja ite oksensi 4-5 kertaa päivässä, eikä pystynyt nauttimaan raskaudesta koska pahoinvointi oli niin rajua, että se vei voimat kokonaan. toivottavasti sulla helpottaa vielä..ootko aikasemmasta oksennellu?

Ei tää mulla ainakaan oo mitään edelliseen raskauteen verrattuna, tää on ihan piece of cake. Edellisessä oksensin n. kuukauden ajan aamusta iltaan ja illasta aamuun. :grin

eli tiiät tunteen! :) raskausaikana hehkuu, vai miten se ny oli :D mulla hehku verisuonet päästä..

mutta nyt on onneks ollut aika helppoa, 1 oksennus ja hallittava pahoinvointi.. :) ellei sitten tyyntä myrskyn edellä :D

Todellakin tiiän. :D Ja oon myös päättäny että nyt alkaa helpottaa, väsymyksen voin vielä kestää mutta pahaa oloa en!! :D

Ok, no onneksi nuo ei oo iso sijoitus jos päättää kokeilla :) mulla siis edelleen sellasta kuvotusta mikä iltaa kohti haittaa syömistä niin aattelin siihen avuksi koittaa..

Voi pahoinvointi. Jossain jo ehdin mainitsemaan, että muutaman oksennuksen jälkeen loppui, mutta se olikin vaan tauko. Olisikin vain aamupahoinvointia. Siten, että aamulla ryntää vessaan oksentamaan ja sitten helpottaa, mutta ei. Tällä viikolla kolmena päivänä on aivan koko päivän ollut oksennus ihan kohta tulossa, mutta tullut lopulta vasta noin 1-2 aikaan yöllä!! Miehellä on toista viikkoa kesäloma ja minä en pysty muuta tekemään kuin makaamaan, nukkumaan ja pohtimaan olojani. Syöminen on tuskaa ja toisaalta taivaallista. Eilen söin väkisin ja jouduin ruoka suussa ryntäämään oksentamaan. On tää hullua touhua! Mulla tänään 8+6, joten jos tilastoja on uskominen niin pahoinvointi tulee jatkumaan vielä parhaassa tapauksessa 5(!) viikkoa. Olen jo unohtanut millaiselta tuntuu, kun koko ajan ei ole paha olo...

Yhden illan ollu sea bandit käytössä eikä ollut yhtään paha olla *koputtaa puuta*. Tarvitsee toki muutaman päivän ennen kuin voin varmuudella sanoa onko apua :)

Nopee tähän väliin tuosta sanasta AAMUPAHOINVOINTI. Sehän on täysin virheellinen sana, ei koskaan oo naisilla ollut raskaana pelkkää aamupahoinvointia vaan se on kautta aikojen ollu ihan yksilöllistä että mihin aikaan vuorokaudesta sitä pahoinvointia on - tai onko ollenkaan. Sana tulee siitä että useimmiten raskauspahoinvointi alkaa aamulla (kun sokerit alhaalla) ja jatkuu siitä mihin asti kelläkin. Ugh, olen puhunut.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin