Pahoinvointi

Mä san esikoisesta lääkkeeksi primperania. mutta ei sekään tuntunu auttavan.. Mulla ainoo helpotus hurjiin pahoinvointeihin oli tiputus sairaalassa.. sinnekkin tuntu vaikeelta päästä, koska raskaushan ei ole sairaus :D siltä se silloin kyllä tuntu, kun oli niin kipee koko ajan..
 
Miten tämän pahan maun saa suusta pois? :sick009 Vaikka kuinka yrittää pestä hampaita ja kieltä ja porskutella suuta, niin tuo ällö maku ilmestyy suuhun ja saa kaikkeen ruokaan oudon sivumaun. :sad001 Etovaa oloa on yhä edelleen ja viimeksi eilen sain töiden jälkeen juosta suoraan vessaan yökkimään.
 
Täällä pahoinvointia ollut nyt se 5viikkoa. Ja pahaa makua suussa kans, helppaa vaan jos saa syötyy jotain ja sekin vaan hetkellisesti. :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin koko ajan paha maku suussa. Joka suupalan jälkeen pakko ottaa purkka. Toimii mulla ainakin suurimmilta osin. Kotona 4 eri purkkapussia, joista sitten syönyt purkkia mielitekojen mukaan. Mutta hampaiden pesun jälkeen on kaikista paras fiilis. En kyllä tykkää hampaitakaan oikein pestä, kun se pistää yökkimään, mutta kun on pienestä pitäen pessyt ne kaksi kertaa päivässä, niin ei sitä pesemättäkään voi olla.
 
Ensinmäinen pieni oksu tuli eilen (9+5) ja varmaan ihan vaan sen takii kun en syöny aamupalaa heti aamu kahvin jälkeen..
 
MinniV, mulla ihan sama aina hampaita pestessä tulee oksennusreaktio nykyään. Mitään ei oo kuitenkaan tullu ennen eilistä, jolloin sit oksensin aamupalat eka lavuaariin ja 2-3kertaa viel pönttöön. Ihan hurveetä oli. Pelkäsin jo että oon saanu jonkun taudin, mutta kun olo sit aamun jälkeen helpotti, niin täytyy kai vaan laittaa raskauden piikkiin. Tänä aamuna sit jännitin hampaidenpesua ja pesinkin ilman tahnaa. Meinas taas tulla ykä mutta sain pidettyä sisälläni, huh. Ei tää kyl varmaan tavallista pahoinvointia ole, kun eilenkin tuli pahempi olo vaan oksennuksen jälkeen (tietty vähän helpotti sit ku kaikki oli ulkona). Ja nytkin ihan ok olo, pääkipukin hieman hellittäny. En tiedä voiko tää järkyttävä kuumuuskin vaikuttaa vai onko normaalia et pahoinvointi alkaa viikolla 10+?
 
Manna, se pahoinvointi on tosi yksilöllistä, et koska alkaa/loppuu, kauan kestää, kuinka paha on ym. :) Ei huolta :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ok, no onneksi on ollu aika pientä ainakin vielä. Hampaidenpesua vältellen mennään :D
 
Aamusta asti paha olo, oon koittanu syödä väkisin pitkin päivää... Nyt sit yrjösin ruisleivät ja mehujäät mutta olo ei helpottanut. :/

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kuvotukset toistaseksi jääny pois niin kauan kun vaan on rannekkeet käsissä :) En tiiä onko sitten psykologinen vaikutus vai mikä mutta en valita :D
 
Mulla nyt rv 9+1 ja etomista sekä laattailua kolmisen viikkoa takana (ens viikolla takas töihin lomilta, jee?). Kertokaapa pahoinvoivat, että mitkä syötävät teillä parhaiten pysyy sisällä / ei aiheuta ellotusta?

edit. se mua kans kiinnostaa, että onko jollakulla jo helpottanut pahoinvointi... onko toivoa?!
 
Mulla oli pari kolme viikkoa aika vaikeaa ja olin tosiaan kaksi viikkoa saikullakin, kun en pystynyt liikkumaan enkä oikein syömäänkään mitään, oksensin neljä viis kertaa päivässä. Joskus rv 10 tienoilla alkoi helpottaa. Nyt on rv 12 (tai mahollisesti just rv 13 alkanut) ja oon ihan hyvin jaksanu töissä ja oksentanut oon lähinnä vaan aamulla, paitsi sitäkään ei oo näkyny nyt pariin päivään :). Eli toivoa kyllä on!

Mulla menee parhaiten alas hedelmät, mansikat, jogurtit, leivät suolakurkulla ja leikkeleellä - muu ei sitten paljon nappaakaan :eek:. Pakko kuitenkin syödä lämmintäkin ruokaa väkisin, että hengissä pysyy. Kyllä se on aikamoinen prosessi saada pikkuannoskaan esim jotain lihaa ja pastaa saada kurkusta alas... nooh, eipähän tuu hotkittua :grin
 
Mua kiinnostaa sama ku sminsua, onko oikeesti helpotusta tulossa?? :) täällä 11+2 tänään...

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Toivon mukaan on mun kokovartalokrapulasta tuli toistaiseksi entinen viikolla 9 nyt la 11 +0 ja nyt maistuu ihan perusruoka, tosin valikoivasti.
Onko madH yhtään helpottanut


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mut yllätti tänään oksennus täysin :) haistoin tyhmänä tiskirättiä ja siitä se sittten lähti. note to my self älä haistele mitään. :D ensimmäinen oksennus lensi, kun haistoin vanhaa jauhelihaa..
 
Mulla pahoinvointi alkoi vkolla 8 ja oli silloin pahimmillaan ja kesti noin kolme viikkoa, nyt tuntuu viikolla 11 jo helpottaneen, tosin ihan kaikkiruokainen en ole vieläkään. Ja kuumuus tuntuu pahentavan oloa, kiva olis auringosta nauttia mutta kovin kauan ei voi, kun tulee tukala olo. Parhaiten uppoaa hedelmät, leipä ja jugurtti.
 
Mulla alko pahoinpvointi heti plussan jälkeen kuudennella viikolla ja loppua ei näy (12+5). Kokeilin noita rannekeitakin. Autooivat edellisessä raskaudessa, mutta nyt on ihan tyhjän kanssa. Toiset päivät helpompia kuin toiset. Ja yritän kovasti psyykata itteeni, että mul on ihan hyvä olo, mul on ihan hyvä olo. Se auttaa. Joskus.

Syön koko päivän parin tunnin välein ihan tosi pieniä annoksia. Parkaiten menee alas mahdollsimman miedot ruuat: Banaani, ruisleipä juustolla, mehujää, mehut, mehukeitot, puurot. Auringonpaisteessa en pysty olemaan viittä minuuttia kauempaa, mutta muuten kuumuus ei haittaa.
 
taalla ihan piirua vaille 12 vkoa oliko 11+5, ja kolmen tunnin unien jalkeen aamupalaksi syodyt mansikat tuli vesihorpyn jalkeen vesisuihkuna ulos. Toissa kavin sitten kakomassa tyhjaa vessassa kun ei mitaan enaa ulos tullut ja nyt mietin kotiinlahtoa, hedari on kasittamaton ja haluan vaan nukkumaan just nyt heti enka huomenna, kauhistuttaa ajatellakin jos toinen aalto kokovartalokrapulaa hyokyy paalle :sad001
 
Mulla pahoinvointi oli ensi merkki et oon raskaana eli tuttu etova olo alkoi siinä rv5. Ekassa raskaudessa oksensin tonne rv 20 asti. Ja täytyy sanoa et tää raskaus on ollu myös aika kamalaa. En oo ehkä oksentanu ihan yhtä usein kuin edellises raskaudessa, mutta lähellä on ollu sitäkin useemmin :sad001 Nyt siis jo rv 12+4 ja olo jo hieman helpottanut. Tosin nyt taas kahtena aamuna oksentanu. Pahoinvointia mulla on aamusta iltaan ja käytänkin noita akurannekkeita 24/7, kun tuntuu et heti kun on pidempään pois käsistä alkaa pahoinvointi lisääntymään. Lisäks ateriaväli ei saa venyä liian pitkäks tai kostautuu heti :/

Tässä raskaudessa jouduin lopettaa kahvinjuonnin kokonaan, mikä harmittaa, kun olen suuri kahvin ystävä. Tänään aamulla erehdyksissäni testasin josko pystyis juomaan, kun olo ihan ok. Lopputulos oli aamupala pöntössä. Mullakin tyttö juoksi keittiöstä hädissään kattomaan mitä tapahtuu, kun itellä tuli vähän kiire vessaan.

Mulle sopii parhaiten kaikki suolaiset sekä raikkaat purtavat ja mehujäät on kans nyt helteillä ollu hyviä.
 
elossa ollaan panadolin ja 14 tunnin unien jalkeen, vielakin takaraivossa nalkuttaa migreenin tyyppinen tylppa sarky jota aurinko, kuumuus ja pulssin nouseminen pahentaa joten vedin mun lakanat pakasteeseen kylmageelipussin otsalle, sarkylaakkeen tauluun ja sohvalle koomaileen nyt olo alkaa olla parempi mutta en uskalla kuin 1 kupuin kahvia juoda, ihana kun vahan jopa palelee :D
 
Takaisin
Top