Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aa7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilisestä illasta asti piinannut pahoinvointi jatkui yöllä, nukutuksi sain 2h.. Nyt töihin ja olo on jäätävä.. Saikkuu tekisi mieli pyytää mutta sitten pomo näkisi että todistus on äitiysneuvolasta jja vielä en halua kertoa!

Mulla meinaa oksu tulla aina kun pesen hampaita, mutta vieläkään en oo kyl yrjönny. Aika lähellä kävi kyllä eilen illalla. Plussauksen tienoilla oksennuksen maku kävi kyllä muutaman kerran suussa. En tiedä sit johtuko jostain muusta kuin raskaudesta.

Minä hain nyös tänään rannekkeet josko joku apu tulisi jatkuvaan pahaanoloon.. lääkkeitä en pahoinvointiin halua syödä koska mielestäni riittävän turvallisia lääkkeitä ei ole. Mutta on tää aika taiteilua esikoisen kanssa kun on ite melko tokkurassa tosta pahoinvoinnista :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla lojuu nuo rannekkeet kaapissa, ei ainakaan edellisessä raskaudessa mitään apua ollut. Nyt alkaa tuntua siltä että pahin on jo takana, tosin vielä en ole päivittäisestä hetkestä vessanpöntön kanssa luopunut. Enää ei tarvitse maata koko päivää, jaksaa jopa tehdäkin jotain. Mikähän tuuri meillä kävi että mies alotti kesälomansa juuri kun mulla oli olo pahimmillaan, ja hän on hoitanut kodin ja tytön pääasiassa ihan kokonaan nyt parin viikon ajan. Hän on ylittänyt kaikki odotukseni, sillä on sellaista tyyppiä että tulee hulluksi jos pitää päivästä toiseen vaan yhtä ja samaa nyhrätä eikä pääse omiin harrastuksiin tms. Hän on omalta osaltaan vaikuttanut niin suuresti tähän mun jaksamiseen ja uskon että siksikin olen vähemmällä päässyt kun olen saanut levättyä niin paljon. En voi kylliksi tuota ukkoa kehua!

Nuorineito, Myös työterveydestä voi hakea saikkua raskauden aikana, ei toki kaikkialla onnistu mutta yleensä kyllä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Seri, raskauspahoinvointiin harvoin lääkkeet auttaa ja raskauspahoinvointiin ei pitkiä aikoja saisi käyttää pahoinvointilääkkeitä ja turvallisia lääkkeitä ei juurikaan ole. :) Toivotaan et rannekkeista olis apua!

ninna, ihana mies siellä :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Nuorineito, joo työterveys tai oma terveysasema tai yksityinen tai ihan mikä vaan käy. Raskaus ei ole sairaus mutta sillon ku vointi vaatii ni kyllä sitä saikkua saa pyytää!

Mulla on tänää ollu ihan ok päivä. On kyl ollu heikko olo ja pari kertaa meinannu tulla ykä, just hampaitten pesusta. Tänää jopa saatu syötyy enemmän ku pari korppuu ja vettä (niin ku eilen), mutta ei ihan oikeeta ruokaa.

Sepe, hyvä et ollu parempi päivä. Jaksamista sen pahoinvoinnin kanssa! :)

Mulla näyttäis tuo laatta lentävän kolmisen kertaa päivässä ja suht samoihin aikoihinkin. Heti kun herää tai viimeistään kun harkitsee hampaiden pesua. Kakkosyrjö kahden maissa ja vika joskus kahdeksalta illalla.

Se positiivinen puoli tuossa oksussa on, että olo helpottuu vähäksi aikaa... Mutta vain tosiaankin vain VÄHÄKSI aikaa! Mutta eipä sillä, kyllähän tän olon kans pärjää, jos ei pidä mitään ylimääräistä tehdä. Saa nähä onko se taas saikkua haettava - eri syystä kylläkin ku viimeksi!

Täällä ei laatta lennä, mut nyt on tällä viikolla ollu maanantain oksentamisen jälkeen joka aamu pahoinvointia, lievää kylläkin. Poikkeuksena eilinen, kun voin pahoin koko päivän ja vielä yövuorossakin (ja yhä on) oli olo, että kohta lentää.
Kun otin selkäkipuihini panadolia, meinasin siinä jo ykätä mutten sentään, ja samoin sit tietty näitä "eritteitä" käsitellessä mitä töissä joutuu. :D Ihanaa olla raskaana....

On jo suht mielenkiintoista tämä pahoinvointi/oksentaminen. Aamu alkoi neljällä sarjayrjöllä ja nyt on kyllä niin kuiva olo, ettei mitään rajaa. Saikulle on taas jäätävä, ei mitään jakoa mennä töihin...

Tsemppiä sinne kaikille pahoinvoinnin kourissa oleville feel for you todella.
Mun viime viikko meni ihan pelastusarmeijalle sohvan pohjalla ainoana liikuntana sohva jääkkäri ja dvdn vaihto mutta tämä viikko tuntui alkavan hieman paremmissa merkeissä. Toivottavasti tämä näin jatkuisikin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

sali taitaa vaihtua 20 km fillarointiin, jotain pitaisi kai nutustaa ennen lahtoa, nektariini tmv. Huono olo tulee aika helposti edelleen mutta oksentaminen on nyt pysynyt muutaman paivan poissa.

Tan paivan mielitekona vois olla tuna kevyt majo leipa aurinkokuivatulla tomaatilla ja jalkkariks puol kiloa mansikoita.

https://raskausarpi.blogspot.com

Ei sulla oikeesti voi tehä vaan terveellisiä asioita mieli, täällä kuluu vaan sipsit edelleen. Karjalanpiirakat ja jukurtti on myös kovassa suosiossa.

Siis miehän oon vaan sanoinkuvaamattoman kateellinen kaikille yltiöterveellisille eläjille jotka kehtaa vielä pyöräillä 20km tosta noin vaan.. varsinkin kun viimeset kolme viikkoo on ite liikkunu vaan jääkaapin, vessan ja sohvan väliä. :grin

Oih Karjalanpiirakat munavoilla :)
Mä vedin viime viikolla liha ja cheddar himossa 3 juustohampurilaista ja ostin sipsejä kun piti saada suolaa mutta ennätin syödä siitä vaan 50 grammaa kun mies imuroi loput :)

Tää on vaan niin hanurista että koko ajan täytyy olla syömässä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on paino laskenu pari kiloa vaikka syön "koko ajan" ja nimenomaan kaikkea p*skaa. Enkä liiku. Tai liikkuisin jos olo antas periks. Ja en söis sitä p*skaa jos olo antas senki periks. Tässä ei vaan oo nyt muuta vaihtoehtoo kun selviytyä ja kaikki keinot on sallittuja :D

Takaisin