Pääkaupunkiseudun heinäkuiset

Kisulle tsemppiä, toivottavasti vuodot on lakanneet! Mulla on muuten tismalleen sama ultra-aika, mutta Kättärillä. :) Luulin jo, että kirje ei tule ikinä, mutta viime perjantaina se vihdoin viimein ilmestyi postilaatikkoon.

Tällä hetkellä olen vähän jännittyneissä tunnelmissa, kun huomenna on seuraava ultra yksityisellä. Uskoisin, että saan huomenna jo vähän osviittaa niskaturvotuksesta ja niistä rakenteista mitä tässä vaiheessa voi katsoa. Toivon niin kovasti, että kaikki on hyvin. Sitten voisi rauhallisin mielin odottaa np-ultraa (23.12.). Jos näistä selvitään puhtain paperein, seuraava jännä etappi on sitten rv 16. Mun myöhäisin keskenmeno tapahtui rv 16, joten varmaan sovin seuraavan ultran joko rv 16 loppupuolelle tai rv 17 alkuun.

Tänään on rv 11+1. Viikot on menneet tosi nopeasti.
 
Verde, keskenmeno rv16? :sad001
Mulla on koko ajan hirveä pelko että tämä menee kesken ja oon pitänyt omassa päässäni rajana sitä n. rv 12-13 vaikka toki tiedän että mitä vaan voi tapahtua milloin vaan sen jälkeenkin. Miten sitä osaa nauttia tästä raskaudesta missään vaiheessa?
 
Rajana siis sille että sitä ennen ei kyllä uskalla nauttia tai iloita tästä asiasta ollenkaan saati puhua ajasta ensi kesän jälkeen tai suunnitella tulevaa...
 
Pallo, noin myöhäiset keskenmenot on tooodella harvinaisia, joten niitä ei kannata alkaa pelkäämään. Eri juttu jos taustalla on toistuvia tai myöhäisiä selittämättömiä keskenmenoja. Mulla todennäköisyydet on vähän huonommat, kun on sekä toistuvia että yksi selittämätön myöhäinen keskenmeno, ja sen takia ramppaan nyt lääkärissä. Se on mun tapa pitää itseni järjissäni. Onneksi nyt on lääkitys käytössä. Mutta todellakin: kun pääset sen rv 12-13 rajapyykin yli, voit nauttia ja iloita raskaudesta ihan niin kuin muutkin.

Tarkoitus ei ole näillä jutuilla pelotella muita mutta nää on nyt niitä juttuja mitkä itsellä on aika paljon mielessä niin joskus tulee mainittua. Ja ehkä vähän seliteltyä sitä, miksi ramppaan noissa ultrissa, kun saattaa taustoista tietämättömille vaikuttaa vähän hysteeriseltä/sekopäiseltä touhulta...
 
Tsemppiä Verde, toivotaan että tällä kertaa sinun pienelläsi on kaikki hyvin ja tulee terveenä syliin asti :Heartred

Mulla ei ole noin rankkoja kokemuksia taustalla ja oonkin miettinyt mistä tää pelko ja epävarmuus oikein kumpuaa mun kohdalla. En tiedä pystyykö sitä olemaan missään vaiheessa täysin pelkäämättä, mutta kun kuulee ja näkee näitä kokemuksia niin vierailla kuin lähipiirilläkin niin pistää omat pelot ja ajatukset liikkeelle. Toivon, että sitten kun vatsa alkaa kasvaa ja alkaa tuntemaan mahdolliset liikkeet niin sitten ehkä olo helpottuu hieman.
 
Huh, en ruvennut kuuklailee noita myöhäsiä keskenmenoja, koska luulin, että niitä on netissä pilvin pimein ja eikä tästä raskaudesta pääse ikinä nauttimaan. Mut hienoa verde, että selvensit meille, että ovat harvinaisia. Mulla kaks kkm takana rv7 & rv11, niin oon pitäny ekaa kolmannesta rajapyykkinä..

Toivottavasti verde nyt teille saatais heinäkuinen!

Ja kaikki pelot on normaaleita, mutta pitää vaa yrittää ajatella positiivisesti tulevaa. :) Näin mulle toitotetaan kokoaja..


Ja nyt taas tuun pk ketjuun huutelemaan, anteeksi, mut oli pakko :)
 
Mitä teille muille kuuluu? :joyful: Mä googlettelin tänää äitiysjoogakursseja ja huomasin, että Manipuralla on Malla Rautaparran kursseja! Mulla on just luettavana hänen kirja "Äidiksi omaa kehoa kuunnellen". Ajattelin nt-ultran jälkee ilmottautua hänen kurssille. :shy:

Niin tulisin kurssille sun kanssa, jos olisin alkuvuodesta pk-seudulla! :Heartred Paluumuutto täältä Saksasta suunnitteilla huhtikuulle; pitää tarkkailla onko Manipuralla silloin mikä tarjonta. Haluaisin myös lukea tuon kirjan - kuulemma hyvä :)
 
Yogalove, ihana kuulla!! :joyful: Toi sun ajatus tuntuu niin kivalta, että sekin melkein jo riittää! Mä katoin noiden aikatauluja, että siellä menee koko kevät tota kurssia, alkaa uus vissiin kuukauden-kahden välein! Ilmottaudun heti nt-ultran jälkeen! :woot: Ja toi kirja on todella hyvä! Toivottavasti saat sen käsiisi siel Saksassakin!
 
Moikka, ensimmäinen viesti olikin hieno.. En ole siis koskaan käyttänyt ennen tätä niin oon vasta harjoittelu asteella. Kävin tänään ekassa neuvolassa ja nyt uskallan vähän jo hengittää:) osaatteko sanoa miten saan tohon oman kuvan ja nimimerkin vaihdettua? Minäkin pk-seudulla :)
 
Moikka! Tervetuloa mukaan ja onnittelut! :joyful:

Tietokoneella saa ainakin muutettua nimimerkin ja kuvan tosta "otsikon" alta (esim. tässä ketjussa tuo pääkaupunkiseudun heinäkuiset) tai sitten muistaakseni kun klikkaa vaan omaa nimimerkkiä, ni pääsee omaan profiiliinsa. Koklaa noita! Jos ei onnistu, ni joku muu jos osais neuvoa paremmin.. :shy:
 
Onnesta sekaiset terveiset! Meidän pieni - todennäköisesti POIKA - on kasvanut hienosti ja vastasi nyt jo viikkoja 12+1! :HeartredPää-perämitta oli 5,5 cm. Lääkäri katsoi nyt samalla kertaa niskaturvotuksenkin, kun kerran ultrassa käytiin ja viikkoja oli sopivasti. Niskaturvotus oli 0,5 mm, eli ihan älyttömän pieni! Nenäluut näkyi selkeästi ja kaikki rakenteet mitä tässä vaiheessa pystyi katsomaan oli kunnossa. Syke oli 160. Istukka on takaseinässä.

Sen verran sekaisin olin noista iloisista uutisista, että ultrasta lähteissä jätin Forumin parkkihallissa maksun maksamatta. Oli pieni veivaaminen, että pääsin puomilta takaisin halliin ja maksamaan maksua... :grin
 
Hei kertokaahan pääkaupunkilaiset, milloin saitte kutsun nt-ultraan ja miten? Tuliko postissa ja miten pian ekan neuvolan jälkeen?
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa ja sieltä antoivat lähetteen verikokeisiin 11.viikolle (10+0-10+6) ja ymmärsin että kutsu ultraan tulis sit kun ne verikokeet on annettu.
 
Meillekin tuli n. viikko neuvolasta ja lähetteen teosta kutsut postissa. :)
 
Taitaa postin jouluruuhkat vaikuttaa kutsun tuloon :D Meillä neuvolasta kohta kaksi viikkoa.. ensi viikolla meen tosin sinne verikokeisiin - sen lähetteenhän sai samantien :)
 
Takaisin
Top