Mä en ole vielä kauheasti uhrannu ajatuksia synnytyssairaalalle. Laitoin oletukseksi Kättärin, kun sinne kai yleensä normiraskauksissa mennään. Meidän esikoinen on syntynyt Haikaranpesässä ja kokemukset silloin oli ihan hyviä. Toisaalta mun keskenmenot on hoidettu Kättärillä, meidän viime syksynä rv 17 kuollut tyttövauva syntyi ja siunattiin siellä, ja se tuo sitten taas vähän traumaattisiakin muistoja mieleen kun Kättärille menee. Voi olla, että pyydän sen takia pääsyä NKL:lle. Aika näyttää... Mulla on taipumusta nopeisiin synnytyksiin, joten se puoltais Kättäriä, kun on lähempänä. Esikoinen kun syntyi, oltiin sairaalassa tuntia ennen kuin tyttö oli ulkona. Automatka oli jo aika tuskainen...
Mä kävin viime raskaudessa ultrassa Perhe Artessa. Kätilöt oli tosi empaattisia ja mukavia, mutta vähän haparoivaa oli ultraus alkuun. Johtui tod.näk. siitä, että ultraaja oli uusi ja hänellä oli kyllä perehdyttäjä valvomassa suoritusta. Ongelmallisinta oli kuitenkin se, että kun sikiö todettiin kuolleeksi, he eivät voineet tehdä lähetettä Kättärille (vain lääkäri voi tehdä). Jouduin menemään erikseen terveysasemalle lääkäriin, jotta sain lähetteen tyhjennykseen. Mutta valtaosassa tapauksia tuo ei tietysti mikään ongelma, kun kaikki on hyvin.
Mä kävin viime raskaudessa ultrassa Perhe Artessa. Kätilöt oli tosi empaattisia ja mukavia, mutta vähän haparoivaa oli ultraus alkuun. Johtui tod.näk. siitä, että ultraaja oli uusi ja hänellä oli kyllä perehdyttäjä valvomassa suoritusta. Ongelmallisinta oli kuitenkin se, että kun sikiö todettiin kuolleeksi, he eivät voineet tehdä lähetettä Kättärille (vain lääkäri voi tehdä). Jouduin menemään erikseen terveysasemalle lääkäriin, jotta sain lähetteen tyhjennykseen. Mutta valtaosassa tapauksia tuo ei tietysti mikään ongelma, kun kaikki on hyvin.