Pääkaupunkiseudun heinäkuiset

Meillä rakenneultra on helmikuun puolivälissä, sillon on 20+2. Tietenkään ei meinais malttaa odottaa mutta äkkiä se aika menee, pitää yrittää ajatella muuta :D
 
15.3 rakenneultra, silloin 20+5

Onko neuvolalääkärillä selvinnyt kenellekään sukupuoli? Olisi tietty mukava saada silloin hyvä arvaus ja rakenneultrassa vielä vahvistus :)
 
Mulla on huomenne neuvolalääkäri. :) Kysyin viimeks neuvolassa, että mitä siellä tehdään. Ainakin sydänäänet kuunnellaan, mahdollisesti sisätutkimuskin, mutta ei rutiinisti. Ultra siellä on, mutta sillä ei automaattisesti katsota kuulemma.. :sorry: Vain, jos sydänäänet ei kunnolla kuulu. Terkka sanoi, että se on enemminkin sitä varten siellä, että loppuraskaudessa saa varmistettua sikiön tarjonnan. Huomenna se sit selviää! :woot:
 
Noniin, käytiin aamusta neuvolalääkärillä. :) Käytiin läpi mun perussairautta astmaa ja sen lääkitystä. Lisäks sisätutkimus ja sydänäänten kuuntelu. Lisäks paino ja verenpaine. Vartissa selvittiin pihalle. :grin
 
Argh, lääkäri siirtyi viikolla kun lekuri pois..meinas itku tulla, kun olin odottanut et sydänäänet kuulis pitkästä aikaa..[emoji22]
 
Voisitko Kisu mennä avoimeen neuvolaan kuuntelee sydänääniä? Mä ajattelin käydä joku kerta, ku seuraava käynti on vast rakenneultra kuulauden päästä. :)
 
Meidän neuvolassa Helsingissä ei kuulemma ultrata eikä tehdä sisätutkimusta neuvolalääkärillä, vaan kuunnellaan vaan sydänäänet. Jätin neuvolalääkärin neuvolantädin suosituksesta väliin ja käyn yksityisellä perinatologilla (samalla jolla olen käynyt raskauden alusta asti) ensi viikolla rv 18+6. Siellä tehdään sekä rakenneultra että sisätutkimus.
 
Tomminen käynti kiinnostais kyl perinatologin luona.. Minkä hintainen käynti on? :shy:
 
Tosta jää maksettavaa joku 220 euroa. Kallista lystiä, mutta koska mun Klexane-hoitoa ei seurata julkisella, haluan käydä hyvällä lääkärillä yksityisellä seuraamassa, että kaikki on sen osalta ok. Samalla tulee sitten seurattua raskauden etenemistä muutenkin.
 
Hitsin avoin neuvolakin just pe oli 15km päässä.. Mut taisin juuri tuntea potkuja [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173] rv 17+4 menossa, on niitä aiemminkin kai tuntunut, mut vähän vaikee sanoa aina..
 
Täällä uusi liittyy keskusteluun.
esikoista odotellaan ja la 16.7.17.

Meillä kanssa rakenne 1.3. ja mulla jorvi viivytteli seulontojen kanssa, kun kone jätti meidät välistä ja jouduin soittelemaan perään.

Sain pienen down-suhteen, joka on kuitenkin yli hälyttävän. Hassua, olen 27v hoikka yms. Mutta näillä mennään ja uskotaan / luotetaan siihen tulokseen mikä sieltä tuli.
 
Onko kukaan jo ollut, tai aiotteko mennä niihin fysioterapiaryhmiin? Mietin että koska sinne ois hyvä mennä ja että saako vapaasti valita mihin menee? Vähän huonoihin aikoihin kun näytti olevan lähimmässä sairaalassa.. Ens viikolla on neuvola missä varmasti selviää, mut oon vähä tällanen hätähousu. :)

Ja tervetuloa joukkoon Esper! :)
 
Mä ilmoittauduin viimeviikolla ja oon menossa maaliskuun lopulla. :) Silloin viikot on jo 23 muistaakseni, mut 24 viikolle astihan sinne voi mennä. :grin Ihan tosi hyvä juttu mun mielestä, mielenkiinnolla odotan!
 
Okei en tiennytkään tosta 24 viikosta, kiitos! Mä kyllä kans haluan ehdottomasti mennä sinne :)
 
Mä sain neuvolasta ton lapun, missä on että viikot 15-24 saa osallistua siihen ryhmään. :) Hyvä kun tuli esille asia!
 
Hei joo hyvä muistutus! Aion mennä ja on unohtunut katsoa aikoja :) Pitääpä mennä kattelemaan millon menis.
 
Takaisin
Top