Pääkaupunkiseudun heinäkuiset

Mä synnytin ekan Jorvissa ja oltiin perhehuoneessa. Pakko sanoa että hyvin vähän saatiin mitään ohjeistusta ja meidän unohdettiin ihan täysin välillä. Huoneesta puuttui jotain tarpeita jne. Seuraavan kohdalla toivon et päästään nopsaan vaan kotiin.

Osallistuiko muut yhdistelmäseuloihin? Mulla tuli lappu kotiin jossa todettiin että ei tulos normaali, ei kohonnutta riskiä downiin.

Sit kuitenkin on toi omakanta josta kävin kattoo se tarkat luvut. 1/2772 oli downriski. Millaisia lukuja muilla on?
Niskaturvotus oli 2.4mm
 
Tervetuloa uusille!

Charliee, mulla oli trisomia 18 riski 1:100000 ja down 1:1800. Niskaturvotus oli 1.5 mm, mutta mulla tuota down-riskiä varmaan nosti ikä (ikäriski 1:138) ja aavistuksen korkeahko beta-hcg (mom 1.75). Nipt-testin mukaan vauvalla ei ole downia eikä muitakaan yleisimpiä trisomioita. Mun silmiin sun tulos näyttää oikein hyvältä.
 
Heippa Verde!

Mikä toi nipt-testi on?
Mullakin oli 18-trisomia 1:100000
Ikäriski 1:1286

Joo ei kait tässä huolissaan pidä olla. Ekan kans oli vaan tosiaan vielä huolettomammat luvut ja Niskaturvotus niin olematon että jo ultrassa sanoi ettei varmasti ole Downia :)
 
Nipt-testissä sikiön kromosomit pystytään tutkimaan äidin verinäytteestä. Tämä otetaan julkisella, jos tulee seulahäly, ja yksityisellä sen voi ostaa mutta on melko kallis. Me käytiin yksityisellä pääasiassa tuon mun korkean ikäriskin takia.
 
Te joilla on jo entuudestaan lapsia (ja miksei muutkin): mikä olisi hyvä lastenvaatekirppis pääkaupunkiseudulla? Löysin netistä listaa paikoista, mutta mielellään ottaisin teiltä kommenttia ja suosituksia, jos teillä on kokemusta. En viitsisi raahautua hankalien matkojen päähän vain todetakseni paikan olevan pettymys :D Missä olette itse shoppailleet? :)
 
Muakin kiinnostaa kirppikset. Ite oon käynyt vain vekaralla ja ipanaisella. Tuntuu et nykyään ainakin ipanaisen kirppispuolella on vain ylihinnoiteltua lumppua. Tai sit mä oon vaan osunut tosi huonoihin aikoihin sinne ostoksille.
 
Mä oon käynyt Vantaalla Eemelin kirppiksellä ja Espoossa akselin kirppiksellä. Kumpikaan ei oo pelkästään lastenvaate kirppis mut hyviä löytöjä oon tehny kumminkin :) esikoisen synnytin jorvissa ja pelkkää hyvää kyllä sanottavana! Nytkin pistin toiveeksi Jorvin mutta saa nähdä onko sielä jo rempat meneillään heinäkuussa että pääseekö sinne... Mistä te ootte saanut tietää noi tarkat luvut noissa kromosomi poikkeavuus testeissä? Mulla tuli vaan kirje kotiin, jossa luki että ne testi tulokset oli hyvät, eikä jatkotutkimuksiin ole syytä.
 
Mekään ei saatu mitään tarkkoja lukuja vaan ainoastaan tieto että ei tarvetta jatkotutkimuksiin..
 
Mulla tuli omakantaan noi tarkat riskiluvut ja seulaverikokeiden muut tulokset. Ne vaan tulee vähän viiveellä, jonkun verran sen jälkeen, kun kirje on tullut kotiin.
 
Ai okei no pitääpä käydä kurkkaamassa uudelleen omakannassa jos luvut ois päivittynyt sinne.
 
Alkaako muilla lähestyä rakenneultrat?
Meillä vasta 20+6 eli pitkä odotus edessä. Miksköhän noin loppuun laitettu? Olis ollut kiva päästä jo rv18
 
20+ viikoilla näkyy varmemmin kaikki rakenteet, siksi isolla osalla vasta silloin ru. Esikoisesta kävin 19+5 ja ei nähty kunnolla kaikkia juttuja, joten kävin parin viikon päästä uudelleen.
 
Takaisin
Top