Pääkaupunkiseudun heinäkuiset

Miten teillä sujuu raskaus tällä hetkellä? Mulla on vähän aivot kohmeessa koko ajan ja uuvuttaa tosi paljon. Ei huvittaisi käydä töissä, mutta sit samaan aikaan on ihan kivaa, kun siellä ei tarvii pyöritellä vauva-ajatuksia 100% ajasta (ehkä vaan...70%? :D). Aamuisin kuvottaa, mutta oon ottanut taktiikan nukkua banaani yöpöydällä ja syön sen ennen ku nousen, se helpottaa.

Sellainen uus juttu mulla on, että mun tekee koko ajan mieli tekstailla mun lähipiirille. Oon ollut aika rauhassa omassa uutukaisessa avioliittopallossa tähän saakka, mutta nyt tekisi koko ajan mieli olla kontaktissa ulkomaailmaan. En tiedä onko se jotain sellaista, että haluan jakaa tätä raskautta, kun se on niin iso muutos, vai haluanko jotenkin varmistaa, että mulla on lähipiiri jonka varaan voin nojautua.

Mua myös vähän jännittää kaikki muutokset elämässä. Oon yrittäjä ja mun mies opiskelee vielä, ja ollaan tosi paljon kotona yhdessä. Mutta mun miehen pitää mennä vuodenvaihteen jälkeen (tai viimeistään vauvan tultua) töihin, ja munkin pitää vaihtaa yrittäjyydestä "oikeisiin töihin", ja sit ollaankin kaikki päivät erillään! Ja sit kun vauva tulee, oonkin kaikki päivät sen kanssa kotona kahdestaan! Se jotenkin hirvittää. Mun visioissa ollaan vaan kaikki päivät kolmistaan, mutta se ei taida olla ihan realistista... toki varmaan tulee vauvajengejä ja muita menoja, mutta silti jotenkin. Tosi isoja muutoksia elämään!

Oon tosi, tosi onnellinen vauvasta ja niin iloinen, että se on mun mahassa. Kutsutaan vauvaa Quentiniksi. Mutta luvassa on ihan mielettömästi isoja muutoksia!
 
Mä oon tällä hetkellä semmosessa menis jo aika nopeammin vaiheessa. En jaksa millään oottaa ultraa tai neuvolaa o_O onneks tosiaan uus työ pitää kiireisenä. Pelkään vaan niin paljon uutta keskenmenoa etten uskalla täysin innostua mistään vauvajutuista, tarvitsis varmistuksen! :sorry:
 
Ja sit välillä kun huomaan että oon ihan vauvaintona ja suunnittelen ja elän sitä tulevaisuutta mielessä ni sit hetken päästä tulee semmonen ounou ei pitäis... Haluis vaan et kaikki menis hyvin ja päästäis muuttaa uuteen isompaan kotiin ja elettäis ihanaa perhe elämää vauvelin kanssa:Heartred
 
Sitruunalilja (meinaan aina kirjoittaa Sitruunailija, kun luin sen ekaa kertaa niin, haha!), etkö voisi mennä sinne varhaisultraan, vaikka mies ei ookaan ihan samoilla linjoilla? Se voisi helpottaa sun oloa tosi paljon! Vaikka se maksaakin aika paljon, niin eikö se ole pieni hinta helpotuksesta? Toki keskenmenon pelko ei poistu, vaikka vauvalla olis nyt kaikki hyvin. Mutta silti, älä unohda sitä vaihtoehtoa, jos alkaa pelottaa liikaa :)
 
Niin sitä vois kyllä taas harkita, toisaalta neuvolakin on viikon päästä about jo jos siellä suostuttais vaikka sydänääniä kurkkimaan. lähinnä haluisin et tää ensimmäinen kolmannes ois ohi ja sit ultrattais ja kaikki ois hyvin :) mut meen ar ultraan jos alkaa liikaa ahdistaa.
 
Meillä eivät suostu näin aikaisin kuuntelee sydänääniä, siinä kun se riski, etteivät vielä kuulu niillä laitteilla.. sehän vasta ikävää oliskin.
 
Täällä voitu jo todella pahoin plussauksesta asti. Edellisissä raskauksissa alkanut pahoinvointi 6-8vkn aikana. Mielessä käy siis mahdollisuus jos tämä olisi sitten tyttö (kaksi poikaa ennestään).
Quenemama täällä kans jännittää ja pelottaa kaikki muutokset. Erottiin poikien isän kanssa alkuvuodesta ja nyt jo odotan kolmatta uuden miesystäväni kanssa. Hänellä on aikaisemmasta suhteesta myös kaksi lasta joten hypätään kahdesta lapsesta viiteen lapseen. Jännittää kyllä todella paljon miten kaikki tulee sujumaan. Pitäisi muuttaa myös isompaan asuntoon ensi vuona. Emme asu yhdessä tällä hetkellä vielä mutta olemme puhuneet asunnon ostamisesta. Niin paljon kaikkea mitä jännittää
 
Voi bebe, sun elämänmuutokset kuulostaa tosi isoilta ja raskailta! Heti tulee mieleen lohduttavia sanoja, voi kun itsellekin osaisi sanoa niitä myös. Voi olla, että kaikkeen muutokseen tottumisessa menee aikansa, mutta uskon, että jos se on sitä mitä haluaa, niin se aika pian lutviutuu hyväksi :) varmasti vaikeaa ottaa kaikkien seitsemän toiveet huomioon.

Ovatko miehesi lapset sinulle tuttuja ja tulevatko he toimeen sun poikien kanssa? :) Sehän voi olla mainiota, jos niistä tulisi leikkikavereita toisilleen, ovatko samaa ikäluokkaa? :) Hui, iso muutos varmasti kaikille!

Tosi paljon voimia uuteen elämään ja pahoinvointiin :Heartred
 
Mä tein tänään digitestin jotta uskoisin olevani raskaana :'D Toisaalta, ei tästä olosta voi erehtyä. Mulla ei oo vielä aamupahoinvointia, mutta päivällä ja illalla ällöttää koko ajan. Mies muistutti et oli ihan sama tilanne esikoisen kohdalla. Eli raskaana ollaan. Varasinpas sitten neuvola-ajankin.

Mua jännittää kauheesti miten tuun pärjäämään kahden kanssa. Ja apua! Olin ajatellut, että toinen lapsi tulis halvemmaksi ku eka, kun rattaat ja kaikki voi kierrättää. Mut nyt panikoin et meidänhän pitää ostaa tuplavaunut kun ikäero on niin pieni, että esikoinenkin varmaan tahtoo kyytiin. Tai entä jos tuleekin kaks!? Minne mä kolme lasta tungen, jos meinaan kotoa ulos päästä niiden kanssa? :woot:

Quenamama, joo Kalliossa oon :D Olipas hauska kun bongasin sun nimimerkin tuolta Pokémon-maailmastakin :D samalla vasta tajusin kuinka nerokas tuo sun avatar on

Nyt 5+2
 
Kyllä miehen lapset viettävät meillä aikaa kun on isän luona. Lapsilla on kaikilla pieni ikäero. Miehen lapset ovat 4 ja 2 ja omat 3 ja 1 että vilinää kyllä riittää [emoji16] kiitos paljon tsemppauksista niitä kaivataan. Uskon että saadaan kaikki alkuhankaluuksien jälkeen toimimaan. Mukavana lisänä in vielä molempien entiset jotka hankaloittaa tilannetta. Aika näyttää miten tässä käy. Nykyisen mieheni kanssa haluaisin kyllä olla loppuun saakka :)
 
Hahaha ihana Korallihai! :D Kyllä sä pärjäät! Rattaatkin voit ostaa jostakin käytettynä. Pian sulla on koti täynnä pieniä, ihania lapsia! Ja sun läheiset tukee sua varmasti.

Hehe kiitos, ajattelin tehdä tosta avatarista sellaisen "pregnancy announcementin" (miks raskausilmoitus kuulostaa niin kuivalta?), jossa kirjotan tohon hauduttimeen jotain tyyliin "Estimated incubation time 6 months, due to hatch July 2017". Ja ai vitsi, ois mahtavaa ostaa tai tehdä sellanen paita, missä on mahan kohdalla muna tai munanhaudutin. Hee.

Bebe, kuulostaa aika hurjalta määrältä pieniä lapsia, ai vitsi! Siitä vasta tuleekin iso muutos, huh! Yksi jokaista vuosimallia! Mutta onpa ihana kuulla, että olet löytänyt niin ihanan miehen. Mä haaveilen viidestä lapsesta, mutta noi ikäerot kuulostaa suhteellisen haastavilta :---D voimia myös eksien kanssa!
 
Ah kiitos Miuku siitä Perhe Arte -vinkistä, varasin ajan huomiselle ar-ultraan! :)) Se on vieläpä kävelymatkan päässä meiltä.

Oon vähän alkanut ajattelemaan, etten haluaisi enää lähteä kaikkien muutosten ja mukavuudenhalun takia Japaniin häämatkalle joululomalla. Ajateltiin kuitenkin käydä kurkkaamassa, et mahassa on kaikki ok, ennen ku tehdään päätös.

Jännittää!
 
Quenamama, ihan loistava idea toi pregnancy announcement! Ja paita! Ai että! Sitten loppuajalle varsinkin kun maha on oikeesti pallo :D

Hei kerrothan sitten kokemuksia Perhe Artesta. Tässä vieläkin arvon pitäiskö mennä varhaisultraan... En kyllä varmaan malta odottaa viralliseenkaan... Sait melko lyhyellä varoitusajalla ajan sinne.
 
Olimme tänään yksityisellä alkuraskauden ultrassa, ja alkio oli liian pieni ikäänsä nähden, vain 5mm ja viikot vastaisivat 6+1. Sydän sykki tosi hiljaa, alle 100x minuutissa. Kätilö sanoi, että keskenmeno tulevan viikon aikana on tosi luultavaa, ja myös Naistenklinikan hoitaja sanoi äsken niin puhelimessa. Viikon päästä menen Kätilöopistolle tarkistamaan, onko tullut keskenmeno, pitääkö tehdä keskeytys vai kasvaako alkio vain myöhässä. Se on epätodennäköistä, koska tein positiivisen raskaustestin jo kuukausi sitten ja kierto on säännöllinen. Nyt odotellaan viikko ja sitten selviää lopullisesti.

Ihan kamalaa. Toivottavasti en pilaa teidän tunnelmia. Toivon niin paljon onnea teidän raskauksiin :Heartred

Perhe Artesta jäi hyvä fiilis, vaikka uutiset olivatkin surulliset. Kätilö oli asiallinen ja lämminhenkinen ja tilat tosi kotoisat. 30min käynti maksoi kaikkineen 84€. Suosittelen!
 
Voi ei Quenamama! Oon niin pahoillani sun puolesta. Oot itse ollut niin super positiivinen ja toiveikas sen toukan puolesta, että kuulostaa todella epäreilulta! Tsemppiä todella paljon! :Heartred
 
Quenamama oon pahoillani teidän uutisista, sydän särkyy :'(

Me käytiin viime viikolla myös tuolla samaisessa paikassa näköjään ihan sattumalta. Kierron mukaan oli 7+1 mutta alkoi vastasikin jo 7+4. Me saatiin varmistus asiaan. Mies kyllä sanoi autoon mennessä että hän kyllä tiesi jo alusta alkaen että kaikki hyvin.
Tuntuu ihan pahalta tulla kirjoittamaan omaa onneaan kun toiset ei saa yhtä lupaavia uutisia :/
 
Onnea Charliee hyvistä uutisista! Ja kiva kun tulit jakamaan ne tänne :)

Mä vieläkin mietin et varaanko ollenkaan aikaa sinne varhaisultraan. Ja missähän välissä syke varmasti näkyy jos on näkyäkseen? Nyt kuukautisista 7+0, mutta oviksesta ehkä vasta 6+1...
 
Takaisin
Top