Ottaa päähän

Kauhea räkätauti iski! Niin kun olen yrittänyt pitää itseni lämpimänä ja terveenä! Tämä on mulle kyllä ihan joka talvista, mutta silti nyt hermostuttaa, jat oivottavasti ihan turhaan. Ainakin papun sydänäänet kuuluu ihan normaalisti ja keskiviikkona on neuvola. Ei sunkaan tämä mitään vakavaa ole.....

Ei varmaan tiedä hyvää tulevaisuutta ajatellen, mutta ottaa päähän kaikenlainen neuvominen ja "kauhutarinoiden" kertominen omista synnytyksistä, sukulaisten vaivoista odotuksen/synnytysten aikana "siihenhän voi vaikka kuolla" [:@] Kaikkeen voi kuolla, mutta ei hemmetti, eikö tässä nyt saisi odotella rauhassa ilman noita &(¤ ohjeita ja tarinoita?? Kyllä se tapansa näyttää mitä tapahtuu, eikä siihen voi kukaan, varsinkaan (tässä tapauksessa) työnjohtaja vaikuttaa!! [:@]

Toisekseen eilen ensimmäinen ihminen lääppi mun mahaa [:@] Mitä &/¤%/¤ varten??? Onko tässä nyt vapaata riistaa kaikenmaailman idiooteille??

Ihana päivä takana.. [:D]

Voi v...

Mulla on nyt vajaa viikon ollu sellasia lehahduskohtauksia, et alkaa naama, kaula ja rintakehä punottaa, kutiaa ja kuumottaa. Välillä punasuus on tasaista, välillä se näyttää ihan urtikarialta. Sen jälkeen kun on syöny tai ahertanu jotain fyysistä mikä nostaa hien. Jälkimmäisen perusteella mietin, et se ei voi olla mikään ruoka-aine allergia.

Lisäksi mun päätä on särkeny pari päivää, välillä on vähän sumee olo. Päänsärky tulee ihan helvetillisenä kun se iskee. Ei sitä normaalia ajoittaista pikku jumputusta. Luulin tänään töissä että pyörryn kohta ja oksettikin vaikka mitään pahoinvointia ei tähän asti ole ollut. Mittasin verenpaineet ja ne olikin mulle luontaisesti matalapaineiselle hirmu korkeet 144/88 (yleensä mulla on joku 115/55).

Sitten aloin laskeen 1 + 1, et näähän on raskausmyrkytyksen oireita. Tutkin asiaa lisää ja kun stiksasin äsken virtsani, oli siinä proteiinit yhdellä plussalla. Lisäks tajusin miten mun sisko sano pari päivää et onpas sun naama turvoksissa ja en saanu sinä aamuna kihlasormustakaan sormeen.

Eli kaikki löytyy: kohonnu RR, päänsärky huimaus, näköhäiriöt (välillä sumenee), turvotus, pahoinvointi ja proteiinia virtsassa.

Pitää varmaa soittaa huomenna heti aamusta neuvolaan........

Hui!! Joo heti soitat aamulla .. Mua on aina pelottanu noi raskausmyrkytykset ja raskaushepatoosit mutta ei oo aiemmin itellä ollu ja tuskin tulee nytkään. Mut joo, soita. 

Jep, varmasti soitan. Yleensä oon aika hidas haketuun lääkäriin mistään, mut nyt kun on jonkun muunkin kuin mun hyvinvoinnista kyse, on mulla velvollisuus.. Toivon et tää ois jotain ohimenevää, sillä haluaisin jaksaa ja pystyä olemaan töissä siihen asti ku on tarkotuskin...

Tsemppii, toivotaan että selviät säikähdyksellä ja on "vain" jotain allergista eikä raskausmyrkytyksen oireita.

Nyt oon totaalisesti väsynyt..[:'(]
tuo työmaa vie kaiken voiman, ei vain jaksaisi enään sisullakaan.
Tänään iltavuoron jälkeen supisteli ja maha tuntui hieman kipeältä ja tuntu että poksahtaa pian...
Mä en tiedä pitääskö itkeä vai nauraa. vai ihan oikeasti vain irtisanoa itsensä.[>:]
Vielä kun jaksaisi sinnitellä sen kolmisen kuukautta niin saisi tuota korotettua äitiyspäivärahaa. mutta nyt tuntuu että tuossa työmaassa ei jaksaisi vaikkei edes olisi raskaana.
Kyllä niin turhauttaa koko paikka - en yhtään ihmettele että minkä takia puhutaan joistain paikoista ette on huonoja hoitajia.
Mut tulee itelle niin huono oma tunto kun ei saa nostella ja kun ei ole kuin mun lisäksi toinen illassa niin pakkohan sitä on nostaa, kun ei yksin saa nostettua ollenkaan... Kauhe olo kun työkaveri joutuu tekemään enemmän raskaita hommia kuin minä.. tosi turhauttavaa. ja voi kuinka päivän tai työviikon tai oikeastaan kokonaisen työkuukauden pelastaisi yksi pieni sana kuin että Kiitos... varsinkin jos sen kuulisi joskus pomolta!
Mua niin lujaa sapettaa. hermostuin jo eilen pomolle niin lujaa että kyseli mun vastaavalta että onko tuo aina noin hermona vai johtuukohan vain raskaudesta...

Eikös työnantaja ole velvollinen järjestämään raskaana olevalle sellaista työtä että pystyy olemaan töissä raskauden loppuun saakaa töissä?

pisces, harmillinen tilanne... meillä ainakin sillon kun meiän osasto täytettiin viime talvena sikainfluenssapotilailla ja kaikki huoneet oli eristyshuoneita, niin kaks raskaana olevaa vaan siirrettiin toiselle osastolle töihin kunnes se epidemia oli ohi...

Itsestä tuntuu kanssa välillä että toi työ väsyttää liikaa henkisesti ja fyysisesti. Kaikki ne mun verenpaineen nousu + päänsärky + punotus + kutina + huimaus kohtaukset tulee töissä (okei, kerran kotona imuroidessa)...
Mutta kun mä en haluis vaihtaa yksikköä, enkä kehtais taas mennä lääkäriin ruinaamaan saikkua.
Kuulostais varmaan siltä, että oon vaan burn outissa ja kyllästynyt työhöni, mut ku en oo vaan mun kroppa ei enää kestä sitä ja mun pää ei pysy mukana siinä kiireessä ja huolimattomuuskin on lisääntynyt. Kaiken lisäks tää koko aikanen niistäminen ja aivastelu. Sit tuntuu itsestäkin että valitan ihan turhaan kaikista pikkuoireista, että mun pitäs vaan pitää turpani kii ja tehä työ niinku muutki........... Koen kanssa huonoo omatuntoo siitä että en voi enää auttaa töissä työparii ihan joka tilanteessa. En voi tosta vaan lähtee nostaan ylös lattialle muksahtanutta pappaa joka on sekavana kiivenny yli sängyn laitojen ja lyöny päänsä vaan mun pitää juokseen hakeen joku muu siihe auttamaan - meillä nyt sentään on onneksi muita aina paikalla....

Blaah.

Onneksi on töitä enää vähä yli 2kk niin saa jäädä kesälomalle....

Meillä kun toi sairasloman ilmottaminen on vähän vmäistä hommaa. Kun soitat pomolle että mulla on poskiontelotulehdus, niin se saattaa sanoo "miten sulla taas voi olla, eikös sulla ollu puoli vuotta sittenkin?".. Yhdelle se oli sanonu "olen tässä huomannut että nuo sinun migreenikohtaukset tulee aina ennen vapaapäibiä tai vapaapäivien jälkeen, oletko itse huomannut?" ... Itse kun sairastuin norovirukseen kesken työvuoron ja menin ihan kalpeenvihreenä ja vapisevana (kuume oli nousussa) osastohoitajan huoneeseen sanoon että mulla on tosi huono olo ja ripuloin äsken, niin se pyöritti silmiä päässä ja kysyi että "niin minkälaista se ripuli oli? Kun joskus maha voi olla vaan vähän löysemmällä, että se ei sinänsä ole syy lähteä kotiin kesken työvuoron"... Teki mieli huutaa sille että haluutko että käyn ripuloimassa uudestaan johonkin purkkiin niin voit analysoida näytteen??!!! Tai oisin voinut vaikka yrjötä siihen sen työhuoneen lattialle...............

Täällä ei onnistu osaston vaihto, koska joka osastolla samallalailla asiat.
Ja tosi turhauttavaa on kun ei jaksa samallalailla kuin ennen.
Eilen illalla oltiin kahdestaan työvuorossa, joten oli pakko nostella.
Valvoin sitten koko viimeyön sen takia kun supisteli ja oli muutenkin tuskastunut olo.
Eli tänään viettelen saikkupäivää, kuvittelin aamulla että jos kuitenkin sisulla menisin töihin,
mutta ei en mennyt pakko ajatella vauvaa.
Tämä on niin turhauttavaa, onneksi meillä on osastonvastaava aivan ihana ihminen ja ymmärtää.
Ilmoitin sille että en voi tänään tulla jne. niin se heti sanoi että ilmoittaa isolle vastaavalle liian määrästä henkilökuntamäärästä.
onneksi nyt sitten on 4 päivä vapaata niin saa huilata, levätä ja vain olla..

Kuukausi sitä piti sitten venyttää.. Ja tänään selvisi, että ei tarvi odottaa palkankorotusta. Vois yhtä hyvin jäädä sairaslomalle, kun kerta selkäkin on niin paskassa kunnossa. [:@] Työmotivaatio on taas huipussaan.

veristä vuotoo....[:o]

No mitään kipuja ei oo ja vuoto aika niukkaa joten yritän ottaa iisisti... Keskiviikkona kuitenkin on se rakenneultra, toivottavasti kaikki on hyvin.

Vesimeloni:
been there, done that...
Tiedän, että se säikäyttää ja sen vaan toivois loppuvan. Ja tiedän että se ei kauheesti lohduta kun toinen sanoo, että "ei se mullakaan mitään vakavaa ollut". Mutta mullahan tuli koko ekan kolmanneksen varmaan joka toinen viikko noin päivän ajan vuotoa ja rakenneultrassa perjantaina kaikki oli kunnossa.
Eli eiköhän siellä vaan oo joku kohdunkaulan suoni rikkoutunut. Jos se vaikka lohduttais. Tsemppistä. [:)]

Toivottavasti Vesimeloni kaikki on kunnossa. Mut tosiaan jos yhtään lohduttaa niin se voi olla hyvinkin normaalia kuten Cava sanoi. Tsemppiä!

Täällä kans vuotaa mut eri paikasta, nimittäin peräpukamat. Siis pelottaa ängätä paskaa kun verta holahtaa ihan kunnolla välillä.. olisko mitään hyviä niksejä tällaseen ongelmaan?

Cava ja Jolane, kiitti tsempeistä.

Juu ei tää mullakin tämä on jo toinen kerta kun verta tulee, sillon ekalla kerralla vuosin puolitoista viikkoa mutta silti kaikki oli kunnossa. Eli katotaan nyt ihan rauhassa.

Jolane, oh no.... Jos sulla on maha kovalla niin ala käyttään laksatiiveja, niin kova ulostemassa ei ainakaa sais sitä verenvuotoo aikaan... Mut toi nyt kai oli aika itsestäänselvä neuvo. Mulla ei oo kokemusta, mut eräs tuttu vaihto työtuolin sellaseks satulamalliseks ja se helpotti vaivaan myös.

Mua nyt ihmetyttää ja ottaa päähän se, että mihin hemmettiin mun maha on kadonnut? Tuossa viime viikolla oli aivan selvä alkava vauvavatsa ja tänää heräsin ni jumankauta minkään näköstä enää [:o] Muutenkin kun selällään ollessa tunnustelee alavatsaa, tuntuu että kohtu on kamalan pieni, itse erotan korkeimman kohdan käsikopelolla siitä lonkkaluiden kohdalta. Neuvolassa sanoi että kohtu olis näillä viikoilla pari senttiä navan alapuolella ja sydänäänet löyty sillon juuri niiltä paikkeilta viime torstaina. Tää on tooooosi outoa, aiemmissa raskauksissa mul on ollu selvä maha jo näillä viikoilla eikä se oo kyllä pienentynyt raskauden edetessä vaan ihan normaalisti kasvanu. Äippähousutkin kun laittaa jalkaan ni tuntuu vaan ihan tyhjältä pussilta se resoriosuus. Mielestäni kyllä eilen sekä tänään olen muutaman kerran potkut tuntenu, illalla jopa kun pidin kättä vatsan päällä, tuntui tökkäys sormeen samalla kun tuntui potkulta. Voiko se muka vaan olla tuolla jossain piilossa vaikka vauva kasvais normaalisti? Ja onko mun pieni mahamakkara kutistunu entisestään vaan? Kysyn vaan ja ihmettelen [:-]  Käykääs ihmeessä kattomassa masukkeja osiosta sitä mun viimeisintä kuvaa ja verratkaa tähän!! WTF!!??

Ja mua ottaa älyttömästi päähän ku stressaan koko ajan onko mahassa kaikki hyvin [&o] Ei osaa keskittyä juuri mihinkään muuhun. Aina kun tulee joku outo tunne tai nyt tää mahahommakin, ni aina ajattelen pahinta heti [:o] Voisko tää hellittää.. Vois. Kunhan se kumpu tulis tuohon [8|][:)]

Jos sulla oli vaan turvotusta joka on nyt poissa?
Ei mulla ole edes tonkokosta vauvamasua vielä... Joskus on muutaman pvän kauhia turpeus ja luulen et nyt se masu tuli, mut sit se taas häviää... Tosin mulla on eka tulossa, väittävät et se vaikuttaa. Mut jos vaavi potkii, niin hengissä on.[:)]

Enkuli85:
en ole ennustaja, mutta väitän, että se kyllä kasvaa siitä vielä ihan selvästi! [:D]

Voihan siinä olla jotain semmosta, että se kohtu alkaa nyt painamaan sen verran enemmän, että asettuu sinne lantionpohjaan ja vasta nyt sitten rupee kasvamaan uudelleen ulospäin? Mut hassua että edellisissä raskauksissa on menny toisella tavalla. Mut niinhän ne sanoo, että jokainen raskaus on erilainen, ehkä tää on nyt vaan merkki siitä. [:)]

Mullakin alkaa kyllä ihan selvästi olla jo maha, mutta monissa vaatteissa näytän yhäkin, ties kuinka monetta viikkoa, vaan paksulta. Että jos ei tiedä asian laitaa, ni ei sitä välttämättä ihan suoraan myöskään hoksaa. Ehkäpä tilanne on toinen, kun käy olemassa lomalla ja palaa vajaan kolmen viikon päästä töihin... Sit ei varmaan enää oo epäselvää. [:)]

Mua taas ottaa päähän se, että näytän lihavalta! [:@] Ennemmin tosiaan näyttäisin selkeästi raskaalta mitä lihavalta! Ja mä en ole IKINÄ näyttänyt lihavalta ennen tätä, stn.

Ja toinen! Mulla on NÄLKÄ ihan koko ajan! Esim. kävin lounaalla puolen päivän aikaan ja heti sen lounaan jälkeen mietin, että mitä voisin syödä seuraavaksi ja voikun pääsisi jo syömään! Ja syön kyllä välipaloja, söin omenan "kahvilla" kahden aikaan. Mutta nyt oon varmaan kaksi viimeistä tuntia vaan miettinyt, että mitä söis ja pitäskö mennä kauppaan/grillille/syömään jonnekin jne. [&:] Tämä on ihan hanurista! [:@][&o]

Takaisin