Ottaa päähän

Tukka:

hehee! Ihan samat fiilikset! Siis sekä ulkonäön, että tuon jatkuvan nälän kanssa. [:D]
Koko alkuraskaus on menny jotenkin hirmu pienillä syömisillä ja nälkää on saanut odotella, mutta nyt muutaman päivän aikana jotain on tapahtunut, ja oon ihan pohjaton kaivo...
Siis 1,5h kunnon aamupalasta vatsa kurnii ja sama juttu lounaan jälkeen... Ihan tolkutonta. [:)]
 
Vesimeloni, kävin ostamassa säkillisen luumuja [:D] kokeillaan niillä ensin ja sit jos ei nekään auta pitämään sitä vatsaa löysempänä, tai siis normaalina niin sit kai sitä pitää kokeilla movicolia tai jotain vastaavaa. Mut yritän kyllä viimeseen asti vältellä noita lääkkeitä.. Minä kun oon tuolla vanhainkodilla töissä, niin enemmän tulee liikkeessä oltua ku istuttua mut istumatyötä tekevälle tollanen tuoli vois oikeesti olla hyvä, koska siinä se asento on peräaukolle ehkä luonnollisempi ku tavan tuolilla.. tai enmä tiedä, kuhan veikkailen [:D]

Mut luumukuuri alkaa nyt ja kestää niinkauan kuin tarvis ja vaseliinia pyllyyn kutinaa lievittämään. On tämäkii, perhana ku yleensä näitä konsteja töissä noille pikkasen iäkkäämmille ehottelee niin ite nyt sit ihan onneton tän asian kans ettei tiedä miten päin olis.. Noh, jospa tää tästä, on vaan pirullinen vaiva.. kaikki sympatiat tosiaan kaikille ketkä näistä kärsii..
 
Tapeltiin sitten eilen mihen kanssa ensimmäistä kertaa raskauden aikana ihan kunnolla!
Pahantuulinen mies jolla duunissa on mennyt kaikki päin mäntyä + herkässä tilassa oleva nainen. Sulje 20 min ajaksi pieneen autoon ja soppa on valmis! Siis se mm kehtasi sanoa että mä puhun raskaudestani 10 min välein, eikä hän voi ymmärtää miksi siitä pitää vouhkata niin paljon! Siis wtf!!!??? En taatusti puhu! Enkä varmana puhu enää mitään jakossakaan. Potkikoon vaan vauva mulle, mitäs se isukille kuuluu...
 
Eiköhän tuolla kaikki oo kunnossa, toivotaan ainakin [:D] Potkuja tuntunu erittäin kiitettävästi; joka päivä osoittaa elonmerkkejä <3 Hassua että kun poikia odotin, sanottiin molemmista että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, sillon näky mahat aikasemmin ja nyt sano alussa neuvolalääkäri että mun kohtu on eteenpäin kallistunut ja enemmän oikealla.. Neukkutäti sano viime viikolla samaa, että mun kohtu on enemmän oikealla vielä tässä vaiheessa mutta kuitenkin tasottuu normaaliks mahan kasvaessa.. Ittekseni huvituin ku aattelin et ois ollu aika veikeen näköstä ku sojottais vauvamaha oikealta kyljestä[:D] Kai tää tästä nyt kun pikkuinen potkii jo niin kovin, nyt voi tää mamma vähän relata [;)][:D] Harmi ku pitää viekä kolme viikkoo oottaa että pääsee rakenneultraan [:'(]
 
Meillä tuo tappelu on arkipäivää, mä olen normaalistikin niin temperamenttinen ettei mitään järkeä. Raskauden aikana en osaa hillitä itseä en sitten millään ja räjähdän pienimmästäkin asiasta, suutun heti ja itken heti. Onneks mies on ollut ymmärtäväinen ja aina antaa anteeksi kiukunpuuskani. Ja siis nämä ei ole mitään pieniä kiukkuja eikä sotia.[:D]
No nyt oon pikku hiljaa pääsemässä pois tosta heti räjähtämisestä, mutta ei siltikään olla normaaleissa mitoissa. Toivon että yleinen ärtymys lakkaisi kun vauva syntyy. Ei tämmöistä oloa kestä kyllä kovin pitkään itsekään, saati varmaan mies.
 
Mä taas normaalisti oon aika temperamenttinen, mut nyt raskauden aikana en oo suuttunut miehelleni kertaakaan. Esim. töissä on kuitenkin tunteet olleet muutaman kerran vähän pinnassa, mut onneksi voin aina karata yliopistolle.. :)

Työasiat kyllä ottaa muutenkin päähän. Ihan koko ajan. Ei oo mitään motivaatiota. Oon nyt flunssan takia sairaslomalla ja oon jo siitäkin saanut taas kommenttia sieltä.. Ei vaan huvita ottaa mitään riskejä nyt, kun on tentitkin tulossa eikä ois seuraavina viikkoina yhtään varaa olla sairaana. Tauti voi vaikka iskeä takaisin, jos menee liian aikaisin takas töihin. Kuvittelisin kuitenkin, ettei parin päivän sairasloma voi olla mikään ihan oikea ongelma.

Oon huomannut, että tuolla meillä on muutamia ihmisiä, jotka ei siedä lapsia. Sitä mä en tiennyt, et ne ei myöskään siedä ihmisiä, jotka hankkii lapsia.. Siel on siis vähän raskasta välillä. Kun kerroin yhdelle työkaverille fysioterapeuttikäynnistä, niin toinen siihen heti kommentoi sivusta, et mulla on ihan samat ongelmat. Ja äänensävy oli sellanen, et mitä sä siellä työterveydessä juokset tuollasista. Onneks sinne tarvii mennä vasta huomenna.
 
Mulla ihan sama kun Sista81:lla. Normaalisti olen äkkipikainen, mutta nyt en ole suuttunut tai hermostunut kertaakaan. Mieskin sanoi, että mä olen nyt ihanampi kuin koskaan aikaisemmin [:)]

Meillä on kyllä aivan ihana osasto töissä [:)] Meitä on 12 henkeä muuten yli 500 hlö:n talossa ja kaikki naisia, mutta aivan loistavaa porukkaa. Haikein mielin tosiaan jään täältä mammalomalle [;)]
 
Noh, meidän toimistossa keski-ikä on siinä 40-50 vuoden välillä ja alle puolet on perheellisiä, joten.. Siellä on aika paljon havaittavissa sellasta negatiivista asennetta lapsia hankkivia kohtaan. Tosin on meitä äityslomalaisiakin firman kokoon nähden suhteellisen paljon, kun kaikki nuoret naiset on joko raskaana tai hoitovapaalla [:D] Ehkä sekin vaikuttaa...
 
Mies on niistellyt ja aivastellut viikon ja nyt se piru iski muhun [:@] eilen alkoi kurkkukivulla ja meillä on vielä tänään pikkujoulut [:o] ei oo kauheen freesi olo [:@][:'(]

Onneksi sentään Bafucinia saa ottaa ja kaupan kurkkupastilleja, ettei ihan joudu olemaan ilman troppeja [8D]
 
Sipriina, vähän samanlainen tapaus täälläki... paitsi että isäntä on kyllä terve. Itellä alko eilen aamulla jonkuasteisella kurkkukivulla joka hävis kyllä päivän mittaan mut flunssanen olo jäi kroppaan. Tänä aamuna samanlainen olo... ehkä enemmän räkänen. Ja illalla tietty "isot pikkujoulut" Seinäjoki Areenassa (Kari Tapio, Kaija Koo ja Boney M)...
 
Voi meitä nuhaneniä [:D]

sellanen kurkkukipuun tarkotettu suihke kun Pharysol on sallittua raskaana oleville. Sitä olen nyt suihkinut kurkkuuni. Nenä alkaa valua, joten tiedossa punanenäinen ilta - ja ihan ilman viinaa [:D]
 
Mulla tuota räkätautia on ollut kohta kaksi viikkoa, tosin oikeastaan vaan edellisviikolla ja viime viikon alussa kunnollinen sellainen. Tällä viikolla enää kirkasta sellaista. Minä voitin sen taudin syömällä kylmästi raakaa valkosipulia leivän päällä ja juomalla hunaja teetä. Nenäliinoja kului hurjasti mutta onneksi ei ole tullut kuumetta!
Paranemisia kaikille!
 
Joo räkätauti ei oo kiva...

Onneks tää mun allerginen nuha on alkanu hieman helpottaa ja täl hetkel ei oo tunnetta et ois poskiontelot tukossa. Mut en oo kyl nyt heinäkuun jälkeen nähnyt päivää jolloin en olisi niistänyt ja aivastanut. Pahimpina iltoina menee melkein paketillinen nenäliinoja. Onneks tietää tän helpottavan synnytyksen jälkeen...

Ottaisin kyl HETI minkä tahansa kiertävän flunssan kurkkukipuineen ja yskineen ja kuumeineen ja räkineen jos saisin takuun et se kestää max kaksi viikkoa ja ois sillä ohi....Siis tän tilalle, ei lisäks [:D]
 
Mikä, mikä, mikä, ULTIMATE?? Mikä ahistaa?

Mua ahistaa tää räkätauti... astmakaan tuskin tykkää tästä olotilasta, joten pitänee tuplata lääkitys joksiki aikaa ettei mee henkiki vielä ahtaalle.
 
Voi kolotus [:@] Täällä on alkanut lonkkakivut ja alapäätäkin "viiltelee" aina välillä kipeästi. Onneksi pikkuisen potkut lieventää tätä jomotusta. Ei tunnu säryt yhtä pahalta kun tuntee toisen jumppaavan samalla mahassa[:)]
 
Nyt ärsyttää kun tää flunssa muuttui yskäksi. Siis tosi inhottavaa yskiä kun pelkää, että vauva saa hepulin siitä hyvästä. Voiko se oikeasti tehdä jotain pahaa jos yskii kauheesti? Siis ei välttämättä vauvalle vaan kohdulle ja systeemille ylipäätään...[:o]

Mutta kuin lohdutuksena tälle flunssalle tunsin varmuudella eilen liikkeet, sillä tunsin ne kädessäni joka sattui olemaan kohdun päällä [:)][:)] ne on niitä samoja tuntemuksia mitä olen aavistellutkin, mutta nyt sain sille onneksi varmuuden. Multa on tainnut se hipaisu-tuntemus-vaihe jäädä väliin tuon edessä olevan istukan takia ja siirryin suoraan voimakkaampiin tuntemuksiin [;)] miestä harmitti kun ei se sitten enää siellä liikuskellut kun hän yritti että olisi myös tuntenut. Ehkä tänä iltana sitten [:)] Ihanaa !!! [:)][:)]
 
Tiäkkö, mää en muista!
Tais olla idiootit ihmiset, jotka tekee mulle pahan mielen.

Nyt kummiski ottaa päähän se, että pitäis rikastua jotta sais pennun jota on odottanut yli vuoden. Mut ku ei riitä rahat siihen ku pitää ostella joululahjoja ja vauvalle juttuja ja tuo yksi pentu pitäis kohta viiä hampaan poistoon ku ei maitokulmuri tipu ei sitten millään. Rassaa rahatilanne ja omat halut! ÄÄ!
 
Nyt on kyllä niin huono päivä että!! [:@]

Siis miten voi aikuinen ihminen (mies) olla niin torvi, että mitään ei osata laittaa takaisin paikoilleen! Siis mä en kestä! [&:] Ja sitten musta tulee superNALKUTTAJA kun saan tarpeekseni tavaroista jotka on väärissä paikoissa ja vaan räjähdän. Esim. likaiset astiat pitäisi ehkä osata laittaa tiskikoneeseen, roskat roskiin. Meillä ne roskat löytyy siitä tiskialtaasta roskiksen yläpuolelta, en käsitä että jos ne saa siihen asti niin miten niitä ei saa siihen 10 cm päässä olevaan roskikseen!! Likaisia vaatteita saattaa pyöriä missä sattuu ja se ulkotakki!! Kun meille tullaan ulko-ovesta sisään niin naulakko on heti oikealla niin arvatkaa missä se *piip* takki on, olohuoneessa sohvalla! Kuinka vaikeaa voi olla laittaa se takki naulakkoon? Ja siinä menee varmaan kolme kertaa pitempään kun viet sen takin olohuoneeseen.

Sitten meillä on remppa meneillään niin niitä *piip* remppakamoja pyörii joka puolella esim. keittiössä! Hyvä yrittää laittaa jotain ruokaa kun keittiön pöydällä on joku akkuporakone, miljoona eri meisseliä tms., jotain johdonpätkiä, tais lisäksi olla jotain sulakkeiden kantoja! Argh! Mä räjähdän! Tekis mieli heittää nuo kaikki romut pihalle!!

Ja kun menetin totaalisesti hermoni tänä aamuna niin tottakai siinä raivotessani unohdin lätkän kotiin, niin nyt en pääse töihin sisälle enkä ulos, enkä myöskään toisille osastoille ellei joku mulle aukaise ovia!! Ja hyvin voi myöskin kirjata tunnit tuohon esmiin! [&o]
 
Mua ärsyttää just samat asiat. Mies kun tulee ulkoa sisälle, takki ei löydy naulakosta, vaan keittiön tuolin nojalta,ja sekös mua potuttaa! Ja sama juttu noissa roskissa. Niitä löytyy joka huoneen pöydältä, on karkkipapereita jne. Sit jos asiasta mainitsen, saattaa tulla riitaa. Ja itse kun vielä olen oikein kunnon riidan haastaja. [:D]
Mut tänään on ihmeen hyvä päivä. Sanoin miehelleni eilen että yrittäis ymmärtää minua kun räjähdän, että paras asia mitä toivon sen tekevän kun olen vihainen, että hän halaa minua lujaa.
Se helpottaa mua aina! [:)] Ja mieshän lupasi ymmärtää minua ja lupasi halailla.
 
Takaisin
Top