Ottaa päähän

Hahhah, meillä päin on niin että mies muistuttelee mulle et voisin laittaa roskat roskikseen.... Se aina ottaa sen jälkeen kun oon syöny, mun lautasen, menee esipeseen sen ja laittaa koneeseen. Kun se tietää et se jäis joko pöydälle tai tiskialtaaseen lojumaan muuten....[:D]
 
Mää en sitten oikein ymmärrä miksi astiat pitäisi esipestä kun ne kerran laittaa tiskikoneeseen? Mies tekee niin, minä en. Meillä tästä ei kyllä ole keskusteltu, molemmat tekee omalla tavallaan molemmissa huusholleissa. Tosin mies jättää astiat useammin pöydälle kuin minä. Mutta siis asiaan: Kun kerran on tiskikone niin kyllähän se huuhtelee ja pesee asiat. Vettäkin kuluu hukkaan kun niitä astioita yksitellen läträä? Toivottavasti tästä nyt kokaan ei ota itseensä, itse vaan ajattelen näin. Toki jos on kovin pitkä tiskikierto niin silloin on riski että alkaa haista, mutta ajoittain pesen itse kyllä vähän vajaitakin koneellisia...
 
Mä oon kanssa meillä se, jonka tavaroita lojuu ympäriinsä! Nyt mies on itseasiassa huomautellut mulle vähän vähemmän kuin ennen.. Ehkä se, että opiskelut, työpaikka ja raskauden aiheuttamat vaivat ja kivut rassaa mua, on saaneet sen vähän ymmärtäväisemäksi. Sotku häiritsee muakin, mut oon vaan niin väsynyt, etten jaksa siivota/järjestää.. tai edes välittää asiasta niin paljoa..
Järjestin itelleni kuitenkin joulun väliviikon talvilomaa, jolloin ei oo opiskelujakaan (paitsi mitä nyt vähän tutkielman kirjoittamista...). Toivottavasti mä ehdin vähän levätä ennen kuin vauva syntyy. Onneksi edes tuosta sivutyöstä alkoi jo joululoma.
 
Meillä on kans niinpäin että minulta unohtuu ne karkkipaperit olkkarin pöydälle ja mies sitten poimii ne ja jurputtaa kun ei oo taaskaan voinu viiä roskia roskiin [:D] Vaan kyllä se itekkii jättää roskia pöydälle lojumaan ym. mut tasapuolisuuden nimissä minä en viitti niistä natista, kun itekkii niin teen. Ku tuo kyllä siivoo ja laittelee paikkoja kans sit kuntoon.
Ja noista tiskeistä, meillä asuu naapurissa iäkkäämpi pariskunta ja se ukko on just sellanen että jättää kaikki tiskit pöydälle ja ruoan tähteet lautaselle ym. ja täti vaan kiltisti ne kiikuttaa sit koneeseen siitä ja siivoo muutenkin sen ukon kaikki jäljet, siis en voi käsittää.. onneks meillä kyllä isäntä huolehtii omansa ja oon sille sanonukkii että ei kyllä meillä tuommonen peli vetele, minä en mikään piika ole... Sit se aina tsoukilla yrittää vaan lähtee ruokapöydästä ilman että veis niitä ja sit naureskellaan taas naapureille [:D]
Ja kyllä mekin huuhdotaan astiat ennenku pannaan koneeseen, ihan siks että meillä kone pyörii ehkä kolmen päivän välein ja siinä ajassa ne ruoan jämät ehtii jämähtää niin tiukkaan kiinni ettei ne lähde sit enään irti..
 
meilläkin menee niin että minä sotken ja mies siivoaa [:D]

mutta joo mua ottaa niin päähän tämä pyöryttäminen, huomisen oon saikilla kun tästä päivästä ei oo tullut yhtään mitään kun joutuu vain makaamaan kun lähtee muuten taju.
eniten harmittaa se että ensimmäinen perhevalmennus jää välistä [:'(] ihan typerää...
olisin niin kovasti halunnut mennä sinne, mutta ei uskalla ottaa riskiä jos sattuu tuupertumaan..

tämä on aivan kuin olisi liian lujaa juovuksissa, ainut että tämä ei ole yhtään kivaa. mutta se hyvä että siitä ei onneksi ole haittaa vauvalla <3
 
EKA PERHEVALMENNUS!

Voihan räkä! Se olis huomenna mut mä oon töissä kuuteen ja se alkaa 17.30! Mä unohdin ihan kokonaan sopia lähteväni aiemmin [:@]
No, siel olis kai ollutkin vaan jotain tosiin tutustumista ja parisuhdeasiaa... Mut siltikin...
Kehtaiskohan sinne mennä 45min myöhässä???
 
IhaNainen: kai se esipesu on sen takia kun joskus astioihin jää sellasia kökköjä kiinni pesukoneen jäljiltä jos niitä ei oo pessy, siis ainakin meiän pesukoneella... varsinkin aterimiin...
Mua ei tosiaankaan haittaa mikään siivoominen mitä mies tekee vaikka en ite tekis niin tarkasti...[:D]
 
Niin ja oon kuullut, etta jaahan ne ruuantahteet (ainakin isommat) sitten sen koneen siivilaan, etta pitaa ne sielta sitten kuitenkin siivota. Siis kerran vuodessa, meidan tapauksessa! :D
Itse en yleensa huuhtele, mutta isommat kokot pyyhin kylla pois ennen koneeseen laittoa. Laiska Mika laiska. :)
 
Mua ottaa päähän ja suoraan sanottua vi*uttaa ihan kympillä! Mies tehnyt raksahommia toiminimellään yhdelle isolle raksapuljulle, ja nyt sitten ilmoitettiin, että tänään vika työpäivä!! Hyvää joulua vaan meillekkin...
 
Pisces, mistä johtuu tuo sun huimaus?

Oon seurannu tätä keskustelua, miten kenenki miehet ottaa naisia pattiin... mulla tuntuu olevan maailman ihanin mies [:)]; se kokkaa, siivoaa ja huolehtii että minä lepään tarpeeksi. Joskus oon joutunu jopa muistuttamaan etten oo mikään invalidi [;)]. Mut arvostan kyllä miestäni yli kaiken!

Mua ottaa pattiin flunssan aikana ilmenneet nivelkivut sormissa. Oikeen käden peukalo on lähestulkoon pois pelistä; ei pysty kunnolla taivuttamaan sitä ja jos joutuu esim. maitopurkkia aukaseen, ei onnistu käyttää peukaloa apuna ilman kipua. Nivelsäryt ilmaantu jo flunssan alussa ja öisinkin kun herään, tuntuu sormet jotenki kummallisilta... jäykiltä... ja niitä pakottaa kun nyrkistän. [8|]
 
pikkuenkeli67, matalasta verenpaineesta johtuu tuo huimaus. yläpaine on siinä 90-80 paikkeilla, välillä matalemmalla jos huimaa.
kuulemma ei oo mitään konstia tuohon kuin suolan ja salmiakin ja lakun syönti.
sekä tietenkin lepo..
 
Pisces, oijoijoi... onpas todella matalat arvot! Mutta oon kade, kun saat syödä salmiakkia ihan määräyksestä [:D]. Parempia vointeja!
 
ALKUPERÄINEN: pikkuenkeli67

Pisces, oijoijoi... onpas todella matalat arvot! Mutta oon kade, kun saat syödä salmiakkia ihan määräyksestä [:D]. Parempia vointeja!


Mulla ~110/52 ja ajoittain huippaa. Terkkari sanoi että pienellä suolalisällä silloitällöin voi korjailla. Minä kuulin tämän tietysti : syö pari salmiakkia aina silloin tällöin! Oi, niin mieluusti!!! Jokapäivä vaikka [:D]
 
Se hyvä tässä huimauksessa on että saa ihan neuvolatädin määräyksestä syösä salmiakkia [;)]
 
Mua ottaa nyt päähän kun sattui pikku haaveri ja tuli sitten käytyä päivystyksen kautta hakemassa kolme tikkiä sormeen :( Pala irti kun yritin ottaa lasista majakon jämää irti terassilta ja siitä irtosi vain lisä pala, ja tosiaan pala mun sormea :(
No nyt pitäisi pakata ja lähteä aamupäivällä ajelemaan lentokentälle kun jouduin ottamaan KLM lennot Amsterdamin kautta Pekingiin, matka-aika noin + 8 tuntia suoraan Finnairin lentoon verrattuna. Toivottavasti pääsen normi lennolla takaisin, koska silloin matka-aika on enemmän jotain +12h. Että onhan näitä aiheita!
 
Varoitus! Sisältää avautumista pahasta olosta..!

Ottaa päähän tämä mun selkä ja yliliikkuvat nivelet, jotka ei tunnut pysyvän paikoillaan!!!!

Nyt särky on laajentunut tuolta lonkasta ensin oikean puoleiseen si-niveleen ja nyt sitten jo vasemman puoleiseenkin.. Eli koko alaselkä särkee lähes koko ajan. Ei se mikään pyörryttävä särky ole, mutta kun sitä on jatkunut jo pari kuukautta. Ja koko ajan lisääntyy.

Työterveyslääkäri määräsi mut lepolomalle, kun en pysty istumaan koko työpäivää huonossa työtuolissa. Nukkuminenkin on hankalaa, kun pystyy makaamaan vain oikealla kyljellä. Mahallaan ei enää voi olla, ja selällään särkee alaselkä.. Eli en siis myöskään nuku. Kaiken lisäksi meidän yliaktiivinen puolivuotias kissa on alkanut kiipeillä huonekaluilla yöaikaan ja pitää aika meteliä läpi yön. Nyt se onkin ollut suljettuna kylppäriin yöt, kun ei meillä nuku kukaan.

Lisäksi syksyn tentit ja muut koulutyöt kaatuu niskaan ja kandityön kirjoittaminenkin pitäisi aloittaa. Saa nähdä, jätänkö mä kaikki opiskelut jo nyt jouluna ja koitan vaan käydä töissä kevätpuolella.

Yks plus yks: koko ajan väsyttää ja itkettää. Mä en halua mistään enää lukea, että raskaus oli elämäni ihaninta aikaa.. Toivottavasti tää nyt jossain vaiheessa helpottaa, mielellään ennen jo huhtikuuta.
 

Joo, mä olen myös ihmetellyt että kenen mielestä raskaus on ihaninta aikaa?? Musta tuntuu nyt jo että olen ihan valtava! Kenkien laittamisesta seuraa ähkimistä ja puhkumista, nyt jo alkaa oleen hankaluuksia löytää asento missä olisi hyvä nukkua... ja tätä ei jatkukaan kuin vielä sen 18 viikkoa ja sehän pahenee koko ajan!! (No jos jotain kivaa pitää keksiä niin ne potkut on niin ihania....)

Lisäksi mua suunnattomasti ärsyttää tämä foorumin uudistus! Viestiketjut on etusivulla ihan hassussa järjestyksessä, jos sorttaat ne viimeisimmän viestin mukaan ja jos et tule selaimen back-napilla takaisin niin järjestys on taas se väärä. -> Sorttaa viestiketjut uudestaan. Et voi enää hypätä suoraan viimeisimpään viestiin! Tosi kiva selata sinne viestiketjun loppuun... Lisäksi tämä on tosi hidas sekä raskas ja kaatuu vähän väliä! Ennen luin foorumia puhelimella ihan nätisti, nyt siitä on ihan turha edes haaveilla. Mihin hävisi esikatselu? Siis ihan hanurista koko foorumi! En ole kyllä löytänyt yhtään positiivista asiaa koko uudistetusta foorumista.

Huh...nyt tuntuu jo paremmalta. :)

 
Alhaisen paineen lisäksi nyt on hemoglobiinikin lähtenyt tuntuvaan laskuun :/ 130 --> 116 -->
Alotettava rautakuuri senkin uhalla ettei maha kestä. Tai etsittävä valmiste joka mahdollisimman vähän ärsyttää.
 
nyt on ensimmäiset raskausarvet iskenyt... jenkkakahvoihin ja mahaan sekä rintoihin, joka paikkaan yhtäaikaa emoticon

Kai tähänkin tottuu.. ja nyt paino on noussut aivan käsittämättömän nopeaa :( täytyy nyt alkaa seuraamaan mitä suuhunsa laittaa..

 
mua ottaa päähän ihan pirun paljon se että mun tekee mieli tupakkaa ja olutta! tupakin polton olen lopettanu yli vuosi sitten, mitä nyt kesällä viinilasillisen kanssa vähän polttelin, mutta nyt tekee koko ajan mieli! Mieskii on vähentänyt nyt tän raskauden aikana tosi paljon eikä polta sillai että minä sitä joutusin haistelemaan, mutta silti vaan tekee mieli! aaaaargh....

ja se olut, voi että kun olis niin mukava saunassa käydessä ottaa yksi olut. Mä en normaalisti edes hirveemmin tykkää oluesta, mutta nyt se tuoksuukin niin taivaallisen hyvälle ja kun olen päättänyt todellakin pitää nollalinjan. Ja tämäkään ei johdu siitä että mies ottais paljoa, koska ei ota. Vähentänyt sitäkin raskauden aikana. Mutta miks sitäkin tekee mieli...

Tekis edes mieli jotain sallittua vaikka sitä perhanan suklaata tai salmiakkia tai jotain muuta mutta kun ei. emoticon
 
Takaisin
Top