Ottaa päähän

Mä olen normaalistikin äkkipikainen ja pidän huolen siitä että muut tietävät miltä musta tuntuu ja mitä mieltä asioista olen, mutta nyt raskauden aikana tää on karannu ihan käsistä. Nyt saan mielettömät kilarit melkeen asiasta kun asiasta ja niin ressaa ja turhauttaa kun jostain sanoo miljoona kertaa eikä asia vieläkään mene perille. Ikinä en kerkeä nätisti sanoa asiasta, kun heti vaan kilahtaa ja alan huutamaan. Mies kyllä onneks ymmärtää, mutta ei kovin kiva itestäkään ole, koska hetken päästä kun on raivonnut niin tulee helvetin paska olo ja sitten taas itketään vaikka kuinka kauan. Siinä kohtaa mies tulee onneks aina sanomaan että ei tarvi itkeä ja ymmärtää eikä suutu vaikka saattaisin nokittaa pienestäkin asioista. Toivottavasti tämä laantuu kohta, turhauttavaa kun joka asiasta palaa pinna.

Minä olen normihermoiltani viilipytty - mutta nyt kiihtyy nollasta sataan kuin formula [;)]
Onneks leppyy jotakuinkin samaan tahtiin.

Nyt tuon lonkan "löystyminen" alkaa todella vaikeuttaa arkea.. Jotain pari viikkoa sitten se alkoi kiukutella, mutta ongelmia tuli vaan jos oli istunut liian pitkään huonossa asennossa. Juttu on siis se, että koukistettua jalkaa ei saa lonkasta suoraksi, eikä se kestä lainkaan painoa. Vaikuttaa siis huomattavasti esim. kävelyyn...

Nyt sitten se on pari-kolme yötä sattunut joka kerta, kun yritän vaihtaa asentoa. Eli herään.. AIKA MONTA kertaa yössä. Eilen oli eka tanssitunti, jonka aikana se alkoi särkeä. Nyt pitäis lähteä töihin ja olo on sellainen kuin ei olis nukkunut lainkaan :/

sista81:
äh, onpa kurjaa. Muista kuitenkin kuunnella kroppaasi, se kertoo sulle voinnista ja siitä mitä on hyvä tehdä.
Saikku ei välttämättä ole lainkaan liioiteltua - ihan vaan senkin vuoksi, että se ei päivän aikana rasitu ja saisit nukuttua paremmin.
Ja joskus nää jutut saattaa mennä ohikin, ainakin joksikin aikaa, ihan levolla. Tsemppiä!

Sopii niin hyvin tähän topic:iin, että pakko avautua tänne. Mun päätä särkee! Melkein joka päivä! Arghs. Ei oo mitään järjetöntä migreeni-kipua, mutta kuitenkin sellaista, että ei oikein saa mitään tehtyä, kun on kokoajan niin inha olo.
Nytkin on särkenyt jo kolme päivää putkeen. Ja mikään ei auta...vesi, kahvi, ulkoilu, särkylääke. [:(]
Luulen, että johtuu siitä, että kun rinnatkin on kasvanu, niin niskat on IHAN jumissa. Ja kuulemma hierojallekaan ei voi mennä näin raskausaikana. Ja kun ei mieskään jaksa koskaan hieroa.
Mur mur mur...

ALKUPERÄINEN: Klara

Sopii niin hyvin tähän topic:iin, että pakko avautua tänne. Mun päätä särkee! Melkein joka päivä! Arghs. Ei oo mitään järjetöntä migreeni-kipua, mutta kuitenkin sellaista, että ei oikein saa mitään tehtyä, kun on kokoajan niin inha olo.
Nytkin on särkenyt jo kolme päivää putkeen. Ja mikään ei auta...vesi, kahvi, ulkoilu, särkylääke. [:(]
Luulen, että johtuu siitä, että kun rinnatkin on kasvanu, niin niskat on IHAN jumissa. Ja kuulemma hierojallekaan ei voi mennä näin raskausaikana. Ja kun ei mieskään jaksa koskaan hieroa.
Mur mur mur...

pakko huudella tähän väliin.. kyllä klara voit mennä hierojalle vaikka raskaana oletkin :) ainakin itse kävin raskaana ollessa hierojalla joka hieroi niskat ja selän niin että minä istuin tuolilla.. näin se maha ei ole este.. kannattaa ainakin kysyä eri paikoista.. uskoisin että muutkin kun tämä hieroja kellä minä käyn, hieroo raskaana olevia :)

Olkapäät särkee ihan hireesti. Koko päivä näyttää meneän ihan makoiluksi. Otin jo särkylääketäkinja auttoi hetken,mutteii enää... toivottavasti ei oo tulossa mikään flunssa!.Ja sit vielä tuntuu että rinnat paisuu taas entisestään, vois olla ihan kivaakin mutta kun lähtökohta on jo kokoa F85 niin alkais riittää

päänsärky kun alkaa pikkuhiljaa helpottaa niin seuraava vaiva iskee. Ikävä, aikaisemmin jo tutuksi tullut, iskias-p**kele vaivaa taas ja on aivan hiivatin kipeä. aargh.. tosiaankin ottaa päähän.. Otin vähän tosta löystyneestä lantiosta selvää ja KAIKKI oireet kyllä löytyy täältä.. ai miten mukavaa kun jo tässä vaiheessa alkaa kaiken maailman vaivat, nauti tästä nyt sitten.. [:@]

Ja toinen asia, joka on ottanu jo pidemmän aikaa päähän. Nämä ihmiset jotka koko ajan valittaa kun pennut tekee sitä ja pennut vaatii tätä ja mitään muuta ei kerkee tehä.. Kaiken huippu oli töissä yks päivä ku työkaveri jolla 4 lasta, naureskeli että laps on kippeenä kotona niin ei ollu antanu sille edellisenä iltana kuumelääkettä heti kuumeen alettua nousta ettei se lapsi vaan virkoa heti ja ala villiintymään. Ja minä katoin hölmönä että täh, toi oli varmaan vitsi, mut ei toinen kaveri siinä säesti että juu mäkin oon joskus vähän "venyttäny" lääkkeen antoa.. siis apua.. Pitääkö niitä lapsia tehä jos ne on niin kauheita? Kyllä mä sen ymmärrän että sillon tällön naureskellaan ja totta kai välillä ottaa päähän, mut nääkin kaks joka päivä valittaa ja vinkuu jostain..

aargh.. nyt se tuli purettua. huh helpotti [:D]

ALKUPERÄINEN: IhaNainen

Olkapäät särkee ihan hireesti. Koko päivä näyttää meneän ihan makoiluksi. Otin jo särkylääketäkinja auttoi hetken,mutteii enää... toivottavasti ei oo tulossa mikään flunssa!.Ja sit vielä tuntuu että rinnat paisuu taas entisestään, vois olla ihan kivaakin mutta kun lähtökohta on jo kokoa F85 niin alkais riittää

Täällä on olleet olkapäät ja niskat kipeät ja jumissa jo iäisyyden, alkaa ottaan pattiin kun nukkuminen tuntuu ikävältä ja nukuttua tulee kuitenkin kellon ympäri joka yö.. Ranteet myös alkaneet kipuilla. Oikea ranne oikeastaan välillä saakelin kipeä, mitenkä sitä sitten oikea kätisenä mitään tekee. ARGH!
Sama homma myös rintojen kanssa, ei nyt onneks vielä noin isoa tekoa, mutta eiköhän kohta. Pitäis alkaa tilaileen joltain liivejä kun ei kaupasta löydy enää tarpeeksi isoja. Oon vaan ollut niin laiska että pitemmän aikaa jo kulkenut pienissä liiveissä, jotenka kaarituet on pamahellut vähän väliä.[&:] Jos nyt ottais onkeen ja tilais jostain sopivan kokoiset..
Onko kenelläkään muuten loistavaa sopuhintaista paikkaa mistä kannattaa tilata? Ja luottokorttimahdollisuutta ei ole maksaessa.[:@]

Tuolla Bebesissä käytiin pari viikkoa sitten ja tyhmänä en sitten sovitelut liivejä vaikka katselin että onpa kauniita imetyssellaisia. Täällä pitäisi pystyä maksamaan myös suoraan pankin kautta.
http://www.bebes.fi/kauppa/?cookiecheck=1
Toinen mistä löytyy yleisesti ihania isojakin kokoja on ainakin Bravissimo. Joitain esim Freyan malleja löytyy nykyisin Sokoksista ainakin, mutta tosiaan värejä ja malleja löytyy ettei tarvitse kulkea niissä valkoisissa, mustissa ja puuterin värisissä aina [;)]
http://www.bravissimo.com/default.aspx

Joo, ja semmonen merkki kuin Hot Milk tekee aivan todellatodella ihania imetysliivejä. <3
En tiedä saako niitä suomesta mistään, mutta jos saa, ni huikatkaa (itse ostan kyllä paljon nettikaupoista ulkomailta).

Mutta itse en ainakaan vielä tässä vaiheessa panosta imetysliiveihin. Se on ihan arvailua, että minkäkokoiset boobsit on sitten sen jälkeen kun maito nousee (ja se ekojen viikkojen ylimääräinen turvotus on laskenut).

Ette kait kuvitelleet, että rinnat ovat nyt siinä huippukoossaan? Voi veljet, melkoiset marilynit odottavat itse kutakin laitokselta lähtemisen tienoilla [:D][:D][:D]
Itse olen tällainen "täysi B-kuppi" normaalisti. Nyt olen jo erittäin täysi b-kuppi, ehkä hieman vajaa C. Mutta voin kertoa, että imettäessä D-kuppi oli ihan vallan sopiva [:D] (toki imetysliivit on vähän toisen mallisetkin, mutta SILTI!)

ALKUPERÄINEN: Cava

Ette kait kuvitelleet, että rinnat ovat nyt siinä huippukoossaan? Voi veljet, melkoiset marilynit odottavat itse kutakin laitokselta lähtemisen tienoilla [:D][:D][:D]
Itse olen tällainen "täysi B-kuppi" normaalisti. Nyt olen jo erittäin täysi b-kuppi, ehkä hieman vajaa C. Mutta voin kertoa, että imettäessä D-kuppi oli ihan vallan sopiva [:D] (toki imetysliivit on vähän toisen mallisetkin, mutta SILTI!)

Älähän nyt pelottele tolla tavalla!
Mul on normaalisti F kuppi, nyt jo H! Mitä ihmettä mä sitten teen....?

"Ihanaa" kun täällä on näitä meijerisisaria paikalla!
Hot milk löytyy myös suomalaiselta nettikaupalta näköjään ja myös aika monta jälleenmyyjää.
http://www.bebelane.com/
http://www.hotmilklingerie.com/storefinder

Tai ei ota päähän, vaan jalkaan.. hemmetin öiset suonenvedot, tai lihaskrampit, mitä lie ovat [:@] Oon selvinnyt niin hienosti likimain kaikesta ikävästä tässä odotusaikana, mutta en noilta [:@] monta päivä jalka kipeenä jälkeen [:@] 

ALKUPERÄINEN: satuj

ALKUPERÄINEN: Cava

Älähän nyt pelottele tolla tavalla!
Mul on normaalisti F kuppi, nyt jo H! Mitä ihmettä mä sitten teen....?

Toivotaan parasta, pelätaan pahinta.. [:'(] 

Barbapapa:
mulla on alkanut olla taas vähän samaa, mutta miedompana.
Samoin ekassa raskaudessa. Se oli sillon joskus puolivälin jälkeen, kun yht'äkkiä alkoi aina pilatestunnilla venytellessä vetää ihan hulluna suonta varpaista ja sit just yöllä saattoi alkaa krampata pohjelihas tms. Ja kyllä teki kipeetä!

Mutta! Magnesium-lisä päivittäin paransi tilanteen tyystin! Ja se auttoi ihan saman tien. Kun aamulla otin napin, ni illan pilateksessa ja yöllä ei ollut enää mitään kramppauksia.
Hassu juttu, vaikka söin sillon (ja syön nytkin) tommosta raskaus+imetys monivitamiinia, missä on jo magnesiumia mukana, ni jonnekin (*vilkaisee hymyillen vatsakumpuaan*) se kaikki vaan imeytyy, eikä omille lihaksille enää riitä tarpeeksi.

Joten omasta kokemuksesta tosiaan suosittelen sitä magnesiumin lisäämistä. Kannattaa apteekista kysäistä, että mikä imeytyy parhaitten. Muistaakseni sen pitää olla jotain magnesiumnitraattia tms. Noh, apteekista tietävät. [:)]
Tosin jos magnesium on jo käytössä, ni sit en osaa sanoa, että mikä vois auttaa.

Hehe. Tuosta tissiasiasta: en tosiaan tahdo pelotella, mutta ihanpa tosissaan mulla kasvoi kahdella kuppikoolla. [:D] Tosin se taisi tasoittua parin viikon jälkeen, että sitten kun hankin vähän paremmat imetysliivit, ni ne tais olla vaan C-kuppi. Alkuun (laitokselle mukaan) ostin semmoset pehmeät, kaarituettomat liivit, joita pidin yötäpäivää alkuun. (Tais olla ihan H&M:n semmoset perus, jota tulee samassa paketissa kahdet tms.) Sit myöhemmin "tilanteen" tasoituttua panostin kauniimpiin.

Kylläpäs kerrankin näytti erittäin imartelevalta tuo rintamus meikäläiselläkin! [:D] (No joo, oon ihan tyytyväinen siihen mitä on, mutta kyllähän se täydempi povikin näytti ihan kivalta!)

Juu magnesiumista neuvolassa kysyinkin ja tais olla niin, että päivittäinen annos ei saa ylittää 280mg, tuossa multivita tabletissa sitä on 180mg, joten nostoon on varaa. Mutta sitten taas kaapista löytyvä magnesiumlisä on 350mg, että sillä mentäs sitten reilusti yli.. Täytyy käydä katsomassa millaisia magnesiumvaihtoehtoja apteekista löytyy. Luontaistuotekaupan vitamiinilisät ei ole kuulema suositeltavia. 

Barbapapa:
aloin miettimään tuota magnesium-asiaa vielä itsekin, kun ei tuo suositusraja vaan kertakaikkiaan mulla ainakaan riitä. Kysäsin sitten mieheni tädiltä, lääkäriltä, asiasta.
Se sanoi, että suositukset on Suomessa vähän kaiken suhteen aivan älyttömän matalalla ja varovaisia (mm. D-vitamiini) ja käski kuunnella kroppaansa myös magnesium-asiassa.
Että jos kramppaa, niin ihan hyvin voi ottaa vaikka tuplamäärän. Ongelmia siitä tulee potentiaalisesti vasta sitten jos "yliannostusta" jatkuu vuosia. Eli selvästikin "joku" raskauden aikana verottaa magnesiumvarastoja enemmän ja omaa kehoaan kuunnellen voi kyllä ottaa lisää. Niin ja ihan samaa sanoi se miehen tätikin, että ei mielellään luontaistuotteita. (Ei siksi, että ne ois jotenkin myrkkyjä, vaan ihan siksi ettei niiden tutkimista ole standardoitu samalla tavalla kuin apteekkituotteiden.)

Ite ajattelin että sen multivitan lisäksi (jossa siis on se vajaa 200mg) alan napsimaan puolikkaan semmosista 500mg:sta magnesiumtableteista, jos yhtään alkaa pahemmin kramppailemaan. En tosiaan tahdo sitä taas riesakseni.

Sit jos se ei auta, ni saattaa kuulemma olla häikkää myös kalium-tasapainossa, ja sitä kautta kalsium. Nää kolme (magnesium, kalium, kalsium) on kuulemma kytköksissä toinen toistensa tasapainoon ja imeytymiseen. Mut siinä vaiheessa kahvipöytäkeskustelua alkoi lasten show ja loppu jäi kuulematta. [:)]

Noh, oli miten oli, toivottavasti keksit konstin pitää krampit aisoissa. Ne on kurjia, I know... [:-]

Onneks ei itse tarvitse keksiä parannuskeinoja, kun on lääkäritkin olemassa. Otettiin sellainen määrä verikokeita, että varmasti selviää, minkä puutetta on/mikä on vialla [:)] Mutta sen minä sanon, että tukisukat on loistava keksintö <3 Oli meinaan jalat niin kipeät ettei oikein töissä jaksanut muutakun valittaa, niin katsoin parhaammaksi mennä lääkäriin. Väsymys on kans sitä luokkaa, että pieni loma tekee terää. 

Noniin.. Mulla on sitten lonkassa "limapussi" kipeä, toisin sanoen tulehtunut. Normaalisti se parannettaisiin kortisonilla mutta... Juoksin tämän päivän työterveydessä lääkärillä ja fysioterapeutilla ja lopulta siis selvisi, että yliliikkuvien nivelten lisäksi on tuo lonkka siis ilmeisesti tulehtunut. Kiva kiva. Fysioterapeutti teippasi sen ja antoi ohjeita sen suhteen, että mitä saa/ei saa tehdä. Ens viikolla neuvolasta pitäisi sitten pyytää vielä joku sellainen lonkan tukivyö, kun paikat ei pysy kohdillaan.

Toivon nyt sit vaan, että tää ei tästä pahenisi. Selkä on niin kipeä, ettei yli viiden tunnin työpäivää toimistossa meinaa kestää ollenkaan. Sitten siihen vielä päälle tenttiin lukemiset sun muut koulutyöt. Ei kivaa...

Sisko lupasi tuoda töistä (sairaalasta) pehmeän kylmäpussin, ettei tarvi minkään hernepussin kanssa täällä leikkiä. Mut nyt sit vaan katsellaan ja ootellaan, et mihin suuntaan tuo menee. Kun lähtökohtasestikin on kaikki nivelet yliliikkuvia niin tää ei ollut periaatteessa yllätys muuta kuin siinä suhteessa, että ajattelin näitä vaivoja tulevan vasta sit myöhemmin..

Takaisin