Ostokset vauvalle

Mekin tavallisella tyynyllä tuettiin kylkiasentoon, kuten sairaalassa tekivät. Toimi hyvin. :) Tuntuu ettei enää muista vastasyntyneen hoidosta mitään, mutta kai se taas tilanteessa palautuu mieleen. Pärjäsihän sitä ensikertalaisenakin. :)
 
Mulla vauva ainakin pääsi vatsalleen kun oli niin jäntevä. Ja sitten kun kääntyvät, eivät niitä pidättele mitkään. Harvoin tuli vauva perhepedissä mitenkään erikoisemmin asetettua muuta kuin kyljelleen ja siihen joku tyyny taakse tarpeen mukaan.
 
En mä vaan mitään tukia käyttänyt... Kyljellään nukkui aluksi ilman tukeakin, ja kun oppi masulleen kääntymään niin usein vatsallaan nukkui. Mua ainakin enemmän pelottais laittaa joku tyyny vauvan sänkyyn... Pelkäisin että siihen tyynyyn tukehtuisi...
 
Meillä taas nukkui melkein aluksi vain selälteen ja piakkoin oppi itse kääntymään kyljelleen. Mä en uskaltanut tukea häntä kyljelleen, kun siitä kellahti niin helposti mahalleen.
 
Tai voi olla että meilläkin aluksi selällään nukuttiin... Kauhee ku kaikki unohtuu pian :D mutta jokatapauksessa, musta mitään tukia ei tarvi hommata erikseen! En edes tienny sellaisesta...
 
Kiitos kaikille vastauksista! Kiva kun on kokeneita äitejä täällä. Voi hyvällä mielellä jättää ostamatta. :)
 
No onhan täällä muutkin jo hankkineet vaikka mitä! :happy119 Ihan on pitänyt pidätellä ettei ihan vielä lähde lapasesta, vaatepuolella vasta kaksi ostosta. Tosin Stokken New Born kaukalo ja Tripp Trapp tulossa yhden lapsen jäljiltä, kun hyviin kauppoihin päästiin niissä.:dance018 Ajoissa, mutta eipä ne varastossa haittaa. Ja nuo pikkuiset vaatteet, aaaahhhh!
 
Ihastuin vuosia sitten luonnonsilkista virkattuun, kaistaleista muotoon koottuun vauvan ensilakkiin kun näin sellaisen tuttavan vauvalla. Ruskovilla ainakin valmistaa niitä. Silkkihän on lämpimällä viileä ja viileällä lämmin ja varmasti mukavan tuntuinen herkkää päänahkaa vasten. Lisäksi tuota lakkia pystyy säätämään pään koon mukaan vauvan kasvaessa. Nyt etsin samanlaista. Baby Stylessa oli yhdenlainen mutta kuvan perusteella paksumpi. Istuneekohan yhtä hyvin kuin ohut näkemäni...Ja oli verkkomyynnistä loppunut. Tietääkö kukaan missä olis myynnissä näitä silkkilakkeja?

Meidän isossa ja vetoisessa talossa pitää olla vastasyntyneellä lakki kaiken aikaa. Esikoiselle en kuitenkaan löytänyt sellaista hyvinnistuvaa, vaan kaikki lakit pyöritti vauva silmille ja nenän päälle, ei kiva.
 
Oli tarkoitus pidätellä ostohimoja ru:an yli, mutta pehmeä kantokoppa ja leikkikaari jo kirpparilta mukaan tarttuneet. Tarvittavia on oikeastaan enää seisomalauta esikoiselle vaunuihin ja sänkyjärjestelyt pitäis ratkaista. Ja vauvan hoitopiste pitää organisoida paremmin. Ru ratkaisee pääsekö vaatteita ostamaan. Muutama 56-koon vaate on jokatapauksessa hankittava, mutta mitä väriä lähdetään tunnustamaan...
 
Kiitti unipupu! Tuo näyttäis olevan sama mikä BS:llä oli loppunut. Niitå ohkaisempia ei taida olla enää myynnissä. Mutta tuokin näytti hyvältä kun kuvan sai suureksi.
 
Kävin tossa läpi esikoisen vauvavaatteita ja totesin, että niitä ei todella tähän taloon tarvita yhtään lisää. [emoji1] Päinvastoin, laitoin osan myyntiin, kun tiedän kokemuksesta mitä käytetään ja mitä ei. Ostoksista suurinta päänvaivaa aiheuttaa tuplavaunujen lisäksi nukkumajärjestelyt. Lisäksi ehkä jotain pientä tulee hankittua.. Mietinnässä mm. tuo kapalohärpäke. Kyllä se vaan niin on, että siihen ensimmäiseen vauveliin on menny melkonen summa rahaa, mutta palkitsee tämän kakkosen kohdalla [emoji4]
 
Ihan samat mietinnät intsun kanssa. Vaatteita on paljon (vaikka mä sen ä-pakkauksen haluankin) ja voisin hyvin myydä osan. Tuntuu, että niitä tulee välillä ovista ja ikkunoistakin... Tuplavaunut mietintään täälläkin ja sit varmaan esikoiselle lastensänkyyn siirtyminen ennen laskettua aikaa... Tosin tiedän jo nyt, että vauva tulee väliin nukkumaan, mutta pinnasänkyäkin tarvitaan.
 
Heips! Minkälaisia vaunuja olette ajatelleet? Itse haluaisin upouudet ja merkillä ei todellakaan ole väliä. Pitäisi mahtua menemään hyvin pieneen tilaan ja kasaan tarvittaessa ja tarvitsisi olla edulliset.
Tällaisia olen nähnyt muutamia paikkakunnallani.. Harmittaa vaan kun en ole kerinnyt kyselemään onko hyvät vai huonot. Hintalaatu suhde voisi olla ihan kohdillaan...
http://preeco.fi/baby-merc-lastenvaunut/50107-baby-merc-s6.html suomessa näitä myy tällainen sivusto ja saksata sais vielä halvemmalla. Saksassa tuntuu tuo baby merc merkki taitaa olla kuuluisampi.. http://www.ebay.de/itm/Baby-Merc-Ma...58?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a3aec633a
Onko kokemuksia? Mitä muita halpismerkkejä voisi olla? Ihan perus perus vaunut olisi hakusessa ja pehmeällä kopalla, koska autoon ei esim. mahdu emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla..
 
Oliko Lulu täältä? http://www.jollyroom.fi/produkter/the-buppa-brand-foxy-lampopussi

Itse ostin jo tällaisen kanssa hyvällä alennuksella :alien

a63ca3e18cf9a34e2774404bdc100-orig.jpg
 
Mun oli kans pakko saada tollanen lämpöpussi. Kiitos vinkistä! Esikoinen kun syntyi keväällä, meillä ei ollut tollasta ja nyt varmaan talvella tulee käyttöön. Näppärä kun voi laittaa vauvalle sisävaatteet ja tuon päälle turvakaukaloon kun lähtee jonnekin, helppo riisua ja pukea sitten perillä.

Tuon lisäksi tarttui mukaan Reiman kietaisubody vauvalle, paita ja farkkushortsit mulle kesäksi, jos nyt sellainen joskus tulisi. Mekkoja mulla on paljon, mutta ehkä kivempi kyykkiä esikoisen kanssa hiekkalaatikolla shortseissa. :)
 
Takaisin
Top