Ostokset vauvalle

Lulu on ostanut aivan ihanan lämpöpussin!

Kiitos lumileopardi linkkivinkistä :wink

Katselin tuolta lämpöpussien lisäksi tukivyötä ja BabyMatexin imetystyynyä itselleni unikaveriksi. Taitaa mennä kaikki tilaukseen... :shy:
 
Innostuin nyt itsekin tekemään joitakin hankintoja, käytettynä tosin, vaikka rakenneultra vielä edessä. Värit ovat neutraaleja. Hankintaan meni lämpöpussi ja pörröhaalari. Kuitenkin talvivauva, toisin kuin edellinen, joten näitä ei ennestään meiltä löydy. Vaunut ja jotkin puuttuvat vaatteet jätän syksylle, kun kaupoissa myydään tällä hetkellä vain kesävaatteita eikä niillä vaunuillakaan kiire ole. Helistimenkin menin ostamaan, sellaisen hymynaaman :) Tulee jotenkin valmiimpi olo kun hankkii vauvalle jotain. Unipupukin meillä on hankittuna.
 
Hitto kun mä oon saanu jo lämpöpussin lainaan, perusbeigen. En viitsi tuhlata uuteen, mutta toi kettukuosinen on törkeän ihana!!! Meillä ei oo uutta vauvaa varten vielä mitään, paitsi joitain vaatteita oon ostanut parin vuoden sisään siinä toiveissa et ne vois tulla vauvalle käyttöön. Saa ne sitten lahjaksi jos on meille turhia.
 
En ymmärrä miten en oo vieläkään osannu ostaa mitään, oon toki hipistelly kaupassa vaikka ja mitä mutta aatellu kuitenni että myöhemminki kerkiää :D mut mun äidin tuttava on neulonu kaks villapukua tumppuineen ja pipoineen ja sit lisäksi sukkia ja lapasia, sekä vaunuun ihanan peiton. Kavereilta oon saanu vaatteita ja pinnasängyn patjoineen. Mutta kerkeehän tässä ostaa vielä kaapit täyteen kaikkea tarvittavaa ja tarpeetontakin :rolleyes:
 
Meillä esikoiselle ostettiin kaikki uutena, joten kauhesti ei ole tarvinut ostoksia tälle uudelle pikkuiselle tehdä. Etenkään kun näyttäisi vahvasti siltä että tämäkin on poika. Mutta muutamia bodyjä olen hankkinut, kun tajusin, että heinäkuinen esikoinen käytti tosi paljon lyhythihaisia vaatteita ja nyt syys-lokakuussa ei ihan lyhyillä hihoilla pärjää. Hankinnat pyrin kyllä tekemään kesän aikana enkä tällä kertaa jätä mitään äitiysloman ajalle. Esikoisen aikaan kuvittelin, että sitten kun mammaloma alkaa niin minulla on aikaa ja jaksamista hoitaa hankinnat ja vaatteiden pesut yms kuntoon. Onneksi silloinkin olin hoitanut paljon asioita valmiiksi, sillä kun mammaloma vihdoin alkoi, makasin sohvalla ja odotin, että vauva syntyisi. Heinäkuun helteet osuivat toki silloin vielä kohdalle, joka lisäsi loppuajan "tuskaa" mutta ei minusta enää ollut shoppailijaksi. Jalkoja turvotti jo heti aamusta niin paljon että ei kävely maistunut ja yöt meni valvoessa, joten päivällä sitten väsytti. Vaatteet sain sentäs pestyä :rolleyes:.
 
Empä uskaltautunut vieläkään tämän viikkoisen rakenne ultran jälkeen lähteä ostoksille.. Ehkä jos sitten ensi viikon ultran jälkeen? Niin ainakin toivon kovasti. Ois ihana päästä jo hypistelemään pieniä vaatteita! Ja kaikkea muuta ihanaa vauva tavaraa. Kauheasti ei kyllä edes tarvitse ostaa kun saan siskolta ja serkulta käytettynä lähes kaiken.
 
Täällä eka vauvateko (ei siis ostos, koska se olis jo vallan hurjaa). Kokosin kaikki turvaistuin-sitteri-vaunu-jutut varastoista ja purin jakoavaimen kanssa verhoilut pestäviksi. On muuten hommaa! Kovin ison mahan kanssa ei noita viitsisi edes kylppärissä hammasharjalla rapsutella. En tosiaan oo ostanut vielä mitään, en edes sitä silkkilakkia jonka perään kyselin. Kaupassa vaivihkaa tosin vilkuilen... Ai niin: villahuopia oon keräillyt tytöltä leikeistä pois ja pessyt ja todennut että lemmikkien karvoja ei niistä saa pois. Uudet siis pitää vauvalle ostaa. Nää huovat oli kovassa käytössä esikoisella aikanaan. Vetoisessa, isossa talossa toimi nopeana lämmikkeenä ja kosteusalustana.
 
Vaunuista muistui mieleen miehen ensireaktio kun plussasin esikoisen. Tohkeissani juoksin aamutuimaan pissatikun kanssa makkariin herättämään hänet ja kerroin suuren uutisen (eka inssi onnistui silloin). Mies suuttui. Tommosiin tikkuihin uskot! karjui ja vetäytyi peittojen sisään. Lähelle ei ollut mulla menemistä, ei tunteihin. Vasta puolenpäivän aikaan, kun kaverinsa tuli käymään, hänen oli pakko vääntäytyä ylös kahvinkeittoon. Kohta alkoi kaverinsa ihmetellä että mikä sulla on kun et kuule mitä hän puhuu ja unohtelet tavarat pitkin pöytiä (mies käyttäytyi kuin sekopää). Minä hihitin ja herkullisesti pääsin kiusantekoon.

Loppupäivän hän sitten makasi sohvassa ja pyöritti hiustuppoa sormen ympäri. Oli kuulema kaikki voimat menneet ja piti miettiä. Illansuussa hän toi esiin vakaan harkinnan tuloksen: lastenvaunuissa pitää olla sitten kuulalaakerit.
 
Nyt on alkanu tulee todellisempi olo likan tuloon, ku ostoslistalla on enää vaunut ja pikkutavaraa.. Kaapit pursuu pienistä vaatteista, sänky kasattuna ja hoitopöytä nököttää viereisessä huoneessa.. :)
 
Täällä kanssa laitettu tuulemaan, meillä on jo vaunutkin hankittu, eikä enää puutu kuin oikeastaan pikkutavaraa kanssa. Vaatetta vinopinot, ja hoitotaso enää oikeastaan vissiin uupuu :)
 
Meillä on hankinnat vauvalle vielä jokseenkin suunnittelun tasolla. Pari vaatekappaletta hankin jo aika pian plussan jälkeen ja nyt tilasin vauvalle lämpöpussin ja itselleni tukivyön ja raskaus-/imetystyynyn unikaveriksi. Vaunuja käytiin miehen kanssa eilen katsomassa liikkeessä, mutta sen takia tiedän nyt vielä vähemmän millaiset meille ostetaan. :rolleyes:
 
Mistä ostit Vesta tukivyön? Olen vähän miettinyt että ostaisin mutta jos tulee kuuma kesä niin en tiedä pitäisinkö?
 
Tilasin Jollyroomilta edullisen 15e tukivyön. Kesäkuumia ajatellen valitsin sen valkoisena, vaikka kai se hiostaa jos on hiostaakseen, väristä riippumatta. :P Tää lupas tukea alaselkääkin ja istua huomaamattomasti vaatteiden alle. Katsotaan miten myyntipuhe pitää paikkansa.
 

Liitteet

  • 271365.jpeg
    271365.jpeg
    48.2 KB · Katsottu: 17
Mulla on samanlainen tukivyö lastentarvikkeesta ostettu.. On kyllä ollu hyvä mut ei kyllä hengitä yhtään, joten käytän sitä vaan töissä.. Tukivyön oston jälkeen ei ole tarvinnu toistaseks hakee saikkua selän takia.. :)
 
Kiva kuulla hyvä käyttökokemus tuosta! Miten pitkään oot Tintuska nyt käyttänyt sitä ja millaista työtä teet? Ts. onko fyysistä/liikkuvaa työtä vai istutko paljon? :)
 
Takaisin
Top