Ostokset vauvalle

Ärsyttääkö muita vähän kun muut ostaa vauvalle vaatteita tms? Tää on ihan tyhmää ja tiedän että ei se multa oo pois, mutta oon tarkka tavaroistani ja mulla on tarkka maku. En myöskään pidä ylimääräisistä tavaroista ja vaatteista. Niin en oikein osaa innostua kun ystävät ja isovanhemmat intoilee että oli ostanut vauvalle tällasen ja tällasen bodyn. Tiedän että niitä tarvitaan paljon ja tiedän että he ovat vain innoissaan ekasta lapsenlapsestaan, mutta silti.. Vaikee selittää :D Plus, se on mun lapsi, mä haluun fiilistellä ja ostaa sille vaatteet. Kuulostan kyllä aika itsekkäältä.. :D
 
jnk, ymmärrän kyllä tunteesi. Voi olla että muut ostaa ihan erilaisia vaatteita kuin itse olisit valinnut, etenkin jos on tarkka maku. Toisaalta lahjan antaminen on kuitenkin kaunis ele, ja antaa muillekin mahdollisuuden intoilla ja fiilistellä vauvan tuloa ja osallistua siihen. En ehkä kovasti suuta mutristaisi siitä, voithan vain olla käyttämättä epämieluisia vaatteita sitten kun se aika koittaa. Tai sitten tulevatkin yllättäen kaikki vaatteet tarpeeseen, kuten siskoni vauvalla joka veti jättipuklut/niskakakat ainakin 10 kertaa päivässä ja aina joutui vaihtamaan vaatteet :p Ja voit kai silti itse ostella vauvalle mitä haluat, ylimääräiset voi sitten myöhemmin lahjoittaa tai myydä eteenpäin pois omista nurkista.
 
Jnk, ymmärrä tunteesi. Äitini on ottanut tehtäväkseen kierrellä kirppareita ja tuo hirmu kasan vaatteita meille. Näin siis jo esikoisesta lähtien, ja uudellekin ostelee vaikka lisää vaatetta ei tarviis. Nytkin olin ajatellu, että ostain vain muutaman spesiaali vaatteen uudelle tulokkaalle, muuten mennään esikoiselta tallessa olevilla. Sinällään on taloudellisestikin ollut suuri apu meille äitini innostus ja kivoja vaatteita löytänyt, mutta nyt jotenkin harmittaa, kun multa on "viety oikeus" valmistautua uuteen tulokkaaseen mun tavalla. Toki saan yhä ne spesiaalivaatteet ostaa, mutta kun tuota vaatetta on niin hirmu pinot, tuntuu niiden ostaminen mun ja äitini rahan hukkaan heittämiseltä.
 
Samoja mietteitä. Enemmänkin toivoisin että kysyttäisiin mitä tarvitaan ja hankittaisiin myös tarpeellista. Kielsin kyllä heti vaaleansiniset vaatteet ja hörhelöt ja aika hyvin siinä on pysyttykkin. Anoppi tosin osti yhden joissa lukee: Sweet boy.. :rolleyes: Niin olisi niitä tarpeellisiakin vielä mitä ei ole hankittu..ekat vaipat, kosteussuojia, joku alunen vaipanvaihtopaikoille jne.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Just noita asioita yrtitin pukea sanoiksi, mitä Pauveli ja Hepsuli sanoi! Siis tosi kivaa että he ovat myös innoissaan ja tottakai saavat olla ja ostella, mutta voisi sitten vaikka kysyä että mitä tarvitaan.. Itse oon tykästynyt Noshin ja MelliEcoDesigin värikkäisiin ja kivoihin vaatteisiin (ja ekologisuus ei oo tosiaankaan mikään huono puoli.. ne HM:n myrkyllisisllä aineilla kyllästetyt vaatteet vähän pistää mietityttämään), pitää varmaan vinkata että jos jotain on pakko ostaa niin vaikka sitten näiltä merkeiltä.

Sanoin kans heti molemmille ettei mitään vaaleansinisiä juttuja, menee hermot tollaseen sukupuolisidonnaiseen väritykseen. Plus värikkäät ja kirkkaat vaatteet on nyt vaan kivempia.

Loppuun pakko kertoa miks tää asia on niin ärsyttävää. Sanoin ajat sitten omalle äidilleni et ostaa sit kietaisubodeja tai sellasia missä on kunnon napitukset. Hän oli sitten ostanut pitkähihaisen bodyn jossa on vaan kolme nappia toisella olalla. Sanoin suoraan, että mä en tota koskaan tuu käyttämään että jos hän haluaa tunkea vastasyntyneen pitkähihaiseen bodyyn niin siitä vaan..
 
Ensimmäistä odottaessani minusta oli kiva ostella uudelle pikkusille uusia vaatteita, en edes suostunut ajattelemaan että pitäisin tällä kirppis vaatteita yllä. Ja sukulaisiltakin edellytin et saadaan vaatteet uusina.

Nykyään me asutaan maalla ja sen takia en oo enää ihan niin tarkka lasten vaatteistakaan. Ollaan saatu aika paljon lasten vaatteita, joka on ollu meille hyvä taloudellinen huojennus. Koti vaatteet voi olla huonompia ja ei haittaa vaikka vähän ryönääntyykin, mutta kaupunkiin lähtiessä laitetaan ykköset ylle ja myönnettäköön usein ne on niitä vaatteita, mitkä on tullu itse ostettua. Ja ne vaatteet mistä en oo tykänny, oon ihan huoletta laittanu eteenpäin.

Itse kans aattelin et noi kietaisu bodyt ois mun juttu, mut kas kummaa tää kun oli semmonen puklu ja kakka moottori, ni tuli niitä nappi ja neppari bodyjakin käytettyä, kun kietaisu bodyt oli pesussa.
 
Täällä mennään ihan eri aaltopituudella tästä asiasta! Mä en ostanut esikoiselle oikeastaan yhtään vaatetta..yhden 56-koon haalarin fiilistelyn vuoksi ja se tais mahtua kaksi kertaa päälle, kun kaveri syntyi 54cm. Kaikki tuli siskolta käytettyinä ja lahjana sukulaisilta. Rahaa on säästynyt ja näistä vaatteistakin muodostunut samalla tavalla omat lempparit ja kaapin takaosaan jääneet. Olin joka kerta yhtä innoissani, kun saatiin lahjana vaate..varmaan just siks, kun suuri osa oli muuten käytettyä. Nyt serkkupoika alkaa ottaa meidän poikaa kiinni ja vaatteita ei enää saada lainaksi samaan tyyliin. Onhan niitä kiva ostaa, mutta aika helpolla pääsee, jos ei tarvii kauppoja kiertää 1,5v kanssa tai nettiä selata päikkäriajalla lastenvaatteita etsien. Uudelle tulokkaalle ostettiin reissusta vaatteita vähän jo itsekin, mutta myös siskolta paukahti tytön vaatteita 10 laatikkoa. Eli taas kerran tarvetta osteluun ei paljoa olisi.. Mulle tekee puolestaan tiukkaa olla ostamatta kaiken maan arkea auttavia apuvälineitä, joista osaa ei tarvitse sitten ollenkaan. Mä niin haluisin toisen sitterin, kun meillä on ylä- ja alakerta..ei tarttis kannella sitteriä portaissa (kahden lapsen kera).. Ja Tulan kantoreppu olisi haaveissa, vaikka esikoista en yhtään jaksanut rintarepussa kantaa. Mutta kun reppu oli niin huono! :D
 
Toinen sitteri ostettu, kun löytyi kaupasta alennuksessa 25e. Nyt ei tarvii suihkussa käyntiä varten raahata yläkertaan kahden lapsen lisäksi sitteriä. :)
 
Toivon kovasti, että multa kanssa kysyttäisiin mitä voi tuoda. Halusin äitiyspakkaukset molemmille lapsille ja sitä myöden vaatetta on paljon. Oon ottanut hymyillen vastaan myös ne vaatteet joista en pidä. Mutta jos nyt tulee poika niin sitten voin kirpparilla myydä ne vaaleanpunaiset hörselöt pois. Muuten jää vielä säästöön. Anopille piti esikoisen kohdalla sanoa, että nyt on body- ja housunostokielto, kun en ehdi käyttämään kaikkia. Yksi kaveri ostaa vaatelahjoja kirppikseltä ja vaikka ekologisuudesta pidänkin, on ne lahjana mun mielestä hiukan outoja. Mä tykkään pitää käytettyjä sitten jos tiedän, että kuka niitä on pitänyt (ikäänkuin ne olisivat jotenkin puhtaampia.. :D )
 
Takaisin
Top