Ostokset vauvalle

Meilläkin ostettiin isompi auto esikoisen tultua. :) Ja nyt tuo haaveilee taas uudesta. Meillä on nyt siis kaksi autoa ja niistä pienemmänkin vaihtaisi farmariin.
 
Mun auto pitäis vaihtaa vähän tuoreempaan vuosimalliin missä olis ilmastointi ja vähän luotettavampi keskuslukitus (saattaa itsestään vetää ovet lukkoon jopa auton ollessa käynnissä). Muuten olis ihan riittävästi tilaa kyllä istuimille ja kahdillekin rattaille yms. Täytyy ruveta säästämään niin jos mahdollista vaihtais vuoden loppupuolella.
 
Me vaihdettiin uudempaan autoon juuri, kun aikaisempi piti olla vain väliaikainen auto, joka hankittiin esikoisen synnyttyä... Ahdas oli jo yhden lapsen istuin saada takapenkille, toista ei olisi kyllä millään saanut... Ja haluttiin ennen kesää jo vaihtaa, kun vanhassa ei ollut edes ilmastointia, mikä kyllä viime kesänä esti kaikki pidemmät reissut vauvan kanssa! Nyt on paaljon tilaa ja ilmastointi :)
 
Meidän kuumakalle esikoisella ei tuota pörröhaalaria paksumpaa haalaria ollutkaan koko ekana talvena (syntyi joulukuussa). Kylmemmälle kelillä oli villahaalari alla, hyvin suojatussa vaunuissahan se vain ulkoili. Hiestä märkä tuppas silti aina olemaan.
 
Meidän pitäis ostaa takapenkit meidän autoon. Tuo meidän auto on rekisteröity seitsemälle, mutta tällä hetkellä on vaan viidelle paikat. Matkarattaita isommille rattaille ei kyllä sitten jää tilaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä tilasin just höpsöyksissäni toppa- ja fleecekaukalopussin, koska... nokun oli hirmu suloiset ja halvat! :whacky011

Vaunujakin tää touhottaja on jo ehtinyt vilkuilla ja vertailla, mutta niihin en sentään uskalla investoida ennen kun ollaan oikeasti pidemmällä raskaudessa. Tosin ensikertalaiselle tätä valikoimaa ja ominaisuuksia onkin näissä kerrakseen, et tuntuu että hyvinkin saa alkaa jo opiskelemaan. (Nimim. en tiedä aiheesta hölkäsen pöläystä :wideyed: )
 
Ja tässä tosiaan tämä ihka ensimmäinen ostos vauvalle... :)

Muoks, oho, tuli tuplana tuo kuva.
 

Liitteet

  • nallehaalari.jpg
    nallehaalari.jpg
    109.7 KB · Katsottu: 63
  • nallehaalari.jpg
    nallehaalari.jpg
    109.7 KB · Katsottu: 59
Meidän pitää ostaa uus auto, joku aivan hemmetin iso! Perusfarkku ei riitä meidän jengille...koirat ja rattaat vie niin paljon tilaa.

Vaatteita en oo ostanut, luulen et pärjään ostamattakin (meillä superinnokkaat sukulaiset ostamassa jo kaikkea maan ja taivaan väliltä ja äitiyspakkauksellakin pärjää pitkälle). Sen sijaan mun sormet syyhyy päästä vauvanhuonetta suunnittelemaan! Laittakaas jotain kuvia, millasta teillä jo on tai on mielessä.
 
Ja tässä tosiaan tämä ihka ensimmäinen ostos vauvalle... :)

Muoks, oho, tuli tuplana tuo kuva.
Niin ihana, mulla on tää sama ollut lähes 2 vuotta jo kaapissa pölyttymässä sitä oikeeta hetkeä varten :Heartred
 
Mulla on tallessa esikoisen vanhat vaatteet ja kaikki muutkin tarvikkeet. Esikoinen on tyttö eli värisävyt pääosin tyttömäisiä. Sitten jos tämäkin on tyttö niin ostelut jää varmaan aika vähiin, mutta jos poika on tulossa niin sitten ainenkin vaatteista suurimman osan saa hankkia, kun en kuitenkaan osaa pinkkiä pojalle pukea! :D
 
IMG_0810.JPG

Tässä suurin osa siitä mitä olen tähän mennessä kirppiksiltä hamstrannut jemmaan. Plus esikoiselta jemmattuja on yks äitiyspakkaus laatikollinen lisää. Uskaltauduin pari pinkkiä ostamaan ihan houkutellakseni tyttöä :wink
 
Mies meni tänään ostamaan uuden (käytetyn) auton. Vielä en ole ehtinyt kyytiin. On se ihan hieno, mutta en nyt tiedä oliko niin tarpeellinen ostos vielä tässä vaiheessa. Toisaalta viime reissulla kun käytiin mummulassa oli auto ihan täynnä tavaraa, joten tuskin isommasta autosta haittaakaan on.
 
Mun tämän päivän hankinta ei oo vauvalle, mutta vauvan tuloa varten sen kyllä hankin. Ostin kuopukselle vauvanuken, kun sattui hyvä tarjous vastaan. Laitoin sen kyllä vielä kaappiin odottamaan ja ajattelin antaa sen hänelle vasta, kun vauvakin tulee kotiin. Saa sitten hoitaa omaakin vauvaansa. Meidän poikakatraalla ei kovin montaa nukkea ennestään ole. Isommat on saaneet omansa, kun heistä on tullut ensimmäistä kertaa isoveljiä. :)
 
Tuo on muuten hyvä idea tuo vauvanukke :) pitääpä kattoo meidänkin poitsulle oma jostain.
 
Joo, pitää ottaa tuo idea itsellekin! Mä en vielä uskalla mitään vauvalle ostaa, mutta kun ilmaiseksi oli tutulla pinnasänky tarjolla facessa, niin piti siihen tarttua. Nyt on kaksi pinnasänkyä tässä huushollissa. :)
 
Täällä aloitettu pohdinta noista sänkyasioista. Eka ajatus oli, että esikoisen pinnis vauvalle ja esikoiselle "uusi" sänky. Mutta sitten on tullut myös mieleen, jos hommais sellasen pienempi kokoisen kehto-tyyppisen sängyn vauvalle ja esikoinen sais vielä pinniksessään olla. Menis se kehto varmaan 6kk vauvalle ja se asettuis kivemmin meidän makkariin. Sitten vois kehdon pistää eteenpäin ja kattoo minkälainen sänkyjärjestely olis sitten lapsille / pieneen lastenhuoneeseen järkevin.

Muuten pahoinvointi on tehnyt tehtävänsä ja rajoittanut shoppailua... Muuten varmaan olis jo vaikka mitä kirppareilta tarttunut mukaan.
 
Eilen näin KappAhlissa ihanat vetoketjulliset 2kpl yöpuku-setit vauvalle. Oli vihreitä sammakoita ja kaikenlaisia ihania kuosia. En kuitenkaan vielä ostanut niitä, mutta jäi jälkeenpäin vähän harmittamaan.
 
Takaisin
Top