Ostokset vauvalle

Tuli tilattua muutama mammavaate hm:ltä, samalla huomasin, että pari starttipakettia ja jotain muuta oli 50% tarjouksessa, tuli sitten tilattua muutama vaate, toivottavasti ei ollut liian aikaista, jotenkin vieläkin niin epäuskoinen olo tästä raskaudesta :)
54c5b7c7af04fef3ccaa5b734dcc7bd6
 
Mun tuli eilen ostettu kaverilta 3 pahvilaatikollista pieniä vauvanvaatteita.. :)
 
Meille palautuu viikonloppuna kaverilla lainassa ollut kiertosäkki vauvan vaatteita. Niissä on ihan riittävästi kaikkea, mutta saatan silti ostaa jotain kietaisubodeja ja terällisiä housuja. Odottelen nyt ainakin rakenneultraan. Jos olisi tyttö tulossa, haluaisin ostaa jotain tyttömäistä.
 
Minkä takia imetystyynyt ovat niin kalliita? Onko niissä jotain erikoista materiaalia sisällä? Sellainen nimittäin näyttäisi olevan niin helppo ommella itsekin.
 
Minkä takia imetystyynyt ovat niin kalliita? Onko niissä jotain erikoista materiaalia sisällä? Sellainen nimittäin näyttäisi olevan niin helppo ommella itsekin.
Merkki kai niissäkin vaan maksaa..? Itte tekemällä sais halvalla kyllä, mutta mitä sinne kannattaa laittaa sisälle että tulis hyvä? Joissakin on semmosia ihme styroks palloja sisällä ja joissakin vanua. Vanu menee ainakin äkkiä mytyksi.. Mä en esikoisen aikana oppinu koskaan käyttämään imetystyynyä ja käytinkin ihan tavallista tyynyä apuna..
 
On varmaan monta asiaa jonka kanssa pärjää hyvin ilman. Odotan esikoista joten minulle ei ole minkänlaista kokemusta. Muutama kysymysmerkki ovat mm. sitterit, puuhamatot ja pullojen sterilisöintilaitteet
 
Nuokin varmasti riippuu paljon vauvasta ja vanhemmista, mitä näkee tarpeelliseksi. Meille sitteri on ollut tosi hyvä. On saatu välissä vauvaa muuallekin kuin lattialle tai syliin. Mm kun itse söimme, niin laitettiin tyttö pöydän viereen sitteriin, oli ikään kuin mukana meiningissä siinä.

Puuhamatosta me ollaan kans tykätty tosi paljon. on vieläkin (tyttö 8kk) lattialla leikkialustava, vaikka se puuhakaari onkin siitä pääasiallisesti jo pois. Pienempänä se viihdytti meidän tyttöä kovastikin, kun oli leluja, mitä tavoitella ja heilutella.

Itse en kaivannut pullojen sterilointilaitetta, vaikka meillä melkonen pullorumba ihan alusta asti olikin. Ainakin MAM:n koliikkipullot steriloi tosi nopeasti mikrossakin.
 
Meillä ihan samoja kokemuksia kuin lapittarella. Sitteri oli kovassa käytössä vastasyntyneestä johonkin 10 kk asti. Istui siinä kun me syötiin. Helppo laittaa siihen hetkeksi, jos vaikka käy itse vessassa.

Puuhamatto ja lelukaari oli tärkeitä jostain pari kk jonnekin 9 kk. Alkuun vain katseli, sitten tavoitteli leluja. Viihtyi pitkäänkin itsekseen lattialla. Kun nousi seisomaan tukea vasten, laitettiin matto pois.

Pullojen sterilointilaitetta ei käytetty. Ekat 4 kk keittelin pulloja kerran parissa päivässä. Jos vain on mahdollisuus keittämiseen, sama vaiva siitä mun mielestä on kuin mikrokäyttöisestä laitteesta. Kiinteiden aloituksen jälkeen, 4-6 kk vanhana, ei enää tartte steriloida. Eli ens vuoden kesällä mökillä tai matkoilla riittää tiskaus.
 
Ihan samaa täällä. Sitteri oli korvaamaton, meidän poika ei maannut hetkeäkään lattialla itsekseen valittamatta. Sitterissä poika istui myös aamurutiinin suihkun ajan ja mielellään katseli veden valumista ja kuunteli kylppärin kaiussa lauluja. :) Lelumatto oli myös hyvä viihdyttäjä, vaikka ei siinäkään poika kauaa yksin viihtynyt. Usein kuitenkin siinä makoiltiin ja heiluteltiin leluja. Sterilointijuttuja en tarvinnut, kattilassa keitin, mitä nyt pullosta annettiin maitoa välillä. Imetystyynyn hankin, mutta en pystynyt imettämään istuallaan aluksi, joten en oppinut käyttämään imetystyynyä. Toiset on käyttänyt pinnasänkyyn pienentäjänä käyrää imetystyynyä ja sellaiseen ajattelin, että voisi olla käyttöä tokalla kerralla. :)
 
Sitteri ja lelumatto on meilläkin ollut kovassa käytössä. Käyttöaika on kyllä jäänyt aika lyhyeksi, kun esim kuopus oppi ryömimään ja istumaan 5kk ikäisenä, eikä niissä enää sen jälkeen viihtynyt. Aiemmilla mulla ei ole ollut imetystyynyn käytössä, mutta jokaisen kohdalla on hartiat mennyt niin jumiin, että ajattelin nyt kokeilla oisko siitä apua.
 
Jospa sitä rakenneultran jälkeen uskaltaisi jo ruveta ostelemaan tavaraa :p sinnekkin tosin vielä yli kuukausi aikaa. Ooon ite vieläki sen verran epäuskonen tähän ja stressaan koko ajan, että onkohan siellä nyt varmasti kaikki hyvin. Ehkä sitten taas kun alkaa vatsa kasvaa ja liikkeet tuntumaan alkaa itselläkin tulla varmuus koko asiaan : )
 
Minäkin odotan rakenneultraan, jotta kuulee kumpi siellä on ja tietää vähän minkälaisia vaatteita lähtee ostelemaan. Rattaiden osto jää syksyyn.
 
Täällä Snipun kans samanlaisia mietteitä. Pitäis vaan uskaltaa alkaa ajattelemaan, että kaikki menee hyvin :) rakenneultran jälkeen aijotaan mekin vasta alkaa ostamaan vaatteita yms :) tosin mies ei halua tietää sukupuolta etukäteen, mutta minä haluaisin...
 
Miulle on muutamia vaatteita kirppikseltä mukaan tarttunut, mutta ei vielä myöskään suurempia ostoksia uskalla tehdä ennen rakenneultraa. Vielä ei olla ukon kanssa päätetty halutaanko sukupuolta tietää.
 
Nää nyt ei varsinaisesti ole vauvalle, mutta löysin just sellaset verhot vauvanhuoneeseen ku olin aatellutkin. Vallilan ihanan riemukkaat verhot. Haluan, että huoneessa on väriä ja katseltavaa! Värikäs koti meillä silti muutenkin, joten sopii hyvin jatkoksi. Nuo oranssit menee kummalle vaan ja on muutenkin mielestäni noista kivoimmat.

Me saadaan tietää 3 viikon päästä kumpi tulee, mut luulen et vaatteiden ostamisessa ei ole järkeä, innokkaat isovanhemmat ja tädit pitävät siitä puolesta huolen...:grin

https://www.hobbyhall.fi/koti-ja-si...matto-vihrea?gclid=COWJ1vbjpcUCFUHbcgodiC0Ayg
 
Sain viikonloppuna kaverilta pussillisen vauvanvaatteita kun hän oli omiaan laittamassa jo eteenpäin. Mies katseli niitä kyynel silmässä "onko ne näin pieniä?" Tekis mieli jo mennä shoppailemaan oikein urakalla, vaikka aiemmin en ole ollut mitenkään vauvan vaatteiden perään. Ehkä piipahdan tänään Kampin bebesissä vaan kurkkaamassa..
 
Mun hinku sisustaa vauvan huonetta ei ota laantuakseen, joten olen tehnyt muita sisustushommia sillä aikaa. Tänään kotiin uusin kaiken maailman tyynyä ja pyyhettä ja krääsää. Ens viikolla lähden ikealle hakemaan esikoisen huoneeseen uudet kalusteet. Eilen löydin pojalke kirppikseltä myös verhot ja korostetyynyihin kivan kankaan.
Kun malttaisin sen viis viikkoa et tietäis millä väreillä sitä sit sisustetaan. :p
 
Mä keittelin tuttipullot, mitä aluksi tarvittiin, niin ihan vedessä vaan. Sterilointilaite on mun mielestä sellainen mitä ei kannata ennakkoon hankkia. Ja jotkut vauvathan ei huoli ikinä pullosta yhtään. Tavallinen tyyny korvasi imetystyynyn. Sitteri on, mutta vain hiukan käytetty. Tarpeellisemmaksi koin leikkimaton.
 
Takaisin
Top