Ostokset/Hankinnat

Niin ja muuten, on mulla yhdet henkkamaukankin trikoot, joissa korkea vyötärö. Yritin myöhemminkin metsästää sieltä lisää niitä (oli meinaan edullisemmat kuin Piruetin), mutta plääh. Olivat loppuneet. :sad001

Niitä semmosia rennompia kehonhuoltohousuja (leveät lahkeet kiristyksillä) on paljonkin kääntövyötäröllä, mutta itse tykkään jumpata ihan trikoissa. :)
 
HEI KAIKKI JOTKA TARTTEE TALVITAKKIA, tänään tuli mulle ainakin mainos h&m:ltä, on-linessä Mama-malliston talvitakit alennuksessa!!

suosittelen kattoon, tilasin ite yhen kaikkia ja valkkaan niistä :) tilasin samalla parit raskaushousut, ja sitte kun rintsikat ei mahu niin haen parit imetysrintsikat isommalla ympäryksellä. töihin joutuu ehkä ostaan pari valkosta paitaa, ostan jotain imetyspaitoja sitte suoraan valmiiks.

doppleria ei aio hankkii, tulisin hulluks siinä varmaan :whacky059

aion olla myös niin hullu etten hanki vaunuja tällä kertaa, ei niitä paljoo käytetty edellisten kanssa. ostan jonku kantoliinan/repun, ja sitte pääsee noihin matkarattaisiin ku osaa istua. oon kerran elämässäni käyny vaunulenkillä, ja talvisin on aivan turha yrittää mihinkään niillä kinoksissa, sen oon jo kahdesta oppinu, ei oo saanu ees ovesta ulos niitä. pulkkaa sitte kehiin tms.

sitteri ja rintapumppu lienee myös pakolliset, on ollu niin hyödylliset aiemmin. sit pari tuttii ja uudet tutit vanhoihin pulloihin. kuivaava pesukone toimii hoitopöytänä. ikeasta tekstiilejä ja vaipanvaihtoalusta, kaverilta pinnasänky.

ekat vaatteet shoppailin jo yks yö huutiksesta, kun edellisten vaatteet tuli myytyä. nyt kelpaa vain punainen, harmaa, valkoinen ja musta :confused2. mulla on aina ollu tosi vahva väriolo raskauksissa, esikoisesta turkoosi ja vihree ja ruskee, ja poika tuli. tokasta pinkki ja vaaleenpunanen. ja tyttö tuli. kumpikohan nyt??
 
tilasin nyt ittelle bebesiltä pari masutuubia, tukivyönkin jo valmiiksi. :) Kahtellaan noita varsinaisia vauva juttuja sitten vuodenvaihteen jälkeen, ellei sitten tilaa rattaita (aattelin et yhdistelmärattaat ja autokoppa pakettia) veronpalautuksista
 
varmaan sitte ostelen tavaroita ku on joku tarjous, kirpparireissu tai uneton yö huutiksessa :) ultran jälkeen alan pitämään silmät auki. äitiyslomaan en jätä kyl mitään, olin niin poikki ja supisteli jo vessaan kävely et en ota riskiä :)!

tukivyö on kyl tosiaan varmaan kans tarpeen, tai no mä ny korvasin sen viimekski huivilla..:D
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Iiiiks! Ostin ekan oman vauvanvaatteen tänään (15+3)! Kaikki vaatteet on aateltu ostaa kirpparilta, tai sitte saadaan niitä sukulaisilta Englannista (jos toisilla sukulaisilla on matkalaukuissa tilaa). Mun yks ystäväkin on ihan tulessa mun raskaudesta ja aikoo hankkia muksulle kaikenlaista. Se kun on viä sitä mieltä, ettei lapsia aio itse hankkia, koska selkä ei kestäisi raskautta. Sinä en menis kuitenkaan vannoon, koska vauvakuume on aika vakava sairaus :wink Mutta meille sopii kyllä, että ystävä fiilistelee meiän muksua ja ryöstää kaupat tyhjäks.

Mutta tää oma, ihan eka vauvanvaate on sellanen symbolinen juttu. Jotain täysin omaa ja uutta meiän kahden valkkaamana meiän omalle rakkauspakkaukselle. Ei oo vaan jotain mitä sattuu käteen kirppiksellä. Vähän meinasin sortua Prismassa sellaseen pupujussi-haalariin, joka oli ihan ylisöpö. Mutta se oli paksu eikä semmosta voi pukea kesällä päälle. Ostettiin sitten semmoset söpöt kissannaama-haalarit, joista voi rullata lahkeita. Ei yhtään tiedetty, minkä kokoset ois hyvät, niin ostettiin sitte mieluummin vähän isommat, eli 74-senttiset lähti matkaan mukaan. Menee päälle ainaski sitte vähä myöhemmin. Miehen suvussa kun kaikki on semmosia reippaasti yli nelikilosia mötkäleitä, joilla pituutta piisaa.
 
Mäkin ostin tänään ekan virallisen "vauvatavaran", eli raskauspaidan itselleni :) toistaiseksi olen siis mennyt siskon antamissa raskaushousuissa. Ihana kun löytyi kohtuuhinnalla ihan ikioman näköinen vaate!
 
Määki ostin itelleni muutaman raskausvaatteen ja siinä kaupan päälle tuli vauvalle housut. Sitte kirpparilla tuli vastaan sellanen aivan ihana disneyn seinäkello ni oli pakko kotiuttaa se.
 
Nyt viikolla 16+5 ja alkanu vimmattu tavaroiden metsästysprosessi siitä kun sain siskolta juttuja ja kirppareilla tein löytöjä. Taitaa olla itse koottu äitiyspakkaus valmis jo kk sisällä ei voi mitään :D Sitten jos sukupuolesta saa selvyyttä niin ehkä pari vaatetta uskaltaa senkin mukaan hommata.
 
Rv16 ja en ole uskaltanut ostaa vielä mitään :D ehkä sit rakenneultran jälkeen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Piti kyllä oottaa pidemmälle mut me taidetaan hakea sunnuntaina vaunut meille kun löysin käytetyt tästä läheltä (olin varautunut et pitää lähteä toiselle paikkakunnalle metsästämään niitä) :p mieskin vähän epäröi hankintoja tässä vaiheessa, sanoin vaan et sit työnnetään vaunut varastoon jemmaan jos jotain sattuu...ehkä sit rakenneultran jälkeen villiinnyn ihan kunnolla :grin
 
Meillä on vaunut varattuna rakenne ultran jälkeen sit haetaan löyty treeltä sopivat käytetyt edullisesti :)
 
Joku täällä kyseli nuista tarpeellisista hankinnoista, en ole varma onko joku jo maininnut mutta itselle tuli ekana mieleen sänkyihin laitettavat kosteussuojat. Meillä meni parisängyn petari (multa vuos maitoa nukkuessa eikä maidonkerääjät aina riittäneet) tuon puutteen takia roskiin sekä vissiinkin kaksi pinnasängyn patjaa, sen jälkeen sit viisastuttiin :D

Ja tänään ostin hm.stä uudet mammafarkut itelleni, vaik onkin huonot kokemukset viime raskaudesta saman firman mammahousuista. Itsellä on niin epäsopivat kropan muodot suurimpaan osaan tarjolla olevista vaatteista, etten uskalla millään netistä tilata itelleni vaatteita enkä löytänyt mistään muusta kaupasta äitiysvaate osastoa?! Tietääkö joku onko nuita muita kuin hm.ssä? Jos siis ajatellaan etten asu minkään ison kaupungin lähettyvillä vaan pitää tyytyä ns. peruskauppoihin?

Muuta tuskin päästään ostelemaan nyt raskausaikana (vaik toi vauvatavaran metsästys oli mun mielest ihan mahtavaa esikoiden aikaan :P ), ku on jo niin paljon kaikkea vauva-tavaraa. Niin paitsi vitsit tuon auton taas unohdin, menee pakosti vaihtoon muttei kauheen kiva idea sen puolest et meitä on täällä kaks opiskelijaa ja tulot sen mukaiset :think005
 
Ja te esikoista odottavat, kun ostelette nuita vauvan vaatteita niin itse suosisin helpolla kiinnityksellä olevia kietaisupodeja ihan pikkuvauvoille. Itseni mielestä ei ollut kivaa napitella montaa kymmentä nappia keskellä yötä montaa kertaa (eikä kyllä ihmeemmin muutenkaan) eikä varsinkaan koittaa ahtaa vauvan pään yli sellaista vaatekappaletta joka oikeasti piti ahtaa siitä pään yli, eli kattokaa että on oikeasti varaa päänaukoissa. Tuntuu olevan nimittäin inhottavan yleisiä sellaiset missä liian pieni tuo aukko, meillä ainakin monta vaatetta heitettiin ekan sovituksen jälkeen pölyttymään.
 
Kiitos vinkistä Bnt, toi kosteussuoja sänkyyn kuulostaa järkevältä hankinnalta :)

Mä kävin eilen ostaa ensimmäiset mammavaatteet ittelleni :) Tilasin netistä raskausajan tukisukkahousut, sit ostin yhdet mamahousut lähikirppikseltä ja h&m hain parit mamaleggarit :) jeejee nyt on mukavampi olla kun on kunnon housuja, kun tuo mun mahan kasvu on räjähtänyt käsiin tän viikon aikana :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mä mietin yöllä tota sängyn suojaamista :grin vasta ostettu uus sänky häälahjarahoilla eikä huvittas pilata noita superhyperhienoja patjoja :p sanoin miehellekkin et millähän patjat suojaus kosteusvaurioilta niin se ajan katto tyhmänä et öööö vauvalle tulee oma sänky, luuli et tarkotin sen pissalta suojaamista :grin:grin
 
mä mietin kans et joku suoja sänkyyn vois olla hyvä vika kuukausiksi, ihan vaan varmuuden vuoksi
 
Ei paljoa pitäny hankkia ennen rakenneultraa mut en voi olla seuraamatta facebookin lastenvaate/tarvike kirppistä :grin nytkin oli pakko kysellä yhestä pinnasängystä...ja hoitopöytää kans yritän bongata....:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
kiitos muistutuksesta kaikki kosteussuojista puhuneet! :)! ylihuomenna IKEAan, ja todellakin kosteussuoja patjaan!! Siellä on sellasia hyviä kuminauhakiinnityksellä toimivia koko sängyn kokosia, mitkä on kangaspäälysteisiä, ei siis sellasia muovisen tuntusia.

ja tarvikkeisiin liittyen, rintsikoihin tarttee myös niitä liivinsuojia, ettei oo kaikki paidat tissien kohdalta märkiä :)
 
Takaisin
Top