Ostokset/Hankinnat

Giu

Silmät suurina ihmettelijä
Tähän voi kirjoitella mitä hankintoja tai ostoksia meinaat tehdävauvaa ja raskautta varten :)
Onko mponi meinannut hankkia doppleria?
Oletko jo hankkinut jotain vauvalle?

Mä sorruin tänään Kappahalin alennusmyynnissä muutamaan ihan pikkuiseen vauvanvaatteeseen vaikka olinkin päättäny että en ar-ultraa ennen mitään sellaisia hanki. En vaan pystynyt vastustamaan :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Me päätettiin miehen kanssa käydä tänä iltana läpi kaikki isommilta pieniksi jääneet vaatteet ja karsia niitä rankalla kädellä vähemmiksi. Sit tulokkaalle ostetaan myöhemmin yksi "ikioma" asukokonaisuus :)
 
Huij, en uskalla aatellakkaan vielä ostoksia. Sen katsoin, että rintarepussa varmaan vauvelin olisi kiva kulkee mukana. Hieman minua innostaa ystäväni, jolla laskettu aika tässä kuussa :)
 
En ole vielä mitään hankkinu enkä ihan heti hanki. Mutta koska tykkään neuloa niin ajattelin että voisi neuloa sellaisen torkkupeiton pitsisenä:) pikkusiskolla on la 3.2 joten ei ainakaan tarvi äidin varastosta mitään lainaan hakea kun pikkusisko vie kaiken. Uutena en osta kuin pakolliset ja mitä ei käytettynä löydä.

Mistä doppleria kannattaa kahtoa? Huomasin vaan että ebayssa ne ei ole kovin kalliita.
 
Edellisestä raskaudesta meillä on valmiina sukat odottelemassa, millä silloin ilmoitin miehelle vauvan tulosta.
Dopplerin aion hankkia myös kunhan viikkoja tulee lisää, mielenrauhan vuoksi, merkkeihin en ole sen kummemmin vielä tutustunut.
Myös sen tiedän että jonkinlainen reppu täytyy hankkia, vaikka sitten jäänkin äitiyslomalle oikeista töistä niin täällä kotona vauva joutuu mukana kulkemaan aamusta iltaan kun on noita kotitarve ja harraste-elukoita siunaantunut :rolleyes:
Jonkin verran vaatetta varmasti tulee ystäviltä ja lähisuvulta sekä muuta tarvekampetta.
 
Meillä kaikki on jo, kaukalokin mutta sen ehkä meinaan uuden hankkia sitten joskus kuitenkin. Ja jos poikaa lupailevat niin vaatteita :) Olen ratashamsteri ja meiltä löytyykin jo yhdistelmät, matkarattaat ja tupla/yksöis yhdistelmät ja kahdet olen jo myynyt eteenpäin :D Yksiä rattaita vielä haaveilen mutta luulen että mies ei lämpene kun ihmetteli noita matkarattaitakin jo :P

Rintarepuista sen verran että kannattaa katsoa vaan niitä missä vauvan jalat menee ns sammakkoasentoon. Mulle ostettiin BB:n rintareppu mutta sitä käytettiin maks 10-15min kerrallaan kun tuntui että roikkui vaan siinä, niinkuin joka paikassa niitä haukutaan :sad001 plussana se että lapsen sai kasvot meno suuntaankin edessä kannettaessa:) Sit hankittiin myös se oikein kehuttu (minkä nimi just hävis päästä) mutta eipä tota meidän neitiä paljoa ole kanneltu, metsässä oli kiva selässä tälleen melkein 1,5v kanssa kun ei jaksanu enää kävellä :)

http://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_doppler_jpd-100s6_kotidoppler meillä tosta vähän vastaava, samasta nettikaupasta hankittukin mutta makso silloin 130€. Halvemmallakin olisi varmaan pärjännyt mutta en halunnu ottaa riskiä että halpa olisi huonompi ja sit en kuulisi ääniä. Miehelle markkinoin sen niin että jos mulla ei ole varaa ostaa tota doppleria niin ei ole vauvaankaan varaa, mitäs se siihen sitte sanomaan minne oman palkkani tuhlasin :)
 
Meilläkin raskauskeijusta ostettu doppleri. On mun siskolla lainassa jonkin aikaa, hänellä laskettu aika tammikuussa. Doppleri ollut hyvä. Heikkohermoisten kantsii vaan miettiä pariin otteeseen hankkiiko vaiko ei, neuvolassakaan eivät kauheasti tykkää kotidopplereista. Välillä kun sitä sai tovin ja vähän kauemminkin etsiä että sydänäänet sai kuuluviin, jotkut voi mennä täyteen paniikkiin siinä tilanteessa. Mutta meillä se oli mielenrauhan pelastus! Muistan yhden kerran kun en millään saanut ääniä kuuluviin, vaikka sitä ennen olin löytänyt ne lähes samantien. Kauan etsin ja pidin taukoakin, meinas itkukin siinä tulla, kunnes se syke sieltä sitten löytyi :)

Turvakaukalo meillä on. Yhdistelmät meillä on. Vaan kun ikäeroa tulee olemaan 2 v 1 kk niin pitää sisarusrattaat varmaan hankkia. Mutta aion myös ostaa seisomalaudan noihin mein yhdistelmiin.. Vaikka tiedä sitten kuinka tuo meidän neiti tänttähäärä siinä pysyisi :D
Jos tulee tyttö niin vaatteita kyllä on, paitsi pitäähän sitä tietty omaakin ostella :) Vaikea kuvitella että meille tulisi poika, joten aika tyttöfiiliksellä tullaan varmaankin menemään.. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä.
 
Saanha meillä tulisi näille ikäeroksi jos la:na syntyisi niin 2v 20 päivää ja meilläkin esikoinen tyttö :) esikoinen kyllä alkoi tulemaan jo 38+2 ja mun kohdun takia varmaan tämäkin tulee aijemmin jos sinne asti päästään.

Meillä noi tuplanakin toimivat on baby jogger City Selectit. Aika kätevät pelit.
 
Meille tulee ikäeroa edelliseen 1v9kk. Tuplavaunut, tuplamatkarattaat löytyy jo, onneks ei tarvii niitä miettiä nyt sit :) vielä haluaisin ostaa vauvalle omat vaunut kun ehdin jo edelliset myymään... Vaan ei taia mies suostua :D
 
Mä muistelinkin että jostain olin lukenut että meillä on suurinpiirtein samanikäiset lapset :) Mein neiti syntyi 6.4-13, laskettu aika oli 2.4 :)

Mä olenkin lukenu noista rattaista positiivisia kokemuksia. En kuitenkaan vielä hirveesti ole uskaltanut sinänsä edes miettiä rattaiden hankintaa tms, kun niin alussa vielä mennään.. Jotenkin hirveen epätodellinen olo! Tekis mieli mennä ostamaan lisää testejä! :D Ehkä ultrassa sitten viimeistään sitä toteaa oikeasti olevansa raskaana..

Kaiken lisäksi meidän pitäisi muuttaa isompaan asuntoon, nyt asutaan kaksiossa. Onneksi silläkään ei ole kiire..
 
Meillä ei oo olemassa mitään vauvajuttuja vielä. Luulen että sänky löytyy jommankumman vanhemmilta kun on heillekkin eka lapsenlapsi. Haluaisin ostella jo hirveesti kaikkea kivaa ja söpöä vauvalle, mutta kyllä mä maltan oottaa vähän pitemmälle. Ehkä... :p
 
5+3


Moikka!!
Mitäs ajattelette äitiyspakkauksesta? Mulla on esikoinen tulossa niin kävin kattoo pakkauksen sisältöä . Mun mielestä aika tarpellisiä on kaikki. Tuntuu että poikavärejä enemmän .. Mutta mutta..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä mä esikoiselle otin pakkauksen, mutta en enää pikkusisaruksille. On se hyvä ottaa kun eka tulee, sieltä kun saa perusvaatetta hyvin ja haalari on ihan huippu! :)
 
Alby: mun mielestä pakkaus ehtii vielä muuttua, kun me saadaan omat kääröt. Käsittääkseni Helmikuussa 2015 tulee uusi pakkaus ja ne jakaa sitä vanhaa kunnes loppuu, mutta eiköhän me saada jo sitten Vapun jälkeen uudelaiset. Toivottavasti värit siinä olis vähän kivemmat. :p
 
No voi harmi! :sad001 Mä oisin niin halunnu tän vuotisen pakkauksen, se on niin ihana. Aiemmin ei olla pakkausta otettu, kun saatii esikolle melkein täydellisenä pakkaus mun omalta äidiltä. Hänen iltatähden ja mun esikon välil ikäeroo 1v ja 8kk.
 
Pakkauksen jaossa on tosiaan joku että jakavat ensin vanhan loppuun mutta siitäkin on ollut vissiin puhetta että jos ihmiset saisivatkin sen vuotisen pakkauksen kun mikä vuosi on eikä ensin jaettaisi loppuun. Minusta tän vuotinen oli parempi (kuosit) ku 2013 minkä me saatiin mutta tosiaan esikoiselle otin, toiselle luultavasti en ku nyt on haalarit ja kynsisakset yms.

Esikoisen la oli 1.5 ja pakkaus tais tulla jo helmikuussa jos en ihan väärin muista. Vähän puolen välin jälkeen sen vissiin saa laittaa "tilaukseen" kun on jotku paperit saatu neuvolassa.
 
Mä taidan nyt ottaa pakkauksen,jos ehtii vaihtua :) Ekasta otin sen,tokasta ja kolmannesta rahana.

Jos tyttö tulee,joudutaan vaatteita ostamaan.Pojalle on kaikki :)
 
Mitäs lastenvaunut? Uudet vai käytetyt?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kannattaa eka kattoa vaunuja käytettynä, niitä nimittäin löytyy ihan merkkivaunuja melkein pilkkahintaa ku ihmiset haluaa päästä eroon. Ja siis todella hyväkuntosina. Ite tyhminä ostettii uudet vaunut ja vielä halvat, ja sit ku ne oli jo otettu koekäyttöön, niin sit ois löytyny kaikkea emmaljungista alkaen kirppiksilta. Kyllä harmitti ja harmittaa edelleen.
 
Takaisin
Top