Ostokset/Hankinnat

Mä nyt jaan teillekin mikä oli mulle ainakin ihan korvaamaton apu koko raskauden aikaisin lonkka/lantio/selkä/liitos/supistui kipuihin on JUMPPAPALLO. Suosittelen sen hommasta. Ja tosiaan riittää että siinä päällä istuu ja heijailee lantio. Netistä löytyy ohjeet raskauden aikaiseen käyttöön.
 
Mä hankin harsoja 3ekaksi kk vaipoiksi ja sitten kestovaippoja myös.Tutit,pullot,vaatteita,vaunut,sänky(aluksi äp),sitteri,rintareppu,pyllypyyhkeet jne.Tänään tilasin kotidopplerin.Niin ja tietty turvakaukalo.
 
Äitiyspakkausta ei todennäkösesti oteta kun otettiin esikoisesta ni niitä löytyy. Uus sitteri varmaan ostetaan kun vanha on anoppilas ja se on ollu siellä ihan kätevä ni ei tarvii uuden kans rahdata tavaroita niin paljoo jos menee hoitoon.Sitten ostetaan vaan tuttipulloja ja tutteja. Niin ja tietysti jos on tyttö niin jotain vaatteita täytyy ostaa mut aika vähällä päästään.

Tuolla oli puhetta et koska se äitiyspakkaus tulee ni mulla oli pojasta laskettuaika 19.4 ni se tuli tammikuun alussa.Et kaipa ne tulee toukokuisille helmikuun aikana.. :)
 
Vauvalle en oo uskaltanu mitään vielä ostaa mutta jotain mammavaatteita laitoin tilaukseen... Sekä kirjallisuutta. Mutta epäilen että seuraavan kerran ku meen keskustaan ni en voi vastustaa vauvan vaatteita ku ne on niiiiin söpöjä. Kaikki tarpeellinen ostetaan site ku viikkoja alkaa olla enemmän.
Oon nyt siis 5+5.
 
Ite on vähän ettei vielä uskalla mitään ostella, toki tota jumppapalloa oon miettiny, kun kaveri kehu aikasemmin sitä kun sai lapsukaisen viime vuoden puolella. Toi doppler vähä mietityttää kun mä luulen että ihan hermona joka päivä ettisin niitä sydänääniä ja sitten ihan paniikissa jos niitä ei jostain syystä saiskaan kuulumaan.... Äitiyspakkauksen meinasin kuitenkin ottaa kun esikoinen tulossa :)
 
Ma oon jo hankkinut yhdistelmavaunut, kun sain kaverilta vahan kaytetyt halvalla niin en voinut vastustaa. Jotain vaatteita on tullut ostettua jo aikaisemmin, mutta kun plussasin niin oli pakko paasta heti kauppaan ostamaan suunnilleen mita tahansa. :D Mies vaan pyoritteli silmiaan kun ostin sit pari sopoa vaatetta. Mulla oli myos 100 punnan lahjakortti yhteen kauppaan, joka tuli sit myos yhtena yona tuhlattua netissa lahinna vauvakamppeisiin, jotka sit piilotin kaapin peralle ettei mies naa. Yritan nyt kuitenkin olla ostelematta enempia, ainakaan ennen kuin ollaan vahan turvallisemmilla vesilla.

Aitiyspakkauksesta haaveilen, oon kylla Suomessa viela kirjoilla, joten voishan sita soittaa Kelaan kelpaisko niille joku englantilainen todistus, en jonkun lapun takia kylla ala Suomeen lentamaan.
 
Meillä kotidoppler on ensimmäisenä ostoslistalla heti alkaraskauden ultran jälkeen (viimeksi keskeytynyt keskenmeno huomattiin nt-ultrassa, pelko sen mukainen..), muuten en osta mitään ennen kuin eka kolmannes on ohi. Viimeksi kaikki neuvolamateriaalit ja muut piilotin itseltäni syvälle kaappiin, en olisi halunnut vielä jotain ostoksiakin ruveta siirtämään pois silmistä! Eli vasta turvallisemmilla vesillä sitten :)
 
Me otettiin kanssa esikoiselle (tyttö, huomenna 6 kk) äitiyspakkaus, ja kyllä nyt tuntuu että haluan uudellekin vauvalle pakkauksen ottaa, ainakin jos ultrassa lupailevat poikaa. Tässä vähän listaa mitä meillä on oikeasti äp-tavaroiden lisäksi esikoisella tarvittu:

-turvakaukalo
-vaunut
-pinnasänky & patja, lakanoita
-sitteri
-kylpyamme
-pehmeitä pyyheliinoja /harsoja
-hoitopöytä & -alusta
-vähän lisää vaatteita
-tottakai vaippoja
-perusvoide (esim. Lipolan), desinfiointiaine (Septidin), talkki
-pumpulipuikkoja, vanulappuja
-cuplaton-tippoja ilmavaivoihin ihan pienenä

Siinä taisi olla kaikki. Meillä kokonaan käyttämättä jäivät tutit ja tuttipullot, joita oli varmuuden vuoksi ostettu. Tuttia tyttö ei ole koskaan huolinut ja tuttipulloja ei (onneksi!) tarvittu kun on ollut täysimetyksellä. Nyt ollaan harjoiteltu esim. kauravellin "juomista" nokkamukista tai jo tavallisesta pienisuisesta mukista.
 
Syön sanani, meillehän toi doppler tipahti tänään postilaatikkoon ja ajattelin vielä maltta mieleni ennen kuin sillä alan kokeilemaan kun kuitenkin vasta rv8+6, jos ens viikolla uskaltaisi alkaa testailemaan :)
 
Hiiohoi! Uskalsin ostaa tänään ensimmäisen pienen bodyn tulevalle vauvalle. Sukupuoli kun ei ole vielä tiedossa, niin ostin ihan neutraalin valkopohjaisen kietaisubodyn, jossa oli harmaalla painettuja pikkupupuja. Luomupuuvillainen näkyy olevan, vaikka en sitä ostohetkellä tajunnut. :love2
 
Mä pääsen ensiviikolla kaverin luo penkomaan eli sieltä tulee ekat kunnon hankinnat, hän onkin kuulemma mulle jo kerännyt aloituspakkauksia, iik :grin Näillänäkymin mitään isompia ei tarvitse edes hommata kun kuulostaa olevan valmiina meille pinnaria, turvakaukaloa, vaunut kun miehen siskolta on jäänyt myös paljon tavaraa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Äiti oli löytäny papan vanhan klaffipöydän ja me kunnostetaan siitä meille hoitopöytä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Onko kukaan nähnyt urheiluun sopivia raskaustrikoita? Vanhat on sen verran tiukkoja vyötäröltä ettei taida nytkään enää onnistua, ja salilla ja jumpissa olisi kuitenkin kivempi käydä trikoissa kuin vaikka kollareissa.. Samoin vinkkejä ulkoluhousuista otetaan vastaan, tuntuu mahdottoman epäkäytännölliseltä ostaa vain isoa kokoa, miksen ole nähnyt missään kunnon raskausvyötäröllä varustettuja! Hitsit kun kesäaikaan voisi ulkoilla kollareissa ja jos löydän tuollaiset sali/juoksuhousut, mut talvella onkin eri asia..
 
Suvitus, luin ensin "raskausrintsikoita" ja rupesin miettimään, miten ne vyötärölle asti ylettyy... :D Mutta siis trikoita! Itse näin hm:llä mammaosastolla jotkut trikoot, muualla en ole vielä kierrellytkään. :)
 
Haha! Täytyy katsella, pelkään vaan et löytyy vaan legginsseiks tarkoitettuja, jotka ei sit ehkä oo parhaita urheiluun. Mutta oon toistaiseksi katellu vaan verkkokaupoista, kun kodin ulkopuolella liikkuminen on ollut lievästi sanoen rajattua viime viikkoina pahoinvoinnin vuoksi :D
 
Jouduin tutkimaan edellisen raskauden aikana niitä masun kanssa sopivia trikoita, kun niitä työvaatteiksi tarvin. Itse totesin, että Piruetilla oli parhaat valikoimat. Heillä on todella paljon erilaisia kääntövyötäröllä olevia vaihtoehtoja, ja sieltä ostinkin useammat. :)

Ajoi muuten asiansa sitten raskauden jälkeenkin, kun piti jonnekin saada tungettua se jäljelle jäänyt "läppä".. :D
 
Hui, kun kaikki on hankkineet jo vaikka mitä. Itse ajattelin, että tämän vuoden puolella hommaan enintään itselleni vaatteita, joihin maha mahtuu. Ensi vuonna sitten alkakoon varustelu :)

Tähän mennessä hommattu siis doppler (käytettynä tori.fi:stä, niitä oli useampiakin, suosittelen) ja kahdet löysempivyötäröiset sukkikset.
 
Mä oon käyttäny jo jonkin aikaa Stadiumista ostettuja trikoita joissa on sellanen kääntövyötärö. Totesin jo sillon ostaessa et näähän on ku jotkut raskaushousut :wink ylttää se vyötärö jonkun viitisen senttiä yli navan. Samanlaiset pitkälahkeisena ois kivat, noi on polvipituset.
 
Mä käytin edellisessä raskaudessa ulkoiluhousuina miehen tuulihousuja, ne oli oikein sopivat, tais vaa loppuvaiheessa nekin jäädä mahan alle, mutta ajoi asiansa :) . Meillä ei nyt tartte isompia hankintoja tehä muuta ku sisarusrattaat varmaan tarvii, kun ikäeroa noille tulis vähä vajaa 2v1kk.. Niin ja esikoinen tarvii sitten myöhemmin lasten sängyn, kun pinnis menee uudelle tulokkaalle.
 
Takaisin
Top