Ostokset/Hankinnat

Ihanaa kun kaikki touhottaa vauvan vaatteista ja muista tarvikkeista. :)
Mä en ole vielä mitään uskaltanu ostaa, mutta viikonloppuna hahmottelin paperille jo vauvan huoneen sisustuksen. Sellanen kaunis Vepsäläisen nojatuoli imetystuoliksi olisi haaveena!
 
Ora shopissa on ainakii myynnissä Se haikaranpussi. Olisi tarkoitus ostaa Se olohuoneeseen, vauva voisi siinä nukkua :)
 
Me ei vielä olla hankittu mitään, mutta mietitään että miten ihmeessä tehdään asumisen suhteen. Asutaan vuokralla, ja meillä Tosi kiva asunto ja järjettömän edullinen. Nyt 60m2,mikä on iso kaksioksi. muttttta, vanhan talon ylin kerros (eli normihuonekorkeudella tämä olisi neljäs kerros, ja ei hissiä), maailman pienin vessa. Kun pitäähän se pieni pystyä pesemään ja vaunutkin pitäisi johonkin saada, kun rapussa ei ole erillistä vaununsäilytyspaikkaa. Kotimme vaan on niin halpa ja ihana, että yritetään keksiä miten saataisiin järkevästi sisustettua ja nuo pesu- ja vaunupulmat ratkaistua. Eipä ollut tietoa viikko sitten, että tällaista täytyy alkaa miettimään :grin
 
Mä ostin keväällä superinnostuksissani vaatteita ja hankittiin jopa vaunu-kaukalosetti kun tutuilta sai edullisesti haluamamme mallin, mutta nyt olen varovaisempi. Ei siksi, että kokisin niiden hankintojen vaikuttaneen mitenkään huonoon tuuriin, vaan säästyypä yhdeltä ylimääräiseltä itkulta. Eli jotain uutta on siis on jo. Kaikki esikoisen vauvatavarat on melkeinpä hävitetty, mutta vaatteita on jonkin verran. Ja onhan tässä viiden vuoden aikana muuttunut tämä tarjontakin valtavasti eli varmasti se into tästä kasvaa. Ja meninpä heti tutkimaan, että mikä on haikarapussi, tuollaisesta katossa roikkuvasta "kehdosta" olen kyllä haaveillut.
 
Meilläpä nyt oikeestaan kaikki on vauvaa varten ainoat on että tuolle 2 vuotiaalle uusi sänky niin vauva saa toisen pinnasängyistä. nii ja sit Uusi uto on pakollien jos meinataan kokoperhe mahtua samaan autoon :D sitte toki näitä kulutus tuotteita tutteja,pulloja,vappoja yms.
 
Nonniin, ensimmäinen vauva roina varattu. Mutkun hyvää halvalla saa niin ei passaa heittää tarjousta hukkaan. Olkoonkin että on käytetty, en meinannu ihan kaikkea uutena ostaa. Varasin siis pinnasängyn johon mukaan tulee sen sängyn jaikki tykötarpeet lakanoineen ja mobiileineen sekä hoitopöytä.
 
Te joilla on jo lapsia tai muuten hyvin asiaan perehtyneitä, saisinko ihan konkreettisen listan mitä minun pitää esikoiselle hankkia, pinnasänky ja hoitopöytä on jo hoidossa, mutta tarkoitan vain sellasia mitkä on ihan pakko hankkia mitä ilman ei pärjää, tyyliin tuttipullon lämmitintä en koe kovin tarpeelliseksi, mulla on toimiva hella ja mikro:D kyllähän niitä listoja löytyy varmaan pitkin nettejä mutta haluan teidän mielipiteen..
 
Tässä mitä mulle tulee ekana mieleen:
Harsoja (paljon!)
Pyllynkuivauspyyhkeet (Ikean pikkupyyhkeet parhaita)
Hoitoalusta (se pehmeä mikä laitetaan tason päälle)
Desinfiointiaine (esim napatynkää varten)
Nenäfrida
Vanulappuja
Tops puikot
Sinkkivoide
Amme

Nyt ajatus katkes :D itsestäänselvyydet (vaunut, kaukalo yms) jätin pois :)
 
Punkka, pyllyrasva ja vaipat siinäpä tärkeimmät. :) Vaunut, turvakaukalo, vaatteita.
 
Mihin harsoja tarvitaan, ja paljon? (joo, ekaa täällä siis odottelen)

Mä olen kieltänyt itseltäni yhtään minkään hankkimisen ennen kuin olen vähintään rv12 - sais tulla nyt pian :)

Pinnasänkyjä olen nyt vähän katsellut... ja miettinyt pitäisikö vaihtaa makuu- ja työhuoneen paikkaa niin kauaksi aikaa kun nukutaan kaikki samassa huoneessa. Työhuoneen seininä on ulkoseinät ja makkarissa taas naapuri kahdella sivulla, ja vauva varmaankin pitää jotain ääntä...
 
Muokattu viimeksi:
Harsot on käteviä kun vauvat pulauttelee paljon maitoa, niin sillä saa hyvin pyyhittyä ja suojattua ennalta omatkin vaatteet :)
 
Harso on paras olla joka paikassa mukana :) pukeutua saa pyhittää ja kun röyhtäyttää niin omat vaatteet suojattua. Ja hätävarana pylly kuvaukseen :)

Sent from my C2105 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse en ole kokenut harsoja kovin tärkeiksi, ihan hyvin äp pakkauksen harsoilla pärjätty ja nekin oli vähällä käytöllä.
 
Esikoisen kanssa harsot oli ihan turhia. Ne oli vaan muodon vuoks matkassa, kun olin hamstrannut kivan värisiäkin.
Kuopuksen kans oli esikoisen harsot + kuopuksen omat äp harsot ja monia monia muita harsoja, eikä kuitenkaan meinanneet riittää, kun neiti pulautteli superpaljon ja koko ajan.
 
Mä en taas muista et meillä olis käytetty mitään erikoisempaa pyllyrasvaa, vaan ihan perusvoide (luonnollisesti hajuton ja mauton sellainen :wink)
 
Mjoo, ensimmäiseksi pitää hankkia lisää rintaliivejä, loppuu turpoamisvara näistä entisistä ihan just. Ja ilman ritsikoita ei pysty edes nukkuun.. Ajatuskin tekee kipeetä..
 
Mistä muuten ajattelitte ostaa vaippoja? Kun niitä menee paljooon!! Ja eivät ole halpoja . Niin oisko netistä? Va?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen ostanut aina tarjouksien perusteella. Tytöille ei sovi kuin liberon vaipat, joten niitä olen ostanut Prismasta sen ison laatikollisen. Ja mitä isompi pakkaus muutenkin, sen halvempi. Myös citymarketista saa esim pampersia halvalla :)
 
Meillä tärkeimmät vauvatarvikkeet olivat
Tutti
Rättejä iiiiiso kasa (vaatteiden suojaamiseen, pulautuksen pyyhkimiseen, vara-alustana, peppupyyhkeenä, vaunujen suojana, vauvan omana "turvana" yms) Meillä oli monen värisiä eri käyttötarkoituksiin :wink
Hoitopöytä (ei mahdollisuutta laittaa tasoa pesukoneen päälle)
Puhdistuspyyhkeet
Manduka (kantoreppu, johon saa laittaa vauvan jo 3,5kiloisena. Ainoa paikka, joka rauhoitti pienen kun vatsaan sattui)
Rintapumppu, jotta pääsin poistumaan edes 2 tunniksi ja vauva sai silti äidinmaitoa
Vaunut ja ensisänky sekä noin 4kuisesta pinnasänky
Sekä tietysti vaipat, meillä on menty kestovaipoilla ja olen tyytyväinen ratkaisuun. Ei ikinä vaippaihottumaa enkä koe pesukoneen pyörittämistä parin pvän välein raskaana.

Tarpeen mukaan hankittiin suppoja, suolaliostippoja, vatsatippoja, nenäfrida ja talkkia.
 
Takaisin
Top