Ostokset/Hankinnat

Meillä ikäeroa tulee 2v 3kk. Kaikki vauvatavarat on olemassa esikoiselta. Jos tulee poika niin vaatteetkin on jo, ja jos tyttö niin vaatetta saa sitten serkkutytöltä. Tuplia meille ei välttämättä hankita ollenkaan, koska poika on niin menevä tapaus että ei juuri rattaissa tykkää istuskella. Ehkä pelkällä seisomalaudalla pärjäisi. Tai sit jos siltä näyttää niin hankitaan tuplat myöhemmin.
 
Me otettiin äippäpakkaus esikoiselle, ja otetaan nyttekin. On se laatikko kuitenkin kiva.. Ja sen odottaminen, niiden vaatteiden penkominen yms. :Heartred
 
Minun sukuuni vauva on ainoa laatuaan yli kymmeneen vuoteen joten mitään tarvikkeita ei ole. Miehen puolelta ehkä saisi jotain. Käärö on kuitenkin niin odotettu että taitaa äiti, niin minä kuten omakin äitini, innostua pikkuista aika rajusti alussa hemmottelemaan :)
Vielä pitkään aikaan en kuitenkaan aio hankkia mitään.

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app
 
Ok, mikä merkki ois hyvä? Kuitenkin haluaisin 3 in 1 .


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiinnostaa et millainen olis 2015 äitiyspakkaus


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä kans mietin tupalarattaita, mut toinen mahollisuus on et Tyyne kulkee vaunuissa ja tuorein tulokas liinassa ja sitten repussa. Liina pitäs siinä tapauksessa hankkia, ku oma on liian lyhyt ristisiontoihin ja liian pitkä kehtosidontaan. Kantoreppu ostettiin ku Tyyne oli muutaman kuukauden ikänen, mut eipä enää tottunut siinä olemaan. Meillä on Myllymuksut-merkkinen reppu, etu siinä on että saa sidottua myös lonkalle, miinuksena on se että edessä kannettaessa ei saa kasvoja menosuuntaan.
 
Mulla polttelis jo ostella jotain, mutta mies järjen äänenä toppuuttelee mun innostusta. Vaunuja oon katellut paljon, ja ainakin näin kokeilematta Tutekin amberot olis mieleen. Niissä kun sais turvakaukalon suoraan runkoon kiinni, eikä hinta ole ihan mahdoton uutena pakettina (n. 550e kaikkinensa), että siihen hintaan on vähän vaikea etsiä käytettyjä vaunuja JA turvakaukaloa (uutena). Mutta onhan tässä vielä aikaa! :D

Sänky ostetaan varmaankin uutena, kun Ikeassa ei kauheasti maksaisi se, missä saa pohjan korkeutta säädeltyä sekä otettua toisen laidan pois. Hoitopöydästä en vielä oikein tiedä, kun nyt asutaan kaksiossa eikä tilaa sille välttämättä olisi... Niin joko "hoitopöydäksi" tulis pyykkikoneen päällinen, tai sitten ostan sängyn päälle laitettavan hoitotason. :) Ellei nyt sitten onni potkaisisi, ja saataisi kolmiota ennen lapsen syntymää! Lienee kuitenkin Helsingissä toiveajattelua tollainen. :)

Hihii, en uskalla edes monelle vielä tunnustaa kuinka pitkälle olen nämä asiat miettinyt. :wink

Ja joo, äitiyspakkaus kyllä kiitos, kun esikoinen kuitenkin kyseessä. Ja miksei muutenkin. Vaatteita ei aiota mahdottomasti ostella, kun niitä saa käytettynä niin helposti.
 
Minä tilasin tällä viikolla noi tutekin amberot, ihania värejä ja tosi siron näköset ja ominaisuuksiltaan sopivat meille.
En toki kuulu tähän toukokuisiin, LA 28.2 mutta oli pakko kommentoida, että olen iskeny silmät kans samoihin vaunuihin :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Itse olen kuullut tutekista ja muutamista muista "halpis" merkeistä huonoa että miten hajoaa käsiin, vinkuu ja narskuu. Ovat myyneet sit eteenpäin ja ostaneet jotkut muut. Toivottavasti heillä ollut vaan maanantai kappaleet :)

Meillä on Hartan Topline S ja Baby Jogger City Selectit. Jos nyt saisin päättää niin olisin ostanut ehkä kuitenkin Emmaljunga Super Vikingit jos nyt (tällä tiedolla ja kokemuksella rattaista) saisin vielä yhdet hankkia :D Olen tosiaan ratashirmu ja kuluttanut paaaaaljon aikaa eri rattaiden vertailuun, niin yhdistelmiin kun tupliin. Hulluutensa kullakin :oops::excited001

Kannatan hoitotasoa pesukoneen päälle jos ei ole päältä täytettävä ja on se leveämpi malli, sängyn päälle ja pois sitä hoitotasoa on pidemmän päälle rasittava nostella :p Eikä se taida pelittääkään jos ottaa toisen laidan sängystä pois ja pitää vauvaa "sivuvaunussa" niinku me pidettiin aluksi.

Ja seisomalauta! Sellanen meijänki pitää hankkia!
 
Minäkin katoin ikeästä sängyn ja hoitopöydän. Noi patjat oli kalliit.Meilläkin kaksio 60m, mut yritän järjestää jotenkin. Ois kyll kiva muuttaa isompaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä hartanin topline s -13. Ja rakastunu oon edelleen. Niin rakastunu etten varmaan koskaan noista luovu :Heartred Kalliit oli, mut jokaisen pennin arvoinen. Meillä ei ole autoa joten on ollu vaunut kovassa käytössä mut kestänyt on hyvin! :)
 
aiansi89, olisi kiva, jos tulisit kertomaan käyttökokemuksia sitten. :) Ne tosiaan on niin kivan näköiset. Turran olis muuten nro 1, mutta todennäköisesti joudutaan kuitenkin bussillakin melkoisesti kulkemaan, niin noi amberot ois vähän pienemmät. :)

pirpana5, toi "halpuus" muakin vähä jänskättää, mutta netistä selattuani löysin kyllä kehuja enemmän kuin haukkuja. En sitten tiedä, oon aika noviisi näissä asioissa. Hyvä, että paikalla on joku prokin. :wink

Tällä hetkellä siis mies jäi juuri opintovapaalle ja itse puikkelehdin töiden ja koulun välissä, joten vastaan tulee myös tuo raha-asia. :/ Itseni tuntien en ihmettelisi, vaikka haluaisin myös useat rattaat ennen pitkään. :wink
 
Ääks kun kaikki nämä vaunujutut on ihan uutta. Vaunuhomman kanssa tulee kyllä vaikeaa, onkohan sellaisia maastorattaita olemassa? Täällä kun ei ole kuin joko metsäpolkuja ja -teitä tai sitten iso valtatie vieressä mikä ei kyllä houkuttele vaunuilemaan ollenkaan. Siksi mietin sitä reppuhommaa että sellainen on kyllä oltava ehdottomasti myös.

Meillä on toiveena muuttaa pienenpään ja halvempikustanteiseen taloon, me asutaan vain kahdestaan ja täällä on makkareitakin 3, neliöitä lähes 200, asumuskustannukset ovat tosi isot niin mietityttää miten sitten äippärahalla pärjätään, toki mies käy töissä mutta sen palkka menee väistämättä lainaan, pariin laskuun ja pari kertaa voi kaupassa käydä, minun kontollani on sitten sähkölaskut ja ruokaostokset ja eläinten kustannukset eli pienenpi tila ois iso asia! Mutta toivottavasti evtyli te löydätte isomman asunnon :)
 
Mie ä ostin edelliselle lapselle ikeasta sellaisen hyllykön johon sai ostettua hoitotason lisäosana. Se on kätevä eikä vie niin mahdottomasti tilaamaan ja edelleen 1v7kk. Tytöllä käytössä. Ostettiin 40e käytetyt tuplat. Jos toimivat käytössä ok saavat jäädä tai sit hankitaan paremmat. käytetyt. Mulla tällä aiemmalla on emmaljungan yhdistelmät joissa olisi se turvaistuin pidike ollut. Mutta ei tullut kertaakaan käytettyä, kun tuntui että pienen vauvan selälle oli parempi matkustaa kaupassa pehmeässä vaunukopassa kuin autokopassa.
 
Meilläkin mallia -13 jotka tilattiin syksyllä -12 oikein erikseen kun liikkeen oman tilauksen yhteyteen saatiin valita just ne mitkä haluttiin. Värejä oli monet mutta liike tilasi vaan jotkut 6 erilaiset. Vielä en ole samaa väriä suomessa nähnyt kun mikä meillä on :)
 
Taijjan olla ihan seniili kun tuommosista doblereista koskaan kuullukkaan :D käytettyinä hommaan vaunut, sängyt jne, kyllä niin paljon ku mahollista, ekologista :)
 
Oletteko jo hankkineet jotain vauva tavaroita ? Minä en uskalla vielä, ehkä ensimmäisen ultran ja neuvolan jälkeen .


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen fiilistellyt lähinnä kirppiksillä pikkuisia fermeitä. Joitakin ihanuuksia on tarttunut mukaan jo ennen kuin minkäänlaista tietoa raskaudesta olikaan. Äitiyspakkausta meille ei ole tulossa.
 
onko kellään kokemusta tuosta haikaranpussista? :) Se Semmonen koppa mikä laitetaan katosta roikkumaan :)
 
En oo kuullut semmosesta! Onko tarkoitus vauvaa siihen laittaa?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top