Ostokset/Hankinnat

Kiitos satuvee tuosta Ikea vinkistä, pitää käydä katsomassa paikan päällä kosteussuojaa, kun haluaisin kangaspäällysteisen. Toki niitä netistäkin saa tilattua :)

Tänään tilasin saumattoman Carriwell:n tukivyön (masutuubin näköinen), toivotaan että se ajaisi tehtävänsä ja säästyisin kalliimman tukivyön ostolta :)
 
Ootteko muuten kuullu sellaisesta että pitäisi aina ostaa uusi petari uudelle vauvalle? Että jos joku on ostamassa käytettynä sänkyä ja patjaa niin ainakin petari ostaa uutena. Kuulemma kätkytkuoleman riski nousee huimasti jos näin ei tee. :eek:
Näin sanoi mulle kaveri tänään jolta pinnis tuli, että osta siihen sitten uusi patja.
 
Itteki perjantaina ikeaan menossa niin pitää ittelläki kattoa noita patjansuojia valmiiksi varastoon
 
En oo kyllä kuullu, mutta kyllä oon itte niin hermoheikko et kyllä ostasin joka tapauksessa joko ihan uuden patjan tai ainakin sen petarin
 
Ootteko muuten kuullu sellaisesta että pitäisi aina ostaa uusi petari uudelle vauvalle? Että jos joku on ostamassa käytettynä sänkyä ja patjaa niin ainakin petari ostaa uutena. Kuulemma kätkytkuoleman riski nousee huimasti jos näin ei tee. :eek:
Näin sanoi mulle kaveri tänään jolta pinnis tuli, että osta siihen sitten uusi patja.

Luin aiheesta, kun en ole ennen asiaan törmännyt ja niin ymmärsin, että vanha patja pitää suojata hyvin esim. kosteussuojalla ja petarilla. Tai jos ei halua kosteussuojaa niin petari tietysti suojaamaan patjaa.
Toisaalta patjat eivät paljoa maksa, joten itse ostaisin suoraan uuden patjan.
 
Mä löysin kivan käytetyn recaron kaukalon netistä ja sattuu viä oleen tutulla myynnissä niin tarttee ens vuoden puolella sit kysellä vieläkö on myynnissä :) hoitopöydänki löysin kivan netistä halvalla omassa kylässä sekin :)
 
Mä oon ostellut kirppareilta vaatteita jo vaikka kuinka kauan! Ihan ennen koko lapsen suunnittelua vaan sen takia että on niin sulosia osunut kohalle. Nyt kattelen käytettyjä lasten rattaita tori.fi stä, varmaan ostankin heti kun löytyy mieleinen setti. Syy näin aikaisiin ostoksiin on se että olen periaatteessa työtön ja rahasta tulee olemaan tiukkaa ens vuoden puolella kun miesystäväkin alkaa opiskelemaan tammikuussa. Veronpalautukset voin mielelläni käyttää tulevan lapsen tavaroihin!

Ainiin, kävin eilen viemässä roskat ja roskakatokseen oli joku jättänyt muuton jäljiltä hirveesti tavaroita näytille että "saa ottaa" otin talteen hauskan kirahvinaulakon! Käy sitten vaikka lastenhuoneeseen kun sellainen joskus on :)
 
Yennoriz. Tuohan on järkevää että on jo hankkinut sellaisen hyvän "pohjan" niin ei tarvitse kertarysäyksellä kaikkea ostaa. Me saadaan onneksi paljon vaatetta ja kampetta mutta hirvittää ne isoimmat hankinnat silti.
 
Me ei olla ennen raskautta hankittu mitään mut nyt tarkoitus et pikkuhiljaa ostelis kaikkea, varsinkin ne isoimmat ostokset...vaunut tuli ostettua heti kun tori.fi:ssä bongas sopivat. Ja koko aja kyttäilen facekirppistä jos sinne tulis myyntiin jotain hoitopöytää, pinnasänkyä jne.
 
Me saadaan kaikki isot hankinnat onneksi lahjaksi, ja tietysti pienempiäkin hankintoja. Ainut mitä mun pitää ostaa on itselleni imetysliivejä ja muuta pientä sälähälää ja vauvalle muutamia vaatteita, tutteja tms pientä :) Kirppikseltä aion ostaa vauvan vaatteet.
Kyllä rahaa varmaan saa hyvinkin kulumaan vaikka mitään kallista ei itse tarvi ostaa, ainakin kun ottaa mun shoppailuhulluuden huomioon :P
 
Meillä on kaikenlaista pientä hankittuna, mutta isommat puuttuu ja niitä harkitaan vielä. Mun vanha pinnasänky löytyi vanhemmiltani ja sitä katsotaan jossain vaiheessa sillä silmällä, jos vaikka entisöitäisiin siitä sänky tulevalle pienokaiselle. Jos se siis vaan on mahdollista, ettei ole liian huonokuntoinen. Turvakaukalo tilataan todennäköisesti Saksasta, kun siinä säästää ison kasan euroja. Liikutaan niin paljon autolla, että turvakaukalo valitaan turvallisuusominaisuudet etusijalla ja ehdottomasti uutena. :)
 
Olin aivan liian taikauskoinen hankkiakseni mitään ennen raskautta tai oikeastaan ennen np-ultraa! Ja hyvä niin, koska eka raskaus tyssäsi nimenomaan sinne. Eilen vihdoin tehtiin ensimmäinen varsinainen vauvahankinta! Flexibath sattui löytymään Torista, ja koska oltiin päätetty se ostaa ja niitä näkyy hyvin vähän missään käytettynä, tartuttiin tilaisuuteen. Varsinaisesti hankintoja mietitään varmaan ensi vuoden puolella. Siskolta saadaan kyllä myös paljon vaatteita yms pikkusälää, onneksi, kahden opiskelijan budjetti kiittää!
 
Oon hieman kade teille vauvatarvikeshoppailijoille :D Siinä yks syy miks toivoisin tyttöä, pääsisin ostamaan edes muutaman tytön vaatteen :p

Ja en ole kuullut tollasesta vanhanpatjan/petarinuusimis-jutusta, itse viimeksi käytettiin yhtä käytettyä patjaa hetken verran, johon tuli päälle vain kosteussuoja lakanoineen. Muut käytetyt pinnispatjat heitettiin pois kun ei ollut kunnon tietoa miten niitä oli kohdeltu ja olivat vuosia olleet varastoissa pölyttymässä ja eivät vaikuttaneet niin hehkeiltä päällepäin. Itse ajattelisin että ihan maalaisjärjellä, en nytkään meinaa uudelle tulokkaalle ostaa uutta patjaa kun ainut meidän tämänhetkinen pinnispatja ollut vain meidän muksujen käytössä ja tiedän sen historian, eihän me uutta petaria meidän aikuistenkaan sänkyyn osteta vaikka olen erittäin varma että tulee vauva nukkumaan siinäkin huomattavia määriä. Kunnolliset tuuletustamppaukset meinaan kyllä nuihin vauvan makuualustoihin tehdä.
 
Tuosta patjajutusta en minäkään ole kuullut, mutta toisaalta en ostais käytettyä patjaa yhteenkään sänkyyn. Meillä oli pinniksessä kahdella ekalla lapsella sama patja ja sit kuopukselle hankittiin uus ja sama tulee palvelemaan tämän tulokkaankin.

Mä oottelen rakenneultraa hankintojen kanssa. Halutaan tietää sukupuoli ja se vaikuttaa pitkälti siihen, hankinko yhtään mitään. Kaikki isommat jutut on jo vanhastaan onneksi. Ainoostaan jos poika olis tulossa, pitäis lähtee kirppiskierrokselle.
 
Heh, meillä äitikin innostunut jo hamstraamaan lastenvaatteita ja petivaatteetkin löytyy vauvalle, sitten oli puhe että tehdään toi leikkimatto ite, saan itte sen suunnitella ja äiti toteuttaa :Heartred Kastemekkokin on mun vanha, edesmennyt veljen kummi on sen aikonaan virkannut/kutonut, aivan ihana mekko. Tosiaan ne rattaat saadaan miehen serkulta, niin tossa laskeskelin että itte pitäs nyt hommata pinnis, hoitopöytä, sitteri ja turvakaukalo, plus tietty kaikkee pientä sitten mutta ei onneks kauhian kalliiksi tule ku meinattiin suurin osa ostaa kuitenkin käytettynä
 
Oonkohan mä vähän outo??? Mä en oo ostanut vielä yhtään mitään vauvalle ja puoliväli häämöttää jo!! Tosin oon kyllä jotain pientä saanut kavereilta, lakanoita, pyyhkeitä, muutaman vaatteen ja lelun sekä kaverilta tarpeettomana rintapumpun ja pullojen desinfiointilaitteen. Kavereilta tulen saamaan pinniksen, turvakaukalon, sitterin, rattaat ja matkarattaat. Kiva laatikollinen hoitopöytä olisi jostain löydettävä ja Stokken kasaan menevää kylpyammetta oon kattellut josko sellaisen, kun tuo meidän kylppäri on vähän pieni. ☺
 
Tiukuliisa :) et oo outo :) meilläkään ei oo vielä mitään hankittuna vaaville :) tai oon mä villasukat ja tumput neulonut mut ei muuta :) saadaan kyllä hoitopöytä ja kaukalo sukulaisilta ja mun vanha pinnis oottelee "mummulassa" kunnostusta :Heartred vaunut on varattuna ja käydään ne noutamassa rakenneultran jälkeen todennäköisesti ku on sillon vasta asiaa isoon kylään :D onhan tässä vielä hyvin aikaa :)
 
Juu ei meilläkään himassa oo vielä mitään paitsi pinnikseen pari juttua. Saadaan kaikki isot tarvikkeet kavereilta ja sukulaisilta, mutta ne tavarat on vielä kavereiden kotona ynnä muualla. Hoitopöytää ei aiota hankkia kun asutaan muutenkin kaksiossa niin ei ole tilaa. Hoitoalusta pesukoneen päällä ajaa meillä saman asian :) Vaatteita en ole myöskään uskaltanut ostaa, koska vaarana on totaalisekoaminen vauvanvaateshoppailuun :D enkä siis halua hamstrata paljon pieniä vaatteita, kun ne mahtuu vaaville vain sen hetken. Pyydetään mieluummin ristiäislahjaksi vähän isompia vaatteita esim 3-12 kuukautiselle :)
 
No niin, turusta tuli sitten ostettua vauvan vaatteita kirppiksektä kun kävästiin lastenvaatekirppiksellä äitin kans... ei voinu olla ostamatta :D
 
Me ei olla hankittu vauvalle vielä mitään. Uuden vuoden jälkeen olisi tarkoitus mennä miehen veljen varastoja perkaamaan, että mitä saadaan sieltä. Sen jälkeen voi alkaa laatia hankintalistaa :)

Itselle olen ostanut mammasukkiksia ja dopplerin. Joululahjaksi olen pyytänyt mammavaatteita.
 
Takaisin
Top