Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Keskustelun 'Laskettu aika syyskuussa 2014' aloitti Santtu88, 11 helmi 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Ootteko saaneet paljon vaatetta ja muuta lähipiiriltä käytettynä? Meille on nyt ilmaantunut noita lahjoituksia aika paljon ja määrällisesti ei vaatetta ihan hetkeen tarvitakaan enää. Jotain silti haluan itsekin päästä valitsemaan, kyllähän nuo monella lapsella kiertäneet jo aika kulahtaneita on. Eikä se kotona puklaillessa mitään haittaa mutta vähän pitää itekin päästä fiilistelemään kaikkia söpöyksiä. :p
  2. jemmu Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Meidän neidille melkein kaikki on saatu käytettynä meidän kummitytöltä. Tosin vaatteet on uudenveroisia kun tytön äiti on kaiken uutena ostanut ja vaatteita on paljon. Värimaailma on vain todella pinkki, joten oon itse ostanut paljon sinisenä (navy blue) joka sopii vaaleanpunaisen kanssa. Mut meillä niin onnekkaasti että vaatteita on joka koossa lähes kaksivuotiaaksi asti. Haalareita myöten.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
  3. Sakura Tuttu foorumilla

Meillä on erikseen sitten nämä Mutsy 4 rider yhdistelmävaunut. Ostettiin ne tutulta käytettynä. Ihan super hyvät nuokin ja niihin saa myös Cabriofix turvakaukalon kiinni. http://www.htqbz.com/wp-content/upl...lightweight-stroller-in-cargo-grey-1796-p.jpg

Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että ne on liian isot ja raskaat päivittäin auton perään nostettaviksi. Kyllä ne sinne mahtuu mutta tuo Quinny Zapp on vaan niin paljon kevyempi ja bonuksena se lentokoneeseen mahtuminen.

Quinnyt eivät sitten taas sovellu lenkkipoluille tai lumihankeen niin hyvin, eli ne me pidetään aina auton perässä shoppailurattaina ja Mutsyt pysyvät kotona ulkonanukutusvaunuina, sekä ulkolenkkivaunuina. Mutsyt säilytetään kodin eteisaulassa.

Vähän mietittiin, että ollaanko me jo pikkasen liiankin mukavuudenhaluisia kun törsätään rahaa sekä yhdistelmävaunuihin ja matkarattaisiin mutta kelattiin myös, että noilla kummallakin on suht hyvä jälleenmyyntiarvo vielä jos säilyttää sisällä ja pitää hyvässä kunnossa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Matkarattaat on kyllä tarpeelliset. Meillä sopii vauvan turvakaukalo matkarattaisiin ja ovat olleet esikoisella kovassa käytössä. En raaski niistä luopuakaan kun vauvalla on kuitenkin sama kaukalo käytössä. Eli kolmilla eri rattailla mennään meillä.:)

Näin aivan ihanan pinnasängyn reunapehmusteen yhdessä lastentarvikeliikkeessä ja sitä nyt himoitsisin. Ainoa vaan että sen hinta oli vaivaset 90 euroa että ihan heti ei raaski. Törkeetä ryöstöä.
  5. Sinitiitu Ihastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Mekin ollaan veljen perheeltä paljon vaatetta saatu, on kyllä ihanaa kun sitä vaihtovaatetta aina tarvii.

Ja noista rattaista, niin kyllähän se pitää omaa fiilistäkin pirteämpänä kun on toimivat ja mukavat varusteet ja välillä täytyy itseään ja perhettään hemmotellakin :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Samaa mieltä! Loppujen lopuksi niitä vaunuja saa käyttää lyhyen aikaa. Nyt jo suren sitä että kohta meidän Emmaljungilla ei ole enää käyttöä, nyyhhhh....
  7. Syysmorsian Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020

Löysin tänään kirpparilta ihanan "pomppueläimen". Vähän samantyylinen kuin kuvassa, mutta eri elukka ja pelkistetympi. Oli ihan pakko ostaa, kun oli niin söpö ja vaan 8 euroa.

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 1
  8. catti Ihastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Minkälainen toi niinkun on? Pompitaanko sillä? Anteeksi tyhmyyteni :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
  9. Syysmorsian Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020

En mäkään varmaksi tiedä! :D Mutta olettaisin, että sillä voi pomppia vähän samaan tyyliin kuin niillä palloilla, joissa on kahva tai "sarvet". Ja ainakin sen päällä voi istuskella tukevasti, kun samalla voi pitää otuksen korvista kiinni. On siis ilmatäytteinen.
  10. catti Ihastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Aa aivan, ne on kivoja, mulla oli pienenä sellanen. :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
  11. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Söötti! :)
  12. syyskuinen Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Sain viimein eilen ostettua kaksi H&M:n imetystoppia ja ne saavat kyllä nyt riittää. Imetysliivien ostamisen jätän suosiolla synnytyksen jälkeiseen aikaan, kun kuulin taas eilen jonkun ostaneen etukäteen ihan liian pienet; voisin kuvitella, ettei siinä kohtaa ole maailman suurin katastrofi elää jonkin aikaa ilman liivejä, kikkailla joku huiviratkaisu tai poistaa joistain vanhoista liiveistä kaikki fyllingit ja kaarituet... Jos se on ihan kamalaa niin siinähän menee samassa konkurssissa muiden kipujen kanssa :confused:
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Mä oon kans päättänyt ostaa uudet imetysliivit vasta synnytyksen jälkeen. Mulla on kahdet täällä kotona ja otan ne toiset mukaan sairaalaan. Jos niillä nyt alkuun pärjäilis.
  14. Amanda83 Aloittelija

Hei vaan! Ihan tällaista aloin pähkäilemään keskiyön koittaessa, että millaista ulkovaatetta olette hankkineet/ hankkimassa vauvalle? Itse pähkäilen että ostaisiko vaan kaukalopussin jota sitten käyttäisi sekä vaunuissa että turvakaukalossa, vai sitten jonkun kevytpuvun näin syksyllä ja kun joskus talvi koittaa niin hankkisi jonkun toppapuvun. Argh! Vaikeaa tämä on vaikka on jo toinen syksylapsi tulossa meidän perheeseen :D
  15. Tekah Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mää oon kanssa miettinyt tuota kaukalopussia, mutta on ainakin vielä hankkimatta. Jos jollain on kokemusta niin olis kiva kuulla :)

Oon ostanut vauvalle kevyemmän haalarin, joka on vielä iso (taitaa olla 62-68cm), mutta sinne alle mahtuu sitten kerrostamaan vaatteita sään mukaan. Sitten sain lahjaksi 62cm toppahaalarin, joten uskoisin, että noita yhdistelemällä eri vaatteisiin ja äitiyspakkauksen makuupussiin, pärjätään koko talvi. Ja sitten on mummun kutomat villavaatteet, joista lakki, sukat ja tumput lähdössä synnärillekin mukaan :Heartred
  16. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Mä ostin kaukalopussin käytettynä, sillä varmaan päästään hyvin alkuun kunnes näkee millainen syksy ja talvi on tulossa. :) En osaa etukäteen yhtään arvioida minkä kokoista ulkoiluvaatetta vauva voisi tarvita, kun ei tiedä iskeekö pakkanen marraskuussa vai tammikuussa vai ei koko talvena. o_O Fleecehaalareita meillä on myös paria kokoa kirppislöytönä.

Yleisesti ottaen olen kyllä ihan kujalla vauvan pukemisesta, sen osalta on kaikkein uusavuttomin olo. :grin
  17. auneppi Peruskäyttäjä

Mä liputan kaukalopussin puolesta! En vaihtais pois :)! On niin kätevä kun ei tarvi tumpata kauheaa kerrosta vaatetta vauvan päälle turvakaukaloon. Meiän neiti on syntyny marraskuussa/12 niin eipä tarvinu ku ohkasen fleecepuvun normivaatteiden päälle. Eikä tarvi erikseen peittoa tms kaukaloon mukaan.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Informatiivinen Informatiivinen x 2
  18. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Apua, mulla ei oo hajuakaan tosta haalariasiasta. No, ehkä meen ostoksille myöhemmin kun näkee millanen syksy tulee.
  19. Autumn daydream Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014 Tammimammat 2017

Tänäänhän juuri iltapäivälehdissä luvattiin super-syksyä, lämmintä ja mukavaa. Saas nähdä miten käy.
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Sinitiitu Ihastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Oletteko muuten hankkineet rintapumpun? Tuli just mieleen että pitäisköhän.. viimeksi mulla oli käsikäyttöinen lainassa kaverilta, merkkiä en muista, mutta ei tainnut maito vielä kunnolla nousta kun sillä yritin, ei siitä ainakaan tullu mitään..

Jaa tämä sivu