Mää en ole rintapumppua vielä tarvinnut, sairaalassa neuvoivat, miten pumpata maitoa käsin. Mutta näin viikon ikäisen tytön äitinä oon huomannut muutaman asian, jotka on (ainakin meillä) olleet tosi tarpeellisia. Rintakumi: mun nännit on aika matalat ja vauvan on vaikea saada hyvää otetta aluksi. Joten kumin kanssa oon pääasiassa imettänyt, pikkuhiljaa harjoitellaan olemaan ilman. Jos vauva nukkuu pidemmän pätkän ja on sen jälkeen tosi nälkäinen niin mieluummin imetänkin kumilla kuin odotan, että neiti itkee itsenä hysterian partaalle. Toinen ihan ehdoton on maidonkerääjä! Kun toisesta rinnasta syöttää, toinen vuotaa kuin mikäkin vesiputous! Maidonkerääjällä otan maidon talteen ja laitan pakkaseen, yhdellä imetyskerralla on parhaimmillaan vuotanut 30ml, joten siinähän on jo yksi imetysannos valmiina :) Ja kolmas asia on harsot! Olin ostanut vain muutamia, onneksi saatiin lahjaksi vielä yksi paketti, meillä niitä nimittäin kuluu paljon! Käytetään syödessä, kun maidoa valuu muuten pitkin vaatteita, hoitoalustan päällä ja suojaamassa sohvaa/sänkyä/vaunuja.