Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Keskustelun 'Laskettu aika syyskuussa 2014' aloitti Santtu88, 11 helmi 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. catti Ihastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Pitäis hankkia juu. Kaveri lupas lainata käsikäyttösen mut katsoo nyt. Mä pelkään sitä rintatulehdusta, nii pakko hankkia!

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
  2. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Mä hommasin käsikäyttöisen rintapumpun. Onhan se vähän riskiostos kun ei tiedä onko sille tarvetta tai toimiiko se itsellä, mutta halusin kuitenkin että pumppu on kotona valmiiksi.
  3. Syysmorsian Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020

Mä oon kans miettinyt rintapumpun ostamista. Toisaalta kaveri kyllä puhui, että saisin lainaksi. Täytyykin ehkä kysyä sitä lainaan, ettei tule turhaa ostosta. Mutta kyllä sellainen vissiin on hyvä olla, mitä nyt synnytysvalmennuksessa muistan kuulleeni.
  4. Autumn daydream Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014 Tammimammat 2017

Mä ajattelin odottaa, että miten maidontuotanto käynnistyy ja tehdä hankinnan vasta sen jälkeen.
  5. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Mulla ei oo rintapumppua eikä ollu esikoisestakaan. Turhaksi olisi jäänyt joten hyvä ettei tullut etukäteen hankittua. Tietysti nyt on tilanne uus ja mies saa sit mennä pumppuostoksille jos tarve tulee.
  6. syyskuinen Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mulla on kaverilta lainassa rintapumppu, mutta tuskin sitä olisi itse tullut hankittua ennen kuin näkee, onko mitään pumpattavaa.
  7. jemmu Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mulla on rintapumppu kun tykkään et sil saa kiihdytettyä maidon tuotantoa :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
    • Tykkää Tykkää x 2
  8. Sakura Tuttu foorumilla

Mulla oli esikoisen kanssa sähköpumppu lainassa synnäriltä mut nyt ostin oman. Oletan, että tarvetta tulee kun tuli viimeksikin.
  9. Tekah Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mää en ole rintapumppua vielä tarvinnut, sairaalassa neuvoivat, miten pumpata maitoa käsin. Mutta näin viikon ikäisen tytön äitinä oon huomannut muutaman asian, jotka on (ainakin meillä) olleet tosi tarpeellisia. Rintakumi: mun nännit on aika matalat ja vauvan on vaikea saada hyvää otetta aluksi. Joten kumin kanssa oon pääasiassa imettänyt, pikkuhiljaa harjoitellaan olemaan ilman. Jos vauva nukkuu pidemmän pätkän ja on sen jälkeen tosi nälkäinen niin mieluummin imetänkin kumilla kuin odotan, että neiti itkee itsenä hysterian partaalle. Toinen ihan ehdoton on maidonkerääjä! Kun toisesta rinnasta syöttää, toinen vuotaa kuin mikäkin vesiputous! Maidonkerääjällä otan maidon talteen ja laitan pakkaseen, yhdellä imetyskerralla on parhaimmillaan vuotanut 30ml, joten siinähän on jo yksi imetysannos valmiina :) Ja kolmas asia on harsot! Olin ostanut vain muutamia, onneksi saatiin lahjaksi vielä yksi paketti, meillä niitä nimittäin kuluu paljon! Käytetään syödessä, kun maidoa valuu muuten pitkin vaatteita, hoitoalustan päällä ja suojaamassa sohvaa/sänkyä/vaunuja.
    • Tykkää Tykkää x 2
  10. jemmu Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mulla on joku 30 harsoa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Syysmorsian Tuttu foorumilla Jouluäidit 2020

Jaahas, taidetaan laittaa maidonkerääjä ostoslistalle :wink
  12. Sakura Tuttu foorumilla

Joo, maidonkerääjä tuli myös hommattua just. Edellisestä imetyksestä viisastuneena, mulla silloin kans vuosi hukkaan vaikka kuinka paljon maitoa kun ei ollut kerääjää.
  13. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Maidonkerääjät mulla on hommaamatta. Ehkä ajattelin ettei niille oo tarvetta tälläkään kertaa. Viimeks ei maito riittäny. nyt haluaisin imettää pidempään.
  14. syyskuinen Tuttu foorumilla Syyskuunmammat 2014

Mä sain pari maidonkerääjää kaverilta, jolta sain muutenkin hirmu kasan tarvikkeita joita en tiennyt tarvitsevani. Hyvä niin, koska ekakertalaisena tuntuu olevan tosi vaikea tietää, mikä on väärä paikka pihistellä :confused: Pitää vain toivoa, että näiden viimeisten raskausviikkojen stressistä huolimatta sieltä heruukin jotain kerättävää -- tai edes pienen ravinnoksi asti.
  15. sonjis Aloittelija

Nyt alkaa tyttö olemaan niin iso kohta että pitäisi turvaistuinta ostaa. Oletteko te muut jo ostaneet tai katsoneet mitä merkkiä/mallia kannattaisi ostaa?!
  16. Aamu Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014

Meidän neiti perii isoveljen Cosmic comfortin (on siis Aktan). Poika siirtyi isompien turvavyöistuimeen.
  17. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Meillä on jo hankittuna istuin kun sattui hyvä tarjous,en kyllä muista nyt merkkiä.Siinä lukee että olisi 9kg eteenpäin mut oliskohan kuitenkin istuminen painoa tärkeämpi kriteeri vai koskahan tuohon uskaltaa siirtyä?Ei toi meidän sintti paina 9 kiloa varmaan ennen vuoden ikää...
  18. Autumn daydream Rakastunut foorumiin Syyskuunmammat 2014 Tammimammat 2017

Mä luulen, että turvallisinta on istua kaukalossa niin kauan kuin pituuden puolesta on mahdollista.

Meillä on maxi cosin i-size telakka, johon käy kaikki kolme turvaistuinkokoa ennen vyöistuinta. Olisiko se seuraava nimeltä 2wayPearl. Siinä voikin sitten istua neljävuotiaaksi. Ei tosin olla vielä ostettu sitä.
  19. Itu1 Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2014

Joo saa nähdä vaan kauanko neiti viihtyy tossa kippura-asennossa..Meilläkin seuraava istuin meneekin sit 4 -vuotiaaksi asti.
  20. lapitar Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Ei olla ostettu. Pitäisi ostaa, kun meidän tyttö ei meinaa millään enää viihtyä tuossa puolimakaavassa asennossa kaukalossa.

Mä olen ihan hukassa tässä(kin) suossa. Joka paikassa toitotetaan, että selkä menosuuntaan on parasta lapselle, mutta silti viime aikaisissa testeissä aina parhaiten pärjää ne palkki-istuimet, jotka asennettaan nenä menosuuntaan. Tiedä tässä taas, että mihin luottais. Vaikka pitänee varmaan mennä ihan kauppaan vähän koeistumaankin, että mikä näyttäisi tytölle olevan hyvä penkki. Kun on kai niidenkin mittasuhteissa eroja kuten noissa vauvoissakin.

Meillä varmaan tyttö jo jaksais istua hyvinkin penkissä, mutta painoa ei ehkä ole ihan sitä yhdeksää kiloa ja toisaalta yritän kyllä venyttää siihen asti kuin vain mahdollista, kun kai tuo kaukalo kuiten se turvallisin on.

Jaa tämä sivu