Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Nyt pitäis olla kaikki valmiina. Löysin vihdoin ja viimein kaukaloon telakan ja hain sen tänään ja ihana mies myyjä sen myös asensi suoraan autooni. Enää tarvis pakata loppuun sairaalakassi(t). Vaatteet on pesty ja hoitopöydän laatikoihin laitettu. Silti tuntuu että on jotain unohtanu.... No kait sen sitte huomaa :)

Meiltäkin puuttuu enää vain toi kylpyamme :)
Eilen meinasi kyllä usko loppua tuttiosastolla.. Miksi niitä pitää olla niin monenlaisia ?! Tuttipulloissa sama. Lopulta kyllästyin ja heitin koriin vaan jotkut kivan näköiset tutit ja pullot. Jos ei vauvalle kelpaa ne niin sitten voidaan perehtyä asiaan taas vähän enemmän :p

Eilisellä kauppareissulla mukaan tarttui mm. kertakäyttöisiä liivinsuojuksia, talkkia, PAKSUJA yösiteitä ja ykköskoon vaippoja. Nyt on taas vähän valmistautuneempi olo. :)

Olen aikaisemmin hommannut jo yhdet vaunut todella halvalla käytettynä, mutta niissä on se ongelma että ne eivät mene kovin pieneen tilaan että eivät esim mahdu autoon ilman että penkkejä kaataa ja muutenkin ne ovat tarkoitettu varmasti vain miehille koska itse en osaa edes laittaa niitä kasaan, mieheni yrittää aina opettaa mutta ei minulta se ei vaan onnistu ja menetän hermoni niiden kanssa aina. Joten tänään päätin että tilaan ihan uudet rattaat jotka menisi autoon ja olisi muutenkin kätevämmät!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Minkälaiset päätit tilata, Iness? :) Mä tilasin noi halvat preeco.fi.ltä, ne menee suht pieneen tilaan ja on ihan kätsyt

Itsekkin tilasin Catti sieltä preecolta! Lastenvaunusetti koppis oli se minkä tilasin! :)

Joo ne on mun mielestä ihan hyvät niinkin halvaksi ja vielä kotiinkuljetuksella :P

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mä kävin hakemassa tänään ilmaiseksi muutaman vuoden vanhat Brio Smilet parvekevaunuiksi (ihana Fb ja sen kirppariryhmät!). Menisivät hyvin ainoinakin vaunuina, mutta ihan olen tyytyväinen noihin aiemmin hankittuihin farkunsinisiin Tutekeihin. Ovat ainakin kauniit ja kevyet, vaikkeivät ehkä mene kovin pieneen tilaan, ja kestänevätkö myöskään kovin monta käyttökierrosta...

Huomenna pitäisi tulla vihdoin se pinnasänkykin kotiin, ja amme. Sitten ei toivottavasti puutu juuri kummempaa kuin kunnollinen vaipparoskis... Ja hoitoalustoihin pitää ommella päälliset, mutta niitäkin varten on jo kankaat ostettu ja viikonlopuksi pitäisi päästä ompelukoneen äärelle.

Onko kenelläkään antaa suosituksia sittereistä? Aikaisemmin en ollut varma, hankinko ollenkaan, mutta nyt huomasin, että meidän vaunujenoston yhteydessä saama lahjakortti menee pian umpeen ja rahat pitäisi tuhlata johonkin :wink

Me sorruttiin tällaiseen muotivillitykseen: http://www.lastenturva.fi/tuote/Doo...00653999884/?gclid=CMrvxp35lMACFbPJtAod4GIA0Q

Tuo on siis vähän niinkuin säkkituoli, miehen veljen perheellä oli tuollainen ja siitä innostuttiin meillekin ostamaan kun käytettynä löytyi kohtuuhinnalla. Heidän 2 -vuotiaansa tykkää edelleen tuossa säkkituolissa istuskella kun siitä saa ne vauvaremmit pois. Nuo keinujalat saatiin heiltä lainaan. Tavallisen sitterin olisi kyllä saanut paljon halvemmalla.

Mä sain semmoisen hienon tärisevän koppamallisen sitterin, mutta mietin että pitäisikö hankkia normaalikäyttöön tuommoinen "normaali" kiikkumalli. Tuo nykyinen ei taida vauvan liikkeistä kiikkua ja se kai ei ole muksun kehityksen kannalta yhtä hyvä kuin semmoinen, jonka liikkeisiin tyyppi voi itse vaikuttaa. Toisaalta kaverin vauva oli kuulemma nukkunut tuossa päikkärinsä ensimmäiset kolme kuukautta, eli tuskin se ihan turhakekaan on.

Tässä nykyisessä kierrätysinnossa on kyllä huonotkin puolensa: kun kaikkea saa ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi, tulee hankittua varmaan semmoistakin kamaa, mitä ilman pärjäisi ihan hyvin ja olisi sitten vauvan kasvaessa paljon onnellisempi, kun nurkat eivät olisi täynnä tarpeettomaksi käynyttä tavaraa :(

Meillä oli esikoisella ihan joku perussitteri ja se saa kelvata pikkusiskollekin. Oliskohan ollu Emma-merkkinen?

Voi miten ihanan näköinen tuo säkkituolin tapainen! Itsekkin taidan vaan tyytyä perussitteriin minkä olen saanut

Määkin olen kuullut, että tuota BabyBjörnia on kehuttu paljon. Mutta oon myös katsonut tuota säkkituoli-mallista, kun se menisi juurikin vanhemmallekin lapselle. Meille on ostettu tuollainen Mauri Kunnaksen vauvan leikkipesä, joten ajattelin, että se on sama asia kuin sitteri, mutta nyt kun on kerran rahaa tuhlattavana niin ehkä jonkinlainen perussitteri voisi olla hyvä hankinta :) Tuossa BabyBjörniassa olisi kyllä sekin hyvä puoli, että meidän koiranpentu ei pääse siihen (ainakaan niin helposti), olisi vauva ehkä paremmin turvassa nuolemis- ja leikkiyrityksiltä :wink

Mitähän hyvää sinne sairaalakassiin ostais? Mitä teillä muilla on pakattuna?

Mä en osannut päättää niin päätin että tilaan mieheltä synnärille sitten sitä mitä mieli sillon tekee. :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mää oon miettinyt samaa. Ja samalla oon miettinyt, että paljonko syötävää sinne kehtaa ottaa :rolleyes: Mulla kun verensokeri laskee, tulee tosi nopeesti huono olo, joten pidän aina jotain naposteltavaa mukana ja jos synnytys kestää kauan, on lisäenergialle varmasti käyttöä. Olisko proteiinipatukat hyvä valinta? Joku puhui joskus energiajuomasta? Meillä on onneksi synnäriä vastapäätä kauppa niin sieltä voi tarvittaessa hakea täydennystä :) Mitä isälle kannattaisi varata mukaan?

Tekah, kyllä proteiinipatukat toimii. Viimeksi kun olin esikoisen kanssa sairaalassa niin siellä oli vähän väliä ruoka-aika. Ei ylimääräisiä paljon jaksanut syödä että ehkä pitäiskin varautua hommaamaan ne herkut kotiin eikä sinne sairaalakassiin. Mutta asia on vielä mietinnässä.

Mä ostin pähkinöitä ja välipalakeksejä kaiken varalta, jos ei ruoka maistu/ole tarjolla niin saa vähän verensokereita nostatettua. Mun mielikuvissa jostain syystä synnytys tapahtuu yöaikaan.

Takaisin