Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Meillä sairaalassa sai yölläkin hakea syötävää/ juotavaa jos tuli nälkä:)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meidän sairaalakassi on muuten pakkaamatta mutta suklaarusinat on ostettu kun alkoi niin kaupassa tehdä mieli :wink onneksi kahvila sairaalassa on aamusta iltaan auki ni voi mies taas käydä kahvilla ja mullekin tankkausta mahdollisesti hakemassa..

Eilen siivoilin vaatekaappia ja aloin ihmetellä noita imetysvaatteita. Ostin hm:ltä kaksi sellaista liivi-toppi-yhdistelmää. En tykkää yhtään käyttää rintsikoita, joten tuollainen korvaisi ne. Muuta imetysvaatetta mulla ei sitten olekaan. Pehmeät housut ostin syksyn vaunulenkkejä ajatellen ja sitten on muutama neuletakki, joita ajattelin käyttää. Miten olette muut ostaneet imetysvaatteita? Tai onko joku vaate ollut erityisen hyvä käytännössä? Ja paljonko imetyspaitoja kannattaa edes ostaa? Sitten kun vauva alkaa syödä kiinteää ruokaa, imettäminen vähenee ja varmaan voi alkaa käyttää "normaaleja" paitoja?

Mä en uskalla vielä kovasti hankkia mitään imetys juttuja kun viimekskin tyssäsi niin nopsaan :( mulla on nyt yhet imetysliivit vaan valmiina.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Itsekkin olen ostanut vasta yhdet imetysliivit, enkä ole nyt ainakaan suunnitellut ostavani mitään muuta vielä. Kotonahan sitä on ensimmäiset viikot suurimmaksi osaksi niin ei kai sillon ole väliä mitä päällä pitää, mutta jos tuo imetys lähtee sujumaan niin ehkä jatkossa voi sitten ostaa paitoja mistä on helpompi imettää kun joutuu muuallakin kun kotona imettämään

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin on toistaiseksi vain yhdet imetysliivit. Kirpparilta löysin hyväkuntoisen imetyspaidan.
Sairaalakassissa on evääksi pari suklaapatukkaa, suolatikkuja, lumimanteleita ja sisu-aski (lahja kavereilta, jotka arveli, että sisulle lienee tarvetta;)

Mäkin oon ostellut kirppikseltä noita H&M imetyspaitoja kun on löytynyt lähes ilmaiseksi. Ajattelin kanssa että kotosalla ei ole niin väliä millä paidoilla hengailee, täytyy katsoa miten homma lähtee sujumaan kannattaako julkisia paikkoja varten investoida pariin parempaan imetyspaitaan. Toisaalta varmaan jonkun venyvän kauluksen ja näköesteenä toimivan harson/huivin kanssa pääsee aika pitkälle.

Joo, mulla ainakin jäi imetyspaidat tosi vähälle käytölle. Toi löysä kaulus on oikein hyvä Itu1 ja löysää huivia mukaan peliin kun julkisilla paikoilla liikkuu. Kotona sit oli helppo vaan nostaa paidan helmaa :grin

Mä en omista yhtään imetyspaitaa. Esikoisen imetys tyssäsi 2 kuukauteen joten eipä olisi ollut tarvettakaan. Nyt olis kiva imettää pidempään, ehkäpä hankin imetyspaidan. Imetysliivitkin on vielä kaupassa.

Tämä on kyllä hyödyllinen foorumi! Olin unohtanut imetysliiviasiankin kokonaan mutta pian siihen pitää varmaan palata. Paitojen suhteen yritän varmaan mennä ainakin alkuun niillä löysillä kauluksilla ja huiveilla, kun ovat kuuluneet normaalielämässäkin vaatevaraston runkoon.

Ompelin viikonloppuna pari päällystä hoitoalustoihin, kasan pikkutyynyjä ja pussukan, johon ajattelin päiväkotitapaan kasata loru- ja laululappuja myöhempiä aikoja varten. Hyvä että oli tiukka budjetti kun menin viime viikolla Eurokankaaseen, muuten olisi ehkä lähtenyt homma käsistä -- ja ehtiihän se lähteä vieläkin. Yhdessä toisessa kangaskaupassa oli niin söpöjä pöllökankaita että oli surku olla ostamatta, ja Marimekon palalaatikostakin varmaan löytyisi yhtä sun toista...

Oon kateellinen teille ompelu- ja käsityötaitoisille! Uskon että kaikki söpöt kankaat on kyllä aikamoinen kiusaus niille jotka niistä jotain osaa tehdä. :wink

Mäkin olen yläasteen käsityötuntien traumatisoima enkä uskalla kuin ommella suoria saumoja, mutta hauskat kuosit näyttävät kivoilta vaikka tekisi jotain tosi yksinkertaista. Voi kokeilla vaikka tyynyjä, jos pesänrakennusvietti ehtii vielä palata ennen vauvan tuloa :wink

Mä haluaisin kans osata käsitöitä mutta sama homma mulla kun Syyskuisellakin eli koulun kässä sai mut traumatisoitumaan enkä oo sen koommin toipunut. Osaan ainoastaan neuloa enkä sitäkään kovin hyvin. Onneksi mulla on käsityöihmisiä lähipiirissä.

Mä olen ammatin traumatisoima.. oon toiselta koulutukseltani vaateartesaani mut eipä tule kotona ommeltua. En enää edes omista ompelukonetta. Jos tarvii jotain korjata tai kerran pariin vuoteen verhot ommella niin lainaan konetta äidiltäni. Ompelin pipon pojalle keväällä, sekin tuskien takana. Välillä kaipais sitä vanhaa käsityökärpästä puremaan. Taitoa ois mutta ei kiinnostusta :(

Nyt on hankittu oikein urakalla. Aiemmin oli jo hommattu turvakaukalo (Maxi Cosi Cabriofix käytettynä) Mutsy 4 rider vaunut käytettynä, amme, hoitoalusta, kestovaippoja käytettynä ja vähän vaatteita saatu ja ostettu, plus äitiyspakkauksen kamat.

Tänään ostettiin sit rintapumppu, itkuhälyttimet, rintareppu, pinnasänky, Stokke TrippTrapp syöttis mustana (joo ei tarvi vielä tänä vuonna mutta oli pakko ostaa nyt jo kun oli alessa ja viimenen musta jäljellä) ja sit Quinny Zapp matkarattaat joihin saa Cabriofix turvakaukalon kiinni.

Quinny Zapit on aika mielettömät, ne menee niin pieneen tilaan, että ne voi ottaa lentokoneeseen matkustamoon mutta silti tosi tukevat, sulavasti liikkuvat ja näppärät. Musta ne oli matkarattaiden Rolls Roycet, hintaakin oli 369e joka on matkarattaista musta tosi paljon mutta ne oli niin ylivoimaiset, ettei lopulta edes harkittu muuta.

http://www.kiddies24.de/shop/images/product_images/big_images/1013190_2.jpg

Tuli ostettua käytettynä brio sing yhdistelmät vaikkei ois ehkä polttava tarve edes ollut. Meillä on brio primo turvakaukalo ja sen saa siihen ratasrunkoon kiinni, lähinnä se houkutti. Ei tarvi erikseen kauppareissulle olla kuin kontissa se runko joka ei paljoa tilaa vie ja lyödä kaukalo paikoilleen. :)

Sakura noi on kyllä upeat nuo matkarattaat!

Määkin olen ihastellut ihmisillä noita matkarattaita, kun on niin kätevän näköiset :) Me laitettiin Brio Smile -yhdistelmä niin ei ollut tarvetta erillisille rattaille. Onneksi nekin saa suht pieneen tilaan, jos tässä tulee reissuja tehtyä :)

Takaisin