Oireista

Pookkana, mulla ihan samat ongelmat.. Ja se jatkuu päivälläki. Sohvalla ku yrittää olla ni minuutin välein vaihdan asentoa..
Lapsi kans pää tuolla alhaalla ja monottaa kylkiin, en tiä painaako pää jotain hermoja vai mikä on ku tuntuu ahdistavalta koko ajan..
Tähän mennessä raskaus ollu tosi helppoa, ei minkään sortin pahoinvointia, ei muutamaa yötä lukuunottamatta uniongelmia tms.. Mutta nyt.. Äh, tuntuu et ei jaksais. Kävellä on ok, mut koko ajan vatsa sit kivikovana, onneks ei sentään satu..
 
Terveisiä täältä toimiston lattialta. Pakko pistää pitkäkseen kun sattuu niin paljon. Tää + 3 viikkoa jäljellä, jaksaa, jaksaa.
Olen kuitenkin kiitollinen että tosi vähäisillä oireilla olen pärjännyt.
 
Käpynen, jos menee enempi makailuksi niin aina voi hakea saikkua! Eilen hain itselleni eikä tarvinnut kyllä edes aloittaa vaivoista niin paperi oli jo tulostettuna kädessä. Ja ihan hyvällä omatunnolla niin voi tehdä.

Lillukka, en tiedä miten kestät, täytyy olla todella rankkaa tuo yrjöily kun se vaan vieläkin jatkuu. Ja muistan siitä omasta olotilastani sen, että todella melkein mitä tahansa vaivoja olis mieluummin siihen ottanut tilalle. Jatkuva pahoinvointi vetää mielen tosi maahan ja se yrjöäminen vie voimat ihan täysin. Sympatiat lähtee täältä!
 
Täällä myös yksi jolle kääntyminen sängyssä alkaa olemaan työn ja tuskan takana. Mies vaihto jopa satiinilakanat että mun ois helpompi kääntyillä, mut eipä siitä mitään hyötyä ollu. Tulee vaan nopeammin kuuma. Viime yönä itkin kun kääntyminen sattu hirveesti ja oikea asennon löytäminen oli vaikeaa. Mää oon nyt löytäny semmosen "hyvän" asennon. Nukun joka yö oikealla kyljellä tyyny polvien välissä ja halaan viä yhtä tyynyä. Aamulla sitten onkin ihan jumissa kun koko yö menny samassa asennossa. Sohvalta ylöspäääseminen on kans aika työn ja tuskan takana. Olo on kuin 90v mummolla!

Hatun nosto sulle käypynen kun jaksat olla viä töissä, mut ei kannata pakottaa itseensä olemaan jos alkaa homma käydä tukalaksi tai sattumaan.
 
Alun oksentelu oli kyllä jotain aivan kauheaa. Etenkin kun samaan syssyyn oli niin heittelevät mielialat ja itkeskelin ihan kaikesta. Eipä ole ollut kovin montaa hyvää viikkoa. Aina joku vaivaa ja se tuntuu siltä "pahimmalta" vaivalta kun siitä kärsii juuri sillä hetkellä. Jos tää on joka kerta tällästä, niin raskaana olo ei sovi mulle:rolleyes:
 
Joo, mä totesin tässä työkamuille, kun mummua kävin katsomassa hoitokodissa, joss riehuu noro, että ottasin noron mieluummin jo kun tän jatkuvan ykäilyn ja etomisen. Olen siis ollut samaisessa paikassa töissä missä,missä mumma nykyään majailee.
 
Oltiin tänään kaverin kanssa shoppailemassa. Käveltiin sitten tuntikaupalla ja juteltiin samalla ja tuntui, että minähän jaksan kuinka paljon tahansa. Vasta sitten kotiinpäin lähtiessä iski kauhea väsymys ja kipu nivusissa. Viimeisillä voimilla raahauduin kotiin ja nyt tuntuu kuin olisin juossut maratonin.
 
Mulla on onneksi huomenna fysio, toivottavasti se käyttää sitä ultraäänilaitetta. Yritän nyt kuitenkin jaksaa töissä kun on kuitenkin sen verran kevyttä toimistotyötä. Aika usein on kyllä pakko nousta ylös venyttelemään ja jumppaamaan, mutta pelkään ettei mun pää kestäisi kotona oloa. :p
 
Sain semmosen trendikkään sinisen teippauksen yläselkään ja uuden ajan ensi viikoksi :)
 
Onko kellään kokemusta/tietoa mistä johtuu kävellessä tuleva kipu vatsaan, vasemmalle sivulle, ei siis kylkeen kuitenkaan. Onko vain supistusta? Kipu sen verran kova, että pakottaa pysähtymään ja kipu häviää kun hetken paikoillaan lepää.
Nykyään ei voi kävellä kilometriäkään ilman, että kohtu kovettuu ja sitten vielä tämä erikoinen kipu. :shifty:
 
Oliskos vaikka lonkkien löystymistä? Meikäläisellä särkee ja kolottaa joka askeleella niin lonkat kuin häpyluu ja nivuset. Ihan normaalia loppuraskaudessa kuulemma :) Ja voihan supistuksetkin tuntua siellä.
 
Mulla ollu muutaman kerran tuota kipua oikealla navan korkeudel. Ekan kerran jo aikoja sitten. En oo siitä ollu huolissani, vaikuttaa lihaskivulta tms. Tähän tilaan taitaa kuulua vaikka millaista kolotusta ja ties missä. :grin
 
Mulla on tänään vyöhyketerapia, saas nähdä auttaako kolotuksiin ja kipuihin. Onko kellään kokemusta vyöhyketerapiasta?
 
Mulla supistukset tuntuu vaan edelleen vatsan kovenemisena, enemmän niitä vaan tulee, mut ei satu sillee ollenkaan.
Välissä tuolla alakerrassa on omituisia tuntemuksia, ehkä sitä löystymistä tms. Huomenna lääkärineuvola 35+2 ni saa sit selvyyttä et mikä on tilanne.
 
Hei apua! On kellään mitään tietoa (anteeks nyt tällänen näin henkilökohtanen kysymys), tänään oli vessassa kakkoshädällä käydessä keltaista kakassa, ja pyyhkäistessä vain keltaista paperissa.. Mitä tämä tällänen voi olla? Pitäiskö soittaa johonkin heti vai aamuun odottaa.. :sad001 mitään kipuja ei kuitenkaan ole (ainakaan vielä) tosin röyhtäilyttänyt on ja pientä "painetta" ylävatsalla. Joka ei siis sitä närästystä ole, kun on siihen jo hankittu vahvat lääkkeet..
 
Minä voin vastata tähän kun olen sisätautiexpertti omasta kokemuksesta. Keltainen väri johtuu sappihapoista jotka menee suolistoon. Ei tekemistä raskauden kanssa vaan ennemminki ruuansulatuksen. En olisi huolissani raskaudesta, tällä kun ei ole MITÄÄN tekemistä niiden veren sappiarvojen kanssa, joita raskaushepatoosia varten vahditaan. Joka kerta kun ihminen syö, sappi ruiskuttaa sappinestettä suolistoon. Joskus ruuansulatus falskaa sen ja sappihappo pääsee läpi paksusuoleen asti ja pois. Tämä voi aiheuttaa toiminnallista vatsavaivaa, koska suoli voi vähän heittoisasti sietää sappihappoa. Kutsutaan myös sappiripuli-nimellä. Vaaratonta mutta kiusallista. Rasvainen ruoka lisää sappihappojen määrää eli joskus puhutaan myös rasvaripulista. Voit mainita asiasta joskus sisätautilääkärille jos äityy hankalaksi. Naisilla toiminnalliset vatsavaivat 1000x yleisempiä kuin miehillä. Vaivaan olemassa lääkkeet myös.
 
Kyfi1993 kävit vyöhyketerapiassa. Sekin voi selittää tuon oireen kun se pistää kaikki aineet kropassa liikenteeseen
 
alkoi ennen jo tuota vyöhyketerapia käyntiä :/ ja jatkuu edelleen, pönttöön näyttää jäävän oljymäisiä länttejä veden pinnalle. mistä lie nyt johtuu sitten..
 
Rasvakakkaa. Kannattaa syödä jotain tosi kuitupitoista, esim puuroa niin se ylimääräinen rasva ja sappineste voi imeytyä siihen. Ja kannattaa nyt jättää heset ym vähäksi aikaa tauolle.
 
Takaisin
Top