Oireista

Mulla jäi parin viikon takasesta flunssanpoikasesta nuha päälle ja niistän jatkuvasti veriviiruja paperiin. Parina aamuna tuntu limaa olevan niin paljon, että aamulla köhiessä ihan oksensin :/

Mulla ollu kyl verta limakalvojenki takia, mut se ei vuoda kuten nyt välil hb laskun jälkeen. Ei tosin haittaa elämistä. :grin

Itselläni on nenä vuotanut koko raskauden ajan. Niistäessä tulee aina vähän verta mukana.

Nyt valvottaa jumalaton närästys:yuck: Ei tule nukkumisesta mitään, eikä taloudesta tietenkään löydyn mitään lääkettä närästykseen! :shifty: Ei viittis miestäkään herättää hakemaan lääkettä:confused:

Tukisukat (polviin asti) on hyväksi havaitut ☺ ostin s marketista joku 6-7eur. Ei oo nilkat niin turvonneet

Tuntuu välillä että olisin tehny jalkatreeniä, pohkeet jumissa, ei oo ollu (onneks)yöllisiä kramppeja/vetoja... eilen oli kyllä jotenki levottomat jalat tukisukista huolimatta:shifty:
tuntuu nykyään päivittäin että silmissä olis välillä "kalvot" ei meinaa nähä tekstiä telkkarissa, raivostuttavaa siristelyä:dead:...mutta eikös nää kaikki kuulu odotukseen:joyful:

Raskauden aikana näkö voi huonontua paljonkin. Kannattaa siis käydä tarkastuttamassa näkö. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Mulla on kans parina iltana ollu levottomat jalat. Oon kuullut et joilla on oikeinki pahasti raskaus aikana levottomat jalat. En oo tienny mitä se on, itellö aiemmin ei oo ollu. Mut nyt tiiän kai mitä se on. Tosi rasittavaa!!! Ku pitäs rauhottua nukkumaan ni pakko vaan heilutella jalkoja..

Mulla ei niinkään oo levottomat jalat, mutta jalkapohjia kuumottaa ihan pirusti kun meet nukkumaan. Sillon pakko liikutta jalat aina johonki viileään kohtaan lakanasta, joka on tietysti saman tien lämmin ja sitte etitään uus viileä kohta. Ja tätä jatkuu siihe asti että nukahtaa. Ja välissä tietysti lonkat huutaa hoosiannaa ja sitte kun saa lonkkien ja jalkapohjien puolesta hyvän asennon alkaa selkää sattua tai vauva yrittää tilpa mahasta läpi. Huoh.

Oho, mihin tuo näön huononeminen perustuu? :O Siristelen telkkaria, mutta oletin sen johtuvan siitä että katson vuoron perään ruutua ja käsityötä eivätkä silmät ehdi mukaan.

Sain lasit jo alkuraskaudessa huonontuneen kaukonäön takia, josta olin kärsinyt jo useamman vuoden kylläkin:rolleyes:...nyt kummasti se on entisestään huonontunu, vaikka käytän laseja vaan autolla ajamiseen. Mutta tää "kalvot"silmillä tunne ei oo jatkuvaa, varmaan vaan sillon ku on väsyneet silmät:cool:

Mulla on toinen silmä huonompi kuin toinen, joka aiheuttaa päänsärkyä, jos en käytä laseja. On enemmän ''oireillut'' tuo huonompi silmä kyllä nyt raskauden aikana, mutta sitä voi laittaa osittain myös väsymyksen piikkiin.

Huh mitkä norsujalat tänään on!! Ei ole ollut ollenkaan turvotusta koko raskausaikana jaloissa, mutta nyt ei meinannut enää kengätkään mahtua jalkaan! Heti alkoi pyöriä kauhukuvat raskausmyrkytyksestä päässä, mutta onneksi on huomenna heti aamusta neuvola, niin siellä saa sitten tietoa onko kaikki arvot kohillaan. Ei pääse stressaamaan pitkään:)

Viime yö menikin kaikkia hoidettavia asioita stressaillessa ja päässä pyörittäessä. Eipä kauheesti unettanut kun vuorotellen päässä pyöri ties mitkä kauhukuvat, vatsassa vauva ja supistelikin, että ihan ahdisti. :confused: Tule oi suloinen huhtikuu!!

33+5
Nyt pamahti toi lavan alus niin jumiin muutamapäivä sitte et tuntuu ettei missään asennossa oo hyvä olla.
joku lihastulehdus tainnut päästä yllättään... :/

:smiley-bounce01633+6 huh! tuntuu yöt yhtä tuskaa kun ei löydä hyvää asentoa ja närästää ...
mahaa särkee ja on muutenkin tukala olo. harkka supistuksia niin että maha kovettuu kun yrittää tehdä jotain ja välillä tuntuu ettei saa henkee kunnolla :( sit yhtäkkiä syke nousee varmaan yli 100 mutta verenpaine pysyy normina. ei kuulemma mitään vaarallista :D kitu kk alkaa....
:cool05

Jaica, mulla myös vetänyt oikean lapaluun vierestä ihan jumiin. En tiedä johtuuko hiirikädestä, mut mun selkäranka on muutenkin varsinainen korkkiruuvi, joten epäilen pikemminkin selkä + raskaus-komboa. Onneksi pääsen työn kautta helposti fysioterapiaan tutun fysion luo joka tietää mun normitilanteen. Ja onneksi varasin jo viime viikolla ajan tälle viikolle, sillä ei tarvinnut aamulla olla kuin 20 min töissä ennen kuin selkäkivut alkoivat. Turhauttavaa!

täällä reilun viikon verran juilinut massua tuolta alhaalta. Vatsa ei kuitenkaan mene kovaksi, eli tuskin on mitään supistuksia. Tuntuu kuin sisältäpäin joku kutittaisi, mutta raapiminen ei auta :) vatsa on nyt reilun viikon aikana kasvanut ihan silmissä, niin olisiko jotain kasvukipuja.

Nyt ollaan kyllä niin löysää naista ettei mitään rajaa! Yöllä kääntyminen sängyssä alkaa olla mahdotonta. Pari kertaa oikeasti oli. Teki mieli itkeä ja nauraa samaan aikaan. Piti ensin keplotella itsensä ylös sängystä ja sitten asetella uuteen asentoon sängylle. Lonkkiin ja yleensäkkin lantioon saattuu kauheasti ja paikat lonksuu todella ikävästi. Vauva on myös niin syvällä välillä, että sen pää painaa ikävästi ja aiheuttaa tuollaista särkyä. Ehdin jo ajatella, että ihanaa kun vauva laskeutuu alas, ettei enää närästä ja on helpompi olla. Eihän se tietenkään niin mene. Vieläkin vauveli onnistuu potkimaan todella ikävästi palleaan&kylkiluihin ja sen lisäksi muita vaivoja. En oikeasti tiedän mikä vauvan asento olisi muka hyvä!:sad001

Onneksi jäin juuri mammalomalle kuin nämä pahemmat nukkumisvaikeuden alkoivat. Nyt voin torkkua vaikka 24/7 kun ei ole edes vanhempia lapsia, joita pitäs hoitaa! Jotenkin aika voisi mennä nopeampaan, kiitos...:sour:

Minusta tuntuu, että voisin ottaa tämän pahoinvoinnin tilalle ihan mitä vaan. Vajaan 2 viikon aikana paino tippunu taas kilon eli kertoo varmaan tunnelmista.

Takaisin