Oireista

Mun eno alkoi tässä yhtenä päivänä kysellä, että millä busseilla sinne kättärille pääsee ja sellaista. Vaikutti ottavat itsestäänselvyytenä, että tulee sitten vierailulle. Hermostuin ehkä vähän turhankin paljon ja tiuskin, että ei sinne ole tarkoitus koko suvun tuppautua eikä välttämättä haluta ketään vierailulle. Olen jo sanonut isälleni ja siskolleni, että ei välttämättä haluta vierailijoita sairaalaan vaan he saavat tulla sitten kotiin. Molemmat ymmärsivät sen täysin.
 
Mua kanssa vähän ahdistaa kun jotkut tuntuvat pitävän sitä sairaalaan katsomaan tulemista niin selviönä. Ajattelinkin kertoa vain tietyille ihmisille, että missä olen ja milloin voi tulla ja jos sinne jotain ylimääräisiä tulee niin surutta lähetän takaisin kotiin. Tärkeintä on kumminkin minun ja vauvan hyvinvointi, eikä se että joka ikinen kaiman kummin serkku pääsee näkemään vauvan tunnin ikäisenä...
 
Kuulostaa aika tutulle, mullakin osa sukulaisista on sellasia että itsestään selvyytenä pidetään, että heti voi tulla kylään kun just on autolla koti pihaan päässyt. Ensimmäisen lapsen kohdalla varsinkin oli tätä havaittavissa, sitten herkästi minulle loukkaannuttiin, kun asiat ei mennyt niin kuin muut oli suunnitellut. Sama asia kastajaisten kanssa. Muilla tuntuu aina olevan suunnitelma ketä kutsutaan ja mitä nimiä pitäisi lapselle antaa kun suvussa kulkee yms. Luulisi että kaikille olisi tärkeintä että lapsi olisi terve ja kaikki olisi hyvin. Sitäkin suurin osa varmaan pitää itsestään selvänä että kaikki on ja menee hyvin :meh:
 
Ikävä että itse pitäisi stressata muiden mielipiteistä ja siitä jos joku loukkaantuu. Kun pitäisi kaikki energia suunnata vauvaan ja isompiin lapsiin. Tosin itse en juurikaan välitä muiden mielipiteistä ja teen asiat niinkuin parhaaksi nään. Se varmaan monia sitten ärsyttääkin..
 
Otin selvää noista Taysin käytännöistä. Elikkä, isä (ja mahd. isommat lapset) saa vierailla vapaasti klo 10-20 ja isovanhemmat klo. 18-19.30. Muita vieraita ei toivottaisi osastolle. Potilashotellissa taas saa vierailla kuka vaan äidin voinnin ja jaksamisen mukaan. Kotiin pääsee nopeasti, riippuen tietty äidin ja vauvan voinnista ja kunnosta. Usein juuri ensisynnäjät joutuu olemaan kauemmin et voidaan käydä vauvan hoito läpi kätilön kaa, esim napatyngän puhdistus ym. Mut uudelleen synnyttävät voivat päästä jo 6h synnytyksestä kotiin, joka tietty riippuu kellon ajasta, lääkärin saatavuudesta ja kummankin voinnista. Ja aina ennen kotiin pääsyä lastenlääkäri tarkistaa vauvan.

Oon jo tehny mun siskolle ym selväksi että laitokselle mua ja vauvaa ei tulla kattoon vaan vasta kotiin. Ja sekin mieluummin vasta muutaman päivän päästä siitä kun ollaan kotiuduttu. Miehelle oon sanonu et käy katsomassa meitä mahdollisimman usein ja osallistuis niihin ns opetustilanteisiin vaikka kummallakin kokemusta pienten vauvojen hoidosta. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin eikä tartte vko tolkulla siä olla, vaan pääsis omaa "pesään" ihmettelemään uutta tulokasta.
 
Mua ärsyttää jo nyt kun lapset livautti vahingossa äitille, että menevät mun siskolle yöksi. Muori ränkyttää viestiä koko ajan, alotti jo heti aamusta ja onpa nuita soittelijoita ilmaantunu jo muitakin. Ei kiinnosta perhana laaruta jokasen kanssa puhelimessa.
 
Näitä kirjoituksia lukiessa tuli mieleen, että voisin melkein ilmoittaa vauvan tulosta vasta sitten kun olen jo kotiutunut :grin En ole pitänyt sairaalavierailuja vierailuaikaan ongelmana, koska meidän suvussa se kuuluu asiaan. Jos saamme perhehuoneen ja olo on väsynyt niin melkein voisi jättää nuo vierailut välistä. Tosiaan kaikki eivät tajua tarkkailla esim. omaa terveyttään, kun on pakko päästä katsomaan kauan odotettua pienokaista. Mutta tosiaan tätä voi sitten miettiä sairaalassa, että miltä itsestä tuntuu.
 
Yllätys15. Voi vitsi, just luin tuosta Tampreen hotellihommasta. Pikkusen ihanaa olla ihan omassa rauhassa! Jos asuttais siellä, niin tuo ois mun valinta. Lucky you! ☺
 
Möttönen, toi hotelli ois kiva harmi vaan et en välttämättä pääse sinne kun mulla on se radi. Kaikki joilla on jotain ylimääräistä esim radi tai on riskiraskaus nii ei pääse sinne tai saa ees perhehuonetta. :sad001 Toivoisin pääseväni sinne just sen rauhan vuoksi. Tosin vissiin enskareilla myös miehen täytyisi olla siä sit... Siitä en mee takuuseen kun neuvolassa selitettiin toista ja Taysin sivuilla lukee toista.
 
Mulle iski kaiken hyvän lisäks aivan järkyttävä päänsärky. En tiiä johtuuko tää jumeista vai liiallisesta touhuumisesta... eli pullan leipomisesta ja suihkussa käymisestä :'D siitä voipi päätellä mun kunnon tällä hetkellä :D tai sitte migreeni meinaa puskee päälle kun ei taas tänään oo saanu oikein mitää syötyä... plaah. On muuten ollu taas nasevat supparit koko illan. Mä vaan toivon et ne sais jotai aikasekski.
 
Ällövaroitus! Heräsin yöllä siihen että sisäreidet oli jossain kosteassa jutussa. Sunnistin siis vessaan ja vessapaperilla huomasin, että pimpistä tuli kauhean iso paakku limaa. Voisiko tämä olla se kuulu limatulppa? Siinä ei ollut kyllä mitään verta, eikä se ollut kovin kiinteä vaan todella sitkeää limaa. Loppu yöksi laitoin siteen, joka oli aika märkä/kostea aamulla ja siinäkin oli hieman sitä limaa. Todella outoa tälläinen!o_O
 
Seuraile päivän aikana, tuleeko lisää, ettei ole lapsivettä. Jos mietityttää, soita synnärille ja käy tikkutestissä, niin näkevät heti. Jos on, niin ei sitten tule infektiota, kun kalvoissa reikä tai jos supparit ei ala. Muutoin toi limaisuushan vaan on niin....limaista...:-)
 
Nyt kyllä jo säikähdin pahanpäiväisesti!!! :eek: Melkeen 2h kesti kauhea vatsakipu, otin grammasen para-tabsin, muttei se mitään auttanut. Heti kun olin soittanut miehelle ja synnärille, huomasin kivun lieventyneen ja nyt jo loppuneen. Helvetti! Käski synnäriltä tulla näytille, mutta mitäs mä siellä enää teen kun kipu loppui. Pitäsköhän sinne soittaa vielä, etten olekkaan tulossa ja että kipu loppui :playful: oliskohan ollut vaan joku vatsapöpö, kun tunsin olonkin sellaiseksi, että sormet kurkkuun pakko saada jotain ulos, ja piti pari kertaa kakkoshädälläkin käydä tuon aikana.
 
Takaisin
Top