Oireet

Mä oon ollut hieman huolissani, kun tässä raskaudessa ei oo ollut ollenkaan edellisistä tuttuja klassikoita, kuten nenän tukkoisuus tai nännien arkuus. Pahoinvointikaan ei kestänyt kovin kauaa. Juuri kun näytti siltä, että ei ollut enää mitään oireita, huomasin uuden, ehdottoman suosikin: ummetus. 🙈
 
Onko muut huomannu, että karvat ja kynnet kasvaa nopeemmin? Huomasin nimittäin, että nyt karvat kasvaa super nopeesti ja yleensä kynnet pysyy lyhyenä mut nyt nekin kasvaa nopeesti ja joutuu lyhentää useemmin töihin
 
Onko muut huomannu, että karvat ja kynnet kasvaa nopeemmin? Huomasin nimittäin, että nyt karvat kasvaa super nopeesti ja yleensä kynnet pysyy lyhyenä mut nyt nekin kasvaa nopeesti ja joutuu lyhentää useemmin töihin
Joo mulla aina näin raskauden aikana. Nopeesti sit kyllä loppuu synnytyksen jälkeen 🤭
 
Mä oon ollut hieman huolissani, kun tässä raskaudessa ei oo ollut ollenkaan edellisistä tuttuja klassikoita, kuten nenän tukkoisuus tai nännien arkuus. Pahoinvointikaan ei kestänyt kovin kauaa. Juuri kun näytti siltä, että ei ollut enää mitään oireita, huomasin uuden, ehdottoman suosikin: ummetus. 🙈
Jep ummetus on mukava :No Evil Monkey: . Muuten sen kanssa selviäisi joten kuten, mutta itsellä on rauta-arvo sen verran laskussa, että rautaa pitäisi syödä kanssa. Ja sehän pahentaa asiaa vielä huomattavasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Luovuin jo kahvin juonnistakin kokonaa, mutta piti aloittaa uudestaan aamukahvi, kun siitä on pientä apua mahaan. Kellään muita hyviä vinkkejä?
Tänään meinaan apteekista hakea Sideral- rautaa, joka ilmeisesti ei aiheuta mahavaivoja suurimmalle osalle. Törkeän kallista vaan!
 
Luin täältä vau.fi-sivustolta sellaisen vinkin, että laittaa illalla viisi kuivaluumua vesilasiin ja aamulla juo/syö sen. Oon nyt kahtena aamuna testannut. Tuntuu, että siitä on ollut hieman apua. 😁
 
Muistaakseni viime raskaudessa en voinut pahoin enää nt-ultran aikaan. Ultra on huomenna, ja paha olo vaan jatkuu. Onko pahoinvointi lääkkeet auttaneet muita? Harkitsen niiden pyytämistä mutta en tiedä auttavatko ne vatsan toimimattomuuteen. Tuntuu että sais syödä pelkkää lihaa ja salaattia, hiilarit saa vatsan tosi hitaaksi ja turvonneeksi.
 
Muistaakseni viime raskaudessa en voinut pahoin enää nt-ultran aikaan. Ultra on huomenna, ja paha olo vaan jatkuu. Onko pahoinvointi lääkkeet auttaneet muita? Harkitsen niiden pyytämistä mutta en tiedä auttavatko ne vatsan toimimattomuuteen. Tuntuu että sais syödä pelkkää lihaa ja salaattia, hiilarit saa vatsan tosi hitaaksi ja turvonneeksi.
Minulla auttoi pahoinvointilääke hetken mutta sekään ei ollut pitkä ilo, viikon toimi ja sen jälkeen oli yhtä tyhjän kanssa. Pahoinvointirannekkeet (painavat ranteiden akupisteitä) on auttaneet parhaiten mutten ole niitä voinut päiväsaikaan pitää kun lapset alkaa kyselemään eikä olla heille vielä kerrottu vauvasta, haluan käydä nt-ultrassa ensin.

Ruokavalio on itselläni juurikin lihaa ja salaattia, hiilarit saa vielä huonomman olon ja vatsa turpoaa entisestään. Maitotuotteitakaan en voi käyttää, maha on aivan järkyttävä pallo niiden jälkeen!
 
Muistaakseni viime raskaudessa en voinut pahoin enää nt-ultran aikaan. Ultra on huomenna, ja paha olo vaan jatkuu. Onko pahoinvointi lääkkeet auttaneet muita? Harkitsen niiden pyytämistä mutta en tiedä auttavatko ne vatsan toimimattomuuteen. Tuntuu että sais syödä pelkkää lihaa ja salaattia, hiilarit saa vatsan tosi hitaaksi ja turvonneeksi.
Mulla on lääkkeet mut en oksenna. Mulla on vaan ilman niitä lamaannuttava huono olo 24/7. Xonvea on auttanut oloon tosi paljon. Meinasin ens vko aikana yrittää lopettaa niitä kun olo tuntuu hieman paremmalta.
 
Onko muilla ollut/tullut hiljattain uutena oireena todennäköisesti kohdun kasvusta johtuvaa särkyä alavatsalla? Mulla jatkunut nyt toista viikkoa. Tänään havahduin työmatkalla siihen, kuinka ihan supisteli. Piti välillä pysähtyä istumaan. Kävelen toimistolle n 2 km. Samoin olen alkanut kiinnittää huomiota alavatsan seutuun sängystä noustessa, pitää valita asento tarkoin ettei vihlaise.

Me ollaan jatkettu seksielämää aika aktiivisesti, joten aloin miettiä myös sen osallisuutta supistuksiin. Rakastan orgasmeja mut kaipa kannattaa vähän hiljentää ja katsoa, olisiko vaikutusta asiaan. Mitään vuotoa ei ole ollut. 🤞🏻🤞🏻
 
Onko muilla ollut/tullut hiljattain uutena oireena todennäköisesti kohdun kasvusta johtuvaa särkyä alavatsalla? Mulla jatkunut nyt toista viikkoa. Tänään havahduin työmatkalla siihen, kuinka ihan supisteli. Piti välillä pysähtyä istumaan. Kävelen toimistolle n 2 km. Samoin olen alkanut kiinnittää huomiota alavatsan seutuun sängystä noustessa, pitää valita asento tarkoin ettei vihlaise.

Me ollaan jatkettu seksielämää aika aktiivisesti, joten aloin miettiä myös sen osallisuutta supistuksiin. Rakastan orgasmeja mut kaipa kannattaa vähän hiljentää ja katsoa, olisiko vaikutusta asiaan. Mitään vuotoa ei ole ollut. 🤞🏻🤞🏻
Mulla on nyt pari kertaa tullut semmoista kipua, että alkaa jostain navan kohdalta ja säteilee jonnekkin tonne tosi alas, vähän kuin kohdun alapuolelle asti. En tiedä onko ne supisteluja vai mitä, mutta tosi outoja. Lisäksi molemmin puolin alavatsalla on semmoiset tietyt kohdat, joista aina ottaa tietyssä asennossa noustessa. Tiedä sitten mitä ovat 🤷🏻‍♀️ En usko että seksillä on vaikutusta, jos ei siinä ole mitään kipuja 🤔 Mekin ollaan ihan jatkettu ja lisäksi käyn tallilla ratsastamassa edelleen, eikä mielestäni ne ole vaikuttanut kipuihin
 
Onko muilla ollut/tullut hiljattain uutena oireena todennäköisesti kohdun kasvusta johtuvaa särkyä alavatsalla? Mulla jatkunut nyt toista viikkoa. Tänään havahduin työmatkalla siihen, kuinka ihan supisteli. Piti välillä pysähtyä istumaan. Kävelen toimistolle n 2 km. Samoin olen alkanut kiinnittää huomiota alavatsan seutuun sängystä noustessa, pitää valita asento tarkoin ettei vihlaise.

Me ollaan jatkettu seksielämää aika aktiivisesti, joten aloin miettiä myös sen osallisuutta supistuksiin. Rakastan orgasmeja mut kaipa kannattaa vähän hiljentää ja katsoa, olisiko vaikutusta asiaan. Mitään vuotoa ei ole ollut. 🤞🏻🤞🏻

Mulla on ollut välillä sellaista tasaista pakotuksen tunnetta kohdun alueella, minkä oon tulkinnut kohdun kasvusta johtuvaksi, mutta ei sellaisia tuntemuksia mitkä mieltäisin supistuksiksi (tosin en tiedä varmaksi miltä supistukset tuntuvat).

Ainakin netistä löytyvän tiedon perusteella orgasmin ei pitäisi olla mitenkään vaarallista tai haitallista, jos on normaali raskaus eikä komplikaatioita. Varmaan silloin, jos on jotenkin tosi supistusherkkä kohtu tai muuten synnytys meinaa käynnistyä liian aikaisin, niin voi olla riskialtista. 🤔

Yksi ystävä sanoi rauhoittavasti, että hänelläkin alkuraskaudesta oli paljon huolia ja pelkoja erilaisista arkipäiväisistä asioista, jotka voisivat aiheuttaa supistuksia/saada sikiön "putoamaan pihalle". Vältteli urheilua, seksiä, juoksuaskelia jne. Sitten taas kun raskauden lopussa oli yliajalla ja tarkoituksella yritti ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot saadakseen synnytyksen käynnistymään (eikä mitään vaikutusta), niin huomasi, että aika tiukasti se kohtu siellä pysyy kiinni ja vauva turvassa, kunnes aika on kypsä 😅
 
Miten muiden nukkumiset? Mä yleensä alan nukkua klo 22. Mutta herään ekaa kertaa vessaan puolen yön jälkeen ja tokan kerran sitten siinä klo 4 maissa. Se klo 4 on paha, sillä en saa enää silloin helposti unta. Nukahdan jonkun ajan kuluttua. Mutta tuntuu että vaikka nukkuu niin levänneenä ei silti herää 🥺. Oura kertoo unesta joka päivä, mutta ei ne lukemat kyllä hyviä ole 🙈. Milloin tämä tasantuu vai tasantuuko ollenkaan?
 
Miten muiden nukkumiset? Mä yleensä alan nukkua klo 22. Mutta herään ekaa kertaa vessaan puolen yön jälkeen ja tokan kerran sitten siinä klo 4 maissa. Se klo 4 on paha, sillä en saa enää silloin helposti unta. Nukahdan jonkun ajan kuluttua. Mutta tuntuu että vaikka nukkuu niin levänneenä ei silti herää 🥺. Oura kertoo unesta joka päivä, mutta ei ne lukemat kyllä hyviä ole 🙈. Milloin tämä tasantuu vai tasantuuko ollenkaan?
Mulla ainakin unenlaatu huonompaa aina raskaana, myös oura samaa mieltä. Nyt vikan vko oon nukkunut monta tuntia putkeen ennen kuin oon herännyt mut mulle tyypillistä on herätä pissahätään, uniin ja mihin milloinkin. Usein tosi vaikee nukahtaa takaisin ja aina vaikeampaa mitä pidemmällä raskaus on. Et nyt nukun vielä hyvin verrattuna vikaan kolmannekseen 🙈
 
Miten muiden nukkumiset? Mä yleensä alan nukkua klo 22. Mutta herään ekaa kertaa vessaan puolen yön jälkeen ja tokan kerran sitten siinä klo 4 maissa. Se klo 4 on paha, sillä en saa enää silloin helposti unta. Nukahdan jonkun ajan kuluttua. Mutta tuntuu että vaikka nukkuu niin levänneenä ei silti herää 🥺. Oura kertoo unesta joka päivä, mutta ei ne lukemat kyllä hyviä ole 🙈. Milloin tämä tasantuu vai tasantuuko ollenkaan?
Keskiraskaudessa olen nukkunut kai parhaiten. Yölliset vessareissut kyllä häiritsevät ja herään siihen joka yö aamuyön tunteina klo 3.30-04. Loppua kohden ei kyllä ainankaan tasaantuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tosin itsellä on loppuraskaudessa aina enteillyt synnytyksen olevan lähellä jos olen nukkunut koko yön ilman ylimääräisiä heräilyjä, monesti kroppakin ollut ihmeen kivuton ja mieli tyyni. Meni nyt hieman off topik mutta sanoisin että kyllä se nukkuminen saattaa joksikin aikaa tasaantua, yleensä kai ei :No Evil Monkey:
 
Täällä kans painin uniongelmien kanssa taas. Hetken jo tuntui että sai nukkua keskeytyksettömiä öitä, ja yöpissan jälkeen pystyi helposti jatkamaan unia. Nyt useampana yönä oon heränny 4-5 aikaan, kroppaa väsyttää ja silmät ei pysy auki mutta uni ei vain tule. Rasittavaa. Pelottaa miten käy kun kesäloma loppuu ja töihinpaluu edessä 😭
 
Tänä yönä minulla oli uni 4 tunti 45minuttia Ouran mukaan. Heräsin taas klo 5, ja ei väsyttänyt yhtään niin nousin sitten ja vedin aamupalan. Sain sen jälkeen pienet unet vielä klo 6-7 joten tunti lisää unta varmaan auttaa jaksamaan tätä työpäivää. Onneksi saan tehdä etänä tosi paljon tällä hetkellä joten työmatkaan ei tarvitse käyttää aikaa. Työmatka on muuten yli tunnin yhteen suuntaan.
 
Joo ei täälläkään yöt kovin hyvin mee.. Heräilen jatkuvasti ja aamulla ei todellakaan oo levännyt olo 🥺
 
Eilen viimein huomasin illalla liivejä ottaessani, että rintojen aristus on yhtäkkiä helpottanut! Monta viikkoa se kestikin, 9 😅 onko muilla toiselle kolmannekselle siirryttyä tullut huomattua samaa?
 
Eilen viimein huomasin illalla liivejä ottaessani, että rintojen aristus on yhtäkkiä helpottanut! Monta viikkoa se kestikin, 9 😅 onko muilla toiselle kolmannekselle siirryttyä tullut huomattua samaa?
Olen viikon 14 lopussa, ja sanoisin että olen huomannut saman että rinnat alkaa olla suht ok:t nyt. Ei enää sellaiset kivikovat isot pallurat.
 
Tänään 12+0 ja tuntuu että väsymys on vasta nyt tullut kunnolla päälle. Onko muilla tullut väsymys vasta ekan kolmanneksen lopulla? Ajoittaista väsymystä ollut aiemminkin, mutta pari viime päivää menneet todella sumussa ja tuntuu että tekisi mieli vain nukkua. 🥱😴
 
Takaisin
Top