Oireet

On tummunu ja nännit on kasvanu valtaviks 😅 eilen oikein säikähin nukkumaan mennessä ku jotenki osuin niihin. Piti nousta ihan ylös peilistä kattomaan ku oli kovat viinirypäleen kokoset nännit 🙉 kutis aivan älyttömästi ja oli muutenki kipeet. Rasvasin ni helpotti onneks.
Mullakin kutisee nännit! Ei oobkipeet mutta kutisee. Mistähän johtuu😁
 
Te jotka tunnette sikiön liikkeet, minne päin kehoa ne liikkeet kohdistuu?
Mulla vahva tunne, että bebe täällä on asettunut vähän enemmän oikealle ja välillä kohdistaa potkun oik munasarjan/ nivusen suuntaisesti. Se ei tunnu mitenkään kivalta 🙈 Kävellessä voi olla olo kuin jokin kapula olisi poikittain vatsassa, ja pitää kyykätä hetki että olo häviää 😁
 
Te jotka tunnette sikiön liikkeet, minne päin kehoa ne liikkeet kohdistuu?
Mulla vahva tunne, että bebe täällä on asettunut vähän enemmän oikealle ja välillä kohdistaa potkun oik munasarjan/ nivusen suuntaisesti. Se ei tunnu mitenkään kivalta 🙈 Kävellessä voi olla olo kuin jokin kapula olisi poikittain vatsassa, ja pitää kyykätä hetki että olo häviää 😁
Noi satunnaiset mitä on tuntunut, niin oikeaan kylkeen on suuntautunut. Istukka tosiaan on edessä, joten siihen suuntaan ei mitään vielä tunnu. Toivon, että Kolmas ei mihinkään tiettyyn asentoon jämähdä vaan potkis monipuolisesti joka suuntaan. Esikoinen loppua kohden teki jatkuvasti jalkaprässiä oikean puolen kylkiluita vasten. Oon vieläkin vakuuttunut, että sinne tuli silloin hiusmurtuma. 🙈
 
Te jotka tunnette sikiön liikkeet, minne päin kehoa ne liikkeet kohdistuu?
Mulla vahva tunne, että bebe täällä on asettunut vähän enemmän oikealle ja välillä kohdistaa potkun oik munasarjan/ nivusen suuntaisesti. Se ei tunnu mitenkään kivalta 🙈 Kävellessä voi olla olo kuin jokin kapula olisi poikittain vatsassa, ja pitää kyykätä hetki että olo häviää 😁

Mä oon täällä jo kirjoitellutkin, että oon tuntenut kaikki liikkeet ihan alavatsalla häpyluun päällä. Ylempänä ei ole tuntunut vielä kertaakaan mitään, nyt viikkoja 21+5. Istukka on edessä. Mullakin on välillä alavatsalla sellainen tosi raskas ja pinkeä tunne, tuntuu että tekis mieli tukea kädellä vatsaa ylöspäin. Välillä taas ihan kevyt olo. Vaihtelee varmaan vauvan paikan ja asennon mukaan 🤔
 
Te jotka tunnette sikiön liikkeet, minne päin kehoa ne liikkeet kohdistuu?
Mulla vahva tunne, että bebe täällä on asettunut vähän enemmän oikealle ja välillä kohdistaa potkun oik munasarjan/ nivusen suuntaisesti. Se ei tunnu mitenkään kivalta 🙈 Kävellessä voi olla olo kuin jokin kapula olisi poikittain vatsassa, ja pitää kyykätä hetki että olo häviää 😁
Mä en tunne säännöllisesti mut ainoastaan alavatsalla tuntuu ku istukka peittää muuten koko alueen 😩 mulla on joka raskaudessa vauvat isompana olleet aina oikealla puolella, etenkin aina kaikki mennyt nukkuu sille puolelle 😅
 
Mä oon täällä jo kirjoitellutkin, että oon tuntenut kaikki liikkeet ihan alavatsalla häpyluun päällä. Ylempänä ei ole tuntunut vielä kertaakaan mitään, nyt viikkoja 21+5. Istukka on edessä. Mullakin on välillä alavatsalla sellainen tosi raskas ja pinkeä tunne, tuntuu että tekis mieli tukea kädellä vatsaa ylöspäin. Välillä taas ihan kevyt olo. Vaihtelee varmaan vauvan paikan ja asennon mukaan 🤔
Siis mulla just toi sama, et toisina päivinä alavatsa on todella raskas ja pinkeä. Toisina ihan kevyt olo! Olen myös miettinyt, että voiko toisina päivinä vauva olla siellä tyyliin poikittain ja toisina sitten nätisti pystyasennossa 😅
 
Huomenna viikko 22 ja tää pahoinvointi ei ole loppunut vieläkään 🥺. Muita kellä jatkunut näin pitkään?
Minulla pahoinvointi jatkui tyttöjä odottaessa pitkälle yli puolen välin, oli melkei toista kuukautta pois ja tuli sitten takaisin loppuraskaudessa.
Poikia odottaessa on pahoinvointi hiipunut hieman ennen puolta väliä eikä tullut takaisin.

Onko sinulta katsottu kilpirauhasarvoja? Vajaa tai liikatoiminta voi myös aiheuttaa huonovointisuutta.
Tsemppiä olojen kanssa! Raskaushan ei ole sairaus mutta voi kyllä saada olon tuntumaan melkoisen sairaalta. Voimia :Heartred
 
Minulla pahoinvointi jatkui tyttöjä odottaessa pitkälle yli puolen välin, oli melkei toista kuukautta pois ja tuli sitten takaisin loppuraskaudessa.
Poikia odottaessa on pahoinvointi hiipunut hieman ennen puolta väliä eikä tullut takaisin.

Onko sinulta katsottu kilpirauhasarvoja? Vajaa tai liikatoiminta voi myös aiheuttaa huonovointisuutta.
Tsemppiä olojen kanssa! Raskaushan ei ole sairaus mutta voi kyllä saada olon tuntumaan melkoisen sairaalta. Voimia :Heartred
Tää on poika jonka odotan. Ja arvot on katsottu noin vuosi sitten sillä tämä on hoidolla saatu, joten ne ovat tarkkoja siitä että kaikki on testattu ennen kun ne alkaa tekemään alkioita tai siirtämään niitä. Tää menee vähän aalloissa, voi olla joku päivä poissa ja sitten se taas tulee takaisin niin että oksennan monta kertaa päivässä, eli vähän silleen että jos en oksenna kolmeen päivään niin se neljäs päivä tulee 4 kertaa sillä on "säästössä" ne kolme oksentamatta olleet päivät :Smirking Face:.Tähän asti on ruoka maistunut, mutta viikonloppuna oli kyllä koetuksella tuo ruokahalu.
 
Tää on poika jonka odotan. Ja arvot on katsottu noin vuosi sitten sillä tämä on hoidolla saatu, joten ne ovat tarkkoja siitä että kaikki on testattu ennen kun ne alkaa tekemään alkioita tai siirtämään niitä. Tää menee vähän aalloissa, voi olla joku päivä poissa ja sitten se taas tulee takaisin niin että oksennan monta kertaa päivässä, eli vähän silleen että jos en oksenna kolmeen päivään niin se neljäs päivä tulee 4 kertaa sillä on "säästössä" ne kolme oksentamatta olleet päivät :Smirking Face:.Tähän asti on ruoka maistunut, mutta viikonloppuna oli kyllä koetuksella tuo ruokahalu.
Tsemppiä @Joli1982 🌼
Minulla oli varsin helppo alkuraskaus pahoinvoinnin suhteen. Oli lähinnä sellaista etovaa tunnetta, joka lähti syömisellä. Nyt rv21 lähtien huomaan kuin pahoinvointi olisi palannut, mutta tällä kertaa sitä ei syödäkään noin vain pois. Stoppi tulee tosi nopeasti ruoan kanssa. Viikonloppuna oli jo oksennus lähellä.. Toivottavasti tämä on vain jotain hetkellistä.

Viime viikolla sain riesaksi myös elohiiren silmään😅 nyt oikea silmä tikkaa lähes joka päivä. Onko kohtalotovereita?
 
Viimein tänne on rantautunut joitakin raskausajan vaivoja. Si-nivel on alkanut juilia viime viikosta, oisko töitten aloituksen tuoma lisärasitus vaikuttanut. Pidemmän kävelylenkit lopussa alkaa vaivata ja vaivaa sitten seuraavanakin päivänä.

Närästys on myös ollu tänään ja eilen illasta läsnä, vaikka mitään erityistä syytä en sille löydä.

Rv 22+3
 
Minulla vihdoin loppui pahoinvointi :Clapping Hands Sign:. Olen ollut jo viikon oksentamatta. Tämä kesti siihen ehkä 21+5 asti, jonka jälkeen se loppui kokonaan, alkoi muistaakseni viikolla 6 joten aika kauan kesti. Joku päivä tuli silleen oksennusrefleksi, mutta mitään ei tullut ulos. Joten mä naaaaaaaautin täysillä nyt.
 
Millaisia masuja teillä on nyt? Huomasin, että vkon 23 aikana vatsa pullahti esiin🥰 nyt pitää nostella jumppahousuja ihan eri tavalla kuin vielä viikko sitten. Äitiysfarkut on vihdoin tilattu, samoin hame jotta on jotain, mitä pukea toimistolle päälle🤭 Tuon vatsan olemassaolon huomaa nukkuessa ihan eri tavalla, eikä tee enää mieli oleilla pitkiä aikoja selällään.

Lisäksi viime viikosta on rantautunut ihan hallitsemattomasti pörisevä suoli😂 herään öisin en pissalle vaan siihen, kun yritän urheasti ensin pidättää pierua sängyssä, kunnes lopulta epäonnistun siinä matkalla vessaan. Mies on kyllä sanonut että ei huolta, mut mulle JATKUVA piereminen toisen seurassa on vaan nounou🙈

Olen ollut myös selvästi tunteellisempi ja asiat muutenkin ärsyttää nyt ihan olemattomalla kynnyksellä. Juuri nyt on sellainen fiilis, että elän raskauteni toistaiseksi haastavinta aikaa. Huomaan myös jännittäväni lähestyvää sokerirasitustestiä. Hiilarit ja sokeri ovat nimittäin maistuneet viime aikoina…
 
Millaisia masuja teillä on nyt? Huomasin, että vkon 23 aikana vatsa pullahti esiin🥰 nyt pitää nostella jumppahousuja ihan eri tavalla kuin vielä viikko sitten. Äitiysfarkut on vihdoin tilattu, samoin hame jotta on jotain, mitä pukea toimistolle päälle🤭 Tuon vatsan olemassaolon huomaa nukkuessa ihan eri tavalla, eikä tee enää mieli oleilla pitkiä aikoja selällään.

Lisäksi viime viikosta on rantautunut ihan hallitsemattomasti pörisevä suoli😂 herään öisin en pissalle vaan siihen, kun yritän urheasti ensin pidättää pierua sängyssä, kunnes lopulta epäonnistun siinä matkalla vessaan. Mies on kyllä sanonut että ei huolta, mut mulle JATKUVA piereminen toisen seurassa on vaan nounou🙈

Olen ollut myös selvästi tunteellisempi ja asiat muutenkin ärsyttää nyt ihan olemattomalla kynnyksellä. Juuri nyt on sellainen fiilis, että elän raskauteni toistaiseksi haastavinta aikaa. Huomaan myös jännittäväni lähestyvää sokerirasitustestiä. Hiilarit ja sokeri ovat nimittäin maistuneet viime aikoina…
Täytyy sanoa että kyllä täälläkin on masu selvästi ollut tällä viikolla näkyvämpi vaikka ei tuota ole voinut enää moneen aikaan piilotellaan mutta nyt viimeistään ei vastaantulijallekaan jää asia epäselväksi 🤭 Nyt siis menossa rv21.

Itkuherkkyyttä minullakin ja aivan mitättömistä asioista joihin en normaalisti edes reagoisi mitenkään. Hermostun myös tavallista herkemmin ja on ollut kielenkannattimissa pitelemistä etten ihan kamalia sammakoita päästä suustani lasten kuullen :No Evil Monkey: varsinkaan kun niihin ei ole ollut mitään syytä.
 
Mullakin on nyt ihan selkeesti pullahtanut maha esiin tässä muutaman viime viikon aikana 😄 nyt 24+4. Tavallaan kivaa, mut tavallaan just ahdistaa, kun miettii miten talvella mahun vaatteisiin.. Mut onneks sitten mieheltä saan tarvittaessa huppareita jne 😂
 
Millaisia masuja teillä on nyt? Huomasin, että vkon 23 aikana vatsa pullahti esiin🥰 nyt pitää nostella jumppahousuja ihan eri tavalla kuin vielä viikko sitten. Äitiysfarkut on vihdoin tilattu, samoin hame jotta on jotain, mitä pukea toimistolle päälle🤭 Tuon vatsan olemassaolon huomaa nukkuessa ihan eri tavalla, eikä tee enää mieli oleilla pitkiä aikoja selällään.

Lisäksi viime viikosta on rantautunut ihan hallitsemattomasti pörisevä suoli😂 herään öisin en pissalle vaan siihen, kun yritän urheasti ensin pidättää pierua sängyssä, kunnes lopulta epäonnistun siinä matkalla vessaan. Mies on kyllä sanonut että ei huolta, mut mulle JATKUVA piereminen toisen seurassa on vaan nounou🙈

Olen ollut myös selvästi tunteellisempi ja asiat muutenkin ärsyttää nyt ihan olemattomalla kynnyksellä. Juuri nyt on sellainen fiilis, että elän raskauteni toistaiseksi haastavinta aikaa. Huomaan myös jännittäväni lähestyvää sokerirasitustestiä. Hiilarit ja sokeri ovat nimittäin maistuneet viime aikoina…
Älä hyvä nainen kiduta itteäs yrittämällä olla piereskelemättä. 😵 Se on niin tuskallista. Mulla on ibs ja kun ruvettiin seurustelemaan, niin yritin pidätellä ja sitten jouduin pidättelemään myös itkua, kun vatsaan koski niin pahasti. Onneksi mun mies puhui järkeä mun päähän, ja nykyään osaan suhtautua pieruihin neutraalisti tai huumorilla.

Täälläkin on (itku)herkkyyttä. Katsottiin eilen lasten kanssa Pikku Kakkosta ja rupes itkettämään, kun nalle oli sairaana ja kaveri huolehti siitä niin liikuttavasti. 🥲
 
Olen laiha ja pitkä joten minulla ollut pitkään jo vaikeuksia "peittää" sitä. Mutta en ole tietoisesti halunnutkaan sitä peittää. Olen käyttänyt sekä että normi vaatteet ja äitiysvaatteet. Omia housuja en ole käyttänyt ollenkaan, vaan äitiysvaatteet jos on ollut pakko laittaa housuja. Nyt 22+5 ja alkaa vähän tuntua että on "tukala" olo. Ei mitään varmaan verrattuna siihen mitä se olo tulee olemaan, mutta vähän jo alkaa tuntumaan että on kömpelömpi ja isompi ja on hankalampaa esim leikkaa varpaankynnet tai saada kengät jalkaan jne.
 
Takaisin
Top