Oireet

Olen laiha ja pitkä joten minulla ollut pitkään jo vaikeuksia "peittää" sitä. Mutta en ole tietoisesti halunnutkaan sitä peittää. Olen käyttänyt sekä että normi vaatteet ja äitiysvaatteet. Omia housuja en ole käyttänyt ollenkaan, vaan äitiysvaatteet jos on ollut pakko laittaa housuja. Nyt 22+5 ja alkaa vähän tuntua että on "tukala" olo. Ei mitään varmaan verrattuna siihen mitä se olo tulee olemaan, mutta vähän jo alkaa tuntumaan että on kömpelömpi ja isompi ja on hankalampaa esim leikkaa varpaankynnet tai saada kengät jalkaan jne.
Nimenomaan olo on kömpelömpi!
Lasten lelujen noukkiminen lattialta alkaa tuntua epämiellyttävältä kun kumartelee eteenpäin.
 
Mulla pullahti maha joskus ehkä 20 viikon tuntumassa, nyt 23 menossa. Ja ei ole varsinaisesti itkuherkkyyttä, mutta pinna on ihan jäätävän lyhyt 🙈
 
Onko kellään muulla jatkuvasti nälkä? Mietin alkoiko mun stressisyöminen taas tiistaisen neuvolakäynnin jälkeen vai oonko oikeasti vain nälkäinen. 🤔
 
Onko kellään muulla jatkuvasti nälkä? Mietin alkoiko mun stressisyöminen taas tiistaisen neuvolakäynnin jälkeen vai oonko oikeasti vain nälkäinen. 🤔
Hep! Toinen nälkäinen, silti oikeastaan mitään ei tee mieli syödä ja mahakin tuntuu jatkuvasti täydeltä vaikka on nälkä ja edellisestä ruokailusta olisi kulunut jo tunteja.
 
En oo huomannu että näläntarve olis hirveesti kasvanu. Ja mulla sama kuin Freyalla että maha tuntuu täydeltä melkeinpä koko ajan. Jo aamuisin pelkkä veden juonti saa vatsan tuntumaan täydeltä, ja en enää pysty syömään yhtä montaa ateriaa päivässä niin kuin ihan alkuraskaudessa tai ennen raskautta.
 
Täälä vähän joo ja ei 🤔 Jos ei koko ajan täysi tunne, niin ainakin heti jos syö jotain. Tuntuu siis, että kokoajan pitää syödä vähän, kun ei voi syödä paljoa kerralla.
 
Tänään havahduin siihen, että nänneistä tihkuu jo jotakin (ensimaidon?) kaltaista? Sellaista ihan kirkasta. Lisäksi nännipihat on jotenkin muhkuraisemmat, en tiedä 🙈
Nytkö se sitten jo alkaa 🤭
 
Ensimaito on muistaakseni tosi keltaista, mutta kyllä varmasti jotain nestettä voi tihkua jo näin etukäteen. Voihan sitä ottaa liivinsuojat käyttöön, jos siltä tuntuu.😁
 
Tänään havahduin siihen, että nänneistä tihkuu jo jotakin (ensimaidon?) kaltaista? Sellaista ihan kirkasta. Lisäksi nännipihat on jotenkin muhkuraisemmat, en tiedä 🙈
Nytkö se sitten jo alkaa 🤭
Mainitsemasi on juurikin tuota ensimaitoa, kolostrumia, jonka väri voi vaihdella läpinäkyvästä kellertävän oranssiin. Kuuluu asiaan ja tätä tihkumista voi tapahtua jo hyvinkin varhain, ne hormonit 😄
Älä ainankaan puristele liiaksi tai ala lypsää rintoja vielä tässä vaiheessa, maidontuotanto saattaa joillakin aktivoitua tästä. Lähempänä laskettua sitten 😊
 
Takaisin
Top