Oireet

Tänään 12+0 ja tuntuu että väsymys on vasta nyt tullut kunnolla päälle. Onko muilla tullut väsymys vasta ekan kolmanneksen lopulla? Ajoittaista väsymystä ollut aiemminkin, mutta pari viime päivää menneet todella sumussa ja tuntuu että tekisi mieli vain nukkua. 🥱😴
On ollut. Minulla oli alussa todella paljon tukilääkettä avuksi sillä oli ivf hoito. Joka teki sen että oireet pysyivät "poissa". Kun lääkettä aloin vähentää viikolla 10 ja loppui kokonaan viikolla 12, niin alkoi oireet. Oksensin heti lääkkeiden loputtua 2-4 kertaa päivässä, väsymys oli aivan kamala. Mutta nyt viikolla 14 nämä alkaa helpottaa jo.
 
Tää rintojen aristus ei ota loppuakseen ollenkaa. Jossain vaiheessa ajattelin et nyt se varmaan helpottaa mut ei.. tänään taas on sattunu niin kovasti ettei tiiä miten ois hyvä.
 
Täällä alkoi vko 15 tänään ja edelleen myös rinnat kipeänä.

Nyt alkaa myös ehkä jo maha vähän kasvaa, eikä ole enää vain turvotusta. Mieskin sanoi tänään, että alamaha tuntuu kovalta. Eli kai se kohtu siellä puskee esiin 🤔
 
Mulla on nyt pari kertaa tullut semmoista kipua, että alkaa jostain navan kohdalta ja säteilee jonnekkin tonne tosi alas, vähän kuin kohdun alapuolelle asti. En tiedä onko ne supisteluja vai mitä, mutta tosi outoja. Lisäksi molemmin puolin alavatsalla on semmoiset tietyt kohdat, joista aina ottaa tietyssä asennossa noustessa. Tiedä sitten mitä ovat 🤷🏻‍♀️ En usko että seksillä on vaikutusta, jos ei siinä ole mitään kipuja 🤔 Mekin ollaan ihan jatkettu ja lisäksi käyn tallilla ratsastamassa edelleen, eikä mielestäni ne ole vaikuttanut kipuihin
Kiitos vastauksesta😌 tajusin tässä muutaman päivän asiaa pohtineena, että ehkeivät mun tuntemukset olleetkaan supistuksia vaan niitä liitoskipuja. Yllätyin vaan kuinka voimakkaina ovat alkaneet tuntua.
 
Mulla on ollut välillä sellaista tasaista pakotuksen tunnetta kohdun alueella, minkä oon tulkinnut kohdun kasvusta johtuvaksi, mutta ei sellaisia tuntemuksia mitkä mieltäisin supistuksiksi (tosin en tiedä varmaksi miltä supistukset tuntuvat).

Ainakin netistä löytyvän tiedon perusteella orgasmin ei pitäisi olla mitenkään vaarallista tai haitallista, jos on normaali raskaus eikä komplikaatioita. Varmaan silloin, jos on jotenkin tosi supistusherkkä kohtu tai muuten synnytys meinaa käynnistyä liian aikaisin, niin voi olla riskialtista. 🤔

Yksi ystävä sanoi rauhoittavasti, että hänelläkin alkuraskaudesta oli paljon huolia ja pelkoja erilaisista arkipäiväisistä asioista, jotka voisivat aiheuttaa supistuksia/saada sikiön "putoamaan pihalle". Vältteli urheilua, seksiä, juoksuaskelia jne. Sitten taas kun raskauden lopussa oli yliajalla ja tarkoituksella yritti ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot saadakseen synnytyksen käynnistymään (eikä mitään vaikutusta), niin huomasi, että aika tiukasti se kohtu siellä pysyy kiinni ja vauva turvassa, kunnes aika on kypsä 😅
Voi kiitos näistä rauhoitteluista☺️ en siis yhtään epäile, etteikö bebe paikoillaan pysyisi. Jotenkin vain säikäytti niin voimakas, uusi kipu. Ja tosiaan luulen nyt että kyseessä on liitoskivut, ei supistukset.
Supistuksia olen muutaman kerran tuntenut menkkojen yhteydessä, mutta nämä tuntuu tosi alhaalla, ihan emättimessä asti ja kovina vihlaisuina.. nyt muutaman päivän ollut taas helpompaa😇
 
Juon aina aamuisin vitamiinejä, ja huomaan että niistä tulee huono olo :crying-face: . Pitäisi vissiin siirtyä johonkin muuhun juomaan.
 
Juon aina aamuisin vitamiinejä, ja huomaan että niistä tulee huono olo :crying-face: . Pitäisi vissiin siirtyä johonkin muuhun juomaan.
Vitamiinit tyhjään vatsaan saa kyllä kenen tahansa voimaan huonosti. Parasta ottaa ruoan kanssa. Imeytyvätkin silloin paremmin.
 
Takaisin
Top