Oireet

Itsellä alkoi tänään (rv 5+1) pahoinvointi. Vielä en ole kuitenkaan oksentanut.
 
Mulla on ollut menkkamaisia kipuja melkeinpä päivittäin jo menkkojen oletetusta alkupäivästä ja vähän ennen, päänsärkyä vaihtelevasti, tissit kipeet jo puolesta välistä kiertoa (tää on normaalia, mutta on jatkunut), väsymystä, heikotusta pidempään seistessä ja huomaan olevani herkästi ärtyisämpi.. Toivon, ettei pahaa oloa tulis 🥹 Ja toivottavasti ne ei sullakaan @Foreverfever oo kovin voimakkaat sitten 🙏🏻
 
Ei tee mieli suklaata, nälkä usein ja hengästyy helposti. Ja väsyttää. Vielä ei pahoinvointia onneksi!
 
Mulla ei ole oikein mitään oireita vielä ja pelottaakin että ei tästä mitään tuu (eilen aamulla ja tänään iltapäivällä hailakat plussat). Vähän tukkoinen olo ja niistää pitää usein ja vähän väsynyt olo mutta mitään muita tuntemuksia ei ole - edes rintojen arkuutta. 😟
 
Olin varautunut, että mitään oireita ei ole ennen 5. raskausviikkoa, mutta kyllä vain on ollut! Vatsan nippailut ja kihelmöinti alkoi jo oletetun kiinnittymisen jälkeen (siirrettiin 5 pv blasto), tätä jatkui sieltä asti. Dpo 12 -> hengästyin selvästi pienemmissäkin mäissä kävellessä, erityisesti, jos puhuin samaan aikaan. Välillä illalla on palellu tosi paljon ja jalat on ollu pedissä kylmät. Epäilin jo raskautta, kun rinnat ei olleetkaan kipeät, kuten yleensä menkkoja ennen. Nyt lähempänä menkkojen oletettua ajankohtaa ne on kuitenkin hieman ikäänkuin särkeneet sisältäpäin. Mahanippailu on muuttunut nyt ajoittain lieviksi menkkamaisiksi kivuiksi. Jos en olisi testiä tehnyt, olisin jo kyllä varma raskaudesta, vaikka tätä en koskaan ennen olekaan kokenut.
 
Aika vähän on mitään. Välillä pientä kramppailua, etenkin iltaisin. Palelua on selvästi enemmän ja muutaman kerran on ollut niin väsy yllättäen, että nukahdin istualleen. Ehkä myös pienesti tulee huono olo jos syön/juon paljon kerralla. Muuten aika normaalit olot nyt 4+0 vielä.
 
Tissit on kipeet ja mahasta nippailee aina välillä, väsymystä ja nyt on alkanu voimakkaampana tää, et alkaa päässä heittää, kun nousee ylös 🙄
 
Tää varpaiden palelu! Vaikka ollaan kylässä kerrostalossa (jossa on paljon lämpimämpi kuin meillä kotona), varpaat on ihan jäässä!
 
Täällä kans palelu lähtenyt uusiin sfääreihin. Varsinkin yöllä palelee niin, että 2 paitaa päällä ei riitä ja nukkuminen on välillä vaikeeta sen takia. Kuumavesipullo ens yöksi jalkoihin!
 
Tosi jännä toi palelu, mulla oli sitä vaan viime viikon ja mä oon alkanu hikoileen öisin 😂 tai siis palelen normistikin välillä, mut oli oikeesti kylmä ja vilunväristyksiä sekä lämmönnousua. Nukun aina villasukat jalassa, niin nyt oon harkinnu ja parina yönä otin poiskin 😅
 
Mulla oli tuota voimakasta palelua varsinkin ennen plussaamista ja muutama päivä sen jälkeen, mutta nyt sitä ei ole n. viikkoon enää ollut (tänään rv 5+1). Itselläni selvin oire, joka jatkuu edelleen, on ollut rintojen kipeys. Lisäksi tänään tunsin ensimmäistä kertaa pahoinvointia. Kolme kertaa päivän aikana tuli sellainen lyhyt 10 min kestoinen pahoinvointiaalto, joka sitten lievittyi pois. Toivottavasti ei nyt ala ihan kauheaksi yltyä. Minua jotenkin jännittää etukäteen tuo pahoinvointi sekä myös väsymys, että jos ne menevät kauhean vaikeiksi, niin miten sitä esim. töistä selviää 🙈 Milläköhän viikoilla väsymystä voi yleensä odottaa alkavaksi?
 
Ainiin ja hengästyminen! Se on ollut ihan selkeä raskausoire myöskin. Tunnen oman kuntoni aika hyvin (harrastan aika paljon liikuntaa ja lenkkeilen joka päivä koirien kanssa), ja nyt huomaan, että hengästyn ihan sellaisissa suorituksissa, jotka yleensä eivät tunnu missään. Esim. ylämäen kävely ihan rauhallisesti tai vain puhuminenkin pitempään 😅
 
Mä oon 5+6 ja eilisen messupäivän vastapainoksi oon nukkunu viime yönä 9h ja tänään päikkärit 😅 Ei oo oikeen jaksanu tehä mitään, paitsi käytiin kaupassa ✌🏻 saas nähä paheneeko se tästäkin vielä. Ja itse asiassa tota hengästymistäkin, mut se voi kyllä olla kans monen asian summa!
 
Mulla menossa rv4+3-5 ja kuluneen viikon aikana olen bongannut seuraavaa:

-Turvotus ja lisääntynyt vessassa käynti
-Lyhyet viiltävät/repäisevät kivut alavatsalla
-Kihelmöintiä ja kevyttä kramppia alavatsalla ja reisissä
-Kasvanut ruokahalu
-Hetkittäistä etomista, mikä menee ohi kun pistän jotain suuhun
-Nännit hieman arat, yleensä mulla ei ole lainkaan kierron aikana
 
Mua häiritsee, kun en saa nukuttua kunnolla 🙄 heräilen ihan jatkuvasti.. Ja nyt sit yhden heräilyn yhteydessä huomasin, että tuli sellasta lievää pahaa oloa, joka onneksi nyt herätessä oli jo vähän helpottanut.
 
Nyt kai rv 4+4 eikä juuri mitään oireita. Silloin tällöin harvakseltaan hetken on ollut lievää menkkamaista tunnetta alavatsalla. Pari kertaa lievää nopeasti ohittunutta pahoinvointikohtausta.
 
Mulla alkoi eilen eli 5+4 lievä pahoinvointi, melkein kaikki lämmin ruoka ja varsinkin rasvainen ruoka rupes ällöttämään enkä pystyny oikein syömään kun jotain raikasta. Ja jos nälkä pääs liian kovaksi niin tuli tosi huono olo. Toivottavasti ei tästä pahene😅 ja muita oireita on nyt ollu väsymys, turvotus, palelu, hengästyminen, ajoittainen nivuskipu ja rinnat on täyteläiset ja ajoittain tosi arat. Lisäks vatsaa vihloo ajoittain monestakin eri kohtaa😄
 
Eilen illalla ja yön aikana nippaili vatsalla, molemmin puolin alavatsaa. Vähän pelästyin että jokin on pielessä, mutta tänään kun soittelin neuvolaan niin jäi aika lohdullinen fiilis kyllä että normaalia on 🥰 nyt neuvolankin laskujen mukaan tänään on 4+6, väsyttää ja viluttaa. Yleensä mulla on aina kuuma ja hiki 😄 odotan toisaalta vähän uteliaanakin, että minkähän tasoista pahoinvointia on tiedossa vielä, jos tulee lainkaan.
 
Huomenta. Oletettu 5+0 ja aamupuuron saa väkisin kauhoa naamaan🤢 Jatkuvasti tarve nieleskellä ja vatsaa kiertää. Nytkö tämä sitten alkaa🫣😅
Jotenkin olin osannut varautua, että ainakin aamupala menee vaihtoon jossain vaiheessa.
 
Takaisin
Top