Oireet

Mulla oli 5+0 todennäköisesti ruokamyrkytys. Yöllä heräsin mahakipuun ja oksensin. Huonoa oloa oli koko päivän ja kuume nousi 38 asteeseen. Iltaa kohden kuitenkin jo helpotti ja seuraavana päivänä olo ok. Kuitenkin useamman päivän näkyi vessassa käydessä, että suolisto poisti jotain bakteeria (en nyt tähän kuvaile tuotosta enempää). En tiiä, mistä tuli, mutta jonkunhan on täytynyt vatsaan käydä.
Musta tääkin kuvaus sopii noroon. Ulosteet on pitkään tosi epänormaaleja noron jälkeen. Meillä lapset sairasti myös ni valitettavasti jouduin näkemään useammat 💩🤭
 
Onko muita alkanut ahdistaa selällään nukkuminen? Mä havahdun nyt useamman kerran yössä siihen, että olen kierähtänyt kyljeltä selälleni. Nukun siis yleensäkin kyljellään ja monesti herään aamusta selällään, mutta nyt kun tiedän että selällään nukkumista tulisi pian alkaa välttää, niin tuntuu että siitä on muodostunut peikko. Putkityyny selän takana ei ole auttanut kuin ihan kerran, pari. Käännyn silti useamman kerran yössä.
Mies kysyi tuossa hiljan että mitä toivon synttärilahjaksi. Todennäköisesti jotain u mallista raskaustyynyä, mikä blokkais mun yölliset kierähtämiset. Petite cherie -merkin tyynyä olen miettinyt.
 
Ei oo vielä (11+1) mietityttänyt ja haitannut selällään nukkuminen. Teen sitä siis myös joka yö. Monesti nukun kuin vauvat kädet pään yläpuolella 🤭 pitänee perehtyä noihin tyynyihin, kun alkaa olla tarve nukkua kyljellään.
 
Duodeciminin mukaan selällään nukkuminen saattaa haitata sikiön kasvua loppuraskaudessa, joten onhan tuonne vielä aikaa. Muissa lähteissä puhutaan vain verenkierron parantumisesta vasemmalla kyljellä nukkuessa, kun vatsa kasvaa.
 
Eilinen loppu päivä ja ilta meni näissä merkeissä. Pääsin kuivumaan ripulin takia sen verran että kävin päivystyksessä pari tuntia tipassa ja saamassa lääkettä pahoinvointiin.
Lääkäri kirjoitti myös viikon sairaslomaa eli palaan töihin vasta elokuussa kun oon kesän työttömänä.
 

Liitteet

  • IMG_20240525_195442_01.jpg
    IMG_20240525_195442_01.jpg
    97.8 KB · Katsottu: 18
Kyllä mä vielä selällään nukun. Sitä tosiaan suositellaan vältettävän pidemmillä raskausviikoilla, ja ainakin mulla on joka kerta alkanu viikkojen kasvaessa tulla niin huono/oksettava olo selällään ollessa että on pakosti mentävä kyljelleen.

Neljäskissa tsemppiä toipumiseen!
 
Mä nukun välillä myös vielä selällään, mutta en oo ajatellut sen kummemmin asiaa. Kyljellään ollessa nukun mieluummin oikeella kyljellä 😄 osin sen takia, kun avanne on oikealla alavatsalla eikä oo närästystäkään juuri ollut.

@neljäskissa hyvä, että sait hoitoa, nyt vaan lepoa 🙏🏻
 
Onko muilla ollut minkälaisia tuntemuksia tässä vaiheessa alavatsalla? Täälä menkkamaiset jomot on pääasiassa loppu, välillä tulee jotain pientä. Mutta nyt on ainakin viikon ollut oikealla puolella pientä kipua 🤔 Muistuttaa vähän vatsalihaskipua, eli esim noustessa tai jännittäessä kipuilee vähän, ei levossa. Vasemmalla on ollut alusta asti tuikkimista, myös levossa. Varhaisultrassa pikku tyyppi hengaili vasemmalla, joten mietin onko istukka kiinni sillä puolella (voiko sen tuntea? 😂)
Mutta tuo oikea puoli vähän ihmetyttää, on sen verran "terävää". Mitähän lie 🤔
Eli mitä tuntemuksia muilla?
 
Mulla oli menkkajomojen tapaisia tuntemuksia reilun vuorokauden viime viikolla. Ja repäisykipuja säännöllisesti silloin kun reippaammin lähtee liikkeelle mutta tuollaista jännityskivun tyyppistä en tunnista.

Parane pian, neljäskissa!
 
Onko muilla ollut minkälaisia tuntemuksia tässä vaiheessa alavatsalla? Täälä menkkamaiset jomot on pääasiassa loppu, välillä tulee jotain pientä. Mutta nyt on ainakin viikon ollut oikealla puolella pientä kipua 🤔 Muistuttaa vähän vatsalihaskipua, eli esim noustessa tai jännittäessä kipuilee vähän, ei levossa. Vasemmalla on ollut alusta asti tuikkimista, myös levossa. Varhaisultrassa pikku tyyppi hengaili vasemmalla, joten mietin onko istukka kiinni sillä puolella (voiko sen tuntea? 😂)
Mutta tuo oikea puoli vähän ihmetyttää, on sen verran "terävää". Mitähän lie 🤔
Eli mitä tuntemuksia muilla?
Minusta tuolla häpyluun yläpuolella on tuntunut kiristelyä nyt vähän enemmän. Uskon sen liittyvän kohdun kasvuun. Liikkuessa voi myös tuntua tuolla alueella tuntemuksia. Niitä on vaikea kuvailla, kun ei se kipua ole 😁
 
Minusta tuolla häpyluun yläpuolella on tuntunut kiristelyä nyt vähän enemmän. Uskon sen liittyvän kohdun kasvuun. Liikkuessa voi myös tuntua tuolla alueella tuntemuksia. Niitä on vaikea kuvailla, kun ei se kipua ole 😁
Miulla on kans ollu nyt erilaisia tuntemuksia just häpyluun yläpuolella. Tuo kiristely on varmaan just se oikee sana sille, ei satu mut tuntee et jotain tapahtuu. Uskon kans liittyvän kohdun kasvamiseen.

Tissien kipu on vähentyny huomattavasti, mut nännikipu ei kyllä oo hävinny mihinkää. Etenki iltasin ku menee nukkumaan ni pelkästään peiton hipasu nänneihin saa vähintään irvistämään kivusta. Toivottavasti pikkuhiljaa alkais sekin helpottaa.
 
Onko joku muu seuraillut omaa verenpainetta? Mulla ollut nyt viikon aikana huimaavaa oloa ja verenpaine aika alhainen 90/60.
 
Onko joku muu seuraillut omaa verenpainetta? Mulla ollut nyt viikon aikana huimaavaa oloa ja verenpaine aika alhainen 90/60.
Mullakin yllättävän alhainen, kun oon tottunut vähän korkeampiin arvoihin. Luulen että kahvin ja nikotiinin lopettaminen myös osaltaan ovat laskeneet paineita, ja ymmärsin että raskaus voi laskea verenpainetta itsessään. Välillä mua huippaa kun nousen liian nopeasti ylös.
 
Minulla alkoi oksentelu noin viikolla 9. Ja nyt pari viimeistä viikkoa niin tuntuu että oksentaminen vain yltyy. Viikoilla 9-10 se oli kerran päivässä. Viikosta 10 eteenpäin se on alkanut olla kaksi kertaa päivässä. Ja nyt tällä viikolla kun alkoi 12+ niin olen oksentanut jopa 4 kertaa yhtenä päivänä 😵‍💫. Alkaa olla aika poikki olo 🫣. Luulin jotenkin että alussa olisi oksentamista joka hellittäisi jo tässä vaiheessa
 
Minulla alkoi oksentelu noin viikolla 9. Ja nyt pari viimeistä viikkoa niin tuntuu että oksentaminen vain yltyy. Viikoilla 9-10 se oli kerran päivässä. Viikosta 10 eteenpäin se on alkanut olla kaksi kertaa päivässä. Ja nyt tällä viikolla kun alkoi 12+ niin olen oksentanut jopa 4 kertaa yhtenä päivänä 😵‍💫. Alkaa olla aika poikki olo 🫣. Luulin jotenkin että alussa olisi oksentamista joka hellittäisi jo tässä vaiheessa
Tsemppiä! ❤️

Mustakin on nyt muutaman edellisen päivän aikana tuntunut että pahoinvointi tulee oahoinvointilääkkeiden läpi🥲 toki syön niitä nyt pienimmällä annostuksella eli varaa olisi nostaakin annostusta. Olin jotenkin myös ajatellut että se oahoinvointi alkais kohta helpottamaan että voisi kokeilla olla ilman lääkettä. Taidan kuitenki vielä hetken niitä käyttää ennen tauotuksen kokeilemists..
 
Tää nenän tukkoisuus on raivostuttavaa! Allergialääkettä mennyt jo pari viikkoa eikä juuri apua, eli johtuuko tästä raskaudesta 🤷‍♀️
 
Tää nenän tukkoisuus on raivostuttavaa! Allergialääkettä mennyt jo pari viikkoa eikä juuri apua, eli johtuuko tästä raskaudesta 🤷‍♀️
Raskaudesta johtuvaa todennäköisesti. Minulla ollut plussasta asti nenä enemmän tai vähemmän tukossa eikä allergioita ole.
 
Just kun muutamat viimeiset päivät turvotus ollut vähäisempää niin sitten tää nenä 🤦‍♀️ ilmeisesti joku balanssi on oireissa oltava 🤣
 
Takaisin
Top