Pyysin ensimmäisellä neuvolakäynnillä psykologin aikaa, mutta mulle kerrottiin, että aikoja ei ole. Omakannasta kuitenkin luin psykologin lausunnon, jonka mukaan oli epäselvää, miksi halusin ajan ja sen takia en sitä saanut. Ilmeisesti neljä keskenmenoa itsessään ei ole riittävä syy vaan minun olisi pitänyt tuoda selvemmin esille jaksamiseen liittyviä ongelmia. Olin niin raivoissani, mutta kyse oli ilmeisesti väärinkäsityksestä ja neuvolatäti oli kyllä todella pahoillaan tapahtuneesta. Ehkä olen niin tottunut asioimaan yksityisellä sektorilla, että en ymmärtänyt ettei julkisella puolella kiinnitetä niin paljon huomiota henkiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen.
No onhan tuo uskomatonta toimintaa heiltä
Enkä tykkää tosta ajatuksesta, että pitäisi olla jaksamaton tms. että voi saada (keskustelu)apua. Ennakointi ois vallan fiksua näissä tapauksissa. Se jaksamattomuus voi iskeä vaikka synnytyksen jälkeisenä masennuksena ja pohjalla onkin vaikka just km-kokemukset
Toivottavasti saat nyt apua 
ja tietysti vastavuoroisesti kiukuttelen miehelle paljon enemmä ku ennen ja loukkaannun tosi helposti. Hetken aina ku puhaltelee niin pystyy jo käsittelee asiat normaalisti ja menee pyytää anteeksi :angelic:

Mulla on jotenkin huijattu ja välillä vähän epätoivoinen olo kun puksutetaan jo 11+ risat eikä tää lopu. En ollut varautunut tämmöiseen pitkäkestoiseen krapulaan
tiedän että voisi olla pahemminkin ja voisin vaikka oksennella monta kertaa päivässä tai olla tipassa, mutta jotenkin se ei nyt jaksa yhtään lohduttaa. Tuntuu ettei tää lopu ikinä. Epäreiluinta tässä on se että vapaa-ajalla sitten vaan makaan, kärsin tai valitan kun mikään ei helpota, ja nukkumaanmenokin on aika haastavaa. Unessa ei oo paha olo, toivon että voisin vaan nukkua pari viikkoa ja kun heräis niin tää olis ohi ja vois alkaa nauttia tästä raskaudesta. Tän olon ja näiden keskenmenopelkojen keskellä tuntuu että en oo nauttinut ja iloinnut tästä vielä yhtään ja se tuntuu kurjalta, kohta kolmannes on hujahtanut ihan "hukkaan". Esikoisesta otin masukuvia ja fiilistelin varhaisultrakuvia ja olin ihan.. onnellinen. 

Kerrotaan ehkä esikoiselle sen jälkeen. Se on vähän ihmetellyt kun mami on koko ajan vähän kipeä ja kiukkuinen ja jotenkin varoo mua nyt tosi paljon. 

Mulla tuli myös arpia kkm raskaudessa (päättyi kaavintaan 10+6), mutta nyt en oo huomannut, vaikka on jo (puolen tunnin päästä