Oireet

Täällä on hyvin rauhallinen ja hiljainen tapaus. Aiheuttaa kyllä helposti huolta varsinkin kun "kaikilla muilla" on niin "vilkas" ja "voimallinen" lapsi kyseessä. Voiko omani olla terve ja normaalin kun ei punge vatsanahasta läpi ja liikkeet tuntuu hetken verran iltaisin?

Huomaa, että olen ollut taas liian kauan yksin pelkojeni kanssa. Onneksi on tällä viikolla ultra ja neuvola. Ja neuvolapsykologi!
 
Täällä on hyvin rauhallinen ja hiljainen tapaus. Aiheuttaa kyllä helposti huolta varsinkin kun "kaikilla muilla" on niin "vilkas" ja "voimallinen" lapsi kyseessä. Voiko omani olla terve ja normaalin kun ei punge vatsanahasta läpi ja liikkeet tuntuu hetken verran iltaisin?
Mun mielestä oppaissa sanotaan, ettei vauvojen liikkumista kannata verrata toisiinsa, kun ovat kaikki niin yksilöitä. Mutta hyvä, kun pääset kontrolleihin! Täällä suurimman osan ajasta aktiivinen poitsu, mutta joskus on myös niitä hermoja raastavia hiljaisia päiviä. Eilen majaili niin alhaalla, että potkut tuntui lähinnä rakossa ja olin taas koko päivän vähän ahdistunut ja huolissani. Yöllä vauvan hikkakin tuntui rakossa! Vauva nousee kuitenkin yöllä aina ylemmäs ja tänään aamulla oli keksinyt uuden jutun eli polki molemmilla jaloilla kohdun yläseinää vasemmalta oikealle ja takaisin. Tuntui ihan siltä, kun kissa leipoo jaloillaan.

Olis kiva, jos vois jotenkin kurkistaa aina silloin tällöin mahaan ja katsoa, mitä siellä puuhaillaan. Joku pieni kotiultra. Dopplerin laukkakompista olen yrittänyt arvuutella, miten päin vauva oikein majailee. Pitkään ääni kuului tehokkaimmin vasemmalla vähän navan alapuolella, mutta eilen äänet kuului ihan alhaalla keskellä lähes luiden kohdalla.
 
Välillä rauhallisia päiviä ja sitten tämmöisiä kun tänää että tuntuu bileet olevan mahassa ja millon mistäkin kohtaa puskee. Välillä tuntuu iha kunnolla nuo ja huusinki jo miehelle että tuija käskee sun poikaa rauhoittuu ku tulee kohta läpi :hilarious: nyt kun itellä pahoinvointi tullu takas niin ihana huomata et pieni silti tuolla liikkuu paljon, rauhottaa omia hermoja..
 
Täällä on hyvin rauhallinen ja hiljainen tapaus. Aiheuttaa kyllä helposti huolta varsinkin kun "kaikilla muilla" on niin "vilkas" ja "voimallinen" lapsi kyseessä. Voiko omani olla terve ja normaalin kun ei punge vatsanahasta läpi ja liikkeet tuntuu hetken verran iltaisin?

Huomaa, että olen ollut taas liian kauan yksin pelkojeni kanssa. Onneksi on tällä viikolla ultra ja neuvola. Ja neuvolapsykologi!

Ymmärrän huolesi, mutta siihen liikeiden tuntemiseen vaikuttanee niin monia asia, että jos tuntee iha lieviäkin niin ne lasketaan ihan yhtä lailla kuin voimakkaatkin ja toiset ei vielä ennen vk 30 tunne kovin hyvin.

Mulla on pääasiassa tuntunut jo päivittäin pitkin päivää liikkeet ja sitten yksi aamu ja aamupäivä ei tuntunutkaan yhtään mitään vaikka kyljellä pötkötteli ja siitäkös vasta paniikin sain aikaiseksi :arghh: mutta äitiyspolin kätilö oli puhelimessa hyvin rauhoitteleva ja sanoi että näillä viikoilla (silloin 26+jotain) ei välttämättä koko ajan tunnu että juo sokerista iso lasi ja odottele rauhassa vielä ja jos huolettaa edelleen niin saa mennä sinne suoraan vaan käyrään :) sokerinen auttoi ja liikkeet löytyi oli ilmeisesti vaan monotellut istukkaa joka on mulla edessä niin ei tuntunut.

Välillä tosiaan kaipaisi sitä tarkistusluukkua kun on nin kummia tuntemuksia niin haluisi nähdä mitä siellä oikein puuhataan :wtf
 
Onhan näitä liikkeitä tuntunut jo vko 16 alkaen. Ja päivittäin. On vaan pitkiä hiljaisia hetkiä kohdussa ja ei mitään kipeetä punkemista. Oli ultrassa kuitenkin laitettu liikkeet ++, joten mikä lienee todellisuus sitten.

Nyt 28+6
 
Meillä kanssa on myös niitä rauhallisia päiviä, ja silloin sitä alkaa miettiä kaikenlaista..

Mutta seuraavana päivänä saattaakin olla sellaiset bileet, että mietin nukkuuko tämä tapaus ollenkaan :smiley-bounce013. Mutta niinhän se on itse kullakin, aina ei jaksa.
 
Niin totta tuokin. Mietin itse, että minkäköhänlainen yökukkuja tästä on tulossa. Mulla väsymys painaa aina ihan valtavasti ja esikoisen vauvavuosi oli unenpuutteen takia haastava. Imetys loppui 8kk iässä kun en enää yöllä jaksanut imettää ja päivällä ei sit pojulle enää maistunutkaan. Piti touhuta kaikkea muuta. Nyt en tiedä miten tämän kanssa käy...

Oliko sulla Bess81 esikoinen kyseeessä?
 
Tämä on meidän kolmas:happy:.

:Heartred

Onko kaikki lapset olleet samama tavalla aktiivisia/rauhallisia? Entä ovatko synnyttyään olleet samanlaisia kuin odotusaikana?

Kuinkakohan hyvin tempperamentti pitää paikkansa jo kohdussa?
 
Tässä kovasti yrittänyt muistella. Esikoinen oli mahassa rauhallisin, ja myös muuten todella kiltti lapsi. Toinen olikin sitten vilkkaampi tapaus. Joten tästä kaverista taitaa tulla ihan mahdoton.
 
Mulla esikoinen oli kyl mahdoton hulivili mahassa, ja sitä hän oli myös synnyttään :hilarious:
 
Hmm.. eli tämä omakin esikoinen on mahdollisesti melkoinen hulivili kun nyt jo tuntuu että vatsassa on tasmanian tuholainen. Eilen illalla hän päätti kääntää itsensä aivan poikittain ja nyt venyttelee aina välillä niin että sattuu ja jakelee nyrkin iskuja tai potkuja välillä aivan alavatsallekin, huh huh ja vielä olis 11 viikkoa jäljellä... :smiley-angry026
 
Pahoinvointi on saapunut uudelleen:sour:.. Ja tekisi mieli vaan nukkua. Yöllä tulee herättyä sen verran monesti, että päivällä ei oo kyllä minkään sortin energiaa:singing:.
 
Onneks ei oo itelle palannu pahoinvointi :shy: Toki jos menee yli 2h syömättä, niin sit alkaa tekee kyl pahaa :brb:
 
Mua nälättää ihan koko ajan. Mahaan ei mahdu enää kovin paljon, mikä on vähän ongelma työpaikkaravintolan uudessa buffetissa.. Ja jäätävä himo saada pullaa ja kakkua ja keksiä ja karkkia ja sipsejä, mut kun radi niin syön sit kuitenkin pääsääntösesti vaan marjoja ja hedelmiä. Tai no, ehkä joskus menee pari ohutta piparia tai puolikas munkki kahvin kanssa :angelic:. Ja pieni karkkipussi, kun harmitti joku työasia.

Ja kaikki asiat haisee ihan hirveän voimakkaalle. Varsinkin pakokaasu tai savun haju tekee nopeasti tosi huonon olon. Alkuraskaudessa oli sama, mut näköjään tullut uudestaan nyt.
 
Mua nälättää ihan koko ajan. Mahaan ei mahdu enää kovin paljon, mikä on vähän ongelma työpaikkaravintolan uudessa buffetissa.. Ja jäätävä himo saada pullaa ja kakkua ja keksiä ja karkkia ja sipsejä, mut kun radi niin syön sit kuitenkin pääsääntösesti vaan marjoja ja hedelmiä. Tai no, ehkä joskus menee pari ohutta piparia tai puolikas munkki kahvin kanssa :angelic:. Ja pieni karkkipussi, kun harmitti joku työasia.

Ja kaikki asiat haisee ihan hirveän voimakkaalle. Varsinkin pakokaasu tai savun haju tekee nopeasti tosi huonon olon. Alkuraskaudessa oli sama, mut näköjään tullut uudestaan nyt.
Hajut mullakin tullu nyt tosi voimakkaina!
 
Mulla on kummasti nälkä poies, mut johtuiskoja siitä on parikiloinen tyyppi majailee poikittain ylävatsalla :hilarious: iskuja satelee joka suuntaan ja veenytellään nii et hyvä ettei tuu kyljistä ulos. Jos pitöö temperamentti paikkaansa kohdun ulkopuolellaki niin tästä tulee yks hulivili kyllä :arghh::hilarious:
Unet kadonnu mutta tää yökukkuja on alkanu nyt nukkuu öisinki ja päivisin myllää masussa paljon, jee. Kunha vaan itekki sais öisin nukuttua, menee ehkä 50/50 hyvät ja huonot unet.
 
Musta tuntuu et kaikki aistit on todella herkät:wtf::grin. Ja ummetuksesta kärsin alkuraskauden, niin nyt sitten päinvastoin:sour:. Etova olo kun puskee, ei tee mieli syödä yhtään mitään. Tuorepuristettu kylmä appelsiinimehu on hyvää.
 
Takaisin
Top