Pyysin ensimmäisellä neuvolakäynnillä psykologin aikaa, mutta mulle kerrottiin, että aikoja ei ole. Omakannasta kuitenkin luin psykologin lausunnon, jonka mukaan oli epäselvää, miksi halusin ajan ja sen takia en sitä saanut. Ilmeisesti neljä keskenmenoa itsessään ei ole riittävä syy vaan minun olisi pitänyt tuoda selvemmin esille jaksamiseen liittyviä ongelmia. Olin niin raivoissani, mutta kyse oli ilmeisesti väärinkäsityksestä ja neuvolatäti oli kyllä todella pahoillaan tapahtuneesta. Ehkä olen niin tottunut asioimaan yksityisellä sektorilla, että en ymmärtänyt ettei julkisella puolella kiinnitetä niin paljon huomiota henkiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen.
No onhan tuo uskomatonta toimintaa heiltä Enkä tykkää tosta ajatuksesta, että pitäisi olla jaksamaton tms. että voi saada (keskustelu)apua. Ennakointi ois vallan fiksua näissä tapauksissa. Se jaksamattomuus voi iskeä vaikka synnytyksen jälkeisenä masennuksena ja pohjalla onkin vaikka just km-kokemukset Tää aiempien keskenmenojen huomioimattomuus on kyl linjana täälläkin Toivottavasti saat nyt apua