Oireet

Mulla on ollut viikon ajan kova väsymys sekä paleltaa koko ajan. Hajuaisti tuntuu tarkemmalta ja pieniä etomisen aaltoja on tullut. Ennen plussaa/plussauksen aikaan oli kovia vatsakipuja mut ne tuntuu nyt helpottaneet.
 
Vaikka "tiesin" jo olevani raskaana, niin plussasin vasta tänään (eilen näin kyllä jo viivan, mutta mies ei), joten helppo listata oireet ennen plussaa

- kova väsymys
- muuttunut uni
- ärsyyntyminen suunnilleen kaikesta
- palelu ja kun mittasin lämmöt, ne on olleet koko ajan iltaisin 37-37,5 c
- ihon nopea ja vahva rasvoittuminen, finnirykelmät kasvoissa
- pientä nippailua
- oma haju tuntuu kovin voimakkaalta
- suklaan himo (tämä oli edellisessä kkm appelsiinimehu)
 
Palelee ja väsyttää, välillä vähän jomotellu alavattaa.

Ja lisäksi tekee koko ajan mieli syyä jotaki mut se nyt liittyy vaan tupakan lopetukseen. Oon jo tässä vuorokauden aikana mm. syöny lasten karkit kaapista ja epätoivosesti lusikoinu kuivia kaurahiutaleita suoraan purkista suuhun :facepalm::hilarious:
 
Täällä alkoi eilen vahvemmat nippailu ja nyt taas illasta tuntuu kovin selkeästi. Keltis vasemmalla, mutta tuntemuksia myös oikealla. Mietin, voisikohan kiinnittymiskohta olla siinä? :confused005 Illan turvotus on myös alkanut, samoin hetkittäinen etominen ja närästys :pale
 
Mulla taas hyvin oireetonta. Ainoa oire on vilutus. Pelottaa et onhan kaikki hyvin... Viime raskaudessa oli kovia vatsakipuja näillä viikoilla. Nyt oli vaan plussauksen aikaan ja siihen loppui.
 
Mulla taas hyvin oireetonta. Ainoa oire on vilutus. Pelottaa et onhan kaikki hyvin... Viime raskaudessa oli kovia vatsakipuja näillä viikoilla. Nyt oli vaan plussauksen aikaan ja siihen loppui.

Mulla nyt enemmän kipuja, kun viimeksi ja viimeksikin kaikki meni hyvin 8+5 saakka, joten ei taida kertoa onneksi mitään kivut tai kivuttomuus tässä vaiheessa. Ymmärrän kyllä huolen heräämisen, mutta uskon, että pienellä on kaikki hyvin :Heartred
 
Mulla taas hyvin oireetonta. Ainoa oire on vilutus. Pelottaa et onhan kaikki hyvin... Viime raskaudessa oli kovia vatsakipuja näillä viikoilla. Nyt oli vaan plussauksen aikaan ja siihen loppui.

Kaikki on ihan varmasti hyvin.
Raskaudet osaa olla keskenään niin erilaisia, joten älä stressaa :)

Mullakin viime raskaus oli aivan täysin oireeton jos jotain ummetusta ei lasketa :hilarious:
Tässä raskaudessa taas kamala närästys, tissit kipeenä ja turvonneet, hengästyminen, turvotus,erilaiset tuntemukset alavatsalla ja jollain tapaa tosi seesteinen ja rauhallinen olotila :woot:
 
Mulla oli tissit kipeet ja vatsa sekaisin kun menkkojen piti alkaa, luulin perus menkkaoireiksi. Hieman unettomuutta ja siihe vastapainoksi väsyä sitte. Iltaisin ollu etovaa oloa.

Muoks. Nytki tässä valvon, torkahdin hetkeksi alkuillasta ja nyt ei uni tuu. Onko muilla unettomuutta nyt tai aikasemmissa raskauksissa ollu? Oon siis aiammin ollu hyvä uninen
 
Muokattu viimeksi:
HeppuLyyli loppuraskaudessa vasta oli unettomuutta kolotuksen vuoksi sekä pissahädän.

Nyt sen sijaan on kauhea väsymys vaan. Mutta mietin silti onko se oire. Onhan tää elämä huonosti nukkuvan esikoisenkin kanssa väsyttävää. Kun ei oo pahoinvointia tai vatsassa tuntemuksia niin pelkään vaan onkohan tää mennyt kesken. Mielestäni viimeksi pahoinvointi oli jo tässä vaiheessa alkanut? Ja vatsa kipuili, nyt ei oo ihan ekojen päivien jälkeen tuntunut mitään. Lisäksi viikko sitten ja tänään vähän tuhrutteli vuotoa. Viime raskaudessa ei ollut yhtään vuotoja niin tää pelottaa. Ainoat ”oireet” on se väsymys sekä viluinen olo, mut meil on myös oikeasti kylmä nyt sisällä. Äääääh, en jaksa odottaa ultraan!
 
Mulla oli tissit kipeet ja vatsa sekaisin kun menkkojen piti alkaa, luulin perus menkkaoireiksi. Hieman unettomuutta ja siihe vastapainoksi väsyä sitte. Iltaisin ollu etovaa oloa.

Muoks. Nytki tässä valvon, torkahdin hetkeksi alkuillasta ja nyt ei uni tuu. Onko muilla unettomuutta nyt tai aikasemmissa raskauksissa ollu? Oon siis aiammin ollu hyvä uninen
En oo tänne marraskuisiin vielä virallisesti ilmoittautunut, mut oli pakko tulla nyt tätä ainakin kommentoimaan. Oon nyt useampana aamuna peräkkäin herännyt klo 5 enkä millään meinaa saada enää unta. Aiempina öinä oon ottanut yöllä aiemmin herätessäni rautaa (alhaiseen ferritiiniin), ja sit oon viideltä herännyt huonoon oloon. Mut viime yönä en ottanut ja silti heräsin taas. Joskus kuuden jälkeen onnistuin uudestaan torkahtamaan sohvalla hetkeks.

Etovaa oloa on ollut myös. Eilen oli koko päivän, mut yhdistin sen siihen rautaan ja surkeimmista surkeimpiin yöuniin. Mut nyt tänään taas pikkuhiljaa hiipinyt päälle. Rautaa en oo vielä ottanut, mut yöunet oli kyllä taas surkeat.

Tänään vasta 3+4 ja jos tää etova olo on raskaudesta johtuvaa, niin mitäköhän tässä on vielä luvassa myöhemmin. :nailbiting: Mulla on 2 lasta ennestään eikä kummankaan kanssa oo ollut voimakasta pahoinvointia, mut saa nähdä miten nyt. :eek:
 
En oo tänne marraskuisiin vielä virallisesti ilmoittautunut, mut oli pakko tulla nyt tätä ainakin kommentoimaan. Oon nyt useampana aamuna peräkkäin herännyt klo 5 enkä millään meinaa saada enää unta. Aiempina öinä oon ottanut yöllä aiemmin herätessäni rautaa (alhaiseen ferritiiniin), ja sit oon viideltä herännyt huonoon oloon. Mut viime yönä en ottanut ja silti heräsin taas. Joskus kuuden jälkeen onnistuin uudestaan torkahtamaan sohvalla hetkeks.

Etovaa oloa on ollut myös. Eilen oli koko päivän, mut yhdistin sen siihen rautaan ja surkeimmista surkeimpiin yöuniin. Mut nyt tänään taas pikkuhiljaa hiipinyt päälle. Rautaa en oo vielä ottanut, mut yöunet oli kyllä taas surkeat.

Tänään vasta 3+4 ja jos tää etova olo on raskaudesta johtuvaa, niin mitäköhän tässä on vielä luvassa myöhemmin. :nailbiting: Mulla on 2 lasta ennestään eikä kummankaan kanssa oo ollut voimakasta pahoinvointia, mut saa nähdä miten nyt. :eek:


Voi ei, harmi että sullaki samoja oireita, toisaalta kiva et on kanssasisar nii tietää et normaalia toivottavasti sekä pahoinvointi että unettomuus menee kummallaki ohi! Mulla on tuota samaa että jos herään yöllä nii en saa unta heti joskus jopa moneen tuntii ja kukun sit sängyssä ja kuuntelen miehen kuorsausta :D toivon et menis ohitte varsinki ku torstaina töihi paluu, oon ollu saikulla selän takia, pelottaaki johtuuko raskaudesta, on siis alaselässä välilevyssä ongelmaa ja iskiaistyyppistä kipua ollu 2vk..
Tseppiä sinne ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi herään huoli. Oon olku nyt 2vk kovien selkäkipujen takia saikulla, alkoi pienesti oikeestaa oviksen aikaa, eli ku nyytti saanu alkunsa, ja viikko siitä sitte paheni. Fyssari kyllä sanoi että välilevy repeämä tai iskiais vaiva, vasennalla kivut ja heijastuu vasempaa pakaraan. Nyt kivut hellittämään päin, vatsassa ei kipuja eikä vuotoa ole ollut. Pelko siis on että nyytti ei oiskaa oikeassa paikassa kasvamassa nyt on 4+6. Onko kellää ollu selkäkipua? Toki on siis aivan mahdollista että nää ei johdu yhtää raskaudesta, mulla on yliliikkuva ja notko selkä nii ei sillee yllätys vaiva. Mutta esikoista kun odottaa eikä tiedä mitä odottaa kun odottaa:dead:
 
Mulla meni selkä aivan jumiin pari päivää alkionsiirrosta. Kahteen päivään en saanut selkää suoraksi. Eikä voinut kaikkia lääkkeitä syödä kun en tiennyt onko alkio kiinnittynyt vai ei. Lopulta menin kuitenkin lääkäriin ja lihasrelaksanteilla sain selän liikkuvuuden takaisin ja sit viikon päästä kävin hieronnassa niin loputkin kivut laukesi. Tuntuis kyllä et sulla on ihan oikea vaiva jos fyssari niin sanoi ja pakaraan heijastuu.
 
Mulla on mennyt alaselkä jäykäksi nyt ja edellisessä raskaudessa. Ei hajua, miksi :confused005 Samankaltaista oireilua ei muuten ole ollut selän kanssa. Ei siis ole varsinaisesti kipeä kuitenkaan. Minäkin luulen, että sulla vaiva raskauteen liittymätön, jos fyssari on sen katsonut. Tiesitkö jo fyssarilla käydessä, että olit raskaana?
 
En tienny silloin enkä myöskää lääkärillä käydessä. Laitoinki stressissä fyssarille viestiä kun sano et voin laittaa jos tulee akuuttia mielee selästä. Kysyin sit et voiko johtua raskaudesta, jospa huomenna vastaa ku arki koittaa. Mulla siis meni selkä nii pahaksi etten voinu istua saati seistä. Lihaskireyttä löyty sit ainaki rangan läheltä myös. Kauhulla vaan lukee ja pelkää et on kohdun ulkoinen tai tuulimuna raskaus, vaikka nekihä voi olla iha täysin oireettomia. Huomenna pitäis myös neuvolaan soittaa, haha, saa liudan kysymyksiä vastaan siellä :angelic::grin
 
Voi ei, harmi että sullaki samoja oireita, toisaalta kiva et on kanssasisar nii tietää et normaalia toivottavasti sekä pahoinvointi että unettomuus menee kummallaki ohi! Mulla on tuota samaa että jos herään yöllä nii en saa unta heti joskus jopa moneen tuntii ja kukun sit sängyssä ja kuuntelen miehen kuorsausta :D toivon et menis ohitte varsinki ku torstaina töihi paluu, oon ollu saikulla selän takia, pelottaaki johtuuko raskaudesta, on siis alaselässä välilevyssä ongelmaa ja iskiaistyyppistä kipua ollu 2vk..
Tseppiä sinne ❤️
Jep, just tuo miehen kuorsaus on paha yöllä, jos sattuu heräämään. :grin Viime yönä nukuin onneks vähän paremmin eikä pahoinvointiakaan oo aamupalan jälkeen ollut. Toivotaan parempia öitä jatkossa meille kaikille. :happy: Tsemppiä sinne myös! ❤
 
Täällä kans selkäkipuja. Tosin niitä on ollu kyllä viime raskaudesta asti, epäilen että mulla vois olla erkaumaa ja siitäkin voisi tuo kipu johtua ainakin osittain.
 
Tänään on ollut lähes oireeton päivä. Muutaman kerran jomottanut alavatsaa, ja aamulla oli myös vähän huono olo, kun heräsin. Se meni sit onneks ohi kun söin aamupalan. En ottanut tänään ollenkaan rautaa, joten lasken viikonlopun pahoinvoinnin kyllä sen raudan piikkiin. Huomenna kokeilen ottaa ruuan kanssa, vaikka se ei optimaallisesti imeydykään niin.

3+5 tänään
 
Väsyttää ihan älyttömän paljon koko ajan, eikä mikään uni riitä :sleep011 5+0
 
Takaisin
Top