Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli täytenä yllätyksenä, että jatkuva palelu on yleinen raskausoire. Pysyn lämpimänä tasan sen hetken kun kävelen tai vaikka joogaan, muun ajan olen toppatakki päällä sisälläkin ja yöllä tarviin yhden peiton sijaan kaksi. Kurkkukin on vähän kipeänä iltaisin, mutta olen päätellyt että sekin on raskausoire, kun sitä on jatkunut maaliskuusta saakka.. Oksentelua ei ole onneksi ollut, mutta juuri sellainen krapulainen ontto ja huimaava olo kuin muutkin ovat kuvailleet. Viikkoja kasassa 12, toivottavasti kohta jo pääsisi vähän normaalimpaan olotilaan. Viime vuoden lihomisella ja sen jälkeen pienellä laihtumisella näyttää olevan se hyöty, että nahka mahan kohdalta venyy ilman raskausarpia, turvotukselle on siis "tilaa" :)
Mulla onneks toi jäätävä palelu on vähentynyt huomattavasti. Sai kans yhdes vaihees nukkua kahdella peitolla :happy:

Ymärrän hyvin, että olet toivonut 'konkreettisempaa' raskausoiretta. Keskenmenot jättää kyllä niin jälkensä. Mulla oli kaikissa keskeytyneissä keskenmenoissa yhtä pahat oireet alusta loppuun, vaikka vauvat oli jo todettu kuolleiksi, joten tuntu kamalalta kohtalon ivalta viettää aikaa pää pytyssä. Sen takia ahdistikin alkuraskaudesta jo ihan se pahoinvointi.

Onneksi ollaan kuitenkin jo ensimmäiseten viikkojen ohi! Eiks ni?

Mulla oli kans toisessa keskenmenossa useampi viikko pahoinvointia vaikka sikiöllä ei ollu sydän lyönyt viikkoihin. Meni luotto koko raskausoireisiin ja tässä raskaudessa on vaan ahdistanut pahoinvointi just siks. Viimeksi kun kuulin että on ollut kesken menneenä jo pitkään niin oksetti jotenkin ajatus siitä että on turhaan kärvistellyt sen pahoinvoinnin kans luullen että kaikki on hyvin.. :sorry: ja kun se pahoinvointi lopulta lakkasi niin tuntui kuin olis saanut elämän takaisin.

Nyt ev 11+4. Minulla on ennestään ylipainoa (n. 15kg). Sain km 10/19, ja silloin ilmestyi jo raskausarpia vatsaan. Nyt päivä päivältä niitä tulee vain lisää vaikka kuinka öljyää. Lisäksi reisissä on punertavia pisteitä, mitä ei ennen ole ollut. Onko muille tullut arpia jo näin aikaisessa vaiheessa? Kaikki vinkit raskausarpien lievittämiseen otetaan vastaan :)​
Mä oon kans ymmärtänyt että pitkälti geneettistä. Näin yhden naisen otoksella oma äiti sanoi että kenestäkään lapsesta ei tullut mahaan arpia mutta tissit otti damagea ja näin se meni mullakin (ja kuulemma äidin suvun naisilla on näin, tosin kaksoset tehnyt siskonsa sai mahaankin raidat :grin). Rasvasin kyllä Bio-Oililla koko viime raskauden mahaa, en tiedä auttoiko se. Aina voi toivoa!

Mullakin oli aivan jäätävää palelua monta viikkoa. Loppui ehkä viikko sitten. Voin pahoin melkein 24/7 n. Rv. 10 asti. Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut. Ruoka on maistunut huonosti, varsinkin liha. Väkisin on saanut syödä lämmintä ruokaa välillä.

Ihanaa kun nyt alkaa olla aika hyvä olo. Iltaisin on välillä pahoinvointia. Nyt 13+1.

Tsemppiä kaikille jotka vielä kärsii pahasta olosta!

Täällä menossa rv 12+5, huonovointisuutta ollut nyt taas pari päivää. Mikään ruoka ei tahdo maistua ja oksennus on koko ajan kurkussa. Nyt olen taas alkanut palelemaan kunnolla :wtf:
Bio oilia läträän iltaisin, mutta eipä näytä auttavan.. :mad: lisäksi sen haju on alkanut ällöttämään.. oletteko testailleet toisia merkkejä öljyistä?

Täällä menossa rv 12+5, huonovointisuutta ollut nyt taas pari päivää. Mikään ruoka ei tahdo maistua ja oksennus on koko ajan kurkussa. Nyt olen taas alkanut palelemaan kunnolla :wtf:
Bio oilia läträän iltaisin, mutta eipä näytä auttavan.. :mad: lisäksi sen haju on alkanut ällöttämään.. oletteko testailleet toisia merkkejä öljyistä?

Mulla on ulkomaanreissulta mukaan tarttunutta NUXE a, sen hyvä puoli on pysyvyys, nahka pysyy öljyttynä koko päivän seuraavaan suihkuun saakka. Vanhoille arville en ole huomannut vaikutusta mutta yhtään uusia ei ole vielä tullut.

Välillä niin oireetonta, että tuntuu et onko sitä ees raskaana, tissit on välillä enemmän ja välillä vähennän kipeet, muita oireita ei juurikaan ole :wideyed:

Tänään toinen neuvola ja kuunneltiin sydän ääniä <3
Vaikee aina välillä muistaa et on tosiaan raskaana (15+2) mut tää nyt vahvisti taas.

Turvotusta on vatsan seudulla, muuten ei enää mitään :)

Mulla on tissit oikeastaan kipeät vain öisin. Kun herään yöllä niin välillä oikein pakottaa. Päivisin liivit sitten tukena niin en tunne oikein mitään.

Nyt rv 13+4 ultran mukaan. Vielä pahoinvointia yöllä ja aamulla, mutta oksentaa tarvii enää heräämisen jälkeen just ennen aamupalaa :rolleyes: Yleensä viikonloppuna pahoinvointi ollu vähäisempää, kun on saanut nukkua tarpeeksi ja herätä rauhassa. Rinnat on isot mutta harvemmin enää kipeät. Rintojen iho erittää kauheasti talia (yök!). Nyt pissattaa koko ajan ja alakerta jotenkin hellänä. Kävin antamassa virtsanäytteen, jos vaikka jotain tulehdusta (taas). Usein uuvahdan illalla kuuden jälkeen ja otan pienet tirsat :happy:

Jännää, että normi maito ei sovi mahalle nyt ollenkaan vaan alkaa heti kerryttää ilmaa ja nipistellä. Aiemmin ei ongelmia. Onko kellekään muulle tullut jotain uusia allergioita tai muita ruokavaivoja?

Mullakin on jatkuva pissihätä! Tosin joka kerta tulee reilusti pissaa eikä muuta tulehduksen oiretta ole, joten luulen että kohtu vaan nyt just painaa huonosti rakkoa. Jospa se siitä jossain vaiheessa tasoittuis. Noloa kun työssä joutuu koko ajan ravaamaan vessassa. :confused:

Viimein, VIIMEIN alkaa pahoinvointi helpottaa. Ei se kokonaan pois ole mutta paljon siedettävämpi, välillä jopa hetkiä poissa. Oon alkanut viimein fiilistellä tätä varovasti, katselen välillä ultrassa otettua videota jossa tyyppi touhuaa ja yritän tajuta että tuolla on pieni vauva. Joskus luulen tuntevani kuplia, vaikkei liikkeitä varmaan oikeasti voi edes tuntea vielä, ja silloin kuvittelen miten hän siellä potkistelee :dance008:love017:Heartpink

Mulla on kans jatkuva pissahätä. Ärsyttävää. Ja sit jos rakko on tosi täynnä niin tuntuu semmonen paineentunne, ihan kuin jo supistelisi. Eli pakko on käydä usein. Herään yöllä ainakin kerran vessaan.

Mulle tuli myös yhdessä vaiheessa vatsakipuja, jos rakko oli liian täynnä. Nyt on muutama yö mennyt vain yhdellä vessakäynnillä ja pidättäminen onnistuu paremmin. Heti tietysti vähän huolestuu kun joku oireista lievenee, mutta näillä viikoilla pissahätä saattaa kait helpottua, kun kohtu nousee ylemmäs tai jotain. Rinnat on ehkä jopa vähän kipeämmät kuin aikaisemmin, varsinkin yöllä. Päivällä kipua ei niin helposti tunne ja muutenkin on sellainen oire, joka vaihtelee tosi paljon. Lievä pahoinvointi helpotti aikaisin, mutta edelleen pitää toisinaan yökkiä. Väsymystä on edelleen jonkin verran, mikä saattaa ilmeisesti toisella kolmanneksella johtua hemoglobiinin laskusta. Ensi viikolla neuvolassa varmaan mitataan.

Mulla noi pissavaivat(kin) on jotenkin psykologisia, kun vessassakäynti on aina vähän jännittää eli tuleeko paperiin verta tai jotain muuta epämääräistä. Ja sitten vessassa pitää alkaa ravata usein ja rakkokin siitä innostuu.

Nyt on muutamana iltana ollu kyllä venymisen tuntua vatsan sivuilla. Huhhuh ja vielä 5,5kk masu kasvaa ja saa näitä tuntoja kokea:woot:
Ei siis mitää kipua tunnu vaan lähinnä tuntuu vatsa kireältä ilma että ees treenannu :hilarious: ja liitoakipuja asentoa vaihtaessa. Saapa nähä lähteekö masu kasvuun kunnolla :rolleyes:

Millaiselta liitoskipu tuntuu? Olen nyt kahtena yönä perinteiseen tapaan käynyt yöllä vessassa mutta nyt on tuntunut aivan kamalaa vihlontaa oikealla puolella (munasarjassa tai siellä päin). Helpottui vähän kun kävi pissalla. Pahoinvointi ei ole väistynyt :wtf:

Mulla noi pissavaivat(kin) on jotenkin psykologisia, kun vessassakäynti on aina vähän jännittää eli tuleeko paperiin verta tai jotain muuta epämääräistä. Ja sitten vessassa pitää alkaa ravata usein ja rakkokin siitä innostuu.

Mä luulen, että olen myös osittain "kouluttanut" rakkoni siihen, että öisin pitää ravata vessassa. Itse tein jossain vaiheessa päätöksen, että en katso vessakäynnin yhteydessä paperiin ja se on pitänyt yllättävän hyvin. Säikähdän niin kovasti kaikenlaista limaa ym. mikä voi kuitenkin olla ihan normaalia. Ajattelen asian niin, että jos esim. pieni vuoto on vaaratonta, niin minun ei tarvitse sitä nähdä ja jos ei ole, niin se varmasti tulee ilmi.

Millaiselta liitoskipu tuntuu? Olen nyt kahtena yönä perinteiseen tapaan käynyt yöllä vessassa mutta nyt on tuntunut aivan kamalaa vihlontaa oikealla puolella (munasarjassa tai siellä päin). Helpottui vähän kun kävi pissalla. Pahoinvointi ei ole väistynyt :wtf:

Just semmosta vihlontaa itelläki tuntunu ja nyt alkanu tuntuu tuommosta venymisen tunnetta..

Takaisin