Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan riippuu ihmisestä, mikä on hyvä.
Mulla on ollu monet Boob ja Maxwell merkkiset imetysliivit. En muista kuinka monia eri malleja niillä on, mutta omat on pehmeitä ja ilman mitään kovia tukia. Oikean kokoisina tukevat kuitenkin hyvin, mutta ovat pehmeät kun esim. alkuun maidon noustessa rinnat on sairaan herkät ja kipeät! Näitä merkkejä itse suosittelen, varmasti on muitakin hyviä.
Taitaa mulla olla jotkut muutkin, mutta en ole vielä kaivanut kaikkia vanhoja esille. Pitää sitten syksyllä kokeilla, onko ne oikean kokoiset enää ja kuosissa, vai pitääkö hankkia uusia :)
Jotkut "pitsisemmät" ja ns. enemmän tavallisen liivin oloiset taisin käydä ostaa Changesta pari vkoa ennen synnytystä (olikohan jopa kaarituet...), mutta enemmän kyllä nyt tykkään noista trikoisista pehmeistä B ja M merkkisistä.

Kannattaa huomioida just se, että kun maitoa on välillä rinnat ihan täynnä, niin liivin ei saa puristaa yhtään. Sillon voi tulla tiehyetukos ja pahimmillaan rintatulehdus. Se on ihan järkyttävä! Kerran kokenut, enkä ikinä toiste halua moista kärsiä! Eli varsinkin ekat kuukaudet pehmeille liiveille suositus, kun ne joustaa enemmän.

Ja nyt mietin, että pyysitköhän vinkkejä imetysliiveille vai noille topeille nyt tähän vaiheeseen!
Meninkin vähän asioiden edelle imetykseen :wink
Mut topeista... varmaan oon ostanu ihan perusmarkettikamaa, en edes muista! Mut ne menee kyllä aika äkkiä löpsyiksi, mut ovatpa toisaalta halpojakin!

Hih:grin Kaikki vinkit on tervetulleita! Rinnat on normaalistikin E-F, joten saas nähdä, mistä löytää hyviä, pehmeitä, mutta edes vähän tulevia liivejä. Täytyy pitää nuo mainitsemasi merkit mielessä :)

Mulla oli imetysliivit ja -topit pienirintaisena ihan vaan Lindexiltä. Olin tosi tyytyväinen ja sellaiset raaskis ostaa vaikka nytkin kun hintaa ei ollut kuin pari kymppiä. Itseasiassa käytän niitä tällä hetkellä urheillessa kun urheiluliivit ei mee päälle nyt rintojen kasvun vuoksi!

Ja tiehyetukoksia voi kyllä sitten muutenkin tulla, varoituksena vain :sad001 Mulla oli ongelmana viime imetyksessä että nänniin tuli piimäkokkareita. Ekat kuukaudet tuskailin vaan niiden tukosten kanssa, kunnes uskalsin kokeilla tökkiä nänniä neulalla. Välillä siinä näkyi pieni valkoinen kokkare joka oli helppo rapsaista pois, mutta välillä jouduin oikeasti kaivelemaan jostain syvemmältä että löysin sen kokkareen joka tukki reitin. Ah mikä helpotus kun pakkautunut maito suihkusi pois! Ihan vaan vinkkinä muille tämä. En ollut kuullutkaan tällaisesta ongelmasta ennen imetystä, mutta nyt tietäisin heti mitä tehdä jos kakkosen kanssa näin käy.

Huih! :confused: Mitenköhän nuo "kokkareet", joita rinnoissa jo nyt on nänneissä... :confused005:smiley-bounce016

M
Huih! :confused: Mitenköhän nuo "kokkareet", joita rinnoissa jo nyt on nänneissä... :confused005:smiley-bounce016
Mulla ollu niitä aina jo raskausaikana ja imetysaikana, kokkareita nänneissä, eikä ole toistaiseksi ollut vielä ainuttakaan tukosta. Sitä maitoa vaan saattaa hieman erittyä ja kuivaa sitten tuohon tiehyen suulle, ei nvlan ja kätilön mukaan ole vaarallista :happy:

Mä hakenu alkuun kappahalista pehmeät imetysliivit, se on semmonen missä kahdet liivit ja ne on tähän alkuun ollut mieluisat. Mulla ei juurikaan ole vielä koko muuttunut rinnoissa. Katson sitten lähempänä josko tarvetta ostaa vielä jotkut laadukkaammat, mutta jos ei nyt lähde kasvamaan E:tä isommaksi, tuskin tarvin muunlaisia, ostan vaan toppeja lisäksi. Nuo pehmeät on öitä varten ihanteelliset.

M

Mulla ollu niitä aina jo raskausaikana ja imetysaikana, kokkareita nänneissä, eikä ole toistaiseksi ollut vielä ainuttakaan tukosta. Sitä maitoa vaan saattaa hieman erittyä ja kuivaa sitten tuohon tiehyen suulle, ei nvlan ja kätilön mukaan ole vaarallista :happy:

No hyvä :) Eli maitoa sekin jo on? Mulla tuli sitä tosi ajoissa, myös kkm-raskaudessa.

No hyvä :) Eli maitoa sekin jo on? Mulla tuli sitä tosi ajoissa, myös kkm-raskaudessa.

Joo kyllä ne kokkareet on sit erilaisia jotka tukoksia tekee. Rinnassahan on monta reikää josta maitoa tulee, niin sen oppii huomaamaan jos pumppaa tai lypsää et missä kohden ne reiät on. Ja sit jos tulee tukos (kova patti rintaan) niin lypsäessä huomaa mistä kohden ei maitoa tule niin eikun vaan kaivelemaan puhtaalla neulalla. Tai näin ainakin mulla :grin mullakin tällä hetkellä noita ”kokkareita” rinnassa mut oon ajatellut et se on myös varmaan kuollutta ihoa osaksi kun nännit muokkautuu imetystä varten.

Onko kellään muulla nenä tukossa? Meillä on huoneilmakin tosi kuiva, mutta etenkin öisin tuntuu että ei saa hengitettyä, kun nenä on ihan kuiva ja tukossa. Tähän kun lisää vielä vessassa ravaamisen niin on kyllä ollut todella huonoja öitä tässä lähiaikoina. Viiden jälkeen ei tarvitse enää paljon nukkua.

Onko kellään muulla nenä tukossa? Meillä on huoneilmakin tosi kuiva, mutta etenkin öisin tuntuu että ei saa hengitettyä, kun nenä on ihan kuiva ja tukossa. Tähän kun lisää vielä vessassa ravaamisen niin on kyllä ollut todella huonoja öitä tässä lähiaikoina. Viiden jälkeen ei tarvitse enää paljon nukkua.

Mulla on joo. Ei nyt ihan kokonaan ummessa, mutta tukkoinen ollut plussasta saakka... Nenän limakalvot on turvonneet ja muuallakin herkät.

Mulla on ollut koko raskauden nenän tukkoisuutta ja jopa verta on vuotanut nenästä. Menee jotenkin kausittain. Toisinaan ei mitään ja sitten taas muutama päivä ihan tukossa.

Mulla kans ollut alusta asti ja niin oli esikoisenkin raskaudessa. Inhottava vaiva. Korvat menee aina lenkillä lukkoon kun limakalvot turvoksissa.

Miten paljon juotte vettä? Mulla jano vaivaa varsinkin öisin, mutta huomaan vähän välttäväni veden juomista öisin, koska en jaksaisi ravata vessassa. Tänään aamupäivällä pissa oli todella tummaa ja alavatsaa särki kovasti. Pelästyin jo, että onko nämä nyt niitä nestehukan aiheuttamia supistuksia. Lounaan jälkeen kipu katosi, joten en tiedä auttoiko juominen vai syöminen.

Sama ongelma täällä! Oli myös esikoisen aikaan. Käytän A-vitaa ja suolaliuosta, ne vähän helpottaa mut ei poista ongelmaa. Tää on tosi ärsyttävä vaiva, veristä räkää joka kuivaa kiinni limakalvoille yhä uudestaan vaikka kuinka sihkuttais noita a-vitoja ym. Joskus olen saanut lääkäriltä tähän vaivaan kortisoni suihketta, se auttoi. Mut se ei ollu raskausaikana. Sit kun limakalvot on jo näin rikki... Koronan tai minkä vaan muun tarttumista saa oikeesti vältellä huolella! Tarttuis varmaan vähemmästäkin!

Hih:grin Kaikki vinkit on tervetulleita! Rinnat on normaalistikin E-F, joten saas nähdä, mistä löytää hyviä, pehmeitä, mutta edes vähän tulevia liivejä. Täytyy pitää nuo mainitsemasi merkit mielessä :)

Mulla on sama "ongelma" eli nyt jo E-F kupin rinnat. Aina ollu isot rinnat jopa ku olin hoikimmillani niin tissit oli jotai DD kuppia ainaki :wacky: en kaipaa yhtää lisää kokoa kuppeihi kyllä. Mut vinkkaas jos löydät sit myöhemmi hyviä imetysliivejä :angel4

Mullaki näemmä räjähti yön aikana taas, ku pääsin just sanomasta :grin koko leuka ihan kipeenä jäätävistä mätäpäistä.

Mulla auttoi Himalajan suolasaippua, pesen sillä niin että annan useamman minuutin vaikuttaa. Helpotti näppylöihin. :)

Mulla myös sen verran kokoa, että liivejä on ihan turha lähteä edes katsomaan muualta kuin Changesta, kun muissa paikoissa koot loppuu just tuohon F:n jos on niitäkään... ja varsinkin kun mulla alaympärysmitta ei kuitenkaan ole kamalan suuri. Boobseja meinaan hankkia itse lisää, niissä on hyvä muotoilu. Ja riittävän monet, että saa pitää koko ajan jotakin :)

Nyt on onneksi rinnat ihan kohtuullisen tuntuiset, ei nukkuessa satu :)

Mulla auttoi Himalajan suolasaippua, pesen sillä niin että annan useamman minuutin vaikuttaa. Helpotti näppylöihin. :)
Mulla ei auta mikään. Suolasaippuaa oon käyttänyt useita vuosia ja sillä ei mitään vaikutusta noihin hormoninäppyihin. :grumpy: On myös kallista reseptillä saatavaa täsmä voidetta, joka yleens hävittää näpyn ku näpyn päivässä tai kahdessa, mutta sekään ei tällä kertaa vaikuta noihin mitenkään. :shifty: Tää on vissiin vaan kärsittävä.

Miten paljon juotte vettä? Mulla jano vaivaa varsinkin öisin, mutta huomaan vähän välttäväni veden juomista öisin, koska en jaksaisi ravata vessassa. Tänään aamupäivällä pissa oli todella tummaa ja alavatsaa särki kovasti. Pelästyin jo, että onko nämä nyt niitä nestehukan aiheuttamia supistuksia. Lounaan jälkeen kipu katosi, joten en tiedä auttoiko juominen vai syöminen.
Mullaki koko ajan jano, mutta siihen auttaa juominen. Mulla on koko ajan vesipullo vieressä ja hörpin päivän aikana ihan kivan määrän. Iltajano johtuu usein siitä, ettei juo päivän aikana tarpeeksi, eli päivällä vaan enemmän vettä! Ei sitten vaikuta yöllä pissattamiseenkaan.

Täällä myös nenä tukossa melko tehokkaasti. Leenulin kuvailemaa oiretta hyvin pitkälle, eli osittain verta koko ajan joukossa hieman ja limakalvot nenän osalta tuntuu todella kuivilta. :nailbiting:

No "kiva" etten ole tässäkään ainoa :hilarious: Normaali oire siis ja on vaan kärsittävä. Nenää olen huuhdellut suolaliuoksella ja käyttänyt myös noita A-vitamiini tippoja. Auttavat kyllä vähän.

Vettä juon muutenkin reippaasti joten sen kanssa ei ole ongelmaa. Tosin nyt tuntuu nopeammin huomaavan, jos jostain syystä jääkin vähiin jonain päivänä. Juon surutta myös öisin. Illalla juon joka tapauksessa niin yön vessareissu/-reissut on pakollisia.

Nyt on päätä särkenyt myös parina päivänä, mutta sekin hieman ärsyttävä oire kun ei tiedä mistä johtuu. Joko lääkityksestä tai ilmeisesti tämäkin voi olla ihan vain raskaudesta johtuvaa :bookworm:

Takaisin